Přehledně: Náhrada za Regionovy a 810. Kde budou jezdit další motorové vozy Stadler RS1
Motorový vůz Stadler RS1 v barvách SWEG. Foto: Heros
České dráhy jednají o pořízení dalších osmnácti vozů.
České dráhy jednají o pořízení dalších osmnácti vozů.
No, mnoho povyku pro nic – aspoň dle mé zkušenosti z vlakové dovolené s Deutschlandticket. Zrovna klidné a tiché to nebylo, navíc při známém stavu kolejí. Pokud budu platit dvojnásobné jízdné, tak to za to snad ani nestojí.
Proč Benešov-Tábor nejezdí elektrika? Už se vyřazují další lokomotivy a stačilo by za ně zapřáhnout nízkopodlažní vozy s výbavou a vyjde to asi i levněji.
Jaké nízkopodlažní vozy? Ve které realitě? Jako že by tam jezdila jedna mašina a k tomu nově vyrobený nízkopodlažní vůz?Z toho článku navíc vyplývá, že linku Benešov-Tábor budou lámat, po neelektrifikované trati do Sedlčan.
Pozdě, ale konečně.
Palec nahoru za omlazení vozidel ve středočeském kraji !
Jsem také zvědav na relaci Beroun – Blatná kde stále kralují RegioNovy a Lochovice – Zadní Třebaň s výlučným nasazením 810 … Tady vidím rezervy.
to je hláška. Stadlery mají vyšší spotřebu než 810, to je asi jasné, když mají dvojnásob silnější motor.
Taky mi to hlava nebere. Bohužel motoráky pod trolejemi nejsou problém jen ve Středních Čechách… A nějak se nám ten nešvar poslední dobou rozmohl. A podezřele často souvisí s krajskou hranicí. Viz ukončení osobáků na trati Brno – Žďár už v Křižanově a na zbývajících 25 km trati náhrada dieselovým motorákem. Udržitelná mobilita v praxi.
To není hranicí kraje, to je velikostí obcí okolo trati.
Kdyby to bylo jen o hranicích kraje, tak nejsou City Elefanty z Prahy až do Ústí a IDSJMK nemá dojezdové zóny do celého okresu ve Zlínském kraji. Stejně tak by nejezdily osobáky Přerov-Vsetín.
Jsou to místa, kde jezdil motorák pod dráty i tehdy a …. pravda, z Brna do Přerova/Třebové dráty nebyly.
Pak jsou místa, kde se tahalo 6 vozů a v rychlíku byl příplatek, mimochodem pěkně mastný. Takže tím osobákem jeli i ti, co dneska volí rychlík, čímž se v osobáku vytvářela falešná obsazenost. Lidí na těch zapadlých zastávkách bylo víc, protože nic jiného neměli.
Elektrický ekvivalent 810 je elekrobus. Tak malé elektrické jednotky nikdo nevyrábí.
Proč stále prosazovat přesování dopravy na silnice?Tam už bývá provoz dost velký a na úzkých okreskách III. třídy míjení s autobusem, nic moc.
To se mi nezdá býti pravdou. Neměly tam být (nebo již nejsou) nasazovány na ty výkony dvouvozové elektrické jednotky?
Ne že bych souhlasil s roztržením vlaků v Křižanově, ale rozhodně nemáte pravdu, že dále do Žďáru jezdí motoráky.
budou se nějak modernizovat i pavouci v lbc kraji? Třeba doděláni wifi? Případně více zásuvek, ne jen vepředu a vzadu „u stolečku“ ve vysokopodlažní části?
Pokud to bude požadovat objednavatel 🙂
bez blbin by se to obejít mělo…dneska má každý data a kdo ne, tak je šťastný.
Znám poměrně bohaté lidi bez dat, neb chytrý telefon mají jen kvůli elektronickému bankovnictví, auto nemají z různých důvodů (zrak, epilepsie – což zdaleka nemusí stačit na ZTP) a na taxi kamkoli jejich majetek nesahá… A pak dost chudé lidi, pro které je problém doplatek za léky 500 Kč měsíčně…
Jsem zvědav, kolik na to Tábor-Benešov stáhne minut oproti Regíně, po současné modernizaci tam totiž osobáky zkrátily cestu jen o 2 minuty u nejrychlejších spojů..
A ony ještě nějaké osobáky Benešov – Tábor budou jezdit?
Zjevně přestup hrana-hrana, to se ale pořád nevylučuje s tím, že jsem zvědav jak rychle to budou jezdit, respektive že to nebude rychleji než dnes.
Budou k tomu i přívěsné vozy? Při větším zájmu by se nevyplatilo spojovat dva motoráky (spotřeba nafty).
Ten vůz je konstruován, aby tahal sám sebe. Tyto (pardon hloupé) nápady měli již úředníci ČD a tak místo automatického spřáhla musí zbytečně fírové lézt mezi nárazníky štrůdlů. Je to méně bezpečné, zdržuje to a při délce vozu to zhoršuje chodové vlastnosti v obloucích. Nedali si říct. Stejně jako s dalšími pitomostmi oproti originálu, které přinesly více starostí než užitku.
Takže zapomeň.
Na druhou stranu kombinace
841+010+841 by zas tak špatná byt nemusela, výkonu mají na rozdávání
Jasne přes 010 nelze protáhnout UIC
Ale dalo by se par 841 ušetřit
Říká kdo? Když mohou přes UIC 010 komunikovat dvě 814…
Ale jak jsem řekl, štrůdl je vyroben, aby tahal sám sebe, tak už ty šotoušské vlhké sny vraťte zpět pod polštář.
Myslíte tak stejne jak 628 nebo 654 taky je uzpůsobena na tahání sama sebe a pritom na šumavsku je mezi ne vkládán cyklovuz?
Psal jsem jen, že tyto nápady měly ČD a výrobce jim to vysvětlil.
Psal jsem o štrůdlech a není 628 jako 628.
Vyzkoušel jste si to doma na modelovém kolejišti?
panebože pryč s deriváty 810 a ne 010 vkládat mezi stadlery!
I jako cyklovůz je vhodnější tohle: https://www.parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=13
https://spz.logout.cz/foto_album/cz_9554_5841_20_0006.jpg v praxi se používá tohle 🙂
Ano i ne pane ministře.
– Pokud jste chtěl roztrhnout 010 jak hada, tak je škoda riskovat obě 841.
