Přehledně: Letos se otevře 26 km nových dálnic a 20 km obchvatů na silnicích I. třídy

Otevírání dálnice, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářOtevírání dálnice, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Letos se má začít stavět 50 kilometrů nových dálnic a 92,8 kilometru silnic I. třídy.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pozorovateľka

Či vôbec a prípadne kedy bude dobrá správa ešte niečo vôbec stavať záleží na dvoch veciach.

1) ak dostane od našej pani námestníčky H. peniaze

2) ak dostane od našej pani námestníčky H. súhlas.

Platamon

Nějak nesedí součty km u nových dálnic, jeden úsek je tam 2x, ale po vynechání jeho a trojpruhu u Brna je součet vyšší…

ekzem

víc dálnic, víc obchvatů, víc betonu, víc aut, víc hluku, víc mrtvých. Kdo nemá obchvat, kdo nemá auto, nejezdí do lidlu pro gumové rohliky, salám z kostí a sýry z plastu, cetky z číny je mimo společnost. Doba lokální hromadné dopravy je minulost, rekreace v přírodě jen ve virtuální realitě, krabicoidní sklady, vše potřebujeme just-in-time, vítejte v 21.století.

Vojta_777

Na D35 jen jeden úsek? Měly začít tři včetně Janov-Opatovec. Na stránkách české dálnice už není na rok 2022 ani jeden úsek D35. Vše přepsali na rok 2023. Vypadá to, že označit D35 za prioritu je pro ní polibek smrti. Je absurdní, že se místo D35 staví D4 nebo D6. D35 v úseku Vysoké Mýto-Svitavy-Mohelnice by měla mít přednost před všemi dálnicemi kromě D0 a D1. Úsek H.K.-Jičín je něco jiného, neboť ten ani nemá pokračování…

petr

Není to připravené. Litomyšl a obce okolo nebyly s dálnicí spokojeny a dlouho se hledal kompromis.

Radek

Nemohu souhlasit Vojto. D6 ani D4 se nestaví na úkor D35. Staví se dálnice, které jsou dotaženy až k platnému stavebnímu povolení a dokončenému výběrovému řízení na zhotovitele.
D4 se navíc staví formou PPP.
To že se začátek výstavby, nejen dalších úseků D35, neustále odsouvá je smutná realita a není v našich končinách výjimkou ani desetileté zdržení oproti plánům ŘSD.

Miloš

super a dálnice do Polska?

David

A co třeba dálnice do Rakouska?

Radek

Kousek D3 se stavět začne – je to v článku napsané.

Radek

Na D11 se letos stavět nezačne. Tam to bude další mezinárodní ostuda, až Poláci dokončí S3 na naše hranice a pak to budou muset nějak provizorně napojovat na naší silnici 1/16, či ten poslední úsek nebudou moci otevřít vůbec, poněvadž na našich hranicích bude končit v poli.

David

Dálnice D1 do Polska už existuje, ale dálniční spojení s Rakouskem není žádné!

Bmo

Tenhle stát není schopen udržovat v pořádku silnice stávající a pořád by stavěl nové?! Kam až to povede?

Jiří Kuba

A došlo vám, že jste i Vy součást tohoto státu a že nadávate i sám na sebe?

Petr

K nejchudším nepatřil rok 2018, ale 2013 a 2014, kdy se neotevřelo vůbec nic.

Ondřej

„Nic“ je nezměřitelné, tak se tyto roky neuvádějí 😀

Jindra CV

Šedesát let stavět D 7, a dalších min. dalších pět pokračování…….

