Přehledně: Ministerstvo zveřejnilo přehled pokut za dálkové vlaky, GWTR a Arriva bez pokuty za přesnost
Lokomotiva Siemens Vectron (193.690) v čele vlaku Českých drah u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Stát udělil dopravcům pokuty ve výši 11 milionů korun, nejvíce za nedodržení řazení.
Tak třeba u Arrivy není tak překvapující, že nedostala pokutu za nedodržení řazení, když jezdí jen ojetinami řady 845.
Vždyť to je to nejlepší, jedna řada a nemusí se nic řešit.
Někdy má jet víc jednotek 845 spřažených. A to ČD umí místo 2*471 poslat jednoho Slona.
Rodinné stříbro se také nevytahuje každý den … 🤔
nevíte prosím, kolik je úhrada státu Českým drahám za provozování linky R9 za jeden rok? Zajímalo by mne, kolik je z této částky procentně pokuta za nedodržení řazení, které je na této lince už skoro v podstatě pravidlem než výjimkou. Děkuji
Jak to funguje na R8 s úsekem Brno hlavní – Brno – Královo pole? Regiojet jej s chutí vynechává, když mu chybí v oběhu souprava, minulé léto to bylo několikrát (proto mi taky nesedí ty data u R8). Jedná se o provozní zátah z důvodu obratu a přeplněnosti hlavního nádraží, anebo vlak tam normálně objednává MD?
Ve smlouvě na R8 je uvedena pouze stanice Brno hl. n., takže obsluha zastávky Brno – Královo pole je zřejmě mimo objednávku MD.
Díky za potvrzení domněnky. Bohužel to nemění nic na tom, že by za to RJ pokutu dostat měl, protože když mu souprava chyběla, tak obracel na hlavním během 5 minut, což se nestíhalo a měl cca 20 minut zaviněného zpoždění.
Jak chcete pokutovat něco, co ve smlouvě není? Max tak to zpoždění, ale tím to končí.
Já bych byl pro to, aby se pokutovalo bezdůvodné neprovedení spoje uvedeného v CIS JŘ. (Samozřejmě vydavatelem licence, ne objednavatelem)
Je to tak, na Královo pole se zajíždí hlavně kvůli snažším obratům. V minulosti, když R8 zajišťovaly České dráhy, se soupravy na hlavním neobracely, ale pokračovaly dále jako linka R9 a naopak.
To platílo jen pro některé soupravy. U těch dalších nevím jak to bylo.
Jinak R8 byla prodloužená dva (možna i víc) roky až na Králové pole, zdůvodu rekonstrukce na hl. nadráží. Pak to převzal Regio jet. Další rok to MD zkratilo zpět na hlavní a Regiojet už jezdí na svoje riziko a obrací se v Kr. poli.
Ne vždy je to z toho důvodu. Pokud chytí větší zpoždění, je na Hlavním nádraží ukončen také. V některých případech ho pro změnu vynechává a jede přes Židenice.
Tak ještě aby také ministerstvo vyžadovalo i nějaký standart, často je to jak sednout někde do trabanta. Jde o rychliky decin-usti-praha, usti-liberec, liberec-hk-pa. Nevím jestli si ministerstvo dělá kozy, ale pro tyto státní rychliky je klima sprosty slovo, fungujici topení asi neznají, kolikrat je v tech vlacich zima jako prase, problemy se dveřmi, wc a dalsi technicke problemy, absence zasuvek nebo nefunkcni zasuvky, nefungujici nebo absence wifi… No a pak sednete do krajskeho osobačku a mate pocit, že jedete rychlíkem, protože je pohodlny, funguje wifi, klima, topení, dveře i wc. Pokud možno, tak raději preferuju kraji objednávané vlaky, jizda obvykle… Číst vice »
Jaký stát taková železnice.
Za problém na dráze vždycky můžou ti okolo, dráha nikdy za nic nemůže. A nadávejte za to i tomu děcku v kočárku.
Jo co si zasloužíme, to máme. 🙂 Spousta cestujících se jako dobytek chová, tak ať tak taky cestuji. Luxus krajských osobáčků si ani nezaslouží.
