Letecké společnosti Letectví

Přehledně: Lufthansou začíná další vlna obnovování leteckého provozu v Praze, vrací se osm aerolinek

Airbus A320neo společnosti Lufthansa v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Airbus A320neo společnosti Lufthansa v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Dnešní ranní přílet Lufthansy z Frankfurtu v 9:59 na dráhu ruzyňského letiště přináší další pomalou postupnou obnovu provozu na Letišti Václava Havla. Během června zatím oznámilo obnovení linek celkem osm dopravců.

Doplní tak čtveřici dopravců, která létala buď během celé pandemie nebo obnovila provoz až během května. Další vlna obnovování linek by měla nastat v červenci. Velká část dopravců na tyto termíny prodává lety, oficiálně ale ještě restart linek nepotvrdila. Níže uvádíme seznam již potvrzených spojů. Nemusí být ale definitivní, vše záleží především na přístupu úřadů k povolení cestování.

Přehled obnovování leteckého spojení z Prahy

již v provozu:
KLM – Amsterdam
Bulgaria Air – Sofia
Belavia – Minsk
ČSA – Amsterdam, Paříž, Frankfurt, Stockholm, Bukurešť

obnovené linky v červnu

ČSA a Smartwings: velká obnova letů během června: 10. června začne létat do Chorvatska, 15. června přidává do sítě Španělsko, vrátit se mají lety na Ukrajinu, od konce června se ČSA po deseti letech vrátí na londýnské letiště Heathrow. Přehled všech změn ČSA a Smartwings najdete zde.
Air France: od 3. června jednou týdně do Paříže, postupně počet letů navyšuje.
Lufthansa: do 15. června jednou denně mezi Prahou a Frankfurtem, od 15. června dvakrát denně. Od 15. června se vrací spojení Prahy a Mnichova třikrát týdně v pondělí, čtvrtek a sobotu.
Swiss: od 5. června čtyřikrát týdně do Curychu: v pátek, sobotu, neděli a pondělí. Od neděle 21. 6. jednou týdně linka do Ženevy.
Brussels Airlines: od 15. června čtyři lety týdně do Bruselu v pondělí, středu, pátek a neděli s odletem v 18:45 z Prahy.
Eurowings: Po KLM byly druhými aerolinkami, které v Praze obnovily provoz, zůstaly však u jednoho letu. Další mají naplánovaný až na 19. červen, kdy by měl začít provoz dvakrát týdně.
Austrian Airlines: od 22. června linka do Vídně pět rotací týdně: dvakrát ve středu, jinak pondělí, pátek a neděle.
Air Serbia: Od 15. června bude létat třikrát týdně do Bělehradu – v pondělí, středu a pátek.
SkyUp: z Pardubic plánuje obnovení linek 23. června do Kyjeva, z Prahy pak 25. června do Charkova, Lvova a Záporoží. Zatím ale není provoz oficiálně potvrzen.

Kompletní seznam plánovaných obnovených linek i na červenec je na stránkách Letiště Praha.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

Neni to k clanku, ale za kolik CSA nabizi letenky na Heathrow? Byl z toho humbuk a nic nelze najit. Diky.

Tomas

a to je tak tezke si to najit?

Jan

Na webu CSA letenku na LHR zatim zakoupit nelze…

Ota Z.

těžko to najde, když je to v systému stále na waiting listu. Zapojte hlavu, nebo si přečtěte info v komentářích ke článku.

Tomas

takze ano, odpovedel jsem spravne … je to lehke si to najit. CSA ty letenky jeste za zadnou cenu nenabizi .

v cem je problem?

Anonymus

Tomas: stacilo by napsat, ze CSA jeste neprodava.

Tomas

ps: v dobe, kdy jsem to sem psal … tu nikdo o tom, ze jeste nejsou verejne, nic nepsal.

beija

Že by to byla jen vypuštěná kachna? 🙁 U Smartwings a jejich PR kampaně už mě nic nepřekvapí. 🙁

Anonymus

Beija: to me taky napadlo. Rict ofiko, ze letame a prodavame letenky nekam a pak nic, mi prijde dost sprosty a ubohy.

Janina

Velká Británie stále neoznámila datum rozvolnění svých cestovních omezení (14 denní karanténa na příjezdu do země) a to samé ohledně stanoviska ČR pro příjezdy z VB, prodávat letenky už nyní by bylo tedy nezodpovědné. Sloty mají od konce června, skutečný začátek linky ale podle mě záleží čistě na politicích obou zemí.