– Pokud jste chtěl vyhodit peníze za přestavbu spřáhel na šloubovky a vice versa, tak žádný přínos nevidím, jen rizika roztržení té 010 a poškození obou 841
– Nabídl bych 2x 844 a pro 010 flašku kyslíku a flašku acetylenu.
Acetylén je drahý jako prase, stačí propan
Ušetřit – tak to jo. A průchozí to bude kudy?
to nebylo kvůli tahání vleků, to opravdu v plánu nebylo, ale kvůli spojování s jinými typy, např 814,843,854 což se v praxi docela i provozovalo a provozuje dodnes..(s 814)
„…to nebylo kvůli tahání vleků, to opravdu v plánu nebylo, ale kvůli spojování s jinými typy…“
No a tam je zakopán pes.
v čem je zakopán pes? že čd v té době měly ještě hromadu jiných vozidel? spojování se využívá dodnes na Liberecku..pravda 854 a 843 už jsou fuč, takže jen s 814. Krom toho to bylo údajně i kvůli tanvaldu jak je zmíněno níže, ale to snad by bylo nějak řešitelné
Ne, není a nikdy nebyl. Naopak. Dokonce byl navržený tak, aby zvládal vozbu smíšených vlaků, a třeba na Schönbuchbahn skutečně tak i jezdil. RS1 ČD mají šroubovky (i když měly od začátu jízdu s přívěšáky zakázanou) ale proto, protože by jinak nebyly v Tanvaldu spojitelné. Scharfenberga v 300m oblouku prostě nespojíte 🙂
I v Tanvaldě je kus rovný. Ale brát vám nic nebudu…
To máte nějakou zvláštní úchylku ptát se u každého článku o Stadler RS1 na přívěsné vozy? Nedá se to řešit spíše u psychiatra, než tady ?
Až v Chrudimi neuvidím aspoň jeden rok žádnou Regionovu, nasazenou kvůli „mimořádnosti mimořádnosti mimořádnosti“ tak možná uvěřím, že tu modernizaci někdo myslí vážně…
To se asi nestane. Bude tam jezdit (třeba) RS1 a když zdechne, vytáhnou „z kopřiv“ regínu a ta bude jezdit, dokud bude zdechlá jednotka na opravě. To máte ale všude a se všemi dopravci – i když ostatní dopravci vám přinejlepším zařídí autobus, ale většinou prostě spoj odřeknou a vy čekáte na další, to je opravdu lepší jet regínou
Tak je pořád dobře že je náhrada..nebo budeme jezdit na koních?
U nás v Plzeňském kraji tohle mohou udělat, ale mají za to paušální flastr.. 🙂
Protože kraj podle smlouvy platí i za udržování zálohy stejného typu.
Nechápu jejich provoz( dle článku) na trase Olbramovice-Tábor. Vždyť je tam plně elektrifikovaný koridor….
Jezdí tam velmi málo cestujících.
Ale rychlost je úplně naprd. Tohle by stačilo i na Úpořince a taky tam jezdí dvouvozove vlaky.
Rychlost na osobáky je tam více než dostatečná.
Tím spíše by se ty vlaky měly chovat ekologicky a nepálit naftu tam, kde je zdroj elektřiny nadosah.
A je opravdu ekologičtější tahat dvakrát větší elektrický vlak? Spočítal jste to? Ty elektrické jednotky se tam klidně mohou v budoucnu podívat, pokud tam pro ně bude počet cestujících, ale ti spíše vyrostou na RS1 než Regionově, dalším důvodem pak ale může být i vysoký počet neelektrifikovaných tratí kolem Benešova i Tábora, aby stejný vlak mohl točit více tratí.
Tak on neexistuje fyzikální důvod proč bu elektrické jednotky nutně musely být velké… jasně, nějak váhu ten sběrač a trafo mají, ale technologie postupuje, to už dneska není žádná hrůza, trafo vejde pod stanoviště řidiče a elektromotor je dokonce menší než spalovací… Takže žádná hruza, dvouvozová el. jednotka absolutně žádný problém. U jednovozové možná až tak ne, ale třeba by rozumná dvouvozovka zase takovým plýtváním kapacitou nebyla? Zvlášť pokud by nebyla nutně odvozená od Pantera s jeho poněkud maximální délkou přes 26m na jeden vůz…
Takhle malé vlaky se spíše nevyrábějí, prostě tam buď jezdí velké jednotky, nebo motory. Ale nebojte se, zruší auta vesnicím mezi těmito městy roste populace, tak tam větší vlaky jednou jezdit budou, mnohem spíš Svitavy-Třebová-Šumperk, kde to jde směrem vylidňování.
Jednovozová „jednotka“ byla už v roce 1903. Dnes je to problém.
Buďte rád, že tam vůbec osobáky je kraj ochoten platit.
Ono jestli nebudou dislokovaný a udržovaný v Táboře. A tedy jestli tratě Olbramovice-Sedlčany, nebo Benešov-Vlašim nebude obsluhovat táborské depo. Čerčany se dříve nebo později zruší. Pak se nabízí, že takto mohou být naváženy z depa na výkony na Vlašimce a Sedlčance na spojích, kde by Regiopanter zbytečně vozil vzduch. Že to je v článku, neznamená hned všechny osobáky v úseku Benešov-Tábor…
Tak v současnosti jsou všechny osobáky v Regíně..
Všechny mezi Táborem a Olbramovicemi, ale z Benešova do Sedlčan je to v režii 810tek.
No co, jezdí tam málo lidí. Tak jako Česká Třebová – Zábřeh nebo Vsetín – Střelná (i když tam to spíš zabili tím, že nejezdí osobáky přes hranice do Púchova)
V Německu jezdí část své trasy i po hlavní trati Berlín – Hamburg a to konkrétně v úseku Ludwigslust – Hagenow Land. RS1 dopravce ODEG, má na této dvoustovkové trati dvě zastávky. Délka úseku v DE je cca shodná s délkou Benešov – Tábor.
Elinku vám nikdo nepůjčí, navíc žere něco jiného.
Samozřejmě že bude vše kolem Prahy. Divím se, že ve zbytku republiky nám ještě nejezdí Hurvínky.
aby jezdili na trati, kde se současným stavem nejste spokojen je třeba, aby to Vámi volení krajští zastupitelé více prosazovali. Kontaktujte tedy kancelář svého zvoleného krajského radního.
Vše bude kolem Prahy, protože se StČ kraj teprve teď probudil. V jiných krajích (MS kraj je výjimka) už nová vozidla jsou. A např. ty 840/841 tvoří páteř dopravy v Libereckém kraji už hodně dlouho.
