Přehledně: Krkonoše, Vimperk, Chomutov. Autobusy PID čeká od prosince další expanze

Autobusy Iveco Crossway LE 14,5m, linka 413 Litoměřice - Praha. Pramen: IDSKAutobusy Iveco Crossway LE 14,5m, linka 413 Litoměřice - Praha. Pramen: IDSK

Na rozdíl od loni otevřené linky do Karlových Varů nebude tarif PID platit po celé trase.

Odebírat
Upozornit na
guest
40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda Nový

Nebo někdo vymyslí emulátor a tam by si v nastavení posuvníkem zapnul příslušné Idsky

Pepa

A bude umět aplikace lítačka i nákup místenky na tyto PID dálkové spoje? A bude se v ní moci koupit jízdenka na celou cestu? Nebo jenom na půlku do hranice pásma. A za jakou cenu bude jízdenku nabízet resp. nenabizet IDOS…. Pro všechny dálkové PID spoje lze v IDOSu už koupit jenom místenku nikoliv jízdenku.

Jenda Nový

Místenka možná pujde koupit na pokladně Čd samostatně v předprodeji za 15 kč s poznamkou není jízdním dokladem.Případně to dát do aplikace Lítačka. Storno bude mozne ale bez moznosti vraceni castky. Zatim bez místenek výstup se vrátí na Smíchov jako býval před 20 lety před vchod do večerky dříve tam bylo řeznictví a nástup bude v nástupišti I kde se nastupuje do 393,407

Jenda Nový

Na Pokladně čd ve Strakonicich vyzkoušeno a zakoupena jizdenka Pid

Jenda Nový

tim vlakem jsem myslel z Vimperka do Strakonic.
Trojmezí bude možná na zapad koncit v Sušici, na jihu v Protivíně, Na severu Blatnou a Čimelicemi

Jenda Nový

O rok pozdeji napr z Vimperka ( klidne vlakem )do Čimelic na Ids jk, potom Pid a nebo do Strakonic 13 a odsud už pid, Obdobne Písek 12 Jizdenka pid už lze zakoupit na pokladně Čd nyní. dále by pro mezikrajke cesty by se měl tolerovat prestup z a na vlak v Čimelicích na Přibram a z Písku do Strakonic ve vlaku

Jenda Nový

Zatim to bude ze Strakonic do Čimelic za 39 kč a potom Prahu s kuponem za 100 kč nasledne prilozeni identifikatoru.nebo na Smíchov za 150 kč, do centra za 170 kč. je libo zpáteční tak potom z Čimelic za 240 bez kuponu a 140 s kuponem. Zpatky zase 39 kč z Čimelic do Písku a potom 54 za vlak do Strakonic nebo autobus kdyz se přestup v Písku na ktery je 8 min nestihne.

Karl vB.

Díky článku o expanzi PID do jiných krajů jsem se alespoň dozvěděl, že o roční zpoždění v dlouho očekávaném zavedení IDS v Jihočeském kraji se postarala firma XT-Card a.s., Praha.

libor

Není ta oblast Trojmezí někde trochu jinde, než na Písecku? Osobně bych to čekal mezi Bělčice – Blatná- Kasejovice – Hvožďany

Pepa

No hlavně by měli vymyslet takový odbavovací systém, aby nemuseli řidiči prodávat a tisknout dvě jízdenky, resp. ty jízdenky vyjely najednou po zadání místa nástupu a výstupu a cena se automaticky rozpočítala mezi kraje včetně automatického odečtení při použití předplatného na pásma PIDu. Ten systém co je teď všechny dost zdržuje….

Frantík

V PIDu ani neumí, aby vyjela jízdenka po zadání místa v rámci vnitřního PIDu na daném spoji – jinak by podle mě řidiči nevydávali chybné jízdenky.

Vesper

Smlouva je daná od Boha a nezměnitelná? Proč by se objednatel a dopravce nemohli (oboustraně) dohodnout, že počet objednávaných kilometrů navýší?

Filip Jirsák

Protože ty smlouvy jsou uzavřené na základě soutěží vyhlášených podle zákona o veřejných zakázkách, a ten umožňuje navýšení vysoutěžené ceny jen v některých případech a hlavně do určitého limitu.

