Přehledně: Neděle přinese změnu jízdních řádů. Na železnici se promítne nasazení nových vlaků i výluka do Německa

Jihočeský RegioPanter, nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJihočeský RegioPanter, nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ve většině případů jde spíše o kosmetické změny, vrací se provoz na lokálku do Rožmitálu.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J J

Dobrý den, mohli byste se prosim zaměřit nějakým článkem či tak podobne na zrušení zastavování vlaku v zastávce Malý Újezd? Protože urcite není nepoužívaná a kraj vydíral obec, aby zaplatila nějaké poplatky za zastavování a argumentoval neekologicnosti spoje, přičemž v době extrémně drahých pohonných hmot a snahy být ekologicky je přechod těch 50 lidi co tím denne jezdili na osobní automobily, protože jsou na ne v naši obci odkázáni obzvlášť o víkendu, proti všem snahám dostat lidi na železnici.

Děkuji a rad vám predam všechny podklady

Přelepkář

Změnové listy naleznete na http://prelepky.wz.cz

Lesan

Z jakého důvodu je nutné přečíslovat vlaky jen proto, že vjíždí na obsazenou kolej, nebo proto, že dostanou v JŘ symboly wifi a zastávek na znamení? A když už je to tedy zřejmě nutné, proč se jde někdy až na tak zdánlivě nesmyslně vysoká čísla (Sp 99999)?

rejpal

Zeptejte se Správy železnic.

Kernteriér

K nás*áni koordinátorů, kteří musejí změnit čísla vlaků u návazností na autobusy. Ano, zase autobusy. Kdyby nebyly, bylo by práce míň, chápu.

J.K.

Ze stejného důvodu, jako jsou nově dvě trasy pro vlak, co někde staví jen v pracovní dny – do SŽ se dostal někdo s nějakou numerologickou poruchou.:)

Maršál

Čekal bych, že nasazením RegioPanterů v Jihočeském kraji s vyšším výkonem a mnohem lepší akcelerací se zkrátí jízdní doby. O tom se ale nic nepíše, v některých případech naopak vlaky dokonce odejdou dříve. Víte někdo, proč tomu tak je?

PepaM

Předpokládám, že kvůli výlukám v souvislosti s úsekem Soběslav – Doubí je snaha mít tam vatu (čekání na NAD, ergo zpožďování přípojů).

Tomariero

Se zrychlenim se počítá od prosince.

PetrB

Tak v Jihočeském kraji je těch změn více. V regionální autobusové dopravě dochází z důvodu přípravy celokrajského IDS k přečíslování všech regionálních autobusových linek, zároveň s tím budou budou i vozy a jízdní řády linkou označeny (trojmístné číslo). Pro okres Budějce je vyhrazená číselná řada 100 – 199, pro okres Tábor řada 200 – 299, pro okres Jindřichův Hradec řada 300 – 399, pro okres Český Krumlov řada 500 – 599, pro okres Prachatice řada 600 – 699, pro okres Strakonice řada 700 – 799, pro okres Písek řada 800 – 899, číselná řada 400 – 499 je určena pro… Číst vice »

VIZEK2442

Ještě dodám,že jsou k dispozici Návrhy JŘ pro rok 2023 s dalšími změnami.

VIZEK2442

Nejezdící spoje RJ do Oostende jsou vyňaty z JŘ ,taktéž spoje LE do Starého Města u UH a Břeclavi.

Jakub

O tom Leo Expressu už se tady psalo, za Přerovem se bude přepínat napětí.

VIZEK2442

Ano,vím.

Jiří 3

Dle depeše 931 by měl LE jezdit motorovou jednotkou 945.2 v úseku Staré Město u Uherského Hradiště – Přerov o letních prázdninách.

Svojsin

Jaké budou odjezdy Boskovice směr VO?

Svojsin

Tak sem to našel na k-rep.
Kdyby se nechalo jezdit jen Skalice – Boskovice, nic by se nestalo…

Jelen

A nebo rovnou vůbec nic, že? Hlavně ať ty ošklivé a zlé vlaky nejezdí, všichni cestující přeci nade vše milují autobusy, které jsou za každou cenu lepší a modernější druh dopravy, než ten druh dopravy z 19. století, který už je dnes přežitý a zaslouží si navždy zmizet v propadlišti dějin.