Protože Liberecký kraj už v roce 2008 soutěžil a konkurence byla za humny, začaly se tam objevovat Desira. Vedle toho těžko obhajovat 810 tím, že Deisro je (tehdy v roce 2008) starý šrot.
A právě proto je Středočeský kraj na rozdíl od mnoha jiných stále plný 810 a 814 a i po této dodávce RS1 zůstanou 810 nadále v těsné blízkosti Prahy i přímo v ní.
Naopak – malé kraje jsou zvýhodňovány tím, že tratě obdobného významu jako ve velkých krajích jsou (v rámci vnitrokrajského strovnání) v popředí zájmu.
Srov. úseky TÉŽE TRATĚ mezi Světlou a Ledčí vs. mezi Čerčany a Sázavou.
Stačí, že tam Hurvínci bydlí.
ještě by to chtělo trať 041, tam ty regíny to je utrpení, přitom v letní sezóně to jezdí dost vytížené a délka trasy je přes 2h..(ano většina nejede celou trasu, ale chudák personál)
No… ono by to chtělo i na další „mraky tratí“, kde jezdí 810/809/(814), ale prostě nejde všecko hned. Kromě toho, nová vozidla této kapacity nejsou k dispozici a ojetin není nekonečné množství
Tam by to nestačilo kapacitně. Když je problém sehnat motoráky o malé kapacitě, tak je nesmysl je spojovat do dvojic, když totéž může obstarat kapacitnější jednotka, která se běžně vyrábí. Pokud by to někde v Královéhradeckém kraji dávalo smysl, tak na 021, aby mohly z Hradce vyjet tři spojené a pak pokračovat jeden do Rychnova (Solnice), jeden do Rokytnice a jeden do Letohradu místo přestupů a tahání prázdného trilobita až do Letohradu.
Nebojte, na spojování dojde, trilobity do Letohradu věčně nebudou.
a proto jezdí jinde i trojmo v turnusu..tady by asi na léto byla potřeba dvojice, kvůli nározovým frekvencím, samozřejmě že by se byl lepší fox, ale to je vůbec asi utopie a v zimě by zase vozdil dost vzduchu tam i dvojvozová regionva nejezdí zaplněná
Trať 041 už je jiný kraj a ten má objednané Foxy řady 847…
Ano, ale není v plánu jejich nasazení na 041 (HK-Jíčín-Turnov). Tam zatím jen RegioNova trio.
V Královéhradeckém kraji bude v regionální dopravě od příštího září v elektrické trakci vše v panterech. V motorové trakci bude do tří let v celém kraji téměř vše nové (jednotky 847). Vyjímka bude pár menších výkonů kolem Trutnova, což se bude jezdit v regionovach a pak právě trať Hradec – Jičín – Turnov, kde budou jezdit regionovy tria. První nové pantery čekejte na jaře a první pesy příští podzim.
no právě 041 nechápu, že z toho vynechali..navíc do toho kecá i lbc kraj a ten 814 nerad..teda aspoň to pořád tvrdí..
Super! Tohle už není lehký letní deštník ale takový podzimní déšť. Přesto jen houšť a větší kapky.
Ale přeci jen, nezapomnělo se nějak na ty Východní Čechy?
https://zdopravy.cz/z-trati-v-pardubickem-kraji-zmizi-810-pristi-rok-dorazi-nove-jednotky-z-polska-a-ojete-rs1-118476/
Nebo Plzeňský kraj?
S Regiopantery, nebo Regiosharky spokojen nejste?
Které tratě konkrétně? Jsou ve výrobě Regiofoxy a některé linky půjdou brzy pod dráty.
Tady jsme se již postarali o solidní vozy…. v elektrice komplet Regiopantery…..potkat 810 je skoro svátek.
Nevím z které části Východních Čech jste, ale s jednotkami Lint od Leo express tenders na Podorlicku, řadou 841 od ČD na trati do Lanškrouna, jednotkami Regiosprinter od GWTR Královéhradecko, atd.. spokojen nejste?
Kde jezdí na Královéhradecku Regiosprintery od GWTR?
měl jsem na mysli Adršpach a Královec. Ale úplně jsem to netrefil. Tak tedy řada 816, případně polské pesy I.
Nemělo to vyznít jako stěžování, jsem spokojen 🙂 Já jen že se o nich pro Pardubický kraj mluvilo a teď je podezřelé ticho po pěšině. Tak se skoro bojím, jestli nám je někdo nevyfouknul 🙂
Kdy už sem, proboha, přestanou dopravci tahat ten německý šrot?!? 🤣🤣🤣
P.S. pro méně chápající a pro „potrefené husy“ – ano, je to sarkasmus 😉
Už 29 „potrefených“ ……. 👍😉🤣
Ono je to celkem stupidní, tak asi proto. Prostě zbytečný balst v diskusi, kterým se musí všichni brodit.
Jak to jen říct… Jednoduše i satiru je třeba umět a opakovaný vtip přestává být vtipem.
Já jsem se taky nesmál, když se takové ( ale vážně myšlené ) stesky objevovaly s železnou pravidelností u nákupu podobných vozidel kýmkoliv jiným než ČD. 😉
Tohle už tu u článků o RS1 bylo nejmíň stokrát…
Nevíte, jak fungovalo čerčanské depo, když ještě na trati 212 jezdily částečně M262 s Balmy? To byly taky dlouhé vozy a nějak to muselo fungovat. Obávám se, že Čerčany momentálně zajišťují, aby se na trať 212 nic moderního nepodívalo. A i když tam jsou od 2025 plánovány Regionovy, nejspíše budou deponovány v Kolíně, což bude docela šílenost.
Proč by to byla šílenost? Regionovy už teď jezdí do Ledečka od Kolína, tak se to nějak prováže.
Jezdí tam od 2010.
Mluví se o tom že s koncem řady 810 v Čerčanech skončí i depo.
A nebylo to provázané s oběhy na trati 210, kde to zajišťovalo vršovické depo, podobně jako se na 212 pak objevovaly (objevují?) 814.2?
Bohužel vozovým parkem z Čerčan trpí i Sedlčany a Vlašim.
Že by se depo v Kolíně obnovilo? mám za to že se prodalo. Nebo výstavba nové haly?
