Přehledně: Moravskoslezský kraj omezí platnost dokladů Českých drah, IN 100 bude uznávat
Jednotka RegioPanter ve stanici Ostrava-střed. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz
Doklady Českých drah budou v kraji platit u cest do a z jiného kraje.
Celé rozdělení této naší malé země na kraje je omyl. V každém kraji jiný tarif, fakt Kocourkov…
Koledují si o to, že jim na oplátku ČD vykáží ze svých vlaků s jízdními doklady ODIS. Cestující veřejnosti s předplaceným ODIS potom vypadne část spojů a sníží se tím dopravní obslužnost.
Ne, že bych toto chtěl úplně obhajovat, ale toto se zatím nestalo v žádném jiném kraji, který k tomuto omezení přistoupil. Tak nevím, proč by k tomu mělo dojít zrovna v MSK.
Navíc, uznávání IDS tarifů v ministerských vlacích je na dohodě mezi kraji a MD. A v komerčních vlacích není ODIS uznáván ani dnes.
Oni to ČD uznávají na zákaldě smlouvy s objednávkou, dobrovolně uzavřená smlouva je jen u některýc komerčních ranních vlaků RJ Návsí -Ostrava -(Praha)
České dráhy to můžou zavřít. A provoz vlaků si rovnou můžou rozdělit jednotlivé kraje.
Proč? Jako dopravce tu budou pořád, jen můžou zrušit svůj tarif a inkartu a bude buď krajský tarif, nebo ten celostátní. Pak ale ještě doplnit síťové jízdenky na víkend, celý den a taky letní!
Při přečtení komentářů mi vytanulo na mysl, že to přeci jen může být zjednodušení, i když pro držitele IN50 to může být zdražení; IN25 asi nula od nuly pojde. Ale třeba ve středočeském kraji lze nalézt absurditu: jede cestující z Kralup nad Vltavou do Roudnice a může použít ČD tarif, státní tarif, PID i DÚK, a každý stojí jinak, průvodčí ale obvykle jako první nabídne ČD a ostatní, zvláště krajské (levnější) nezmíní, o ty si musí cestující výslovně říci a mnozí to ani netuší, že nějaký PID funguje. Zažil jsem situaci, kdy průvodčí přesvědčoval cestujícího, aby si vzal PID a… Číst vice »
Na rychlicich Labe je zvlástnost, že lze kombinovat DUK + jizdenku pro 4 vnější, buď ke kuponu pro prahu za 40 nebo zpatecni 80 nebo bez litacky 160 kc. Jinde za 240kc. Málokde zasahuje tarif sousední ids do 4 pásm PID
Co z toho bude mít kraj nebo ČD už víme, ale co cestující,jaké to bude mít výhody pro něj??
https://www.msk.cz/cs/media/tiskove_zpravy/tiskova-zprava-_-cestujici-verejnou-dopravou-mohou-od-zari-v-moravskoslezskem-kraji-vyuzivat-dalsi-benefity-16358/
Nejdůležitější je, že i bez Odisky – jízdné v terminálech lze uhradit ….i běžnou platební kartou.
Tím, co předvádí MSK a KODIS od prosince 2021 v polovině MS kraje (zejména na 323, 322, 321) si pan Podstawka protiřečí už v první větě v této TZ.
Realita nenasvědčuje tomu, že MS kraj má zájem na tom, aby veřejnou dopravou jezdilo co nejvíce cestujících a aby pro ně bylo výhodné nechávat auto doma.
Opak je pravdou, diletantství pokračuje……..
Problémy.
S jednou jízdenkou kamkoliv ? I po přestupu ?
Levnější a jednodušší cestování díky možnosti přestupu na autobus.
To by nejdřív musely být pořádně integrovány i jednotlivé jízdenky.
A co je vlastně u tohoto tématu za problém?? Navrhuji odstranit všechny výjímky a bude klid. Pohoda, každý za svoje…..
Proč minusy? Za vše se platí a pokud chce někdo cestovat, dojíždět atd…jistě za svoje. Pokud dopravce (čistě soukromý) nabídne nějaký věrnostní program, prosím ,nejsem proti, financuje si ho sám, ale jinak nechápu, proč cokoliv dotovat.
Dokud mě poveze motorák 811, je mi jedno, čí tarif to bude. Až 811 skončí, jdu do auta.
Vyhlašují to vtipem měsíce …
811 ..tento omyl
Ale musí mít Wi-Fi!
Pro mě je rozhodující, jestli vozidlo má otevírací okna.
811 mají klimatizaci.
Bodejť, hlavně aby platila režijka, že?
Nepsal náhodou předřečník, že je mu jedno, čí tarif tam bude platit? Kde jste přišel na jakou režijku? Nic takového z toho nevyplývá, ba naopak je to v rozporu.