Jarda 2

To víš to máš tak když se staví dálnice tam kde kapacitně NEJSOU a ještě dlouho nebudou potřeba , ale staví se tam protože tam jsou „šílené dopravní intenzity 10, 12,15 000 aut za den a většinu dne tam neprojede ani kolo … a kde by stačila jako obchvat silnice II. třídy – a naopak se nestaví tam kde je to zoufale potřeba jako je D7, D6, D3, D9 a D12 (ani kilometr)… A nerozšiřují se dálnice alespoň na 3 pruhy (ideálně na 4 pruhy) které kapacitně zoufale nestačí D5 3×3 od Berouna, od Rudné 4 – 2 pruhy jako… Číst vice »

Nvm

On spiš narážel na to že D7 je na otevření nejstarší dálnicí a že se za 60 let postavila půlka…

mlokXCM

Doufám, že nová vláda úseky, které se otevřou v následujících letech nepočítá do těch, co slibovala.

Anonymus

Bohuzel ano a mne to hlava nebere, ze to scitaji. 🙁 Ja jen doufam, ze budou furt tlacit na zdroje z EU, protoze bez nich to nepujde uz vubec. Doufam, ze se bude stavet dal.

Roman Čadek

To jsou vše projekty probíhající setrvačností z dřívější doby. Mě zajímají jaké jsou ambice nové vlády, kde dojde ke zrychlení výstavby proti původnímu plánu a které projekty nově vzniknou čistě jejich úsilím.

petr

Oproti původnímu plánu ani nemůže dojít ke zrychlení. V plánu jsou nyní nejoptimističtější termíny, které se většinou odsouvají. Dejte vládě čas než se rozkoukají. Nový ministr dopravy bohužel zjistí, že peněz z EU na dálnice bude málo. Na vládě se budou muset rozhodnout, jestli se půjde formou PPP nebo budou ochotni financovat dálnice jen ze státního rozpočtu. Každopádně ohledně výstavby nových dálnic jsem spíše pesimista z důvodu financí.

On první

Jasně vláda za pár dní ve funkci dokáže to jiní nedokázaly za roky. Na skládání účtů je kapánek brzo,ale ta doba přijde.

Roman Čadek

Od výsledku voleb budou už tři měsíce, takže nějakou konkrétnější vizi by už mít měli. Jediným měřitelným závazkem z volebního programu tak je prozatím: „Dostavíme dálniční síť, do konce volebního období přibude nejméně 250 km.“ https://2021.programydovoleb.cz/strana/spolu-ods-kducsl-top09/volebni-program#chytra-doprava

Jiří Kocurek

Výsledek voleb a jmenování vlády jsou dvě rozdílné věci. Už se talo, že se nepodařilo jmenovat vládu ani napodruhé.

Otakar

Zajímavé, že se oháníte programy, ale uniká vám, kdy byla vláda jmenována. Do té doby vládla původní vláda a tato jaksi neměla moc.

Další zajímavostí je, že po předchozí vládě jste nechtěl skládat účty (čtěte dluhy) a po této je chcete až moc brzy. Měřte všem stejným metrem.

Roman Čadek

Nakonec je mi jedno, jaký způsob zvolí ke splnění volebního slibu 250km dálnic. Důležité, aby svému slibu dostáli. Minulá vláda mě nezajímá, je aktuálně irelevantní, tak není třeba odvádět pozornost.

Tomariero

Naopak díky vysychání dotací z EU na silnice bude úspěch když se bude stavět tak jako teď, tzn vše co je připraveno to se i staví. Společnost se to dojde ale k tomu že se bude stavět jen ta prioritní část a zbytek se bude stavět jen jako doplněk.

Jiří Kocurek

Takže chcete od Vlády zanesení do zásad územního rozvoje zcela nové projekty, které tam ještě nejsou, chápu to správně? A to vše zpracovat za méně než 3 týdny.

Luke

Přesně tak, ať pan ministr začne naplňovat předvolební sliby, jak mají na vše řešení a bude nám ještě líp než bylo 😉 zatím jen parafrázuje projekty kt už jsou i několik dekád rozjeté:(

michal82

Obchvat Náchoda? Nic? Tak alespoň díky za tu Jaroměř.