Nekdo

ano, to je klasické mlžení ze strany QS. vypustí kachnu a pak to stáhnou s tím, že „by bylo tedy nezodpovědné“… jindy si zase vymyslí, že to bylo v zájmu pasažérů, aby letěli domů na jeden motor, nebo aby nocovali na zemi v letištní hale…

Janina

Nevšimla jsem si, že by QS něco stáhnul? Co jsem viděla, tak jen oznámili, že získali znovu sloty na Heathow od konce června a budou tam létat, od té doby nic (alespoň ne v denním tisku co sleduju). Navíc to bude létat ČSA, podle staronového čísla linky OK650 a OK651. Jinak, dokud nebude uvolněno turistické cestování mezi UK a ČR, tak se linka prostě nemůže nikdy zaplatit. A UK byla včera naším ministrem zahraničí označena za „červenou zemi“ po 15.červnu, takže nedostupná pro naše turisty.

Jan

Btw… Nevíte zda při opakovaném rušení přímého letu ze strany CSA vzniká nárok na bezplatné přebookování na let s přestupem využívající spojů v rámci SkyTeam? Třeba, že bych se mohl dostat bez nutnosti kupování nové letenky z Prahy do Helsinek přes Amsterdam nebo Paříž?

Analytik

Nárok vzniká i když rušení letů není opakované, stačí i jednou (popsáno níže pod nickem Někdo), ale reálně to z ČSA nevymůžete, nic nenabídnou, je to tak pro ně levnější a i případnou kompenzaci vám odepřou.

beija

Tak Vy patříte k těm nešťastníkům, co jim ČSA/Smartwing prodalo letenky na lety, co se neuskuteční?
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/letenky-vouchery-zruseny-let-penize-finsko-easyjet-csa.A200528_114859_eko-doprava_ven
🙁
Každopádně jednou se mi( před koronavirem) na jiné destinaci stalo totéž a po určitém úsilí mi dali na stejný den přímý let s jinou společností, co ani nebyla ve Skyteamu, ale ve Staraliance. Nebylo to okamžitě a automaticky, ale lze to.

Jan

Ale kdeže. Letenku za plnou cenu bych po 15.3.2020 u ČSA na dosud nebnovené spoje nikdy nekupoval! Nejsem šílenec! Kupoval jsem to už koncem roku 2019 na směr HKI-PRG přes OTA původně na červen 2020. Po vypuknutí COVID krize jsem využil možnosti (chyby?) systému ČSA, který mi dovolil let přebookovat na opačný směr PRG-HKI v květnu 2020 jen asi za 10 Kč. Tímto krokem jsem se zbavil OTA a mám nárok na případnou refundaci přímo od ČSA. Od té doby jsem let při každém zrušení postupně posouval až na konec Června. Nicméně teď je opět zrušeno a já budu muset… Číst vice »

Lukas

To nebyla chyba v systemu, ale odpusteni 60EUR penalty za zmenu. Doplacel jste jen 10 korun doplatek do tarifu nebo YR taxy. Prostrednika jste se nezbavil. V pripade refundace stejne OK vrati penize agenture. OK letenku jen prevystavili na novy termin. Prostrednik ztratil responsibilitu s letenkou pracovat, ale pripadnou refundaci musite resit pres nej. Zasahem CSA jste si to pokazil, akorat to zatim nevidite a na prvni pohled se to nezda. Spousta lidi vi, jaka je s nima spatna domluva a proto radeji kupuji letenky pres agenturu nez pres OK. Pokud vam zrusi let, nahradu z nich nedostanete. Ani pres… Číst vice »

Jan

Tak ono tj z bláta do louže. Tenhle OTA nebyl o moc lepší než CSA a za případné úkony včera zpracování refundace si chce účtovat poplatek 39€, což jsou skoro 2/3 ceny celé letenky. To pak je opravdu lepší ten voucher přímo od CSA, na který mám podle CSA nárok přímo od nich. Navíc s trochou štěstí v tom červenci odletím.

Jan

A tou chybou systému jsem myslel to, že mi bylo umožněno dělat změny bez toho aniž bych musel kontaktovat OTA.

G700

No, když to tak vidim, tak bude docela legrace se dostat s Lufthansou kamkoliv s přestupem, jestli takhle rozdrtí to navážení cestujících. Trochu se bojím, že když Vám pak během 50 minutovýho mezipřistání ve FRA uletí návaznej spoj a další poletí za 10 hodin nebo za 2 dny, to bude ještě zajimavý.

Nekdo

Na rozdil od QS, vam v takovem pripade LH group zajisti prelet do jineho mesta a navazujici let do destinace. Plus pripadne hotel a snidani a poplatek za zpozdeni. Vse, co QS ani na opakovane vyzvy a navzdory zakonum neposkytuje…

Jiri

Dle statistiky UK CAA jen na letech do UK LH nezaplatila v případě naroku kompenzace ve 25% případů. Pokud se podíváte po ruznych fórech tak vam jiste da tisice lidi za pravdu jak se LH o vás postará 🙂

Pavel

Tak toho se opravdu není třeba bát. Při současném provozu je 50 minut docela dostačující doba i ve Frankfurtu.