Toto je zajímavý postřeh. je pravda, že to funguje i v jiných oblastech, například základní školy zřizované městy jsou velmi zřizovatelem podporovány, u krajských středních škol už je to horší, protože z krajského města je to dál…Asi něco podobného zřejmě se může alespoň někde projevovat v kvalitě objednaných souprav tam, kde to objednává stát a tam, kde to objednává kraj.
Myslíte „standard“
Státem dotované dráhy platí pokuty státu 🙂
Dráhy dostávají úplně stejný balík peněz jako ostatní dopravci v závazku MD, nic navíc nedostávají, to by se majitelé alternativních dopravců dopravců zbláznili.
Konkrétně dostanou zaplaceno za objednávku a k tomu doplatek za slevy, nic víc.
Jo ale když budou ve ztrátě, dosype to kdo??? Stát.
Opět blbost, od doby změny ČD v akciovku se to neděje, pokud ano, doložte kdy a kolik dostaly dráhy jen tak že jim nevyšlo obchodování, jediný co je prasácký jsou jen ty dohady o majetku kdy dostaly při rozdělení kdeco a teď to prodávají pod SŽ a z toho žiji, rozhodně nedostávají žádné peníze jen tak nad rámec závazku a tak jako ostatní dopravci pouze dostávají doplatek za prokazatenou ztrátu
Tak nemá to být trafika.
Tendle rok bude asi o dost veselejší – přeci jen R23 rozpoutala vlnu stížností na všechno a všude a předpokládám, že si to MD nedovolí ignorovat. Občas se stačí kouknout na weby, kde se objevuje skutečný řazení a jsou to fakt skvosty.
Nadto je ještě bizarní, že žluťák sliboval revitalizaci vozů, které na R23 jezdí, a doteď tam, krom 1. třídy, jezdí ojetiny v původním stavu, tzn. s olezlými a prosezenými sedačkami. A o avizovaných patrech, které měly jezdit od příštího GVD (nebo až od přespříštího?) se už nikde oficiálně nemluví. 🤔
to dodržování řazení u R14 v 96% případech je vypočítána z čeho? To je z 5 náhodných kontrol od MD za rok nebo jak někdo mohl dojít k takovému číslu?
To samé mě zajímá u R26. V tabulce je naprosto nesmyslné číslo. Když není ve směru od ČB v Příbrami zpoždění 15 minut, je to zázrak.
Otázkou je, co je u Arrivy plánované řazení. Firma osobě tvrdí, že je dynamickou firmou a řazení dynamicky upravuje dle poptávky. No raději bez komentáře 🙂
plánované řazení je dané od MD, takže arriva to nemůže naštěstí posuzovat, ale dle toho čísla, je to buď číslo z nějaké náhodné kontroly jednou za rok, kdy se zrovna 3 ze 4 kontrolovaných vlaků náhodně vešly a nebo si arriva dojednala nějaký dodatek, protože jinak by musela platit jak mourovatá, ale jestli to je pokuta za celý rok, tak i tak by ta šílená pokuta rozhodně vyplatila..což opět ukazuje jak jsou špatně nastavené sankce od MD. Když si vezmeme, že řazení plní reálně max z 65%, tak to stejně za rok dělá 3,3 milionu pokuty..za to že dopravce ušetří… Číst vice »
Na R8 taky celé léto jezdily sotva 4 vozy, protože přece linka do Chorvatska má logicky přednost. Čekal jsem, že se to na pokutách projeví trochu víc. Tak nevím, jestli je ta objednávka tak benevolentní nebo to nikdo nekontroloval.
Tak určitě kdybyste měl firmu, budete to dělat jinak že?
Tak jak je možné, že jsem jel v šestém voze?
Vůbec nechápu výsledek Arrivy. Na R14 mají zpoždění velmi často.
R26 stejné, dokonce bych se nebál z vlastní zkušenosti tvrdit, že zpoždění méně než 10 minut je na konečných stanicích výjimečné.
To samé na R21
A jak často je zpoždění zaviněné dopravcem?
Utažené jízdní doby pro línou 845 (ale za sucha a čistých kolejí stíhá v pohodě), na jednokolejce rozhozené křižování a přenosy zpoždění,… nicméně často odjedou(ohlásí připravenost) včas.
