Přehledně: Krkonoše, Vimperk, Chomutov. Autobusy PID čeká od prosince další expanze

Autobusy Iveco Crossway LE 14,5m, linka 413 Litoměřice - Praha. Pramen: IDSKAutobusy Iveco Crossway LE 14,5m, linka 413 Litoměřice - Praha. Pramen: IDSK

Na rozdíl od loni otevřené linky do Karlových Varů nebude tarif PID platit po celé trase.

124 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pink

Nejezdí 428 do Říčan? Nebo blbě čtu?

Bob

Problémem je, že z Prahy do Špindlu/Sušice/Písku se nedá koupit jízdenka v Lítačce (klidně za cenu odpovídající součtu obou tarifů). Nikdo normální si neinstaluje několik aplikací pro každý kraj. A kvůli nutnosti koupě jízdenek u řidiče se protahuje odbavení a autobusy nabírají zpoždění (odbavení spojů s lomeným tarifem na Zličíně/ČM… běžně zabere kolem deseti minut).

Mimochodem další absurdita v prodeji jízdenek je, že cestující ZTP nemůže použít jízdenku PID ve vlacích při průjezdu Prahou.

Východočech

Takže už si hrajeme na to, že budeme dotovat kde co?
To je dobrej byznys pro dopravce, kde bylo prosím výběrko na linku do Trutnova a Špindlu? Ejhle, přímé zadání. To je teda transparentní. Já bych si taky za dotace rád pořídil nové vozy a měl pravidelnou práci, klidně i v IDS, proč ne.

Petr

JŘ pro 425 ještě nikde není?

Martin

Jak se bude řešit (nebo už dnes řeší) jízdné konkrétně na těchto linkách, které jedou před dva – tři IDS? Když pojedu z Prahy až do Špindlu, řidič mi prodá tři jízdenky každou za jedntlivé úseky IDS? Nebo jednu jízdenku za tarif dopravce? Nebo… ? Bude takové jízdenka nejvýhodnější? Nebo si opět budu muset zjišťovat předem, jako při jízdě vlakem, jaký zrovna použít tarif z deseti možných, kde jízdné lámat a hledat nejvýhodnější kombinace?

Slávek

Prodá vám jen dvě jízdenky:PID a IREDO

Zbyněk

Vůbec nemám nic proti PIDu a jeho rozšiřování, ale to barevný schéma na čele autobusů je nebezpečné a matoucí pro ostatní účastníky silničního provozu.

Michal M

Nebezpečný a matoucí je leda tak řidič, který nerozpozná na silnici autobus. (Bez ohledu na barevné schéma ta věc provozuje celodenní svícení.)

Zbyněk

:oO

Obhájce

Bude jezdit 316 v kloubových vozech?

Jakub

Ono stačí, abyste se v těch autobusech posunuli i do té zadní části autobusu a hned se vás tam vejde o 4-6 více + sundat batohy 🙂

Obhájce

Jakube, když se ptáte na Maďarsko, taky to hned neznamená, že jste Maďar. 316 jsem nikdy nejel. S batohem, ani bez batohu. Hezký den!

Pepa

Říkají nám, že ano, osobně si ale myslím, že to nebudou všechny autobusy na lince. Ráno a odpoledne jsou opravdu některé spoje narvané až po střechu, navíc vlivem provozu jsou zpožděné a nepoberou všechny lidi na zastávce. Interval podle JŘ je pak jenom velmi teoretické číslo 🙁

Miloš

A co takhle do Brna? Má to ještě smysl nazývat to PID? 🙂 to byl vtip.

Pohoda tv

Nemá někdo info, kdy se konečně doplní tarif PID až do Tábora v R17?

Vašek H.

Je to závislé na tom jak to dopadne s IDS JK, do té doby se do toho IDSK nějak moc nehrne.

Jaroslav

To bude zase nezaměstnaných řidičů až začnou krachovat soukromé společnosti co zatím zajišťují dopravu.

svojsin

Tak určitě, řidičů autobusů je přespříliš a nikdo je nechce zaměstnat…….

rodilyslavkovak

to oni se klidně uplatní na kamiónu za podstatně lepší peníze.

Marťas

To platí kraje v rámci závazku… Takže dopravci budou mít peníze jistější, než když jezdili na komerční riziko…

Igelkotten

Ten byl „dobrej“, znáte ještě nějaký?