A co když je majitelům režijek opravdu jedno, jaký tarif kde platí?
Inu, to je tak, když k vládě pustíte hnutí ANO. Už vidím ty důchodce, co je volí, jak se vyznají v tom, který vlak objednává kraj a kde jim platí jízdenka 😀 Ale moct za to samozřejmě bude „Fialový hnus“, to, že o tomto bordelu rozhodla parta estébáka Bureše, už jim nedojde 🙂
Ty jsi silné mimo..vláda s tím nemá nic společného. Na kraji je ODS.
V MS kraji je hejtman ze sekty ANO, z ODS fakt ne. A mini seš ty, pokud si můj komentář pochopil tak, že za to může vláda 😀 Doporučuji ještě jednou přečíst.
Náměstek pro dopravu je unucka ..ODS. Babiš není estébák nikdy mu to nikdo nedokázal.
není
Zdravím. Před chvílí jsem odpovídal že je to Redek Podstawka. Ale asi mi byl příspěvek smazán. Aspoň před chvílí tam nebyl. A při odeslání to bylo označeno něco jako že je pod kontrolou….
Tomu nerozumím…
Kdo o baBuršovi říká, že byl estébák buď lže nebo neví co říká. On byl totiž dobrovolným spolupracovníkem této rudofašounské obdoby gestapa. Tedy udavač neboli kolaborant. O jeho dobrovolné spolupráci existuje poměrně rozsáhlá dokumentace, z níž se baBuršovi ani po více než 15 letech soudních sporů nepovedlo vyvrátit jediné písmeno. Jinak řečeno, ta dokumentace jeho spolupráci dokazuje a bude ji dokazovat tak dlouho, dokud ji soud neprohlásí za neplatnou. Tohle není trestní spor, soud nerozhoduje o vině či nevině a proto snaha aplikovat na tento spor presumpci neviny či potřebu baBuršovi něco dokazovat je naprosto vadná.
Od Vás bych čekal větší přehled.
Je to přece Radek Podstawka…
Dokázal mu to slovenský soud. To jste vy sektaři až tak naivní?
Ne, že bych se chtěl Babiše zastávat a už vůbec ne slovíčkařením, ale jak už tu někdo výše napsal, on je rozdíl mezi Estébákem a udavačem. Že byl Babiš udavač to mu soudy skutečně dokázaly. Že byl Estébák mu (alespoň zatím, kdo ví, co na něj v budoucnu vyplave LOL) opravdu nikdo nedokázal. Samozřejmě, nic to nemění na tom, že Babiš je prevít, ale Estébák fakt ne.
Vláda ANO + ODS
https://www.msk.cz/cs/kraj/zastupitelstvo/ing–radek-podstawka-3274/
Viz např tento pán 🙂 Z něj ta inteligence přímo salá. Takové lidi doprava potřebuje, přesně k vůli takovým je veřejná doprava v má kraji tak málo využívána a kdejaká socka tam raději jede autem 😂🤦
To jste teda píchl do vosího hnízda. Copak nevíte, že spolupracovníci z jeho bývalé práce tady mají diskusní většinu?
Šoutoušek své potřeby obhajuje důchodcema 🤣🤣🤣
Vy se nějak vyznáte asi politik, ne?
Nemusí v Leo z Prahy do Ostravy také neplatí asi z důvodu že prodávají konkrétní místa, ale v Leo z Ústí na Letohrad platí.
V Leo do Ostravy neplatí, protože je to komerční spoj, kde ta povinnost není. Ostatní dopravci co mají komerční spoje (cd, RJ) se na platnosti dohodly, LE potřebuje špičkové spoje prodávat tzpcum za 2 tisíce, tak se mu sjt nehodil do krámu. U spojů v závazků je ze zákona povinnost sjt uznávat, tzn kraj neměl na výběr.
Síťová víkendová jízdenka pro MS kraj (339 Kč) resp. i celo síťová (2 dospělí + 3 děti) bude tedy platit od kategorie rychlík výš a v kategorii Os a Sp? na území MS kraje? Pokud na ni pojedu mimo kraj (Čadca).
Hádám, že síťové jízdenky ČD pro MS kraj nebudou, podobně jako nejsou v jiných brutto krajích (P, L, B).
Celé je to dělané především pro to, aby měli manažírci co nejjednoduší číslíčka do excelových tabulek, podle kterých se to pak pokouší s božskou arogancí celé sami uřídit.
Úplně se v takových systémech kašle na motinaci zůčastněných, takže se to musí s v tomto klesající morálkou po létech nakonec rozložit nebo extrémně bobtnat kontrolní mechanismy a pokuty.
Měla by v tom zůstat hlavně motivace pro dopravce na co nejvíce cestujících, takže jim za každého deního pasažéra dávat alespoň nějakou částku spočítanou z celoroční jízdenky pro žáka.