Nic se neprodalo.
nechalo se rozpadnout.
do dílen se před 15 lety nakoupily na tři koleje vrata , každé za 100000kč . teď pokud to je ještě pravda , tam je schovany občas Herkules od Railcity a měřící motorový vůz ,,Krokodýl,, AŽD . A arr tam zbroji . taky 810 a 814 z tratě do Ledečka a do Kouřimi.
jezdí se přes točnu , divím se , že při tom frmolu se ta točna ještě nevyvrátila.
To už je o něco déle než 15 let.
Točna je rok výroby tušímže 1938 a údržba tristní už dlouhá léta. Teď nulová.
Reakce na poslední větu: ne vyšší ALE výrazně vyšší spotřebu – tzn. není to 5Ol/100Km ale bude to 80 a více L/100 km….
Tak mají výrazně vyšší akceleraci a výrazně vyšší maximální rychlost. Kdyby se rozjížděly hlemýždím tempem jak Regionova, tak ta spotřeba nebude taková.
to hlemýždí tempo regionovy je pořád rychlejší , než 845 od arr.
To bych netvrdil.
A co s tím jako?
tak třeba: náklady na provoz???
ekologická stopa???
Proč si myslíte, že se toho v Německu tak rádi zbavujou???
Protože nakupují Regioznovy?
Od kdy se místo „0“ (nula) píše „O“ (velké O) v číslovkách? A od kdy je značka „litr“ velké L a ne malé l? Velké L je podle mne indukčnost (a kdo ví co dalšího ještě)
To se mi nezdá, jakou spotřebu má 842 sólo?
842 sólo kolem 0,8l na km jeden motor.
Milana:
To asi těžko. 842 + 2x Bdtn má spotřebu okolo 80-100l/100km.
Sólo motor 842 umí jezdit výrazně hospodárněji než 80l/100km.
Regionova nežere tak výrazně míň, než RS1. Váží stejně a jízdní odpor má násobnej. Jenomže RS1 se při běžný jízdě rozjíždí s víc, než dvojnásobným zrychlením. Když s tím pojedete jako s regionovou, bude to žrát tak max o čtvrtinu víc, protože dva motory vs 1.
Regionova žere o dost méně..
Zas ale půjde ten motor na obratech nebo při delším čekání vypnout, ne jako Reginy které kadlají na volnoběh klidně i několik hodin..
Reginám nejde vypnout motor?
Vypnout jo, ale znovu nastartovat jen z baterek je prý obvykle dost problém. Jestli teda jejich fíři nekecají..
V autobusech to problém není, kde udělali soudruzi z Parsu chybu?
Problém je u některých kusů. Třeba taková 182ka cca 2 roky po vyrobení nešla nakopnout 3 hodiny po odstavení. Musela na kabel i v létě.
Jó Šumperk…
Je smutné, že si (nejen ČD) stále nedají říct a téhle firmě stále dávají zakázky s „dobře“ napsanými smlouvami.
Zeptejte se třeba Arrivy co klimatizace 845. Měla být postupně u všech.
Třeba v létě Reginy jedou na volnoběh..protože pohání klimatizaci stanoviště..takže 12 hodin se tam nikdo nebude smažit pane dokonalý.
Jistě. V zimě se zase určitě topí a tak i tak jsou na to potřeba (u 814.2) zásadně oba motory.
Naopak na druhé straně Šumavy je zcela běžné tamní (nejen) RS1 vypínat i na pětiminutové čekání..
12 hodin se tam nebude nikdo smažit, ale smažit motor a palivo je v pořádku?
Opatření DKV Praha o stopování nebylo myslím dosud zrušeno. Realita je jiná věc.
Klima na 814 je mizérie, ne všichni ji používají. Vrčí to často z obavy, že to nepůjde nastartovat, víc v tom nehledejte.
Hlavně, ať to DPOV udělá kvalitněji než Zvolen. Ať to tolik nestojí na dílně.
Proč mají Pavouci ty debilní šikmé příčky v oknech?
Podstatně zvyšuje pevnost skříně. Zejména v torzi.
To je právě to co VÚKV konstruoval, nabízí to velká okna a splňuje pevnost skříně. Když se to občas spojilo s nepatrně starší 843, její malá výše posazená okýnka vypadala proti pavoukovi až komicky.
V podstatě je to příhradová konstrukce, podobně jako můžete vidět na kdejakém mostě. Vlastně mě překvapuje, že toto řešení nevídáme u vlaků ale třeba i tramvají a autobusů častěj.
Na železnici snad jen příbuzný Bombardier Itino, což je v podstatě vozidlo se stejným rodokmenem.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Itino
Protože díky tomu to těžký kolejový vozidlo má čtyřicet tun i když si drží pevnost 1500kN.
Nic nového pod sluncem, až potkáte M274.004, má pod okny též příhradovou konstrukci. Svařen byl v roce 1934 a vězte, že to debilní nápad opravdu nebyl.
Nevíte vyřazují západní dopravci motoráky s naklápěcí skříní a nešlo by třeba o nich uvažovat na trať Praha – Vrané – Čerčany a zvýšit tam tak rychlost? Stačilo by tam o 20% zrychlení a hned pak vlaky vyhrají nad auty a autobusy. Díky totálně zasekané Jesenici a okolí a stále nedostavěné 4 proudé Vestecké spojce tam vlak je potřeba jako sůl. Pro mne je stěžejní trasa Praha Vršovice – Kamenný Přívoz aby byla pod 50 minut. Dříve jsem jezdil vlakem ale Regionova a dlouhé čekání na křížení a hodně zbytečných zastávek mne donutilo jezdit denně autem. Kdyby ale časy zrychlily… Číst vice »
Naklápění je bohužel již dlouho mimo hru. Naopak úprava převýšení kolejnic, umožňuje určité zvýšení rychlosti.
Já si takhle říkal, že by bylo zajmavé mít na malé regionální a příměstské tratě vlak typu talgo, bylo by to 100% nízkopodlažní, širší skříň by na kratší vzdálenosti umožnila konfiguraci sedaček 2+3 nebo 2+2 s širokým prostorem pro stání. Talgo navíc umí pasivní tilt. Bohužel ale až (a teď to tahám z hlavy, tak mě neukamenujte pokud si to pamatuji blbě) od nějakých 70 km/h, což je pohříchu rychlost pro mnohé lokálky až příliš závratná. Pro pražské příměsto by tohle mělo malou kapacitu, představit bych si to dovedl k obsluze krajských/okresních měst.