Přípojné vazby mám chápat jako to, že dopravce má zpoždění a řeší přípoj na jiného dopravce?
A problémy s řazením jsou na vůz, minimálně u R8 a Ex2 to na soupravu být nemůže (na to, že bych měl smůlu na každý druhý spoj, nevěřím).
Proč mají dopravci platit pokuty za zpoždění, za které může v 99% SŽ? Jezdím často a vždycky za zpoždění mohly stavební práce nebo chyby dispečerů…
Chyby dispečerů? Jak prosím taková chyba vypadá????
Třeba že pošle osobák před rychlík. Divil byste se, ale stává se to, jsou to jenom lidi. Nebo třeba zapomene postavit cestu takže až potom co se ozve strojvůdce 3 minuty po odjezdu tak se probere.
To se občas sice stane, většinou to není, že se dispečer rejpe v nose…. ale osobák před rychlíkem? Záleží na nějakém příkladu. Ale pokud ten osobák nijak nebrzdí rychlík, tak nevidím problém. Zvlášť na jednokolejce, kde jsou cca každých 10min stanice/zastávky a vychází to akorát.
Prý na to neexistuje legislativa, takže musí platit dopravce.
Vše tedy záleží na politicích, jak se k tomu postaví a zda za tato nezaviněná zpoždění budou kompenzace chtít.
Pokud chtějí prolobovat změnu dopravce, je to ideální nástroj ukázat statistiku. Protože většina politiků netuší o co se jedná, není problém pro zainteresované dosáhnout svého.
Je to ale bordel, nechápu proč má platit dopravce za to, že vlastník infrastruktury neumožnil dopravci přijet včas
Platí i za třeba nevyjetí vozidla v záruce z důvodu na straně výrobce, z důvodu nabourání na přejezdu a podobně.
Nedodržel smlouvu, nejelo slíbené vozidlo…
Vše záleží na politikovi, co to má na starost.
“ z důvodu nabourání na přejezdu “
By úderka odebírala soukromníkům licence v rámci třídního boje. Aby bylo všem hůř, když oni jsou od rána do večera nasr– na celý svět a nejvíc na ty, co mají něco, co oni sami nikdy nepotřebovali.
Nedodání vozidla – většinou věc dopravce, co má za kšefty, od koho objednal. (Zatopení depa by byla vyšší moc)
Nehoda na přejezdu – teoreticky platí viník (i když prakticky jen do stropu povinného ručení).
Zatopené koleje, nepostavená trasa = vyšší moc
Prosím, prosím jaká zpoždění se počítají do tohoto ukazatele? Všechna tj. včetně zásahu vyšší moci – poruchy infrastruktury / vliv výluk / střet s osobou/autem/stromem či jen ta, za které si může dopravce sám? A jak se v této statistice ukáže vlak zrušený bez náhrady jako dojetý včas?
To by me taky zajimalo, jestli je to jen chybou dopravce. Tech je naproste minimum. Nahodne dodrzovani casu ma na svedomi ten, co neustale kope v kolejich.
Ale abych nehanil, uz 2x jsme dojeli z Ostravy do Prahy bez zpozdeni. Coz je tedy docela podivne.
Jsou tam vaty, občas je na odjezdu z Kolína větší zpoždění, než na příjezdu do Libně.
S Ex7 jezdím pravidelně a musím říct, že si snad nepamatuju cestu, kdy by bylo dodržené řazení, takže mě ta přesnost 90% velmi překvapila.
Je otázkou, jak je nastavená metrika.
Pokud se to měří s rozlišením na jednotlivý vůz, tak výsledek může být relativně slušný. Pokud by se trestala každá souprava v nesprávném složení, bude to mnohem horší.
Zajímalo by mne ,zda zpoždění je jen z čistě důvodu dopravce 🤔
Většinou nikdy
Pevně doufám, že na zalepení pokuty bylo použito i mých 1500,-, coby stržené osobní ohodnocení za nekonání revize. Pardon, totální vyhoření a nechuť chodit mezi lidi v momentu, kdy na R896 chyběla plně vymístenkovaný vůz první třídy číslo 373, který chyběl dosti často!
