Přehledně: Ministerstvo zveřejnilo, kolik stojí nevyužívané tratě
Původní stav trati Děčín - Oldřichov u Duchcova, 24.2. 2021. Foto: Jan Beránek
Materiál ukazuje i náklady a výnosy tratí s provozem do 1 500 vlaků za rok.
A to je jako v Eurech, nebo čem, aby se o tom mělo smysl bavit.
Broumov – Otovice údržba za 1,4 milionů Kč? Vždyť tam vůbec nic nejezdí, prostě vůbec nic. Trať je v dezolátním stav, na přejezd nikdo nesáhl bůhvíjak dlouho. Jste si těmi čísly jistý?
Moc by mě zajímalo, komu platí SŽ za to že má položené koleje a ty tam jenom jsou a jen reznou. Jsou to jenom lži.
Kolik stojí málo využívané silnice?
Dobre. Majme malu dedinu, do ktorej ide malo vyuzivana zeleznica aj cesta Dedina je mala. Potrebujeme jedno z toho zrusit.
Takze – dostupnost pre sanitky, policajtov, hasicov – po zeleznici nie, po cesta ano
zasobovanie – maly dedinsky obchod, krcma – po zeleznici skorej nie, po ceste ano
remeselnici – po zeleznici nie, po ceste ano
odvoz odpadu – po zeleznici nie, po ceste ano
Pokial bude vsade ano, mozeme sa bavit ci zrusit zeleznicu alebo cestu.
trošku demagogie, nemyslíte?
jakkoliv Zbyňkova otázka spíš provokace, tak je pravda, že spousta cest je tzv. navíc – provoz minimální a daná ves je napojena jinak.
osobně bych rozhodně nevolal po jejich rušení – ale vzhledem ke stavu společné pokladny i cen energií a práce, se upřímně bojím dne, kdy síť těch silnic „bez čísel“ různě po venkově, mnohdy vzniklých vyasfaltováním dávné cesty mezi poli, bude potřeba rekonstruovat. On je mnohdy problém už udržet i silnice 2. třídy v akceptovatelném stavu….
A v čem by měla spočívat ta demagogie?
Vetsinou do obci vede jedna trat, jedna kolej… ale do nekterych obci vede nekolik silnic, neni napojena jen jednou cestou…. v tom je demagogie,… Jinak je jeste faktem, ze casto ta trat je v takovem stavu, ze udrzba resp. oprava je nakladna, protoze trat nikdo neudrzoval desitky let, udrzovana trat vetsinou stoji mnohem mene, napr. jednou za rok, projede podbijecka a merici vuz… u silnic je casteji nutne udrzovat povrch, a to se obcas take zanedbava… Kazdopadne nelze posuzovat trat vs. silnici, oboji ma rozdilny vyznam i dulezitost… ale take nelze smahem resit ruseni trati jen proto, ze je zanedbana… Číst vice »
A teď si představte, že vodovody jsou zakruhované. Namísto toho, aby byla
na návsiza dědinou kašna, kam se …aha, my zrušili cesty, jak se tam teda bude pro tu vodu chodit?
aaaa koukám, že se cítíte být odborník na vše, s tím tvrzením, že vodovody jsou zaokruhované je to samé, jako tvrdit, že do každé obce vede dálnice
Preco rusit tie cesty ?
Ved tie cesty maju urcite potenciaaaaaaaal. Staci ich opravit, vyrovanat par zakrut a bude to. Zrazu preprava po tych cestach stupne x nasobne.
Ci to zazracne slovicko potencial funguje len pre zeleznicu bez ohladu na dalsie okolnosti.? Ved tak sa argumentuje pri co i len naznaku snahy zastavit dopravu na hocijakej zapadnutej lokalke, ktora vozy vzduch.
splet jste si web 😉 co zkusit třeba autoland.sk 😀
Modlete se, abyste v životě nepotřeboval sanitku a ani hasiče. Ani nikdo z vašich blízkých.
Mohlo by se stát, že vás pošlou na nádraží, když je železnice ve všem lepší.
no to je jednoduchý, jejich údržba je stejně minimální, takže nejprve tam budou cedule „v zimě se neudržuje“ a silnice bude vesele chátrat, po čase se tam objeví cedule „jízda na vlastní nebezpečí“ a mezitím se zlepší ekonomické vyhlídky…..
A nebo si někdo za autem na vozíku přiveze recyklát a ty díry zarovná lopatou.
Sice ho za to šotouši půjdou zavraždit, ale jen hubou, je to moc daleko od nádraží.
Je vidět jak uvažujete a jak jste hned radikální, když někoho potřebujete vraždit…..
Demagogie je v čem? Že po málo využívané vesnické cestě se dá chodit pěšky, zatímco po málo využívané železniční trati je to za 5000 Kč pokuty?
Jsou dveře vašeho bytu dostatečně využívané?
Že bychom je zazdili pro nepotřebnost. Vržou a namazání pantů je docela drahé, protože to jako jediná může provádět Správa vchodových dveří se sídlem na Václaváku v Praze. Nikdo jiný nemá autorizaci na mazání pantů.
Že po takové silnci chodí lidi pěšky, jelikož 100% nemá chodníky, to vás nenapadlo. Protože v boji proti silnicím si šotoušek bere právo zmenožnit lidem pěší přístup do domu. A ne rozum.