Nějaké klopící 612 od DB by se asi koupit daly (v Mukranu jich pár je a budou přibývat), ale jsou vysokopodlažní a jak píše Petr, naklápění je nejspíš mrtvá technologie.
Ano byla to slepá ulička.
SŽ stejně na starých/původních tratích (co neprošly jakoukoliv modernizací) dává rychlostníky pro klopidla se stejnou rychlostí jako pro klasiky (pokud je tam vůbec dá, že).
Týnec může mít rychlé spojení přes Čerčany, s přestupem na Sp. Nejlépe, kdyby ty neměly prostoj v Říčanech. Ale jo, místo nějakých vlakotramvají do Vraného bych si dokázal představit, že se z trati 210 stane plnohodnotná součást S-Bahnu. Chtělo by to tu trať zrychlit, kde by to šlo, a případně ve vhodných místech postavit dvoukolejné úseky. Představoval bych si to tak, že každý druhý vlak by zajel do Měchenic (tam by končil) a měl by přípoje od autobusů od Štěchovic. Pak na nádraží Zbraslav vést linky jak od Zbraslavi (čímž by se vytvořilo rychlé spojení Zbraslavi s Kačerovem a tedy… Číst vice »
Klopící motoráky by byly mnohem spíše potřeba na Liberec-Pardubice-(Znojmo)
Důležité je nasadit vlaky jezdící 120 km/h na trať z M. Boleslavi do Libuně. Tam, pokud překročí 50 km/h, opustí kolejový svršek, a volným letem skončí na poli/v lese 🙂
tam je dokonce 60 km/h na většině trasy
To je fuk, ale pojede jakž takž moderní vlak a možná i tak budou kratší jízdní doby díky lepší akceleraci.
Takže do města s brzo povinnou třicítkou si koupíte ferrari, abyste se na tu 30 dostali o sekundu dřív.
Jo, to se vyplatí.
Tak RS1 bych fakt k ferrari nepřirovnával, spíš tak že místo trabantu pojede fabie a to je pokrok i při té třicítce ve městě
Jaký to bude mít vliv na jízdní dobu?
Protože na 30 není nikdo zvědavý ani v mercedesu.
A když to uděláte za den na 60 křižovatkách tak máte minutu doma.
Proč je v soupisu Nymburk – Poříčany? Dvouvozový Panter by byl o tolik dražší na provoz (vím, že na pořízení ano), anebo jsou tam nějak unikátně provázané oběhy s jinými neelektrifikovanými tratěmi?
Zrovna tady by se nabílzelo to celé převést do elektrické trakce.
To určitě, kde je trolej, proč tam honit vlaky s naftovým pohonem, když se v současné době tak hledí na ekologii provozu.
Protože by to kraj stálo víc Kč.
Tak ušetřit by se dalo nasazením elektrických ojetin, kdyby nějaké byly nízkopodlažní. Jenže nic jako 3vozový žabotlam z 80. až 90. let neexistuje. Případný dvouvozový Ešus je i tak moc velký a ty stroje jsou potřeba jinde. Na střídavině snad jen přivézt francouzské Z 11500, ale nemají nízkou podlahu.
Panter má zbytečně vysokou kapacitu.
Rozdíl kapacity dvouvozového pantera a dvouvozové regíny je tady ten nejmenší problém. Mám rád tenhle strach o vození vzduchu, kdy někdo navrhuje aby v každou denní dobu jezdila jinak velká souprava s kapacitou odstupňovanou po 20 lidech, aby to náhodou nebylo předimenzované. Kdysi tam jezdily i 471 a spojily se v Poříčanech s jednotkou od Kolína.
Ráno tam jezdí Os 8812 z Nymburka… Ale jestli ještě jiný, to nevím
Ještě jezdí ráno Os 22805 a večer Os 8617 do Nymburka
Pokud máte hodně peněz na kompenzace přihlaste se o rozdíl:-). Zde je i busem efekt společného oběhu s Kouřimkou na zbrojení a údržbu do Nymburka, kam by se po ETCS současné vozy nedostaly.
Aby se třeba z Nymburského depa dostali na Kouřimku? Když už tam pojede tak proč ho nevyužít jako pravidelný spoj. Nemusí se jednat o všechny vlaky, jak si to hned z článku někteří vyloží. A dílnu v Pečkách kvůli jednomu motoráku na Kouřimce určitě zřizovat nebudou.
Dílna tam byla i zbrojení. Motory tam pokud vím vystavuje Kolín.
Panťák by na Poříčany mohl jezdit a taky jezdil, šlo by to, musel by to někdo zaplatit.
…no jo , kdeže loňské sněhy jsou. v Pečkách bývaly dvě T444 , 4x M152 , a vložených vozů určitě taky 4 ks. jezdilo se M152 Baafx Baafx M152 a bylo to nacpaný až do Plaňan. ( v 15hod ) . v Bošicích čekal další M152 na Zásmuky. a nákladní vlaky měly 5 vagonů. trať byla jako řeka , vše okolo žilo , v čekárnách se v zimě topilo , jezdilo se i když ne v taktu , na mašině max ,,živák,, – to jediný asi zůstalo stejné. – začátek 80 let.
M152.0098 – 102, dodané 1976.
Samozřejmě včetně 100 s nejpestřejším životem ze všech.
2 roky tragického působení v Africe i „soukromá“ u Jizerské Dráhy, kde se měla podstatně lépe… a žije!
Ad živák… na M152 bylo ale původně něco jiného než KBS, není to ale má parketa, byť jsem na tom jezdil taky řadu let.
dvouvozový Panter existuje?
Existuje. Teď třeba nově jezdí z Kolína do Havl. Brodu.
to se pojedu podivat . Dik
Beroun – Plzeň.
Krásně se to čte jak se všude modernizuje škoda že MS kraj jde svou vlastní cestou 811 je snad ten největší křáp do se kdy vyskytl na kolejích zlaté regionovy
Inu, MS kraj jde cestou dvouvozových panterů na páteřní tratě, šukafonů ljuks na vedlejší a mezitím blouznění o vodíku, vlakotramvajích a spol.
271 v MsK není z hlediska počtů lidí v Os páteřní trať, ale lokálka. Páteř na ní tvoří rychlíky.
Na opravdu páteřních tratích jezdí patrové soupravy, případně třívozové pantery.
Jenže Regionova není křáp ?
Jaký je rozdíl mezi 811 a 814, když pominu vybavení pro cestující? Což je jediné, co šotouši poznají.