Zato při netto-tarifu nemají „manažírci ČD co nejjednodušší číslíčka do tabulek, podle kterých to pak řídí“?
Ne, to jsou ti správní z tradiční železnice a tarifu 🤫
Přečetl jsem si několikrát článek, ale stále nechápu o co se jedná. Aby to fungovalo, tak by kraj musel prodávat jízdenky. Jízdenky prodávají i kontrolují zaměstnaci dopravců . Dopravci může být úplně jedno co, komu a za co prodá, když v tom není vůbec finačně zainteresován. Další věcí je, jak má běžný smrtelník vědět, který spoj je vlastně kým objednán. Mám stejný názor jako čtenář asdasdfsdfasd, že jsme to tak dlouho integrovali až…. jestli není potřeba teď nějakou dobu raději derivovat :-).
Chudák běžný cestující si řekne o jízdenku z A do B, dostane jízdenku z A do B a Vaše starosti neřeší.
Tak tu určitě ne…
Lidi co mají IN50 (třeba protože občas jezdí přes půl státu) se pak můžou dostat do absurdní situace, kdy se jim vyplatí koupit jízdenku na delší trasu, než potřebují (přes hranici ODIS), aby jim naskočila sleva.
Ono by to teď hlavně chtělo zajistit, aby krajské jízdenky šly koupit přes Můj vlak. To by ten blázinec pro velkou část cestujících aspoň trochu zmírnilo.
Naštěstí Můj vlak automaticky nabídne aspoň OneTicket, takže možnost nákupu nějaké jízdenky je zachována.
Samozřejmě ideál by byl zcela otevřený systém nákupu jednotlivých IDS dokladů, ale tam jsme se ještě nedopracovali (PID měl nicméně zkoušet nějaký pilotní provoz přes API..).
V Plzeňském i Zlínském kraji jdou v aplikaci Můj vlak koupit jednotlivé i celodenní krajské jízdenky. Akorát v Jihomoravském jen jednotlivé a platí jen ve vlacích ČD.
Zrovna ODIS má docela povedenou aplikaci na jízdenky. Ale je to holt další aplikace kterou musí člověk v telefonu mít, což je otrava.
In-25/50 nebude platit ani na mezikrajské cesty?
Bude, proč by neměl?
Proč by neměly? Třeba proto, že se to píše v tom článku?
Myslím, že jste nepochopIl význam RE, na níž dále reagujete Vy! Gerorg zjevně platnost IN25 a 50 na cesty přes hranice kraje z článku zjevně pochopil – narozdíl od Tomáš Záruba, na něhož reagoval!
Jste líný si ten článek přečíst, nebo máte nějaký problém s chápáním psaného textu?
Jestli Vám to pomůže, zkusím Vám to napsat ještě v jedné větě: Jízdní doklady Českých drah (tzn. ty, na které můžete využít IN25 a IN50) bude možné použít při cestách do/z jiného kraje.
No právě. V článku se píše, že jízdní doklady Českých drah ano, ale slevové doklady Českých drah ne.
Berte to třeba tak, ze si pravé dovedu představit různé výklady a chyběla mi jednoznačnost.
Klíčový je, aby se tarify krajů na hranicích prolínaly, tj. dalo se dojet z jednoho kraje do nějaké první stanice kraje sousedního. A aby se daly jízdenky koupit buď přímo ve vlaku, nebo přes apku. Tak, jak to funguje například mezi Jihomoravským krajem a Pardubickým krajem nebo Vysočinou. Jízdenky ČD jsou v takovém případě cenově nekonkurenceschopné. Nicméně třeba ještě letos na jaře jsem nikde na webu ODIS nenašel, zda je vůbec možné jet bez karty ODIS osobákem na tarif ODIS, takže nám nezbylo, než si koupit jízdenky ČD místo krajských. Jinak na kombinaci krajských jízdenek se dá docela dobře ušetřit… Číst vice »
Například cesta Brno – Ústí nad Orlicí nebo Brno – Pardubice rychlíkem, stejně tak Brno – Jihlava, to už dávno nedává smysl s jízdenkou ČD, ale jen kombinací dvou krajských jízdenek.
A co teprve třeba zpáteční Benešov – Šluknov, tam je tarif CD na jednu cestu dražší než dvě krajské zpáteční (pardon, celodenní) jízdenky…
A nemám na hranici kraje vystoupit a koupit si další lístek.. to je úplná kravina.pred cestou vlakem si zjistím kolik bude stát ta a ta jízdenka..to jsme si pomohli. Republika je tak malá že tu stačí 7 krajů.
Že to není ideální řešení, kupovat si na jeden vlak dvě jízdenky, to se shodneme. Ale SJT tady pořád je a je funkční. Že je drahý, je věc druhá. Kdo chce, ten si cestu najde, samozřejmě řada lidí nechce a může jet autem, to je průšvih.