Ať ukáží, přesně položku po položce, jako v případě Kozí dráhy, kde předloňký rok byl skoro 90 procent výdaj na úřednický aparát.
na kozí dráze jezdí o víkendu 4 páry vlaků a v každém je kolem 40 cestujících. je to hlavně pro turisty v sezoně a my na severu ty turisty opravdu potřebujeme. dost bylo drancování, uhlí a komínů. potřebujeme zastaví odliv mladých lidí a nabídnout něco pro návštěvy z jiných koutů republiky.
Ministerstvo zveřejnilo, kolik stojí nevyužívané tratě. Tak hlavně když to ví, když by do budoucna těch nevyužívaných tratí bude přibývat. Nevyužívaných proto, protože u nich někdo pozastavil provozuschopnost.
Teď by to chtělo ukázat na určitých tratích bez dlouhodobého provozu popřípadě ve výluce, za co ti exoti že SŽ vykazované peníze utratili.
není to nijak závratná částka, jinde se promr*á mnohem víc za větší chujoviny a nikoho zhora to nezajímá
Takze pokial viete, ze sa tam rozhadzuje, tak preco netlacite napriklad aj vy na to, aby sa tolko nerozhadzovalo.
Je to pristup a A vy zase bijete černochov alebo take pekne slovo ačohentizmus
Nadčasový argument pro situace, kdy mám špatné svědomí z nějakého většího výdaje, nikoli úplně nutného:-))
„Správa železnic loni zveřejnila podobnou tabulku, když se snažila přes poslance ANO 2011 Martina Kolovratníka bez jakékoliv debaty s kraji prosadit takzvanou konzervaci dráhy. “
My nic, to ODS. A ta si na nás nepřijde!
Konečně zveřejněn přehled výnosů z železničního myta
A má ministerstvo i nějakou tabulku kolik příjmů je z místních komunikací a jaké jsou výdaje na jejich údržbu?
Já sem vlastně pro. Nebudeme udržovat místní komunikaci, ale pak nefňukejte že k vám přijel pozdě lékař nebo hasiči.
Hasiči i sanitka zvládají jezdit i po lesních cestách.
Ale podstatně pomaleji. Po okresce se dá obvykle bez větších problémů jet 60-90, po lesní cestě tak 20-30. A někdy může být každá vteřina dobrá, o kterou u vás bude dřív lékař nebo budete dřív v nemocnici nebo začnou hasiči dřív hasit.
Každá cesta pro hasiče neslouží, je mnoho cest, po kterých IZS snad nikdy nejel. A jejich údržba taky něco stojí.
Údržbu místních komunikací si zajišťují obce. Když někde obce budou místo zastavení provozu chtít provozovat místní dráhu, tak SŽ jí mileráda předá. Ale obce zpravidla nechtějí přispívat na málo využívané tratě. Než aby na ně dávaly ze svých chudých rozpočtů, většinou raději budou souhlasit se zastavením provozu.
Když je trať málo využívaná tak to neznamená přeci že je rozbitá. S asfaltem a střídáním počasí to bude trošku jinak, nemyslíte?
Místní komunikace patří obcím, takže bude mít ministerstvo nějakou tabulku…
… mít ministerstvo těžko nějakou …
Tabulku mit klidne muze. Ale je asi jasne, jaka bude kvalita dat uvnitr.
Co je logický operátory lambda (Λ)? Mezi často používané logické operátory asi nepatří. Je použit v poznámce .xlsx souboru.
Poznámka v .xlsx tabulce var A:
Traťové úseky vybrány dle kritéria: < 300 vlaků OD Λ <12 vlaků ND za oba roky 2020 a 2021
Pozámka v .xlsx tabulce var B:
Traťové úseky vybrány dle kritéria: < 1500 vlaků OD Λ <12 vlaků ND za oba roky 2020 a 2021.
To bude proměnná, ne operátor.
Běžný symbol logické operace AND…
Jako vím, že si vykoleduju hodně mínusů, ale podle mne by měli mít objednatelé nějaký limit, kolik musí denně na trati projet cestujících, aby se vyplatilo objednat tam dopravu. Tedy, kde je kapacitní přechod mezi autobusme a vlakem. Počet 1500 osobních vlaků jsou 3 obraty v pracovních dnech. Taková objednávka je skoro zbytečná a náklady na takové tratě nic nevypovídají, je to, že se ty peníze vyhodily z okna. Podle mně je základ takt 2 hodiny. tj. 8 obratů v PD a 4 hodiny o víkendech, tj. 4 obraty, což je skoro 5000 spojů za rok. S tím, že ten… Číst vice »
Zcela vynecháváte základní úlohu veřejné dopravy – nezávislou obsluhu území.
Tyhlety rádobyekonomické teorie vždy vedou pouze k ještě větší centralizaci všech hospodářských aktivit a totalnímu zaostávání a vylidňování venkova.
Vám ta přecpanost a i vzhledem k Evropě naprosto neúměrné náklady na život v Praze nestačí? Vy to potřebujete ještě více zesilovat?
Autobus.
Nedokáže zajistit! Nejezdí o víkendu a v zimě. Doupov by se nevylidnil, kdyby tam ta lokálka jezdila.
Vy tak krásně spletate ty slamene panáky… 😉
Nefunguje.
A započítáváte do toho i to,že autobus jde po 4letech do šrotu, zatímco vlak vydrží minimálně 50let?
Tak pan položil naprosto racionální ekonomickou otázku, klidně se tedy pokuste taky racionálně argumentovat, třeba tím, jaká návratnost a frekvence by na těch tratích tedy měla být.
V čem vynechávám nezávislou obsluhu území? Ne, veřejná doprava se opravdu dá provozovat i jinými dopravními prostředky než jsou vlaky. A ekonomičnost jejího provozu je velmi důležitou stránkou a do budoucna bude ještě důležitější.
