Přehledně: Linty, bardotky, brejlovci i 845. Stát rozdělil dotace na ETCS do dalších vozidel
Lokomotivy 749.247 a 749.251 po opravě. Foto: Východočeská dráha
Objem žádostí byl nižší, než stát v poslední výzvě nabídl.
Objem žádostí byl nižší, než stát v poslední výzvě nabídl.
Ažd to má do jakých vozidel? Do regiosprinteru?
Zajímalo by mě kolik že 400 železničních dopravců dosáhne na nějaké dotace
Stát, který hradí 80% z dotací, by možná ušetřil, kdyby ETCS pro nejpočetnější stroje na české železnici vysoutěžil sám (sleva z maximálního objemu) a následně by se to rozpočítalo mezi jednotlivé dopravce.
Takový stát se jmenuje Norsko, nakoupilo pro všechny dopravce najednou a přeprodává k instalaci.
Řada 151 nic?
Nic vám nebrání si ji odkoupit a osadit do ní ETCS 😉
ČD konečně začíná omezovat počet provozovaných řad a mají zůstat jen 362 a Vectrony
Děláte si legraci? Začátek výroby řady E 499.2 dnes 150.2 a 151 se datuje si roku 1978, je zde použitá odporová regulace výkonu, takže téměř po 50. letech provozu si myslím, že je načase je poslat do důchodu i vzhledem ke konverzi napájení, kdo by vám dnes z krys udělal gorily?
A s tím ETCS se pak už nebudou stávat železniční nehody?
Budou, ale ne tak blbé. A míň.
Povede to ke snížení počtu nehod a projetých návěstidel zakazujících jízdu, i přesto zde ale riziko nesprávného projetí návěstidla bude velké, žádný zabezpečovač ani doplněk, jako je AVV není schopen zastavit posunový díl před návěstí posun zakázán
A proč? Když umí hlídat jízdu vlaku, proč ne posun? Když už to nezastaví posunový díl před modrou, zastaví ho to aspoň hned po projetí?
15 mega, to je tak na 1 loko
Záleží na počtu a typu loko. Už padla i cena pod 7 mil Kč/loko.
U Öbb i 5,6 milionu Kč/ks. Ale tam to dodává i montuje Alstom.
A jak početná je ta série?
Ono bude hodně záležet, do kolika kusů se rozpočítá vymyšlení prototypu a následné schválení. I to je důvod, proč ÖBB vyjde instalace na velice příznivou cenu
V téhle výzvě RJ uspěl s žádostí o dotaci na doplnění ETCS do 162/362, ale ve výzvě 22, kde žádal o dotaci na samotnou dualizaci a kde ještě žádal o dotaci LE na dualizaci flirtů a ČDC na dualizaci 163, úspěl jenom Leo Express. Navíc v samotné smlouvě na dualizaci mezi RJ a ČMŽO se přepokládá spolufinancování z OPD. Neví někdo, jak to nakonec s tou dualizací bude?
Tam je otázka, jestli nepřevedou peníze z výzev 20 a 21 do výzvy 22. A druhá věc je, že podíl dotace by měl být 50 %, což by z ceny dualizace Flirtů přes 180 milionů Kč mělo činit cca 90 milionů Kč a tedy něco přes 50 milionů zůstat pro druhý Regiojet. Zajímavé je, že třetí z této výzvy ČD Cargo získalo více bodů než úspěšní žadatelé ve výzvách 20 a 21.
ažd praha? nejsou to oni, kteří vyhrávají výběrka na instalaci etcs na českých tratích?
To mě také překvapilo.
AŽD dělá traťovou část ETCS, ale ne tu mobilní. Tu musí do jeho vozidel dodat někdo jiný.
To není úplně přesné, v mnoha VŘ vyhrávají i jako firma, co zajistí retrofit vozidel. Nicméně vlastní OBU nemají, instalují mobilky jiných výrobců.
To ano, ale palubní jednotka je od firmy Alstom, resp. dříve Bombardier, který Alstom koupil několik let zpět
v případě AŽD projektů spíš CAF
Nedávno jsem viděl posouzení výzev tuším 20 – 22 hodnotící komisí. Zaujalo mne, že ve dvou výzvach se rozdělilo ze 100 respektive 150 milionů řadové jednotky milionů, z výzvy 22, kde se rozdělovalo 150 milionů Kč byli požadavky na cca 400 milionů Kč.
Mohl by někdo zkušenější prosím vysvělit, jak to vlastně je s instalací ETCS do straších vozidel, kdy stejnou řadu (např. 749) provozuje řada soukromých subjektů? Dělají společné objednávky u jednoho dodavatele a cena za prototyp se rozpustí mezi všechny stroje? Nebo každý si to soutěží sám a platí i schválení prototypu?
Já tomu teda vůbec nerozumím, ale hned mi naběhlo, jak v 80. letech v Anglii dali každému dotaci a pak se zjistilo, že to bylo mnohem více než když byl jeden dopravce. My bydlîme na koridoru a jaká je vozba, vidím z okna. ČD Cargo s esem veze 5 vagónů s za chvílí chrochtá vykráglovaný kocour od soukromého dopravce s 30 cisternami a člověk má strach, že mu spadne barák. Něco shnilého je ve státě dánském.
Každý subjekt dostane zmíněnou částku na projekt, který nějak vyčíslil. I přes poskytnutou částku přes 50 % bude každý subjekt muset investovat částky v řádu milionů. Pokud tedy chce subjekt využít úspory z rozsahu, určitě bude např. 749 retrofitovat v rámci nějaké aliance. U drobnějších subjektů je přeci jen spojování sil daleko obvyklejším jevem než u velkých hráčů. Na tom ostatně taky není nic nelogického. Ještě zmíním, že přiklepnutí dotace neznamená, že k retrofitům daných vozidel skutečně dojde. Pořád musí firmy sehnat poměrně velké částky a může se i stát, že když např. IDS Cargo odmítne retrofitovat řadu 749, vzrostou… Číst vice »
Bude někde poznat, kolik stála instalace ETCS do určité řady vozidel u různých vlastníků?