Nicméně na hranici kraje netřeba vystupovat, mezi některými kraji to skutečně plynule funguje. Ale pak je zase problém s místenkami a pak už bychom se taky mohli dostat k tomu, jak stát na podporu veřejné dopravy kašle…
Příklad ..pojede starší člověk vlakem přes kraje a nerozumí těm kokotinam ..s ids. No jak to dopadne. Někdo mu poradí… Když bude čas . Zlaté časy .. přijdu do dopravy lístek tam tam zpate ní za nul nul nic.
Šotoušci se teď budou ohánět důchodcema, to je nějaký vyšší level?
A když ten důchodce chtěl v těch „zlatých časech“ spolu s vlakem využít i autobus, tak to dopadlo jak?
Koupil si extra jízdenku. Což ostatně nejeden důchodce udělá i dnes, právě proto, že tomu nerozumí. A nejen důchodce. Onehdá si mi jeden známý ze Zaječí, který má do důchodu fakt ještě daleko, v souvislosti se zrušením vlaků z Kobylí do Hodonína stěžoval, že nejenom že teď bude muset přestupovat, ale navíc si bude muset kupovat tři jízdenky. Když jsem se mu snažil vysvětlit, že mu fakt stačí jedna jízdenka, tak mi řekl, že to je moc složité. Tož asi tak.
SJT je nejen drahý, ale má i málo variant použití – tedy typů jízdenke, hlavně síťových. A pak mu schází na těch síťových slevy pro určité skupiny cestujících.
Proč byste vystupoval? Prostě si koupíte jízdenku do cílové stanice. Pokud bude celá cesta uvnitř SMK, dostanete jízdenku ODIS, pokud pojedete přes hranici kraje, dostanete jízdenku ČD. V čem je problém?
V tom, že si zbytečné budete kupovat předraženou jízdenku? Není v tom případě lepší poslat rovnou na konto Českých drah sponzorský dar?
A jakej rozdíl by byl bez integrace ? Jen předražená ČD nebo ještě dražší JST ?
No když si kvůli pár korunám chcete nechat vrtat koleno…
Tak si kupte ODISku po poslední stanice SMK a na e-shopu ČD pak „přeshraniční“ lístek.
Může vás hřát vědomí, jak jste je očůral.
Nebo 2 země.
Nekde se musite znovu odbavit, jinde vam posunou platnost druhé jizdenky, nebo prodaji na hranicich dalsi, IDPK a DUK maji oboji aplikace a pri celodenni verzich jde se odbavit najednou.
Ale dává smysl, jízdenka IREDO nelze koupit online, a při nákupu online má člověk zas místenku zdarma, k IDS + 35,-. A pokud má člověk In25, tak to vychází nastejno (při nákupu online + místenka, to už i s In25 vychází lépe ČD), a s In50 je tarif ČD levnější bez debat. Navíc si nemyslím, že na pokladně ČD v Pardubicích umí vydat lístek IDS JMK (když už tam budu muset koupit IREDO). Z pohledu ceny, bez jakýchkoliv slev, je kombinace IDS sice výhodnější, ale méně komfortní pro cestujícího, takže to že nedává smysl, zas taková pravda není. Protože to… Číst vice »
UnO-Březová 72, Březová-Brno 80 (s apkou), kdo má brněnskou šalinkartu, tak 73, tj. 152, nebo 145 Kč proti 189. Ať si každý jezdí, jak chce a vybere si nabídku, která mu vyhovuje. Přijít na nádraží, říct, že chci z A do B a dostanu dneska jednu jízdenku, to pořád jde. Kdo chce jet laciněji, musí kombinovat. Že je systém pro část cestujících složitý a že část lidí odradí od cestování vlakem, to je naprosto jistý.
Máte pravdu, moje chyba, měl jsem špatně navolený počet osob. Proto těch 146,-. Nemám aplikaci, takže jsem se spolehnul jen na Můj vlak (protože IDS JMK, jaksi nemá má svých stránkách, alespoň primitivní kalkulátor, pro výpočet jízdného). Takže 89,- a 72,- (případně 73,- a 84,- když budeme brát bod zlomu Letovice), takže dobře 161,- (případně 157,-, bez místenky s nutností nákupu jedné jízdenky na kase) vs 189,- ((142,- s In25, když už si hrajete na slevy)(s místenkou zdarma, protože cena je dle aplikace, nevím kolik by to bylo na kase)). Takže si In25 místenka zdarma plus laciněji, opravdu tarif ČD… Číst vice »
Stejně tak vychází kombinace jízdenek IDPK a DUK ze Strakonic do Teplic přes Plzeň.
Momentálně nelze jet na tarif ODIS bez karty.