beija

Ve Frankfurtu fungoval před koronavirem skvělý servis v případě zpoždění letadla – reprezentant Lunthansy čekal u letadla a cestující navigoval ke gatům dle příslušné další destinace. Když letělo do dané destinace více lidí a letadlo do dané destinace (např. PRG) čekalo, tak byl vyčleněn i pracovník Lufthansy, který věděl počty lidí, co letí do PRG, počkal, až všichni vystoupí a proběhl s námi letištěm, abychom nemuseli hledat gate, nezdržovali se jeho hledáním, a aby se nikdo neztratil, a stihli jsme návazný let… S vysokou pravděpodobností se to netýká dálkovek a mají to nastavené dle jejich limitů/doba zpoždění/počet pasažerů do dané… Číst vice »

beija

Omlouvám se za překlep „Lufthansy“.

beija

Každopádně to bylo velmi profesionální a rychlé, hodilo se to znalcům letiště. 🙂

Marek

podobné to je i v Michově, tam na mě před letadlem dokonce čekalo taxi, které mě převezlo přes celé letiště k navazujícímu letadlu (na přestup zůstávalo už jenom 15 minut)

Nekdo

Jj. Ja takhle “prestupoval“ na ZRH s dvouletym ditetem, nezustavala ani minuta, ale cekal na nas agnet a vezli nas primo dodavkou a let do PRG cekal. Taky (sam, bylo 24.12. ausel ksem stihnout posledni let z Helsinek) za 3 minuty na HEL, vse napohodu. Prebookovanych letenek jsem mel hromadu, nekdy i op-up, vc. 2x F. Vlastne jsem krome QS ani ja, ani nikdo z blizke rodiny nemel problem. Cim to asi bude?

Jiri

Mozna tim ze jste v PRG nikdy neprestupoval?
Z FRA mam s prestupem dobre zkušenosti. VIE horší a nejhorší na LHR kde nas rovnou prebookovali protože si mysleli ze to nestihneme. Bohužel nam to neřekli a dozvěděli jsme se to az v gate kde uz nebyla vůle to řešit. V PRG jsem prestupoval jen jednou a bez problémů. OK rozhodlo pozdržet odket protože nas na přestup bylo docela dost. (Prilet AF)

Nekdo

přiznávám, nepřestupoval jsem nikdy v PRG, VIE, BUD, BTS ani TXL nebo SXF, i když je tak nějak používám často a považuji za své více nebo méně domovská letiště – proto, že z BRQ je nabídka velmi omezená…

Karel Jezbera

To je přeci jedno. S velkou pravděpodobností budete moci cestovat od 15.6. do Německa, ale zapomeňte, že poletíte někam dále. Takže ty přestupy nejsou zatím vůbec potřeba. Řešit toto pro českého občana je zcela irelevantní.

Tomas

Je to presne naopak – pro ceskeho obcana je to velmi relevantni.

Od 15.6 bude zpristupnena velka cast evropy, ale letecke spolecnosti na to nejsou tak uplne pripraveny (svými letovými řády) a do spousty destinací se z cech (pokud ponecháme oblasti v dojezdove vzdalenosti od vidne) neda primo dostat, a zbyvaji jen vselijake moznosti pres viden / muc / vie / ams /cdg.

a tech variant teda vubec neni moc – pulka evropy je v podstate nedostupna, nebo jen s prestupy á-la 24 hodin na ceste apod.

Karel Jezbera

Upřímně, mě se moc nelíbí to včerejší rozhodnutí vlády zařadit Německo mezi bezpečné země. Dle oficiálních statistik RKI ano, ale realita je jiná. Virus se přesunul do muslimských ubytoven a hned několik zařízení muselo být o víkendu dáno do karantény. Objekty (Lampertheim, Dietzenbach, Hürth, Neutraubling) byly obehnány mobilními zátarasy a byla nasazena soukromá bezpečnostní služba, aby dohlížela, že nikdo nepůjde ani ven, ani dovnitř. Zásobování provádějí příslušníci červeného kříze. Německo je bezpečné pouze za situace, že se nebudete poflakovat po velkých městech za západě země a v Bavorsku, budete bydlet a stravovat se výhradně v menších, ale luxusnějších hotelech. Zapomeňte… Číst vice »

Nekdo

no neke, Vy máte lepší data než RKI! jakto, že už dávno nejste něměckým ministrem zdravotnictví, nebo raději rovnou kancléřem? byste jim to tam dal do pucu, že by ti skopčáci koukali!

Nekdo

Do toho, kdy a kam budu letet, zrovna Tebe, bolsevicky dedku, nic neni. Ja vim, velke lakadlo, ze budes opet moci praskat, udavat a rozhodovat o osudech cizich lidi, treba v komisi, co vydava vyjedzni dolozky, ale tenhle sen se Ti jiz nesplni… a pokud nahodou ano, tak slusni lide v tehle zemi nezustanou.