Přehledně: Lávky, opravy ulic nebo Hostivařská spojka. Kam zamíří miliarda kompenzací za Pražský okruh
Křižovatka Lipanské a Říčanské ulice projde proměnou na okružní. Foto: Google Street View

Mezi osmnácti stavbami dominuje velikostí Hostivařská spojka, bez které není možné část Pražského okruhu kolaudovat.
Nechápu jednu věc. Mám stavbu A. Na jejím provedení je závislé zprovoznění stavby B. Stavba B má povolení a zhotovitele, u stavby A se teprve řeší územní rozhodnutí. Tudíž je tady ještě dlouhá cesta a moře prostoru, kde se může něco pos…..
Je příjemné číst, že konečně nějaká vláda koordinuje své záměry tak, aby štěstí z nové realizace nezhořklo kvůli přelití komplikací na jiná místa.
Děkuju!
Sice bylo hodně breku kolem toho, jak dlouho trvalo dostat se k realizaci D0 511, ale ruku na srdce: díky všem těm revizím z toho nakonec je celkem solidní projekt, který snad úplně neznehodnotí své okolí.
Jedna věc je NIMBY, a druhá legitimní zájem MČ, kterým dálnice vyroste za humny, zpřetrhá existující vazby a vygeneruje nové dopravní toky. Chtělo to několik kol schvalování a odvolání, ale nakonec je vidět, že najednou jdou i lávky, i zelené valy, i protihluková opatření, i zkvalitnění okolí.
To je celkem rozumný kompromis.
Chtelo to okopirovat polsky liniovy zakon, ktery se nikoho na nic nepta a stavi.
Jako že postavíte dům a za 4 roky ho zbouraji, protože se rozhodli postavit tam dálnici? To je sice rychlý, ale hodně drsný a určitě ne zavidenihodny systém. Spíš se má udělat kauce v řádech mio korun pro napadající uskupeni, která bude vratná v případě oprávněnosti napadnuti. Jinak peníze propadnou. To řešení by se zkratilo o obstrukcni jednání.
A kauce není drsný systém? Pak bude nějaká babička shánět milion na to, aby se mohla bránit třeba nějaké zlovůli developera? Třeba s tím polským já souhlasím, ovšem musí to fungovat stylem „tady máte drobné odškodné za útrapy a teď si pojďte vybrat z těchto pozemků jeden, kde vám postavíme novej barák a vy se pak jenom nastěhujete“.
No s tou babičkou je to pravda, ale většinou se do toho neopustí jednotlivec, ale skupiny a nejvíce pak velké party ála děti země. Obstrukce jsou pak neúměrne. Řešení? Tak tedy první napadení rozhodnutí zdarma. Druhé a další za kauci. Už v první by tak museli vytáhnout všechny esa aby neriskovali ztrátu peněz. Ušetřilo by to roky.
Ne, chtělo by to dělat lepší projekty na první pokus.
Drakonické stavební zákony mají jen státy, kde se s tím rozumně vyrovnat neumí.
Ale jo, jsou to rozumné věci. Jediné co mi tam chybí je obchvat Říčan. Moc nerozumím, že nyní je ticho po pěšině. Před 20 lety jsem měl skoro pocit, že bez obchvatu Říčan nebude ani D0 511. Vzhledem k tomu, že pan Mátl je Říčaňák (viz rekonstrukce Černokostelecké), tak tomu moc nerozumím.
Evidentně Mátl nechce dopadnout jako Kupka s tunelem VRT v Líbeznicích.
Otázka je, jestli je vůbec kudy ještě obchvat Říčan vést, všechno zastavěno. V plánu je aspoň „východní obchvat“ Všechromy – I2 a pak spojka mezi Pacovem a ul. Přátelství. Ale Černokostelecká zřejmě bude průtah navěky…
Laicky bych čekal, že 511 Řičanům uleví a vezme na sebe dopravu z II/101 (např mne;-). Prosím opravte mne.
Ano, uleví, ale myslím že pro Říčany větší problém I/2 než 101 (ta prochází víceméně mimo zástavbu), zatímco na KH jede po Černokostelecké a silnice dlouhé km od Olivovny po Billu dělí rodinné domy, bytovky a obchodní parter.
Oni obchvat nechteji, prisli by o penize u tech dvaceti radaru, co tam maji. https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/usekove-mereni-ricany-kamery-azd.A190731_172705_automoto_fdv
Pche, kolaudace není žádnej milník. Věc se dá provozovat ve “zkušebním” režimu desítky let, s tím už máme v Praze i Brně spoustu zkušeností…
Nějaká mapa raději než kilometr textu?
https://mapfabric.cz/d0-511-kompenzace_zakres-01/
Je to tedy jen orientační. Pane Sůro, klidně použijte do článku:)
Třeba ta (9) byla pěkně matoucí. Nenapadlo mě, že je míněna „Alej Legionářů“. Ulice Legionářů je totiž úplně někde jinde (v Ďáblicích).
První věta. I/12
To je překopírované z materiálu pro jednání vlády…
Ano, který nebyl veřejně dostupný a který obsahuje dvacet staveb, i když v praxi jde o osmnáct.
Opravte si prosím v textu I/2 ( to je kutnohorská) za I/12 ( aktuální ceskobrodska, starokolinska- budoucí přeložka I/12 2+2 pruhy). 😉
díky za upozornění.