Pepa

LInka 650 má špatný link, správný je https://autobusy2024.idsk.cz/files/JR_279.pdf

Filson

Kolik ceskych firem Ropid/IDSK poslal svymi socialistickymi dotacemi pod kytky? Anexia – po integraci Rakovnicka nezvladla fungovat pod dotovanou dopravu, hned snizili mzdy ridicum, protoze se to za tu almuznu nedalo ufinancovat a za mesic na to autobusovou divizi Anexia prosali nadnarodnimu Transdevu Dale Vlastimil Slezak Jaroslav Stepanek CSAD MHD Kladno – odpordano nadnarodni Arrive Spojbus – odpordano nadnarodni Arrive Bosak Bus – odpordano nadnarodni Arrive Probo Bus – odpordano nadnarodni Arrive Ted malem znicili Martina Uhra!! Vsechno dotovane jezdi Arriva, ICOM, CSAD Stredni Cechy A kdyz nekdo bude tvrdit, ze to bylo jejich chybou tak ne! Dokud jezdili soukrome… Číst vice »

Fandík

Zrovna VKJ by mi nebylo líto ….. Tam se vsadím, že si upraví jízdní řád rád, aby vyjel o minutu dřív 🤷

M19

A předtím to dotované nejezdilo? Ale kdepak, jenom plácáte nesmysly. 😉

Pampeliška

Srovnáváte jablka s hruškema a ještě si pletete jablka zralá a shnilá. Komerční doprava je na riziko dopravce. Jak to Anexii mohlo položit, když měli své jisté. To je nesmysl. Jak PID souvisí se změnami v soukromé sféře? Čím je tak skvělý Pelc a Linkbus se svými šroty? Je to spíš ostuda. A co takhle linka na Litoměřice? Pokud by nebyla 413, BusLine by to už položil. A co takhle linky na Turnov a Jablonec? Pod objednávkou rekordní počty cestujícich a žádné hrozby, že dopravce se zastaví, když je třeba covid. A Kavka do Chomutova nejezdí. To je třešnička na… Číst vice »

Filson

Pisete blbosti. Anexie to polozila kvuli integraci. Nedostali licenci na provoz komercnich linek a dostali misto toho almuznu za kilometr od IDSK. Takze IDSK znicilo prosperujici firmu. Penize od cestujicich museli odvadet kraji. Takze z prosperujicich linek v komerci udelali prodelecnou diru na penize. Dekujeme, socialisticke IDSK

Filson

Diky ze likvidujete soukrome dopravce. Treba takove VKJ, Kavka, United Buses apod. Vsechno bude ted krajska doprava nebo RegioJet/Flixbus. Ropid a IDSK jsou socialisti, nepreji soukromemu podnikni. Vsechno Arriva, ICOM, apod. Hajzlove

Aaabbb

On někdo zakazuje VKJ, Kavkovi nebo United Buses hlásit se do výběrových řízení na tyto závazkové linky? Zrovna PID soutěžil i po menších provozních souborech. Případně jezdit jako subdodávka pro jiného dopravce.

Filson

Ale musi se to dotovat! Doted tam jezdili soukromi dopravci!! Kdyz ROPID/IDSK sebral Anexii Rakovnicko a slo to pod dotovanou dopravu, hned Anexia snizila mzdy ridicum, protoze se to za tu almuznu nedalo ufinancovat a za mesic na to autobusovou divizi Anexia prosali nadnarodnimu Transdevu. Opravdu jsou to parchanti ala SOCDEM

Aaabbb

Píšete nesmysly. Za dob Anexie byla regionální doprava na Rakovnicku samozřejmě také dotovaná. Bez toho veřejnou regionální dopravu (lhostejno či autobusovou nebo vlakovou) provozovat nejde. Co se týče dálkových autobusových linek, nejsem úplně příznivcem jejich objednávání tam, kde je železnice, nicméně zase musím uznat, že zrovna Špindlerův Mlýn nebo Pec pod Sněžkou jsou destinace, kde to vlakem zkrátka rozumně nejde.

Filson

Do tech mist do ted jezdi soukrome linky, vy nesmysle! A Anexie nejezdila dotovane linky (minimalne ne z Prahy). Byla to komerce!!

Pampeliška

Ale prd. Kolem Rakovníka vše bylo dotované. Jen ta Praha ne. A srovnejte vážený pane předchozí nabídku a tu součansou a pak se zeptejte v Rakovníku, co je lepší.

Twix

Takže předtím prosperovali jako komerce a potom to nemohli ufinancovat když začali pobírat dotace? To měli předtím trojnásobné jízdné než PID?

Frantík

Hlásit se tam můžou, ale nemůžou konkurovat kvalitou, protože PID ta důležité považuje jenom nějaké minimum, což se tam nedá zohlednit.
Nebo považuje věci co kvalitu tolik nezvyšují ale dopravce je momentálně nemá.