200 000 za rok, to nebude mít ani řada hlavních tratích..
550 lidí za den? To je míň než kapacita jednoho elefantu… Tak jestli se nenajdou, ať tam osobní doprava nejezdí a uvolní se místo pro náklady…
Ty poloprázdné Regíny třeba na trati 241 určitě neudělají 550 lidí za den, moc nákladu tudy tedy nejezdí.
Z jiného soudku. Když řidiči nejsou schopni bezpečně používat železniční přejezdy tak se neudělá nic jiného než že se postaví nový mimoúrovňový. A řeší to co? Nic, protože není možné zrušit všechny . Lepší by bylo vést řidiče k je k disciplíně a hned máte nějakou tu kačku ušetřenou.
Fascinujúce, ako sa vykazujú náklady na údržbu tratí, na ktorých je údržba nulová a ešte sa fňuká, že po nich nič nejazdí, keď sú nezjazdné (Děčín–Oldřichov do minulého roka, Malešice–Žižkov minimálne od znesenia výhybky v Malešicích, Kralovice–Mladotice už vyše 20 rokov, …)
Přesně, Mal-Ziz by mě zajímalo kde ty peníze teda jsou 😀
Snad už se s tím konečně něco udělá. Česko určitě nepotřebuje takové množství temer nepouzivanych trati.
Naopak. Česko nepotřebuje tak nehorázně silnou dostředivost k metropolím.
Ono by stačilo kdyby v uzlech taky byla třeba zavedena bus doprava viz.zdarec u skutce kde je potenciál na cestující ale autobus končí ve dva kilometry vzdálené Skutči a mislim si že by jezdilo víc lidí směr Proseč ale půlka lidí na to sere jít dva kilaky pěšky na nevyhovující čas odjezdu busu
Téměř nepoužívanýcch tratí 🙂 No kdyby se lidé houfně nehrnuli do měst (zejména ti mladí) tak by byly využívané třeba i více . Hlavně nyní budeme rušit abychom za nedlouho přišli na to, že ty tratě vlastně potřebujeme. Premiér vyzývá aby lidé omezili spotřebu energií, vše zdražuje, drahá paliva, energie…….hromadná doprava bude to jediné co nám zbyde k tomu, abychom se mohli někam dopravit, ale to jen v případě, že tyto možnosti dříve nezrušíme.
Hold on, za kolik že to chtějí stavět barák na Smíchově? 2 giga? Osobně jsem čekal že do nepoužívaných tratí jde mnohem víc než směšných 87 milionů, ano každý z nás by s tím pohodlně vyžil do konce života, ale reálně je to nic. Snesení bude jistě mnohem nákladnější. Navíc, znovu, bez hodnocení potenciálu je rušení krátkozraké. Třeba do Oslavan je to ze Střelic asi 20 kilometrů. Nádraží je sice malinko z ruky, ale zastávka na Židlochovický způsob se dá přisunout asi o 300 m ke středu. Spolu s obsluhou Ivančic je to ideální pro ukončení nějaké příměstské linky, tedy… Číst vice »
Co si pamatuju, tak na trati Karlovice – Mladotice je zájem provozovat dráhu ze strany Plzeňského kraje, avšak SŽ dělá vše pro to, aby k tomu nedošlo.
Co to je zájem? Je kraj ochoten garantovat objednávku? Jinak jsou to jen plané politické výkřiky.
Sz dělá vše pro to aby se nejezdili nikde.jak říká jeden pán..je to zločinecká organizace.
Plzeňský kraj přestal objednávat i dopravu na úseku Kralovice – Strachovice… nejprve si prodloužení několika vlaků z Čisté objednávaly obce, potom to celé převzal Středočeský kraj. Ten na trati od loňského prosince zastavil pravidelnou dopravu, zůstaly jen 2 víkendové rychlíky od jara do podzimu. A Středočeský kraj s Plzeňským krajem spolupracují na autobusovém spojení Rakovníka a Kralovic, s víkendovým přesahem u několika spojů přes Mladotice až do Manětína a Nečtin. Nemyslím si, že by Plzeňský kraj chtěl v současné době vlaky z Kralovic do Mladotic, když by skončily v Mladoticích. A autobusy z Kralovic na Mladotice jezdí jednotky lidí. Jako… Číst vice »
Souhlasím. Větší smysl by dávalo, pokud by jezdil spoj Plzeň – Rakovník. Ale ta trať je tak nešťastné pomalá, že to nemá šanci.
Nejenom, že to nemá šanci kvůli pomalosti, ale ono to nemá šanci ani kvůli počtu cestujících. Kdo teď potřebuje jet veřejnou dopravou z Plzně do Rakovníka dostane se autobusem s garantovaným přestupem nebo přímým autobusem a těch lidí přestupujících v Kralovicích jsou jednotky. Neříkám, že nikdo a ta přestupní vazba je velmi užitečná, ale na vlak to prostě není…
Taky jsem zažil, že se měla zrušit jedna kolej a jedna výhybka. Ušetřilo by se prý cca 50 tisíc ročně za údržbu. Myšleno tím mazání výhybky a běžná kontrola technického stavu koleje. Ale náklady na to zrušení byli tenkrát vyčísleny ba 750 000 Kč. To se tedy vyplatí 😂😂😂😂😂
Jů, tak to jsem taky zažil, ale šlo o teoretickou návratnost někdy kolem roku 2340 – 2350. Ovšem rozhodoval o tom ekonom a tak je to určitě správně. 😆😆😆
A vzal jste v potaz, že někdy okolo roku 2030 by se ta výhybka musela vyměnit?