811 čekají na BEMU, poté zůstanou na různých pětikilometrových „Fulnecích“.
Nebo se domníváte jako ve StčK, že na padesátkové trati ty německé ojetiny budou jezdit 120 a levněji?
V MsK by neměly využití, snad jen ZATÍM na Opava -Krnov a (Ostrava)- Studénka- Kopřivnice..
Nápis na kraj ne zde
Zajímavé je, že na trať 074 se prostě novějších vozů nedostává, i když většina ze jmenovaných tratí má výrazněji menší přepravní výkony, než právě trať 074…
Provoz na trati 074 je dodnes zajišťován prostřednictvím depa v Lounech, stejně tak i tratě 092 a 111. Současné oběhy tedy vyžadují aspoň minimální provoz na trati 110 v úseku Louny – Slaný, kde Středočeský kraj chtěl vlaky zcela zrušit (a Ústecký kraj do toho posledně hodil vidle). Kompromisní řešení v podobě zachování 4 párů vlaků technologicky vyhovuje.
Je tedy otázka, zda nulová snaha o obnovu vozového parku na trati 074 nesouvisí právě s nechutí Středočeského kraje zajišťovat provoz na části tratě 110.
Vlaky ny 074
Eh, blbě odeslané, pardon. Vlaky na 074 by mohly vyjíždět třeba z Libně. Mě ten provoz z Loun spíš zavání snahou o využití/udržení tamního depa a lidí, což asi bude snazší, než řešit problémy s lidmi v Praze nebo Nymburce.
Vtip je v tom, že byste musel přidávat kilometry v úseku Praha-Libeň – Čelákovice, což je 23,9 km. Kdežto naopak úsek ze Slaného až na hranici Středočeského kraje je dlouhý 19,1 km. Úsek od hranice krajů až po Louny nepočítám, protože ten je finančně krytý Ústeckým krajem a ten to chce platit nadále. Počítám 23,9 km, protože nevidím důvod v tom, aby hlavní město Praha financovalo technologické jízdy na jiné tratě, které neslouží k dopravní obslužnosti Prahy. Jenže je tu další problém. OK, celou trať 074 je možné vyjezdit se dvěma motorovými vozy. Ale jak budete navážet vozidla na tratě… Číst vice »
Já myslím, že už nazrál čas se rozloučit s dosavadní praxí, že v Lounech jsou jen 809 a 810. Ostatně Ústecký kraj už trochu tuhle praxi narušil, když na 096 požadoval 814 a taky ji dostal, byť za cenu soupravových jízd přes Budyni. Provoz, který na horní 110 zůstane od nového GVD stačí na to, aby se do Středočeského kraje zvládly navézt jak 810 na Velvarku a většinu provozu na 092, tak 814 na Čelákovice a samotnou 110.
To by určitě nebyla špatná varianta.
Takže o nasazení vozidel rozhodují provozní potřeby ČD. A že depo v Lounech nemá nic než 810/814, za to může… ?
Věřím že to tak je, ale z hlediska cestujícího je to fakt trochu bizár, že mě má v Polabí zajímat, co dělá depo někde v Lounech. A kdyby se vozidla navážela z Rakovníka nebo Vršovic (přes Kladno a Kralupy) nebo z Nymburka, jestli by to bylo tak provozně komplikované a drahé pro objednatele…
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-resi-vlakotramvaje-vytipoval-jejich-zavedeni-na-osmi-trati-181355/
Tohle jsou pěkné vize, ale než dojde k jejich případné realizaci, uplyne ještě mnoho let. V současnosti bych se na to nespoléhal.
Dokud nebude trať upravena / opravena, zejména přejezdy, tak žádné jiné vozidlo než 810 nesjede jízdní doby a hlavně úvrať v Neratovicích. jezdí se těsně od a k přípojům, úvrať 3 min. (každé novější vozidlo garantuje minimálně 4, spíše 5- ať už technologií nebo časově delším přesunem mezi stanovišti) do Brandýsa a rychlé křižování. Minimálně 3 přejezdy zabezpečit, aby nesnižovaly rychlost a můžete řešit lepší vozidlo.
V Neratovicích by to v první řadě chtělo perón před úvratí, aby se tam nemuselo takhle blbnout.
Peron tam je, ovšem silně travnatý a popraskaný.
jakože RS1 je línější na propadech rychlosti u přejezdů než 810? Ten obrat je tam asi o maličko rychlejší, ale to je tak vše
810 je díky své váze nejrychleji (samozřejmě pohodlí je jinde) rozjíždějící se vozidlo. 841 je na tom o vteřiny hůře + delší přechod mezi stanovišti + technické omezení výrobce na změnu směru a jste rázem -3 min pod možnostmi tratě. Peron za barákem a zabezpečovačka není věcí dopravce, ani objednatele…
seděl jste za tím vůbec někdy? solo 810 není vyloženě špatná, díky mechanice má poměrně rychlé reakce, rs1 je „trochu“ zabržděná na reakce, ale pak ten odpich je úplně někde jinde..krom toho stačí když prší a je vymalováno a 810 se nedá použít na plnej knedlik
A také opustit tu praxi, že se tam trať sice opraví, umožňovalo by to vyšší rychlost, ale zavedena není…
Kamenné Žehrovice. Opraveno a 50.
Zajímavé , a S60 jako by byla ve vzduchoprazdnu. No středočeské Sidety. Na ty dojde až za pět let.
Pokud jde o linku Beroun – Strakonice, jak moc do toho mluví JČ kraj?
Zčejmě dojde k rozdělení ramena v Březnici. Tak jako je dnes S60 a S66, která navíc ani nemá přípoje u některých spojů.
Tam mají být případně Foxy od roku 27.
Však ano, máme ještě rok 23 a má to být od 28.Pokud nedojde k elektrizaci.
No hlavně to na rozdíl od Regionovy jede i do mírného kopce, pokud prší a na kolejích leží nějaký to listí či troška jehličí.
Regína vyjede i „velké“ stoupání, jen jí to trvá poněkud déle 😀
Na listí nepojede nic. Jen s pískem.
A co to zkusit bez něj. Je to neuvěřitelné, ale jde to. Jak do Křižan, tak třeba do Svoru.
Dožijeme se konečně vrácení vlaku na trať Praha vrsvoce – Harrachov? S nástupem Arrivy byla trať zkrácena jen na Hlavní nádraží a údajně kvůli těch jejich starým neklimatizovaným vrakům které nevyjedou do Harrachova konci v Tanvaldu
Šílíte? Vždyť přece nástup Arrivy konečně pozvedl úroveň cestování na předmětných rychlíkových linkách na úroveň jednadvacátého století a v této kvalitě a tomto rozsahu musí pokračovat nejméně do roku 2100!