Pro ostatní, kteří by to snad nepochopili, samozřejmě je to myšleno ironicky.

svojšín

Ne , říkám Boskovice – Skalice.
VO – Boskovice je z drtivé většiny nahrazeno už opravdu dlouho. Zejména z pohledu počtu přepravených osob.
Po výstavbě tzv. Boskovické spojky se s Os do VO stejně nepočítá.
Nevíte o tom nic, jen se z principu zastáváte jakékoliv zoufalosti na kolejích.

Zde jsou stránky o dopravě obecně, smiřte se s tím.

Kernteriér

Jelene, lidé využívají VHD podle toho, co jim vyhovuje. A když preferují 251 před S21, svědčí to o tom, že ten vlak pro ně není zajímavý. Ano, když zrušíme 251, přinese to nějaké cestující do S21. Ale v celkovém čísle to bude úbytek lidí ve VHD. A to i kdybys shodil paroží v červnu.

Frantisek

A kdybychom zlepšili S21? O tom se nesmí uvažovat, že…

svojšín

Jak zlepšit S21?
Jako natáhnout nově do Cetkovic apd.?

Kernteriér

Kdyby se tato relace zrušila, nic by se nestalo. Jen dubluje několik autobusových linek, do kterých by po jejich ukončení v Boskovicích lidé stejně přestupovali. Podruhé. Takže vlastně možná ani ne. Vítězství vlaku nad autobusem. A prohra VHD s IGK. Ale to první je důležitější.

Kernteriér

Prosím autory záporných hodnocení o vysvětlení, v čem spočívá přínos pocuku Skalice-Boskovice. V těch 3 Kč, o které je pak levnější neintegrovaná jízdenka od Svitav?

Domis

Zhruba takové, ady „ujetá“ regina do V. Opatovic „nechyběla“ v úseku Skalice – Boskovice ve špičkách prac. dne. 🙂

Ondra

Ještě (s dovolením) doplním, že dojde k rozdělení přímých vlaků Ostrava – Žilina – Banská Bystrica na dva vlaky (Ostrava – Vrútky a Vrůtky – Banská Bystrica) 🙂

Georg

co si od toho slibuji? neprenaset zpozdeni pres zilinu?

Pezos

Dovolím si poopravit: trasy budou Ostrava – Žilina a Vrútky – Banská Bystrica.

Ondra

Jen 345 (odjezd v 14:50 ze Svinova) jede až do Vrútek

Georg

takze tam bude lochna? a tim se neco usetri?

David

Pračíslování vlaků je 21. století taková malichernost, že to snad ani netojí za zmínku. Důležité je číslo linky, na číslo vlaku se dívá maximálně několik šotoušů. Proč k přečíslování vlastně dochází, co to má společného s čímkoli?

František

Většinou se jedná o jednoznačnou identifikaci spoje, kvůli informačním systémům a kvůli řízení dopravy, aby nedošlo a to ani ni náhodně k záměně dát. Je to důležitější, než myslíš…

David

Já rozumím tomu, že každý spoj má nějaké unikátní identifikační číslo. Čemu nerozumím je, proč je tento identifikátor nutné vůbec řešit veřejně, hlásit cestujícím a v neposlední řadě měnit. Ve městě taky sednu na tramvajovou linku (možná ještě zkouknu směr kterým jede) a neřeším nějaký identifikátor, co tomu danému spoji přiřadil koordinátor dopravy.

Geralt

Místenky.

Plecháč

Stačí relace a čas, číslo není potřeba.

David

Jojo není nad to si přečíst, že mám rezervaci do vozu č. 372 ve vlaku č. Ex 554. Než, že mám rezervaci ve voze číslo 1 ve vlaku linky Ex6 s odjezdem 20:43.

Kuba

S odjezdem ve 20.43 odkud?

FP1

Čísla vozů jsou přidělená mezinárodně, protože ČD jsou do tohoto systému zapojeni.
Informaci o čase odjezdu samozřejmě najdete na místence už i teď.

Filip Jirsák

Místenky na osobácích z Lysé do Ústí?

Filip Jirsák

To ovšem nevysvětluje, proč se přečíslovávají čísla vlaků mezi dvěma jízdními řády jenom proto, že vlak v nějaké zastávce přestane nebo začne stavět, nebo se dokonce jenom změní zastavování na znamení.
Pokud je nově požadováno, aby číslo vlaku nebylo unikátní v době platnosti jízdního řádu, ale bylo unikátní napříč celou historií, budou se asi muset čísla vlaků s příštím jízdním řádem podstatně prodloužit.