Už jste někdy viděl měnit výhybku na manipulační koleji? Pražce jo, ale celou výhybku fakt ne.
No jistě, po 15 letech už se jim to začíná vracet. 😄
> Myšleno tím mazání výhybky a běžná kontrola technického stavu koleje.
Takže v ceně nejsou započteny jakékoliv peníze na případnou opravu výhybky…
a jak často se taková výhybka opravuje? při malém využití…
No tak jasné. Ale to bylo myšleno tak, že je levnější když jeden člověk jede mikrobusem + dostane večeři, než aby jel jeden člověk šukafonem. Což zřejmě je.
Sukafon…was ist das?
810
Já Vám rozumím, ale rozpočítávat režijní náklady na tratě nelegálně vedené v „trvalé výluce“ je podle mne na hloubkový finanční audit!
Už aby to bylo!
Jinými slovy – náklady budou stejné, ať ty tratě zruší, nebo ne. Jen se to prostě rozdělí na ostatních tratích se tím pádem zvýší náklady na „údržbu“. Prostě kravina.
A nejlepší na tabulce jsou ty skryté sloupky které ty náklady jen tak skoro zdvojnásobí. Když sem to sečetl tak mi nevyšlo 280 milionů ale jen 148. Teď jde jen o to zda je to úmysl nebo naprostá neschopnost. Mohla by se na to redakce zeptat?
A rovnou může být nadpis ministerstvo rozhoduje podle cinknute tabulky.
Vycházím z tabulky, která je v RIA dokumentu.
To je mi jasné, a zásadě to ani není na vás. Jen jestli je možné vznést dotaz na ministerstvo zda ví že autor té tabulky neumí sčítat v Excelu a sčítá do ní i skryté sloupky a tím ty náklady zdvojnásobí.
Stačí jednoduchá kontrola např Královec Žacléř. 166(2021)+1067+867+229+225+476+5104+302(2014) není uváděných 16976 tis Kč, ale 8 436 tis Kč.
No jasně, protože na každý rok to mají rozškatulkované na 2 položky a u toho roku je součet těch dvou čísel. Takže opravdu, součet je roven přesně polovině …. Toto je oficiální dokument ? Pamflet to je …
No ale je špatně … stálo by za to upozornit, že je tam každá položka započítána 2x …
Tyhle papíry vytahují jenom ,když se jim to hodí,
A ještě jsou špatně navíc …
Těch 1, 5 miliony na Kralovice Mladotice byly asi nějaké přípravky na ošetření parku ne? Koleje už tam totiž dávnou nesjou. Evidentně by se nejdříve ministerstvo mělo zaměřit na využití vykazovaných peněz evidentně by se dalo ušetřit ještě mnohem více a bez rušení.
Jestli to vynaložili na udržení provozuschopnosti, a provozuschopnost udrželi, tak je to v pořádku.
Jak si představujete provozuschopnost na trati kde nejsou koleje?
A v tělese rostou stromy o průměru kmene 30 centimetrů. 🙂
Taky nechápu. Dvacet let se tam nedělalo vůbec nic.
Jestli to nebude oprava přejezdu s I/27 v Kralovicích
To je pořád přešlapování na místě. Udržet, neudržet, investovat , neinvestovat….. Tak prostě ty vysloveně propadáky zrušit a i úředně a žádné pochybné tabulky s údaji o nákladech na udržení nebudou potřeba.
Máte pravdu stejně tam nic nejezdí.
za co proboha utratili 34 mega na trati do Lednice?
Za 8 let? Oprava svršku?
tak to asi omylem opravili svršek na nějaké jiné trati, protože ta do Lednice je v trvalém rozkladu
ne, není. minimálně mezi rybníky jsou nové pražce, kolejnice i štěrk. zda je něco z toho z výzisku, nepoznám.
jel jsem na kole kolem v sobotu. a ještě trochu vidím.
Jeďte se tam podívat, evidentně jste tam v životě nebyl.
malá domů… možná spíš i velká…
Lednice se pokládaly nové pražce a kolejnice.
To pak ale znamená že ta trať je v dobrém stavu a v následujících letech ty náklady tak vysoké nebudou.
přesně tak. a už jen proto je tabulka paskvil.
2x opravenný přejezd v Poštorné
…..opravený….
Obecně se mi tahle tabulka zdá dost manipulativní. Asi skoro na žádné trati se z poplatku na dopravní cestu nezaplatí náklady na provozování kolejí. Stejně tak jako se z dálničních známek a mýta nezaplatí údržba a stavba dálnic (o nižších silnicích, kde nic z toho není, ani nemluvě). Provoz dopravní infrastruktury snad není a nemá být zisková činnost… ale služba občanům.
Je to vázané na počty projetí vlaků. Takže to vypadá na výběr z výběru všech „maloprovozních“ tratí.
Je jasne, ze se ta infrastruktura jen velmi vyjimecne zaplati primo. Ale mela by se zaplatit aspon neprimo, tj. nemela by stat vic nez je hodnota te sluzby obcanum…
Ovšem nelze omezovat „hodnotu“ pouze na tu přímou finanční, což je u věcí veřejných základní problém, jelikož se vždy najde ekonomista, který bude tvrdit, že dá.
Pořád se točíme kolem téhož: Neexistuje definice veřejného zájmu. Služby ve veřejném zájmu se prostě musí ekonomicky posuzovat jinak než výroba ve fabrice. Zisk ani výnosy v žádném případě nemohou být jedinými nebo hlavními kritérii.