Takhle třeba nedojedete z Přerova do Brna, protože hranice IDS rychlíky až jednu výjimku projíždí. ODIS ještě loni končil kdesi v Polomi, takže rychlíky se též nedaly v rámci IDS využívat.
A to je samozřejmě na prd, nezbývá než zaplatit jízdné ČD, či v případě vašeho příkladu Regiojetu.
Teď jsem jel z Hodonína do Olomouce a při dělení na krajské jízdenky (na této krátké cestě tři!) bych ušetřil neuvěřitelných 7 Kč LOL Pravda, ČD mi nabídly vázanou jízdenku, která je levnější, než normální, ale stejně, pod pojmem „docela dobře ušetřit“ si představím přece jen něco trochu jiného, než úsporu v řádu jednotek korun. Nemluvě o tom, že ukazovat průvodčímu tři různé jízdenky ve třech různých aplikacích, z toho bych se zbláznil já i průvodčí 🙁
V MSK už nevěděli jak ještě víc rozdrbat jízdní řád a návaznosti, tak se vrátili k jejich oblíbené strategii rozdrbávat tarif.
za poslední 2 roky tu dopravu rozdrbali neskutečným způsobem…. a tarif už bude jen hřebíček do rakve
ale nezoufejte. V MSK platí, že pokud se Vám to zdá špatné, tak to ještě ani zdaleka netušíte co přijde za rok! 😀
Integrované dopravní systémy se integrovali tak dlouho, až se totálně dezintegrovali.
Tak jste si pobrečel, ale nic konkrétního nevidím.
Y
Cili se zakoupenou in25 se brzo nikam nedostanu a budu platit jako bych ji nemel. Jak se branit, ze CD prodava zakaznicke jizdne, ktere pak v casti republiky neplati?
On někdo dal veřejný příslib, že IN25 bude mít stále stejnou platnost?
Oficiálně ne, ale bylo by fér gesto ČD zajistit jejich platnost jaká byla při nákupu nebo vracet (třeba alikvotní část) či prodlužovat platnost.
ČD až někdy do roku 2019 dokonce u IN100 měly stav, že ji nešlo během platnosti vrátit s tím, že cestující dostane zpět poměrnou část mínus nějaké „stornoprocento“, ale šlo ji jedině převést na někoho jiného.
Takže jestli si někdo pořídil roční IN100 a např. po měsíci utrpěl vážné zranění, následkem kterého měl docela jiné starosti než dojíždění za prací či jinam, tak (kromě dalších, i finančních těžkostí) měl ještě mít starost o to, komu prodá svoji neprojetou část jízdenky IN100.
A nemohl za to žádný kraj s nějakou brutto-smlouvou.
Doprava musí mít smysl, veřejná doprava musí být pro lidi atraktivní, lákavá, pohodlná. A za to vše odpovídá stát – tedy naši politici a úředníci a jsou za to víc než dobře – námi – placeni. Tak ať dělají za to, co mají a ten systém je celostátní a použitelný. Jinak budou všichni v autech. A co pak ten grýdýl?
Nekupovať si IN25/IN50.
Proč si to kupujete? Jestě in25, takovou srágoru.
Taky nechápu. IN25 se dá vyjezdit zadarmo a aby se vyplatila IN50, tak to chce najezdit opravdu hodně, a ještě na tratích bez výhodného relačního jízdného.
Já třeba in 25 platím, protože jezdím párkrát do roka dlouhou cestu např. Ostrava – Františkový lázně, že je pro mě výhodnější najeté body směnit za jízdenku. Možná bys emi vyplatila i in 50, ale když jsem to počítal naposeldy, tak to vychází cca stejně.
To už tak ve výprodejích bývá, že slevu dostanete na zboží, které následně z trhu mizí.
Co Jízdenka na léto, bude platit i u vlaků, které mají celou trasu v MSK? A co krajská síťovka?
řekneš že jedeš mimo kraj a platit bude
To nemusí být tak samozřejmé u spojů, které začínají i končí v MSK.
Tak přestupovat lze už teď, ne?
Krajská síťovka samozřejmě existuje. Jakmile klikneš v Odiska eshopu sedmou zónu, automaticky ti to nabídne celosíťovou za 16 000/rok.
Což je přímo za hubičku a všichni si to okamžitě koupí a bude dokonce vyprodáno! Jak to dělají v tom zahraničí, že tam to mají ve své podstatě (ve srovnání s námi) zadarmo? Jak to, že jim tak záleží na tom, aby lidi i náklady šly na koleje? U nás jako vždy to nejde a nechce se. Asi to chce vymwnit některé funkcionáře!
Proč to náměstek Podstawka zbytečně stěžuje a dělá v tom cestujícím i dopravcům zmatek. To se nemůžou předem dohodnout mezi sebou, než podepíšou paskvil smlouvu, kde platí ten krajský tarif, předražený ONETICKET a osekaný tarif ČD.
