Přehledně: Linty, bardotky, brejlovci i 845. Stát rozdělil dotace na ETCS do dalších vozidel

Lokomotivy 749.247 a 749.251 po opravě. Foto: Východočeská dráhaLokomotivy 749.247 a 749.251 po opravě. Foto: Východočeská dráha

Objem žádostí byl nižší, než stát v poslední výzvě nabídl.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Avlaky

Ažd to má do jakých vozidel? Do regiosprinteru?

Mirek

Zajímalo by mě kolik že 400 železničních dopravců dosáhne na nějaké dotace

qwerty

Stát, který hradí 80% z dotací, by možná ušetřil, kdyby ETCS pro nejpočetnější stroje na české železnici vysoutěžil sám (sleva z maximálního objemu) a následně by se to rozpočítalo mezi jednotlivé dopravce.

platamond

Takový stát se jmenuje Norsko, nakoupilo pro všechny dopravce najednou a přeprodává k instalaci.

RDP

Řada 151 nic?

Berhof

Nic vám nebrání si ji odkoupit a osadit do ní ETCS 😉

ČD konečně začíná omezovat počet provozovaných řad a mají zůstat jen 362 a Vectrony

Mirek

Děláte si legraci? Začátek výroby řady E 499.2 dnes 150.2 a 151 se datuje si roku 1978, je zde použitá odporová regulace výkonu, takže téměř po 50. letech provozu si myslím, že je načase je poslat do důchodu i vzhledem ke konverzi napájení, kdo by vám dnes z krys udělal gorily?

Jan

A s tím ETCS se pak už nebudou stávat železniční nehody?

Petr

Budou, ale ne tak blbé. A míň.

Mirek

Povede to ke snížení počtu nehod a projetých návěstidel zakazujících jízdu, i přesto zde ale riziko nesprávného projetí návěstidla bude velké, žádný zabezpečovač ani doplněk, jako je AVV není schopen zastavit posunový díl před návěstí posun zakázán

vladki

A proč? Když umí hlídat jízdu vlaku, proč ne posun? Když už to nezastaví posunový díl před modrou, zastaví ho to aspoň hned po projetí?

víta Klozík

15 mega, to je tak na 1 loko

Jiří Kocurek

Záleží na počtu a typu loko. Už padla i cena pod 7 mil Kč/loko.

noerf

U Öbb i 5,6 milionu Kč/ks. Ale tam to dodává i montuje Alstom.

vbb

A jak početná je ta série?

Berhof

Ono bude hodně záležet, do kolika kusů se rozpočítá vymyšlení prototypu a následné schválení. I to je důvod, proč ÖBB vyjde instalace na velice příznivou cenu

javr

V téhle výzvě RJ uspěl s žádostí o dotaci na doplnění ETCS do 162/362, ale ve výzvě 22, kde žádal o dotaci na samotnou dualizaci a kde ještě žádal o dotaci LE na dualizaci flirtů a ČDC na dualizaci 163, úspěl jenom Leo Express. Navíc v samotné smlouvě na dualizaci mezi RJ a ČMŽO se přepokládá spolufinancování z OPD. Neví někdo, jak to nakonec s tou dualizací bude?

noerf

Tam je otázka, jestli nepřevedou peníze z výzev 20 a 21 do výzvy 22. A druhá věc je, že podíl dotace by měl být 50 %, což by z ceny dualizace Flirtů přes 180 milionů Kč mělo činit cca 90 milionů Kč a tedy něco přes 50 milionů zůstat pro druhý Regiojet. Zajímavé je, že třetí z této výzvy ČD Cargo získalo více bodů než úspěšní žadatelé ve výzvách 20 a 21.

kedluben

ažd praha? nejsou to oni, kteří vyhrávají výběrka na instalaci etcs na českých tratích?

kubiqcz

To mě také překvapilo.

Lukáš F.

AŽD dělá traťovou část ETCS, ale ne tu mobilní. Tu musí do jeho vozidel dodat někdo jiný.

Y.K.

To není úplně přesné, v mnoha VŘ vyhrávají i jako firma, co zajistí retrofit vozidel. Nicméně vlastní OBU nemají, instalují mobilky jiných výrobců.

Mirek

To ano, ale palubní jednotka je od firmy Alstom, resp. dříve Bombardier, který Alstom koupil několik let zpět

olda

v případě AŽD projektů spíš CAF

noerf

Nedávno jsem viděl posouzení výzev tuším 20 – 22 hodnotící komisí. Zaujalo mne, že ve dvou výzvach se rozdělilo ze 100 respektive 150 milionů řadové jednotky milionů, z výzvy 22, kde se rozdělovalo 150 milionů Kč byli požadavky na cca 400 milionů Kč.

Berhof

Mohl by někdo zkušenější prosím vysvělit, jak to vlastně je s instalací ETCS do straších vozidel, kdy stejnou řadu (např. 749) provozuje řada soukromých subjektů? Dělají společné objednávky u jednoho dodavatele a cena za prototyp se rozpustí mezi všechny stroje? Nebo každý si to soutěží sám a platí i schválení prototypu?

Daja

Já tomu teda vůbec nerozumím, ale hned mi naběhlo, jak v 80. letech v Anglii dali každému dotaci a pak se zjistilo, že to bylo mnohem více než když byl jeden dopravce. My bydlîme na koridoru a jaká je vozba, vidím z okna. ČD Cargo s esem veze 5 vagónů s za chvílí chrochtá vykráglovaný kocour od soukromého dopravce s 30 cisternami a člověk má strach, že mu spadne barák. Něco shnilého je ve státě dánském.

Pán jeskyně

Každý subjekt dostane zmíněnou částku na projekt, který nějak vyčíslil. I přes poskytnutou částku přes 50 % bude každý subjekt muset investovat částky v řádu milionů. Pokud tedy chce subjekt využít úspory z rozsahu, určitě bude např. 749 retrofitovat v rámci nějaké aliance. U drobnějších subjektů je přeci jen spojování sil daleko obvyklejším jevem než u velkých hráčů. Na tom ostatně taky není nic nelogického. Ještě zmíním, že přiklepnutí dotace neznamená, že k retrofitům daných vozidel skutečně dojde. Pořád musí firmy sehnat poměrně velké částky a může se i stát, že když např. IDS Cargo odmítne retrofitovat řadu 749, vzrostou… Číst vice »

Neznamy Jarek

Bude někde poznat, kolik stála instalace ETCS do určité řady vozidel u různých vlastníků?