Existuje, samozřejmě. Problém je v tom, že se vyvíjí.
Já jsem si za 30 let nevšiml, že by se někdo z vrcholových politiků o tu definici pokusil.
Odkážu vás jinam: Montesquieu, Jefferson. Ti pro účely tohoto problému dostatečně popsali obecné principy veřejného zájmu.
To tak nějak vyplývá z mého příspěvku. Samozřejmě myslím i ty nepřímé přínosy. Ale i ty se dají odhadnout a porovnat s náklady. A pokud jsou náklady o několik řádů vyšší, než odhad přínosů včetně nepřímých, a zároveň existuje možná náhrada…
Samozřejmě. Ale ti lidi tím nejezdí. Takže v překladu to nahradí autobus, je levnější, flexibilnější a stejně většinou jezdí okolo , kde vlak ne.
Bych si dovolil vás opravit: Takže v překladu budou lidi jezdit autem. Busem budou jezdit jen školáci a babičky.
VHD být musí i pro ty babičky. Jen autobus je podstatně výhodnější . Ti co jedou autem do sukafonu stejně nikdy nepolezou. Je to stroj , který nepochybně vyhnal z dráhy i ty největší zoufalce 🤮
Jsou tyhle dojmy nutné?
Nepochybně a zoufalce? Aha, tak to jo.
A kdo v tom přípdě jezdí v autobusech na ruzyňské Letiště? Taky jenom školáci a babičky?
🙂 Autobus možná jezdí okolo kde vlak ne, ale vlak zase jezdí kolikrát tam, kde nejezdí autobus. A autobus není vůbec flexibilnější. Nepřijde mi, že by na želznici bylo každý den x nehod . Na silnici je tomu jinak. Jestli někdo lamentuje nad tím jak jsou silnice přeplněné tak vlak má svoji výhodu právě v tom, že se v tom hustém provozu nemusí motat a případně stát když nějaký jouda nezvládne ukočírovat svůj povoz.
V tom musí být režie jak už tady někdo píše + odpisy a další účetní fígle. Před x léty pro firmu co jsem dělal, dobrý zpráva chtěla za opravu vlečkové koleje do areálu +- mega, majitel se naštval, a vlečku zrušil, protože mu stát opravil cestu až před vjezdovou bránu za státní peníze. A dneska 100% kamiony.A tak si tu žijem.
Tu vleckovou kolej mohl opravit i někdo jiný..a levněji.
Ne.
Abych řekl pravdu, když jsem si dnes přečetl, kolik bude stát roční provoz nevyužívaných stíhaček F-35 (10 mld. Kč), tak mě takové „drobné“ nedokáží jen tak rozházet :o)
jak nevyužívaných? pokud vím Gripeny létají jak fretky a F35 budou také v permanenci, nebo jde jen o nějaké rezervní?
Jako na předváděčku dobré, no 😀
Jinými slovy – stát hodlá utratit ročně 7x na údržbě více jen proto, aby měli supermoderní F-35 (proti současným Gripenům). Více vyhozené peníze jsem neviděl a i ten zlomek peněz, co se dává na nepříliš využívané tratě, mi přijde mnohonásobně smysluplnější …
Kdo neživí vlastní armádu, bude živit cizí.
Jde o velmi dobře utracené peníze. Nadvláda Ruska by nás vyšla o čtyři řády dráž.
jasně 24 letadel to je fakt letectvo že se z něj rusko sedne na zadek že 🙂
Ruskej trol?
hele, všiml jste si vůbec, že se geopolitická situace v evropě za poslední skoro půlrok malinko změnila?
Nijak se od roku 2014 nezměnila, baví mě kolik lidí popírá osm let války na Ukrajině a Gripeny jsou stále v Čáslavi.
Momentálně v Litvě,
Změnila se v tom, že pře 8 lety Rusko nenarazilo, a teď narazilo.
oproti roku 2014 se zmenila celkem dramaticky.
A kde mají být? Problém u Gripenů je to, že nejsou naše a navíc jich máme jen 12.
Ale můžem je zmodernizovat a odkoupit..furt to bude levnější než předražené f-35
Uf, nepřijde vám to silně off-topic? Na hodnocení zbraňových systémů existují jiná fóra.
A všude tam přijímají toto rozhodnutí veskrze kladně. Gripeny jsou investice na 10 let (jsou ve 2/3 životnosti), zatímco F-35 by létaly do roku 2060.
Ne nutně. Taky mně silně znepokojilo neuvažování o další spolupráci se SAABem. Vzhledem k tomu, že ministryně obrany je ODS, nabízí se nutně otázka osobního prospěchu nebo hrubé neodbornosti. To nemá s rusským trollingem vůbec nic společného. Grippeny nejsou stroje z russka /to malé r píšu záměrně
boze.. co to melete?
jako že proto, že je z ODS, tak je podplacena, a kdyby tam byl babiš , tak podplacený není? nebo …?
Přemýšlím, jestli s někým, kdo má potřebu každého osočovat „ruským trollem“ vůbec diskutovat. Ale zkusím to (i když nepočítám s úspěchem).
1) Přes jakoukoliv geopolitickou změnu k žádnému přímému kontaktu gripenů s nepřítelem nedošlo a ani nedošlo.
2) I kdyby došlo, tak stejně nám F-35 nepomůže Gripen více než F-35. F-35 je především útočný letoun (neviditelný na nepřátelském území). Takže pokud neplánuje ČR napadnout Irák či Libyi, stejně kvality letounu přijdou vniveč.
pardon – a ani nedojde
Achich ouvej, zkuste se vrátit ke svému kopytu.