Pardon Dráho, vysvětlením, že mám chodit mezi lidi a rozdávat třicetikorunové vouchery, na to sem se vám z vysoka vysral.
Kvalitně to vedete, bravo!
Ale chcete slyšet ten příběh, kdy se na lince R18 vezl ministr dopravy Martin Kupka? Najednou byly třívrstvé toaletní papíry, najednou souprava fungovala, najednou byla zelená vlna!
Na dráze je opravdu legrace.
Jinak hlavním parametrem toaleťáku ve vlaku má být, aby byl, a aby vždy byl, tak musí být v takové kvalitě, aby ho nikdo jakkoliv zoufalý nekradl 🙂
Na stanicích můžou být komerčně vedené záchody, a podle místní poptávky klidně i luxusní.
Já netvrdím, že toaletní papír na vlaku nebyl, pokud teda nedošel, ale bylo vtipné sledovat ráno přípraváře a uklízečky, které ještě před odjezdem soupravu znovu pucovali, aby zde nebyli žádné chyby. Volání přednostky, manažerky, jestli cesta proběhla v pořádku, k smíchu. Přitom, vlak jako každý jiný, což? Ale sotva pan ministr vystoupil v Olomouci, CDP Přerov se opět činilo. Tam čekáte, toho pouštíte. Haha, ne děkuji, tuhle komedii už ne.
Ministrova řiť si žádá třívrstvý klid…
A co madla na vozech, leštila se madla pucvolí?
Jel před vlakem předvoj?
Letěl nad vlakem vrtulník?
Co doprovodní kontrolní orgánové? Rozpočítávali se na „první“ a „druhý“ ku potěše vrchnosti?
Byly stromy u trati jednotně zelené?
Co školní mládež? Vítala ve stanicích vrchnost mávátky v synchronizovaném pohybu a zpěvem Ódy na radost?
a protézy Veselý železničář?
Absolutní souhlas, lidí už vyhoŕeli a rezignovali, pořád tahat horky brambor za ty ,,uderniky,, nahoře
Typická Potěmkinova vesnice. Palec nahoru a sto bodů, ani nevíte jak Vám rozumím … !
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale ty pokuty pro dopravce je absolutní výsměch. Pokud Ministerstvo nechce, aby si tady Jančura a další vytírali pr*el s řazením na linkách a podobně, měl by do smluv dávat větší pokuty a více je hlavně vymáhat!
Tam, kde proběhly výběrové či poptávkové řízení jsou pokuty za procento nedodržení dvojnásobné.
Tak co se týče řazení, může si RJ a ČD podat ruce, celkem pravidelně třeba chybí jediný velkoprostor v Silva Nortica.
Tak to by i ČD ještě doplácely. Taky toho dost nedodržují.
No jo ale objem těch zakázek a těch vozů je takovej že když uvidí jen maličká krize, jde to ihned do řazení nějakých rychlíků. To že je Jančura dement co si na dotovaných linkách dá 2 vozy protože linka do Chorvatska je důležitější je neomluvitelné. Navíc už jen fakt že si neudělá v tom pořádek a nezruší nějaké spoje aby vše dával na pohodu je taky dosti na prd.
směšná pokuta pro žlutý cirkus…
A ejhle, ten žlutý cirkus v tabulkách najednou vychází o dost lépe, než několik modrých linek. Co s tím?
Třeba to, že kontroly konkrétně na R8 měly začít dřív, než se o tom začalo psát. Sám jsem si od MD vyžádal seznam kontrol a na R8 to začali kontrolovat až někdy v půlce loňského roku po medializaci. Předtím na to kašlali. Tak asi tak. Stejně je to na hlavu, že v 21. století se t dodržování řazení nevyhodnocuje automaticky na každý vlak, ale závisí to na fyzické kontrole úředníků z MD.
To je v pořádku. Nicméně nebudeme se tvářit, že je to jiných linkách zase o tolik lepší.
Třeba dneska jedna souprava R17 ve složení A + Bbdgmee + několik B. Jediný moderní vůz ten „služební“. Kdo seděl v dětském kupé, ten měl klimu, wifi a zásuvku. Kdo zaplatil za 1. třídu, ten si leda musel dávat pozor, aby ho při otevírání dveří nepraštily do zubů.