Jan Macek
MPE

No to si ti mimozemstani budou muset docela pospisit, jestli chteji vyhrat… ☺️(na vysvetlenou: mezi Nachodaky se vypravi takovy smutny vtip – co pry bude driv, jestli pristani UFO nebo dokonceni obchvatu NA).
Realne to vivim tak +5 let k udajum uvedenym v letaku. Ale na papire a v animaci na YT to vypada moc pekne.

Ondřej

Škoda jen, že vyústění obchvatu nemá v této podobě moc smysl…tedy vlastně vůbec. Tranzit do Polska z převážné části převezme D11 na Trutnov a tím pádem obchvat nerespektuje nejvytíženější budoucí dopravní směr, tj. Broumovsko. Řidiče i nadále čeká trakání se padesátkou po přetížené silnici, která v podstatě po půlce své délky vede navazujícími vesnicemi a městečky a rozjet na 90 km/h se můžete většinou až těsně před Broumovem. Nemluvě o tom, že pořád budou projíždět skoro několik kilometrů obydlenou částí Náchoda a přibude jim navíc překážka ve formě poměrně vytíženého železničního přejezdu, kterému se do té doby vyhýbali. Přitom od… Číst vice »

kik

Jenomže silnice II/303 je ve vlastnictví kraje a ne státu. A co si pamatuju tak tam moc místa na obchvaty není, je to až do Police údolím Metuje. A navíc co ukazují mapy.cz tak je plánována přeložka II/303 východně od železniční trati. Tak uvidíme jak se napojí na obchvat – doufám že tam nakonec bude MÚK a ne kruháč.

Joker

Je fakt, že předešlá vláda s tím dost pohnula. Přeji nové vládě, aby byla ještě lepší a hodně rozestavěla a vyřešila. Hlavně D35 a D0, jako bonus bych si přál „odkletí“ středočeské D3, ale to je spíš jen teorie.

noerf

Původně se mělo začít stavět na D3 i úsek Kaplice – Nažidla letos, ale v seznamu tato st stavba není.

Lukáš

D0 je taky jen teorie, tam se ve funkčním období současné vlády do země nekopne. Jestli ano, vezmu lopatu a půjdu jim zdarma pomoct 🙂

am3306

Na RSD D0 vychod se ted zmenilo zahajeni na 2024 (pred mesicem to bylo jeste 2023. D35 take ted take se park kusu posunulo na zhajeni 2024 a Stare Mesto > Mohelnice zahajeni 2025.

D3 se take zmenilo ted na zahajeni 2026 (driv v 2021 to bylo jeste 2024).

Ondřej

Jak s tím pohnula? 🙂 Šlo veskrze o projekty připravené před až desítkami let, přičemž u mnohých už tehdy bylo dotyčné časové období, kdy se skutečně stavělo, uvedeno jako doba realizace.

roman

Tyto projekty určitě nemáji územní rozhodnutí a stavební povolení desítky let.

Otakar

D1 … to jsem zvědav 🙂

Ten_z_Biliny

Děkujeme ANO 👀

Hujer

Stavbu D55 Moravský Písek – Bzenec máte v tabulce napsánu 2x.

Tady na Morave

A Znojmo-Lechovice nebude novostavba, ale rozsireni a úprava stavajici silnice. To jsou zas pocty jak pri reko D1. MDCR vesi buliky na nos.

Gejza

A Branišovice-Pohořelice také…

Marian Kechlibar

+ Hořesedly, ne Hořosedly (D6)

IBM

Aspoň se toho postaví víc 🙂

Šašek

🚗Mám radost hlavně z dokončovaného úseku D35 Časy – Ostrov a snad i letos zahajovaného obchvatu Jaroměře. Přeju stavebníkům dobré klimatické a pracovní podmínky.🚗

Vladimír

Pokud je to citovaná zpráva MD či ŘSD tak mě trochu děsí absence zahájení stavby na I/27 Žiželice obchvat.