K funkční obraně nutbě potřebujete vzdušnou nadvládu. Viz Ukrajina. Z toho plyne vše ostatní.
Jenom 7x, proč ne 12x?
To jsou argumenty, vy znáte náklady na provoz Gripenu E? Tak to gratuluji, jste první na světě. Vzhledem k tomu, že to letadlo ještě není nikde ani v řadové službě, je nezná nikdo.
No, ono stačí si o tom najít článek na internetu (kde je to popsáno poměrně přesně), abyste pak nepsal tak zbytečné komentáře 🙂
Aha, přečtu si článek a je ze mě expert na výběr stíhaček.
To fakt myslíte bez ironie?
Vyhání ruské vetřelce z baltského vzdušného prostoru celkem pravidelně. Aneb takhle správně funguje NATO.
Takhle správně funguje NATO :))) Jo, my nakoupíme draze nová letadla a budeme hlídat Pobaltí za úhradu paliva.
Mimochodem o tomto modelu se svého času uvažovalo i u nás při konci Migů 21. Akorát nevím kdo by koho čím hlídal kdyby toto chtěli udělat všichni.
Další putinův patolízal?
A nějaká odpověď místo místo urážek? Nevím proč by člověk který chce znát jak stát hospodaří a využívá svůj majetek měl být patolízal?
Samozřejmě, že ne. To jen šotoušům někdo spočítal kolík ty nevyužité tratě stojí a tak kolem sebe kopou a demagogicky tahají do diskuse věci, které s tím vůbec nesouvisí. Třeba modernizaci a posílení bojeschopnosti AČR.
Pokud to nevíte, vše je o penězích. Buď ty peníze budeme využívat účelově, nebo méně účelově (převezeme Babičku z Horní do Dolní) a nebo je budeme vyhazovat do kanálu (a bude se to podporovat krásnými řečmi o údajné modernizaci bojeschopnosti, která stejně bude vždy na nule a pár drahých stíhaček to nezachrání). Pěkný den Pražáku 🙂
Chcete skončit jako Ukrajina? Pokud ne tak je potřeba mít armádu která je schopna podílet se na plnění úkolů v NATO.
Ty létající fretky, jsou naprostá špička v oboru. Ve své kategorii jsou nejlepší a ještě hodně dlouho budou. Navíc jsou na rozdíl od Gripenu určeny k boji, který by případně na 90% probíhal mimo území ČR.
Musí to tvořit ucelený funkční systém. V současné válce se ukázalo, že se hojně používají protizemní rakety odpalované z velké vzdálenosti. Nemáme žádný dostatečně účinný protiraketový systém. Víceméně celé NATO to nemá. To pak můžete mít celou základnu nabušenou nejlepšejšími stíhačkami, flákne do ranveje jedna raketa v ceně o několik řádů nižší, a nemáte jak vzlétnout. Ze stejného důvodu není dobré mít všechno na jedné základně. Pak jsou tu ještě propočty, zda řádově dražší letadlo se dokáže vyhýbat sestřelům řádově déle, zda v jednom letu zničí řádově víc nepřátelských sil atd. Obávám se, že není, že by možná bylo výhodnější… Číst vice »
Jasně, zrušíme armádu abychom měli na údržbu tratí kde vůbec nic nejezdí, případně skoro nic nejezdí.
Aneb šoto myšlení v kostce „na světě není nic důležitějšího než vláčky, neb je to moje hobby“
Obrana je základní povinnost státu, narozdíl od lokálky do Lednice či Mochova.
A vzhledem k tomu co se děje a v budoucnu ještě dít bude (obávám se, že UA to neskončí a časem Západ čeká nějaká forma konfliktu s Čínou a jejími spojenci) je navýšení počtu letadel, která navíc budou naše a jsou skutečně špičková ta nejlepší možná investice.
Dobrý den, geopolitické a armádní problémy řešte prosím na jiných serverech.
Omlouvám se, ale jen jsem chtěl podotknout, že se mnohem větší peníze vyhazují jinde, nikoliv na lokálkách. Ale za tu lavinu příspěvků se omlouváme.
Připojuji se k omluvě.
A kdybyste četl jiné servery, to byste se taky mohl dozvědět kolik stojí důchody. To by vás úplně porazilo.
„Kralovice (mimo) – Mladotice (mimo) 751“ co je tohle za údaj? to je rozpočítána režie GŘ? žádná údržba se tam nedělá , tak co generuje ty náklady?
Ještě vtipnější ale jsou výrazně vyšší částky na trati Chrudim město – Heřmanův Městec. Ta trať je dlouhodobě ve výluce, jízdu ničeho tam Správa železnic nepovolí… To asi v té tabulce trochu chybí. Samozřejmě, že výnos z takové tratě je 0, když tam není dovolen vjezd žádnému vlaku.
tak „Mladotická“ trať je nejen ve výluce, ale zcela mimo provoz, jet se tam nedá a existuje jen administrativně už 25 let.
vzhledem k výše uvedenému naprosto nechápu jaké tam mohou být náklady, takhle například vypadal železniční přejezd před rokem (ale nemýlím se, fakt tam byl přejezd):
https://mapy.cz/zakladni?x=13.42687&y=49.97794&z=18&pano=1&pid=78220761&newest=1&yaw=1.064&fov=1.571&pitch=0.401
a tady ještě jeden, kde je aspoň náznak pozůstatků kolejí
https://mapy.cz/zakladni?x=13.39554&y=49.98135&z=19&pano=1&source=base&id=2233094&pid=77946561&newest=1&yaw=2.345&fov=1.571&pitch=0.247&base=ophoto
A přitom okolní obce nevymřely…
Mně by ty náklady zajímaly podrobně. Myslím tím SKUTEČNÉ náklady.