A pak to s povděkem oznámit cestujícím, že to zajistil Moravskoslezský kraj.
To se nedá ten tarif ČD taky zaitegrovat a nebrat si za každou cenu cestující jako rukojmí?
Nedá. Kraj má svůj a konec. Jako jinde v civilizovaném světě.
By mne zajímalo v jakém „civilizovaném světě“ je systém, kde neplatí ve vlaku daného dopravce jízdenky tohoto dopravce.
Pardon, podíval jsem se o komentář níže a už jsem to pochopil 😀
Třeba v Rajchu si můžeš v dopravních svazech vybírat mezi tarify podle potřeby, jak se ti to zrovna na šotu hodí?
Ale ony tam některé jeho jízdenky platí, jen v některých relacích nesmějí být vydávány (srov. s tímtéž u cest v rámci jedné spolkové země v Rakousku, resp. přinejmenším před nějakými 10 lety to tak platilo).
Mimochodem u autobusových dopravců v rámci krajů s IDS je neexistence tarifu dopravce dávnou samozřejmostí. Plus stejně tak nemá svůj tarif např. AŽD na Švestkové dráze.
Problém je ten, že se už nedá tolik vyjezdit síťovka při volnočasovém projíždění u specifické skupiny zákazníků 📸 Ale to fakt kraje netankuje…
Tou specifickou skupinou zákazníků myslíte třeba rodinu s dětmi na víkendovém výletu s přejezdy mezi několika místy v kraji?
Třeba v Německu nebo v Rakousku. V rámci cest v daném tarifním svazu platí jen tarif tohoto IDS. Na rozdíl od Česka Vám však eshop tuto jízdenku automaticky nabídne. Nemusíte tedy řešit tolik nabídek.
V autobusech je to naprosto běžné, proč by zrovna vlaky měly mít výjimku?
Aby už konečně byla doprava v ČR jednotná a integrovaná a pro cestujícího co nejjednodušší.
Takže SJT ? A kolenovrti evidentně znají tarify nazpaměť .
Až na to, že v civilizovaném světě( rozumej tam, kde nevládnou populisticti neumetelove aka ANO a jim podobní) je to přesně naopak.
Hádám, že to jaké komerční doklady bude uznávat je čistě v kompetenci ČD, která za to uznávání bude muset kraji, který dopravu platí, platit.
Tak proč už to tak v rámci celé ČD neplatí? Co dělá ministerstvo, které odpovídá za dopravu v e státě? Co dělá pro svého dopravce a navíc celostátního? Z toho všeho plyne, že současný trend je nanic. K čemu ty privatizace dopravců, jejich množství, každý kraj stát ve státě?
Tak dopravce se určitě nebrání, že v nové smlouvě nenese žádné tarifní riziko. V brutto smlouvě má kraj daleko větší motivaci držet si kontrolu nad nabízenými druhy jízdenek.
Pokud jinde České dráhy krajské tarify sabotují a nabízejí cestujícím méně výhodnou jízdenku, tak se na ně musí tvrdě.
Přitom by stačilo, aby si kraje daly do podmínek s dopravci, že v rámci kraje musejí ČD přednostně nabízet jejich krajský tarif. Některé kraje to už udělaly. Proč Středočeský kraj a Praha pořád ne, je mi záhadou.
Jedině autem.
Nikdy!!! Dokud nebude mít jako lavice v béčku, je to neakceptovatelné!
Přece auta stojí, vlaky jedou, ne?!
Dejte si pod zadek igelitový pytlík a budete mít stejný zážitek, jako z koženkového Béčka.
Pod igelit termofor a ještě všude rozhodit špínu a zatuchlinu, aby byl efekt dokonalý 🫠
Specifický pach klasických vozů jde velmi těžko napodobit. Chce to ještě několik let močit do rohu, ve vysoké rychlosti nechat ulpívat částečky kovu, sem tam to provonět smaženým řízkem, drobky mokrou hadrou natlačit do kouta (a po vytírání moc nevětrat), daly by se najít i další ingredience.
Kdo vám ublížil? Nebo vám není dnes moc dobře?
Tenhle diskutér má neustálou potřebu kopat, nadávat a urážet. Nemá cenu krmit trola.
Režijky platit budou, konec železnice se nekoná, ještě jednou: Konec železnice se nekoná, režijky platit budou!
Nemusíte je vztekle zahazovat, i nadále nebudete muset za vlak platit, nebudete jako ti všichni ostatní.
Dementní kecy. Já už režijku nemám pár let bo Jmk a div se světě, žiju. Fakt bych zvracel z blbečků, kteří to takhle staví..