To jsou zase vtipy… dovolte, abychom se všichni svorně zasmáli… 😅
arr a jejich 845 je špatná volba
Kolikrát se jelo Elektronem pro uvízlý Katr nad Spálovem? Hodněkrát. Kolikrát pro 845?
Dožijeme se konečně vrácení vlaku na trať Praha Vršovice – Harrachov? S nástupem Arrivy byla trať zkrácena jen na Hlavní nádraží a údajně kvůli těm jejich starým neklimatizovaným vrakům které nevyjedou do Harrachova konci v Tanvaldu
Co si kdo objednal, to má. A šotoušská relace do Harrachova skončila dávno již za kralování nejlepšího dopravce na světě.
Upřímně… z Prahy do Jizerek nedejbože do Harrachova muže chtít jet vlakem jen držitel režijky, masochista, šotouš nebo ten, co nemá řidičák nebo auto. Normální člověk jede autem.
ta relace o náhodných výstřelech stejně nebyla žádný terno, naopak by to chtělo udělat lepší návaznosti v Tanvaldu, než to tahat v jednom kuse. Což snad je v plánu.
Z Česka buďe smetiště starých vraků 🙁
Přesně! Protože železniční vozidla je třeba kompletně měnit nejpozději po pěti letech provozu a vše starší musí okamžitě do šrotu!
Zlatá pravda, uděláme nový §1. Jen je tam potřeba stanovit výjimky, kterých se to nebude týkat. Šukafon a všechny jeho modifikace a reinkarnace, Tornáda, Bdt, B, bafíky, Bds, hydry, rakve. A taky Barče, Brejlovce, banány. Nízkopodlaha je zlo, nástup bez dveří z představku do salonu je zlo, nespouštěcí okna je zlo, klima je zlo na druhou. Takt je obrovské zlo, cesta musí být cíl.👾
Největší dobro je nízkopodlažní na nízkých nástupištích.
: – )
Taky tam musí platit režijka, jinak je všechno špatně.
Nakupují vlaky typu, který se dnes už nedá nově vyrobit, přesně v polovině jejich životnosti, takže tu máza jištěnou budoucnost na dalších 20-30 let.
„Nakupují vlaky typu, který se dnes už nedá nově vyrobit…“
LINT 27 se už nedá nově vyrobit?
Místo mínusů bych přivítal věcnou a podloženou odpověď. Ptám se, protože to nevím. Mínusy mi nepomůžou, abych se to dozvěděl.
Já jsem se ptal proto, že to nevím a rád bych se to dozvěděl. Mínusy mi toho moc neřeknou.
LINT 27 se už taky nevyrábí, jen dvouvozové verze.
Děkuji. A omlouvám se za duplicitu, můj první dotaz bůhvíproč spadl do schvalování a setrval tam několik hodin.
Máte pravdu, Já se nedávno ptal o bude jezdit do Moldavy nad Bodvou, kde se dokončuje elektrizace (protože v přehledu nasazení nových panterů do Košic trať uvedena nebyla) a těch mínusů jsem dostal daleko víc, aniž by někdo na ten dotaz odpověděl. Vám alespoň odpověděl „Elb“.
Znáte-li vozidlo svými parametry podobné RS1, které je možné dnes koupit jako nové, předejte takovou informaci k ČD.
Ale ne, i ČD sem tam kupují nový vozy…
Přijeďte se podívat do toho vzorového Německa. A mrkněte třeba na ceny jízdenek 😉 Nebo na přeplněnost vlaku.
Já nevím, v létě jsem si koupil Deutchlandticket a půjčil byt o bratrance z Berlína – vlaky a muzea. Vlaky spíš plnější českých, služby lepší a cena/průměrný výdělek také někde jinde. Pro mne – docela dobrá inspirace. Jedu na kongres do Ostravy a za lístek tam a zpět z Ml Boleslavi dám skoro stejně (ať nežeru – řádově).
Proč píšete o budoucím čase? Česko je smetiště vraků už teď. Chcete říct, že výměnou 810 a 814 za Stadlery se vrakovitost a věkovitost vozového parku zhorší?
Díky bohu!
To je myšleno vážně nebo jde o pokus o troling?
RS 1 mají nahradit 810 a jejich deriváty, takže z Česka bude zase o něco menší smetiště starých vraků.
Průměrný automobil je 16 let starý. Pokud se někomu zdají 20-25 let staré vlaky jako šroty, tak ať se zavře do 40leté 010 a brblá si o kvalitních českých strojích. V té 010 nebude nikoho obtěžovat, tím už nikdo jezdit nechce.
Nebojte, jen se vraky vymění za smetiště. Tomu se říká pokrok. A pokrok to fakt je. Zkuste jet vlakem a uvidíte.
Kdy konečně budou nové vlaky na trati Praha – Vrané – Čerčany a jaké?
Trať je vytížená i když tam udělali hromadu nesmyslů od příšerných vlaku po dlouhé jízdní doby a nesmyslná dlouhá čekání na křižování a tím vyhnali lidí včetně mne do aut a autobusů, ale nové vlaky a hlavně zrychlení by ji mohly vzkřísit víc.
Chtělo by to tamní vozbu omladit… a tím i ještě více zatraktivnit.
A je pravda, že Pacifik (zatím) odolává Boreckého likvidační strategii velmi statečně. Kéž mu to vydrží, a ten blb, co jezdí z Úval na Smíchov autem, a dopravě nerozumí ani zbla, půjde co nejdřív od válu…
Dolnímu Pacifiku by ze všeho nejvíc prospěly autobusové přípoje, které kromě Vraného neexistují bud vůbec, nebo jen jako občasné náhodné výstřely.
Obzvláště velký úlet je dobříšská větev; místo logického ukončení ve Mníšku (nebo aspon na Rymani, kde ty vazby jsou mnohem lepší) si v Čísovicích S88 a 449 ujíždějí o jednotky minut a žádné ostré obraty tam stejně neprobíhají, takže by to neznamenalo ani soupravu navíc..
autobusové přípoje na ty tři metry široké silničky , samá zatáčka ? to je přesně ten omyl zastánců náhrad vlaků za busy. nepohodlné drncavé , levá pravá brzda plyn , rozbít silnice dvacetitunovými krabicemi ještě víc než jsou.