Tak vzhledem k tomu, že ta provozuchopnost znamená třeba u lednice nejspíš minimálně reko svršku, tak tohle nám neřekne nic. A jaká by byla úspora při zrušení? Asi nula nula prd. Příštích 100 let. Protože driv ty koleje ten Hurvínek nemá šanci ojezdit. A dále u trati na Žižkov, kam žádný vlak už iks let ani nejel…bude v té provozuschopnosti ta prdla veksle v malesicich. Ale ne, zrušíme to ať ty tisíce náklaďáku s hlínou pri razbe tunelu hezky jezdí po městě. A tak dále a tak podobně. Ps: drtivá většina trati má naklady oproti běžným nesmyslům v řádu pár… Číst vice »
U té trati na Žižkov by mne také zajímalo o jakou investici do „provozuschopnosti“ se jednalo. Co vím, tak tahle část trati byla naopak od sítě odpojena. Když jsem asi před rokem přes Malešice jel, tak kolej na Žižkov byla odříznutá… Možná se ale jedná o překlep, třeba se jednalo o investici do „NEprovozuschopnosti“ ;-). Ale vážně, třeba tam něco spravovali, ale co? Existuje nějaký rozpad oč se jednalo?
njn lidská malost a hloupost je neomezená, vidíme to dnes a denně, honí si tričko na blbosti, která nic neřeší a skutečné problémy neřeší
Přesně tak. Jde o zcela bagatelní částky, navíc manipulativně V SOUČTU ZA 8 LET.
Odhady škod z toho, že SŽ trvá na jediném dodavateli pražců, jediném dodavateli výhybek (kterému dělá trvale testovací platformu zadarmo) a hlavně jediném dodavateli zabezpečovacího zařízení, rostou do násobků těchto částek ROČNĚ pro každou z těchto položek.
Ale ne, tady se bude odvádět pozornost.
Ano, pokud by v tabulce bylo uvedeno, kolik % to u sž je, tak by se možná zjistilo, že to ani nelze percentuálně vyjádřit.
A je k tomu i rozpis, nebo je to zase číslo vyfucané z prstu? Hádejte, můžete dvakrát.
Tak já bych si s dovolením tipnul. Že by za A) ? 🙃
kdyby neměli všichni nutkani zrušit železnice, ale trochu do nich investovat, zmodernizovat je, aby byli použitelné a atraktivnější, totež vlaky, ktere po nich jezdí, aby nebyli pomalu pojízdne vraky.
Za poslední roky se nakupuje dost nových vozů..a jednotek diesel nebo elektrické.s tou modernizací to jde hodně pomalu..inu dobrá správa.
Cože se to teďka děje na IV koridoru? Jo, aha, lokálky jsou přednější.
Velká Kraš -Vidnava to stojí sekání trávy 1.9 milionů?A Mladecko-Sv.Heřmanice 19mil.za co?Průjezd vlaku v létě o víkendech a pár manipulaku .Co tam udržovali?Si myslím, že si to Dobrá správa cuca z prstu a dávají do toho hodně velkou režii aby zdůvodnili velké náklady.
Ano. A to ty Heřmanice jsou alespoň se sezónním provozem. Ale argumentovat nějakými náklady na Polné, Horním Slavkově, Vidnavě apod., kde za a) nemůže ani žádný vlak projet, a za b) každý kdo tam byl vidí, že ta trať je na rozpadnutí, to snad nemůže Správa železnic myslet vážně.
To samé Děčín – Oldřichov. Trať byla celé období mimo provoz a až na tlak objednavatele ji právě za těch 50 milionů zprovoznili.. takže říkat, že to je za údržbu od roku 2014 je lež
Zajímalo by mě, kdo je zodpovědný za vyčíslení takových výdajů. Pokud někdo vyčísluje miliony za sekání trávy na pár kilometrech, měla by být nějaká osoba, za takové hospodaření, zodpovědná.
Zodpovedná v ČR? A čo ještě bys nechtěl?
Chápu že by to asi bylo obtížné, ale více by odpovídala cena za osobokilometr. Sám jsem kdysi po jedné z tratí občas večer jezdil a pamatuji si, že v polovině jízd jsem jel já plus železničáři do a ze služby. KDYBY bylo zřejmé, že za cenu jízdenky na 20 km jízdy by mohl cestující jet mikrobusem včetně hostesky, občerstvení a harmonikáře, asi bychom ke zrušení neměli námitky.
Někteří by měli námitky pořád stejné: vlak sem prostě patří, potencionál, kýbl nafty, nejsou řidiči, stát má zákonnou povinnost, dědictví předků, autobusem vlak nenahradíš, po šesti letech vrak, průjezd autobus je jako milion osobáků, !!!!!, NIKDY.
A přeprava kol, když by tam někdo chtěl náhodou na výlet!
A hajzlík v šukafonu. Díru na silnici, to v autobusech totiž ještě neumíme.
Věšáček a stoleček, jsem zapomněl.
Co takhle nám sdělit vaši profesi?