Napálit mu pokuty i když dodrží řazení, protože v Dlážděné mají jasno o opaku. Tohle je pětivozová sourpava, co vyžírá místo na kordoru: https://ap-dm-public.s3.eu-central-1.amazonaws.com/cz/provider/445/image.jpg
Cirkus je akorát ten státní socialistickej modrej moloch
Není náhodou nedodržení přípojných vazeb záležitostí výpravčích?
Nevím za co mínusy. Je to záležitost výpravčích, respektive jsou na to tabulky v každé uzlové stanici.
Pomůcka „Čekací doby“. Zde jsou rozepsané základní čekací doby přípojných vlaků. Tyto jsou plně v kompetenci výpravčího. O prodloužení základní čekací doby rozhoduje dispečer dopravce, popř. provozní dispečer.
„jak bude na R8 skoukromník, tak budou lidem ujíždět přípoj, soukromník je špatně, není síťovej“
Takové byly zcela zaručené zprávy šířené dlouholetými železničáři.
Bylo by možné vysvětlit výše pokut u linky Ex5?
Prosím a děkuji. :-)
Traumatem jménem Valašský/Slovácký jsou postiženi i cestující z Přelouče nebo H. Městce do Prahy, protože jiné rychlíky jim tam nezastaví…
Svitava je vzduch?
Pod rychlikem si člověk představí i rychlikovou soupravu. Ne soupravu pro osobní dopravu, tj. Regiopanter.
Jestli se ti nelíbí osobní souprava, zkus si zastavit nějaký nákladní vlak. 😉
Radši panter než ty asi 50 let staré rychlíkové vozy co stále pravidelně jezdí na jiných rychlíkových linkách.
Tak na R27 jzdí jako rychlík Rakev….
To mě tež napadlo. Rohlík 27
Není, ale kéž bych o ní mohl říct něco lepšího. Vlastně ano, mívá častěji funkční Wi-Fi…
Nechceš aby ti tam stavělo i Pendolino nebo IC?
Moje statistiky na trase Olomouc – Praha a Ostrava – Praha nebo naopak. Vím, že je to relativně amatérská tabulka, ale vždycky si to zapíšu jen tak po každé jízdě. U zpoždění nejsou počítány mimořádné události. Railjetem je myšlen Ostravan vyjíždějící v 19:34 z Prahy. InterJetem je myšlen Ostravan vyjíždějící 13:13 z Ostrava Hl. N. Když je před číslem minus, tak to znamená, že vlak dojel do stanice dřív. Všechna zpoždění jsou celkový součet minut za všechny jízdy dohromady. Jak říkám, vím, že to není profesionální tabulka, ale je to alespoň nějaká uživatelská zkušenost s těmi vlaky. Railjet 1x, -2… Číst vice »
Ta linka Ex1 je vůbec taková divná. MD ji objednává pouze od hranice se Slovenskem/Polskem do Ostravy, zbytek do Prahy je na komerční riziko ČD. No řekl bych ale že kdyby někdo z ČD rozhodnul že se to nevyplatí a vlaky mezi Ostravou a Prahou nepojedou (nebo ne všechny) tak by z vyšších míst přišlo vážné varování, že takhle tedy ne.
Přijít varování by mohlo, ale nese část Ex1 Ostrava- Praha? Kdyby nenesla, kdo odpovídá za akciovku, vyšší místa nebo management?
Jenže ČD nejsou běžná firma i když se tak snaží tvářit. Podléhají politickým rozhodnutím.
Děkuji redakci za vyžádání dalších informací, zdálo se že jediný problémový je RegioJet…
To se fakt nezdálo, že s dodržováním řazení má problém Regiojet i České Dráhy bylo celkem známo.
Bohuzel se u Regiojetu obcas stalo, ze nemel zarazen socka vagon. Nastesti je to vyjimka.
Horší je, když u modrých je z takových vagonů celej vlak…
Tak to urcite neni 🙂 Nikde jinde si i trimetrovy clovek nemuze pohodlne natahnout nohy 😀
Co máte proti B249, vždyť jsou lepší než jakákolliv rakouská jednička! 😀