Opravdu režijku mám, ročně ujedu vlakem cca 200 km, přestože v mém okolí platí. Prostě jsem na auto zvyklý a už to nebude jinak. Tak nezáviďte ten skvělý benefit!
ještě více bordelu do toho všeho, brutto režim je o sobě dost kravina, dopravce se má snažit lákat cestující svým přístupem a ne že je pak cestující brán jako obtěžující hmyz, protože dopravce má svoje jisté i když vlak bude prázdný
To musíš agitku přesunout jinam. Tvé nadšení ještě uvítají na východ od ČR 🤦♂️
ty máš v hlavě solidně vymeteno!
Spíš velmi dobře, ba bezkonkurenčně!
Jak byste chtěl mít netto režim při existenci integrovaného jízdného, platného napříč různými dopravními prostředky, resp. napříč různými dopravci?
Takto mimochodem má obdobně silnou motivaci samotný kraj, který by naopak neměl tutéž motivaci při fixní „netto“ částce proplácené dopravci bez ohledu na počet cestujících.
Odpověď samozřejmě nebude 🦧
Motivace dopravce může existovat i při existenci integrovaného jízdného, ostatně u OneTicket to tak trochu také je. Průvodčí strojem načítá jízdenky, a dopravce následně může dokládat, které jízdenky kdy načetl, a dostávat nějaký ten podíl za každého cestujícího. (A pokud je průvodčí nepořítomen nebo nekontroluje jízdenky, tratí na tom dopravce).
Motivací kontrolovat je revizor a osobní ohodnocení, případně disciplinární řízení. To docela stačí… Nejsme někde v Moldávii, kde se snad musely vlaky pronajímat četám, aby se platilo legálně jízdné.
V budoucnu nespíš průvodčí nebudou, počítání zvládne technika. Budou jen revizoři.
Tak jen doufám, že se této budoucnosti nedožiju, protože mne dost děsí, když vidím, co se v těch vlacích děje. Já bych si naopak jako ideální představoval to, aby u každých dveří vlaku byl průvodčí a kontroval lidi ještě před nástupem, jako je tomu u autobusů. Je mi ale jasné, že to je u vlaku nereálné a tak holt musíme mít alespoň toho průvodčího ve vlaku, jako jistý kompromis mezi dobou odbavení a kulturou cestování.
u Oneticket tomu tak je u smlouvy brutto nikoliv, tam má dopravce stejné peníze ať odbaví celý vlak a nebo i když celou cestu někdo prokecá
>Jak byste chtěl mít netto režim při existenci integrovaného jízdného, platného napříč různými dopravními prostředky, resp. napříč různými dopravci?
Co třeba nějak podobně, jak si dopravci dělí příjmy ze SJT?
Jenže v situaci, kdy zájmem kraje je, aby na tarif ODIS jelo co nejvíc (přinejmenším vnitrokrajských) cestujících, by takto byla rozklíčovávána většina jízdného, které by tak stejně nezůstávalo konkrétnímu dopravci (který by tak nebyl tím nositelem rizika tržeb).
proč by nemohlo zůstavat konkrétnímu dopravci?
Proč by nezůstalo konkrétnímu dopravci, když je to netto? A komu by teda zůstalo?
Kraj bude muset hlavně zjistit svou prioritu. Jestli vybírat pokuty za zpoždění při čekání na přípoj nebo naopak hlídat čekání, aby při zpoždění a ujíždění nemusel řešit úbytek tržeb.
Taky se dá vyžadovat přípoj a za dodržení požadavku a vzniku zpoždění dát dopravci pokutu. : – )
úplně jednoduše, pokud bude cestující odbaven, tak je snad jasné s kým odkud kam jel..to uý bylo dávno vynalezeno
a jak se brečelo za COVIDu, že ČD přišly o peníze, protože jezdit musí, ale smlouva jim výpadek cestujícících nekryje…
To moc zdejší výletující kolenovrti neocení 🤭
Bože můj, nechce už tu věc někdo zabanovat ? 🤦Nikoho nebaví tu pod každým komentářem číst jeho raboby vtipné nesmysly.
A ty rozhoduješ, co se tu může psát… z jakého titulu? 🫢
Že by z titulu slušného vychování, které on, na rozdíl od vás, má?
Ono by stačilo trola nekrmit a nechat ho vyhladovět, to by se na to dřív nebo později vybod. A nebo taky ne, ale určitě by výsledek nebyl horší, než teď. On se za nos nechytí ani když se reagovat bude.
Naprostý souhlas!
Režijky jsou přežitek a zrušil bych je. Jediný kdo na ně má mít nárok jsou lidé z provozu.
Ale kdybys je zrušil, jak je můžou mít zaměstnanci provozu ? Pěknou blbost jsi napsal.
Evidentně zaměstnanec provoz, co ? 🙂 Já bych je dal jen lidem z kanceláří. Není k tomu důvod, ale ne to asi stejný nesmysl, co jste napsal vy, evidentně z nějaké frustrace, tak jen abyste si taky přečetl nějaký nesmysl, a ideálně se i naštval a příště si řekl „ok, tohle je kravina, to nenapíšu a půjdu raději s pejskem ven nebo na pivko“ 🙂
To je guláš.. opravdu ty kraje to tak dojebou.