Zbytečná otázka. Jak ví každé odrostlejší dítě. Kubrt dělá referenta a shání gumičky. 😉
https://www.youtube.com/watch?v=aYeN7W4jD7Y
Věšák, stoleček a WC jsou asi ty nejmíň podstatné výhody železnice oproti silnicím. O skutečných výhodách vlaků oproti autobusům už jsme tu někteří psali mockrát, ale nemělo to smysl, jelikož v tomto musíte mít vždy pravdu vy (teď nemyslím jen vás konkrétně, myslím VY všichni), jelikož železnice je podle vás něco, co patří do minulého století a jezdit po silnicích je přeci mnohem modernější a lepší.
Ano, myslím si, že mám pravdu. Ty si taky myslíš, že máš pravdu. To je přirozené a v pořádku. Nemůžu si přece o vlastním názoru myslet, že to není pravda, to nejde.
Já železnici mám rád, téměř denně jí využívám. Jen zkrátka vidím její roli jinde než v převážení 20 lidí v jednom vlaku.
Skutečná výhoda motoráku 810 na trati 6 km dlouhé je v čem? Motor to má autobusový, jenom s horší emisní normou.
kolik znáte tratí dlouhých 6 km, kde jezdí 810? tak nemelte nesmysly
Tohle už jme řešili. 810 ka pojede z bodu A do bodu B po rovině zatímco autobus bude muset před kopec a oklikou. 810 tak tuto cestu zvládne s přehledem o dost rychleji než autobus. Ale aby bylo jasno neříkám, že to platí vždy, ale ves poustě případů to tak je.
Samozřejmě. Víte co? Budu se opakovat, ale prostě musím. Tohle video nemá jedinou chybu a má velkou výpovědní hodnotu i pro později narozené. Házejte si špínu jak chcete. Holt tohle svezení není pro každého, ale kdo zažil doby, kdy nic jiného nebylo nezapomene a bude s láskou vzpomínat.
https://www.youtube.com/watch?v=KaJm4eU2-j0
Ano, stále stejná a opakující se dehonestace jakéhokoliv názoru jiného než je váš osobní vytvářením slaměných panáků, které se pak krásně zapalují.
Jaký na tom máte osobní zájem, hm?
Zapomněl jsi na kola, WC, víkendy, věšáčky, nesrovnatelný komfort, ekologii… Chápu, že zapamatovat si všechny pseudoargumenty asi fakt nejde.
Jojo, šukafon je vrchol ekologie. Jo počkat, voni se vlastně předělaj na vodík…
Zbytečné, šukafon bude jezdit, ikdyž dojde ropa. Narozdí od autobusu, elektrická trakce je na silnici nemožná.
Možná sice je, ale spousta lidí nechce převěsy na TV na barácích nebo zatrolejování obecně, viz Středočeský kraj a trolejbus do Brandýsa nebo kam.
A ještě vám tam toho hodně chybí. Vlak kopíruje vrstevnici a v horském terénu v zimě nemusí zatáčka za zatáčkou po uklouzaných z koce do kopce.
Stále většina objednatelů objednavá to samé s drobnou úpravu četnosti spojů či dopravce.
Chybí koncepce na rozdělení rozdělení tratí do pěti kategorií:
1) tratě (linky) na kterých budou jezdit dopravci na vlastní riziko
2)tratě (linky), kde budou objednatelé objednávat spojení i nadále
3) tratě (linky), kde bude pro zachování provozu potřeba změna trasování či parametrů dopravní cesty
4) tratě (linky), kde se skončí s objednáním železniční dopravy
5) nové tratě (linky), které mají potenciál přilákat cestující
Přesně tak, poptávka se musí mapovat na základě potřeb přepravy, nikoli podle momentálního stavu.
S takovouto logikou nelze plánovat a řídit jakoukoliv VHD. Toto není neschopnost SŽ, toto je záměr konkrétních osob na SŽ pod lobbystickým tlakem konkrétních zájmových skupin, které chtějí „rozvíjet svůj business“ a železnice v konkrétních lokalitách jim stojí v cestě.
Odbor strategie SŽ jsou šizuňkové.
připomíná mi to přípravná jednání o žel. zastávce v Přerově – Předmostí, uvažované na trati Hranice – OL. Aby se to jó nevyplatilo (nevyšly ekonomické studie), tak se do zadání našroubovalo „jen pro osobní vlaky“. Přitom by tam mohly zastavovat i R/Ex/SC, neb tudy projíždí i Žluťák a Černá Mamba. Všichni osobní dopravci ve směru OV – Praha by tak nemuseli zajíždět na Přerov – nádraží. Čili hlavně žádný překotný rozvoj, to by tak hrálo….
Jste mi připomněl… proč Dluhonice jsou jen výhybna a není tam zastávka? Vždyť to zas tak daleko od obce není, jsou zastávky co jsou od obce daleko dál.
Neblbněte, ještě by jim tam jezdili lidi!
Do centra je to stejně daleko jako z nádraží.
Autobusová lobby. Rozvážejí ty lidi po městě.
• Přerov, Dluhonice, konečnáI51,I53
1 Přerov, Dluhonice, návesI51,I53
8 Přerov, most LegiíI51
9 Přerov, most MíruI51
11 Přerov, PalackéhoI51
12 Přerov, Šířava SOUI51
13 Přerov, SvisleI51
14 Přerov, hřbitovI51
16 Přerov, ŽelatovskáI51
18 Přerov, KabelíkovaI51
19 Přerov, nem.MeoptaI51
21 Přerov, DvořákovaI51
22 Přerov, U tenisuI51
24 Přerov, BayerovaI51
26 Přerov, PalackéhoI51
28 Přerov, most MíruI51
29 Přerov, most LegiíI51
34 Přerov, aut.st.I51
Stačí převést do kategorie „účelová komunikace“ a je. Zatím se tak neděje…