Tak určitě by se mi líbila odbočka do Bratřínova a třeba i Malé a Velké Lečice, ale pokud tamní kraj znáte, jistě víte jaká je to utopie. Neznáte-li, koukněte na mapu a profil terénu. Právě kvůli němu jsme tu leckde rádi za ty tři metry široké silničky (ačkoli teda zrovna potrefená III/1024 byla nedávno rekonstruovaná na S7,5/60 i když na to nemá intenzity a na čerčanské větvi ty nejpodstatnější přípoje jezdí po silnicích II. třídy) a lepší když po nich jede jeden autobus než dvacet aut. Když ten autobus pojede jen k nejbližšímu vlaku, bude moci být menší a jezdit… Číst vice »
On nejezdí na kole? A takové pěkné cyklotrasy cestou.
Trať je vytížená jen u některých spojů o víkendu, když je hezky, jinak tam už léta chcípnul pes. Něco v některých relacích v časových osách pracovních či školních vlaků, jinak opravdu bída. Je to smutné, ale je to tak, těžko to může konkurovat silnici.
„Obslouží také některé spoje na tratích z Mladé Boleslavi do Všetat a Mělníka nebo z Kolína do Nymburka a Kutné Hory.“
Znamená to, že RS1 budou zajišťovat zbylé víkendové spoje na Mšence? Pokud ano, bylo by to určitě fajn. Je to trochu v rozporu s původními výroky Boreckého, který strašil, že výhradní provoz ETCS bude pro Mšenku znamenat úplný zánik.
Tohle by mohla být cesta v nových podmínkách. Pro víkendové turistické vlaky využívat vozidla, která nejsou potřeba o víkendu na jiných tratích, kde je objem provozu v pracovní dny větší.
A horní Pacifik s jízdní dobou přes 2 hodiny, kde by navíc dynamičtější motoráky umožnily zlepšit vazby v Čerčanech (přeložením křižování do Hvězdonic) zase nic. Některé z těch uvažovaných tratí dávají smysl kvůli využití maximální rychlosti nebo kvůli budoucí potřebě ETCS, ale třeba MB – Mladějov (-Libuň) ani KH – Zruč to nejsou.
U trati KH – Zruč to asi táhne i potřeba nabídnout něco kulturního pro úsek do KH města, kde to tvoří přípoj na všechny rychlíky a jezdí tím celkem dost turistů.
Jste si jistý, zda manažeři SŽ, krajské úřady nebo dopravci takto přemýšlí?
Např. v ČB to funguje tak, že by do Kutné Hory přijel rychlík od Prahy nebo od Brna a o minutu později by z jiného, nejlépe co nejvzdálenějšího nástupiště, odjížděl osobák směr Kutná Hora město.
A takto to funguje už šest let (je možné že i déle) a nikdo to neřeší. A upozorňuji, že další vlaky NEodjíždí za hodinu v taktu.
Na těch 8 minut jízdy je regionova kulturní dostatečně.
O tom rozhoduje hlavně objednatel jestli mu stačí nebo ne. Já tam minule chytil 810 sólo (vlak jel až do Zruče), ale mohla to být jen smůla.
Na 212 mají bohužel být od 2025 Regionovy. Aspoň tu kolovala nějaká mapka středočeského kraje, kde bylo vyznačeno, co na kterou trať půjde. Uznávám, že v zimě ta trať příliš vytížená není, ale projeďte se tu někdy o letních prázdninách. Vůbec nerozumím tomu, proč musí mít 212 pořád ty nejhorší krumply široko daleko. Regionovy stejně nebudou deponovány v Čerčanech, nevejdou se tam. Tak už je to jedno, jestli z Kolína nebo odjinud budou navážet Regionovy nebo RS1.
Vzhledem k nárůstu počtu těchto vozidel, je stále aktuální plán tzv. kompetenčních center údržby a oprav? Pro 840/841 to měl být Liberec. A už je rozhodnuto o dalších typech těchto center, nebo to šlo celé k ledu?
Takže tehdy na 110 byla ta výstavka skutečně jen putovní, když potřeboval Borecký demonstrovat, kolik to žere a jak moc se to celé nevyplatí?
Jo, a proto RS1 míří na další tratě v S-kraji. To dává smysl. Někomu, kdo je nepříčetný po zaslechnutí slova Borecký.
Nepochopil. Narážel jsem na to, že se tam RS1 už nevrátí ani v době, kdy jich bude v StčK relativně veké množství. Jinak, Borecký mi v zásadě nezůsobuje nepříčetnost, jeho kroky ohledně horní 110 jsou naprosto logické a podporuji je. Problém je v tom, že putovní výstavka RS1 způsobila po návratu 809 na dolní 110 odliv i tam. Lidem se totiž zpátky do šukafonu prostě nechce.
Na 110 byla výstavka, aby se ukázalo, jaký je rozdíl cestovat v RS1 oproti 810 či 814.
Nalakali se lidi do vlaku a teď jezdí slánská šukafonie o to prázdnější.
A podařilo se. Jen ten návrat 809 bohužel způsobil odliv cestujících.
Nasazení RS1 dopravce GWTR jsou de facto též putovní výstavkou, co se týče působení v jihočeské části Šumavy. V prosinci 2023 se mají přesunout z Volar do Klatov, tak mě napadá, zda tam také nemůže také dojít k odlivu, když se lidé cca rok a kus na vybraných spojích setkávali s RS1 a zpět do RegioSprinterů se jim chtít nebude.
To že po 110 budou jezdit lounské RS1 dočasně, než se opraví trať 114+097, se vědělo a komunikovalo od začátku. Borecký tím těžko mohl cokoliv demonstrovat, vlaky tam byly pořízeny kvůli objednávce Ústeckého a Libereckého kraje.
Nevěděl jsem, že to tak bylo od začátku komunikováno. Do ČR, respektive do oblasti trati 110 už jezdím jen na „dovču“, takže insider info nemám. Tímto děkuji za informaci.
To nikdo nezpochybňuje, že RS1 tam byly jen jako záskok, ale když se podívám, kam se všude pořizují RS 1 tak tratě 110 a 111 zůstanou opravdu jako jediné ve Středočeském kraji skanzenem pro krabičky 809/810.
Kdepak. 074 to jistí🙉
Jako jediné asi ne, ale mnoho takových už asi nebude. Napadá mě 092, 074, 122, 161… ještě něco?