Prostě si konečně zvykni, že cestující je zákazníkem kraje a dráha tu není kvůli tvým zálibám a šocení 🫶
Už jste byl u toho lékaře?
Všichni ti ubližují 🚂
Propleskni se
Takhle foťáčku ty staré pořádky nevrátíš 🫶
Nekrmme trola.
IN100 tedy nechají. Budou to nějak přeúčtovávat kraji? Pokud ano, tak IN 50 a IN 25 by mohly jít taky přeúčtovat, na automatizaci je nejdražší ji zavést, pak už běhá.
Jenže kraj to evidentně nechce
Proč by kraj měl vůbec akceptovat komerční nabídky svého dodavatele?
Kraj má svoje komerční nabídky a to stačí. Krátit si příjmy kvůli nedotknutelnosti železniční matky není důvod.
Tu nedotknutelnost ale ten samý kraj zároveň vcelku dost podpořil, že jí ten brutto-kontrakt bez soutěže „nabagroval“.
To je fakt! Když MSK chce ČD za každou cenu, tak by je měl chtít i s jejich slavama.
To je mi jedno. Ať ČD dodrží slíbené slevy cestujícím a s krajem si to vyúčtují sami.
Jenže to musí chtít kraj a musí to být pro oba výhodné. A v tom bude ten problém.
A proč tedy akceptuje tu IN100?
Napište si stošestku na kraj a řeknou to… Netuším a nedává místo smysl 🤷♂️
Začněme třeba tím, kde pracoval dříve Podstawka. Nečekáte snad od tohoto pána něco systémového a logického, ne?
Co tím chcete říci pane Sůra? Když pominu řešené téma, které ano, může mnoho lidi nakrknout, tak se ptám..kolik náměstků v ČR je celoživotně z oboru? Má školu v oboru a celý život pracovalo v oboru a vypracovalo se od dělníka po ředitele? Moc jich nebude… A co se týče té dřívější práce (ano já v ní stále pracuji a Podstawka byl během 15 let 2x můj vedoucí) ..co chcete říci že je na naší firmě nesystémového? Jsme firma, která byla vždy o krok napřed..ISO máme 20 let, GMP a ECM jsme měli v době kdy se tady nevědělo co… Číst vice »
Chci tím říct, že pan Podstawka nebyl schopen vysoutěžit dopravce, MSK bude platit bezkonkurenčně nejvíce v přepočtu na km. Na NDŽ nejedu, takže vaše moudra o vlečkách atd úplně nechápu:)
Protože to už by se tam nedalo jezdit, zvlášť když tam pojedu odjinud, budu se tam jako host pohybovat více dní. A IN 100 je jedna z mála věcí, která má pro cestujícího smysl a ještě relativně se vyplatí – pokud tedy b ude platit na celém území ČR.
Pochopil jsem z toho, že kraj nechce být tratný na slevách ČD, ale na druhou stranu akceptuje IN 100. Tak se ptám je to je.
Jakože IN25 a IN50 by poskytovalo slevu na krajské jízdné, nebo jak byste si to představoval?
Přesně takhle. Ještě síťovky to chce. Když přece pojedu na šot do Ostravy, žádnou trať nemůžu vynechat 🙋♂️
A to víte, že OneTicket má taky síťové jízdenky? A že ty platí i ve vlacích konkurence, nejen ČD? Jo, pro nás šotouše jsou zrovna tyto jízdenky požehnáním pro šotocesty 😉
Bude možný prodej přes aplikaci MůjVlak, nebo tam bude k dispozici pouze SJT? Protože ta jejich mobilní aplikace ODISka je dost děsivá, nenachází správně spoje a její hodnocení 2* taky o něčem svědčí.
Pokud vím, ve Zlínském kraji je funkční nákup jejich tarifu v aplikaci MůjVlak, tak snad se na to připraví a půjde i ODIS tarif
Ano, jen škoda že to nejde i v Olomouckém IDSOKu, 2 jízdenky na kraje vyjdou levněji než tarif ČD, když jedu mezi těmito kraji.
Co si dovolujete cestovat mezi kraji.
Chybí mi ještě nějaký shototarif, aby i pár jednotlivců z internetu s foťáčkem na krku přestalo kvičet
Vem si prášek a bez k mamince
Aaaaale ublížení začínají kvičet
Pánové, pokud na sebe potřebujete kontakt, rád ho zprostředkuji. Nicméně s těmito intelektuálními debatami počkejte až na osobní schůzku. Děkuji.
On to někdo zakázal kromě těch, co požadují přestupovat na hranici trakčních soustav?