Klidně to nechat jak to je, jenom ať vydavatel licence nehází paragrafy. Zákazník si vybere co je lepší.

Pampeliška

Kvalita je pro všechny stejná.

Frantík

Ne, kvalita je nějak stanovena jako minimální podle smlouvy do veřejné zakázky. Takže ano, asi se dopravci přihlásí s „tím nejhorším co projde“ (což je jenom matematické vyjádření, globálně špatné ty autobusy mít nemusí), aby cenu minimalizovali. Při neobjednaných spojích by ale dopravci si mohli získat cestující tím nadstandardem. Viz příspěvek od nás: “ Ten KOVED zažívá déja vu a objevuje opět Ameriku. Před soutěžemi jezdily i rychlé spoje, byly místenky, autobusy v rámci možností měly i wifi (sice v různé kvalitě, ale měly). Přišla soutěž a zrušily se místenky, wifi není vyžadována, dálkové rychlé spoje zpomalili a přidali zastávky… Číst vice »

noerf

Ono pokud jezdí dopravci linky bez dotací a funguje to. Tak rozšiřování dotovaný spojů je akorát o rozpínavosti úředníků a snaha o větší vliv.
Dotované linky Praha – Karlovy Vary, Praha – Písek jsou toho důkazem.

Josef22

Bacha, ať Vám nepraskne žilka… Očividně nechápete pojem „dopravní obslužnost“. Prošel jsem si jízdní řády společností, o kterých tady píšete, a ti Vaši zmínění dopravci, kteří provozují vlastní linky, mají obvykle v jízdních řádech pár náhodných výstřelů hlavně ve špičky, kdy jezdí nejvíc cestujících. To ale není žádná dopravní obslužnost. A jako bonus většina z nich má diametrálně jinou trasu a zastávky. A jako bonus většina z nich ani nejezdí do lokací, kam budou nově jezdit PID linky. Takže jen blbě blábolíte nad rozlitým mlékem. Dopravní obslužnost má vypadat tak, že spoje jezdí i při malé obsazenosti, a ne jen… Číst vice »

Filson

Takze argumenty dosly. Proste objajujete neobhajitelny socialismus IDSK

M19

A vy prostě lžete a pomlouváte. Se lží nelze argumentovat, to jsou prostě jenom lži.

Jaroslav

Nezlobte se na mne ale kdyby nebyli žádné dotace na linky tak bych chtěl vidět jak by PID vymetal kdejakou zastávku.Zrusit dotace všem ať se předvedou jak jim to jde.Ariva,bussem a jim podobny.Za volantem většinou řidič který už měl být 10 let v důchodu.

Frantík

To nejsou dotace, to je objednávka. EU si taky „neobjednává“ P+R v centru Liberce a podobně.

Těžko to může být výdělečně, když právě vymetá každou obec. Problém je to,že se chodí na cenu a nikdo se neodváží nasadit velkou částku, s kterou by ale řidiče dobře zaplatil. Resp. Pokud ano, preplati to jiný.

Jaroslav

No právě,podnikat s tím že budu žebrat o peníze mi prijde jako nefér buď teda všichni podnikatele dostanou dotaci s nebo nikdo .Proč ji má mít třeba ariva a vkj ne.

M19

Protože vyhrála výběrové řízení? A není to dotace. Je to platba za ujeté kilometry. Tržby a rizika jsou kraje. Jako když vybíráte kdo vám postaví barák. Taky vyberete tu dražší firmu, protože ta má taky nárok? 😉

Jaroslav

Ano vyberu si drasi protože když je to pod cenou tak věřím že mi postaví slepicarnu místo domu.Podnikam a vim jak taková výběrová řízení probíhají vybere se firma nejlevnější a ta si potom účtuje výceprace a udělá zakázku za tu samou neli drassi cenu.Takze poctiví podnikatel je vite kde a tady ty mafiáni si mastí kapsu.

M19

Tak jestli si neumíte smluvně ošetřit, aby vicepráce nebyly účtovány automaticky a zajistit si nezávislou kontrolu, tak to podnikání pověste na hřebík. Vy soutěžíte na cenu bez zadávacích podmínek? Dost divně, ne?

Jiří Kocurek

„většinou řidič, který už měl být 10 let v důchodu.“

To mohlo říkat i před 20 léty … jestli jezdit chce a dravotně zvládá, proč ho vyhazovat?