Matfyzák

hlavne PID neni dopravce, ale pouze koordinator, ktery naopak „podporuje“ soukrome spolecnosti zajistujici dopravu.

Jaroslav

To by mě zajímalo čím je podporuje .Že jim hází klacky pod nohy?

Roman

Proč by krachovaly? 😉 Akorát si BUS nalepí do PID barev, poberou dotace na případné vozy a jede se dál 😉

Jaroslav

A uvědomuje že si že ty slavný dotace platíme všichni z našich daní .

Josef Petrák

“akorát” 🤣

Jan

Vypisuji sázky, kde se jako první dotkne tarifní pásmo PID státní hranice ČR. Teoreticky kružítkem z Prahy vzato by to mělo být v Petrovicích u Krompachu na hranici s Německem…

Stepan

Jsou dva způsoby. Buď se může rozšiřovat PID, nebo zmenšovat území ČR.

hroch.obojzivelny

Vesmír se rozpíná, tak PID musí taky, aby neztratil podíl na dopravní obslužnosti.

Marťas

Tak třeba Jihomoravský kraj už zajíždí v rámci svého tarifu na Slovensko i do Rakouska, IREDO (Hr+Pard) do Polska, Ústecký kraj do Německa (omlouvám se za případné opomenutí jiných), ovšem uznávám, že jsou to kraje příhraniční… Tak uvidíme 😆😆😆

Bob

a IDPK je i v Německu

svojsin

Nemáte někdo návrh linky 589??
Děkuji.

kubisek
Petr

není tam 425, dá se někde dohledat?

Michal

Tady se zase seslo „odborniku“ na IDS.By jeden blil,budte radi,ze IDS existuji,protoze diky nim je zajistena pravidelna doprava i do mensich obci kam treba pred zavedenim IDS o vikendu nejezdil zadny autobus

libor

tak třeba v IDS PK (Plzeňsko) jsou obce, kam o víkendu nic nejede… on je tam slabej provoz i v týdnu…

Michal M

Ve Středočeském kraji taktéž…

Frantík

Dokonce mě v datech, když jsem zkoušel zpracovat, udivilo, že autobusová síť v PK není souvislá (r. 2020). Prostě do nějaké obce jezdí autobus, ale ta linka není s ničím propojena (možná s vlakem).

Změna je na dohled

Prosím PID v celé ČR. A jeden systém Pípni a jeď, kterej bude platit jak v tramvaji na Václaváku, tak Máslové Lhotce na Vsetínsku. Stejně tak jedna appka na časové kupóny delší jak 24 hodin. 🙏

libor

to by bylo hezké, kdyby PID požralo celou republiku vč. ČD

svojsin

PID časem spolkne IDS JMK

Stepan

Typická věta, kde podmět může být předmětem a předmět podmětem. Nadregionální integraci si ale dokážu představit spíš na zónovém principu než na pásmovém.

Slávek

Bylo by to dražší podle zón.

smasska

Tak to je hezké, že dohromady požadujete PID a pípání, které právě PID zuřivě odmítá a trvá na papíru a nemožnosti sdružovat více jízdenek pod jeden kód…

Stepan

Na papíru PID netrvá, v PID existuje několik druhů elektronických jízdenek. Jen není vstřícný vůči tomu, aby lidé platili, aniž by věděli za co a aniž by o tom dostali jakýkoliv doklad.
Sdružování více jízdenek pod jeden kód je problém, který zatím není uspokojivě řešen snad u žádného IDS a žádného dopravce. Jak funguje systém „pípni a jeď“ při skupinové jízdě, to si taky nejsem jistý – co když jede společně 30 lidí, z toho 10 pokračuje o pár zastávek dál než ostatní: kdo a kolikrát pak musí pípat?

smasska

Ale samozřejmě že na papíru PID trvá, zaprvé vydává papírové jízdenky i při bezhotovostní platbě a zadruhé Lítačka jen kopíruje vlastnosti papírové jízdenky bez dalších funkcí, které umožňuje elektronická forma. Nemulige

smasska

Nemluvě o moderních systémech typu FAIRTIQ, tam to sabotují úplně.

PetrN

A prosím speciální linku Zličín- Máslová Lhotka v minimálně 30 minutovém intervalu 😀

Panoramix

Od kdy je linka 405 do Špindlu nová? Vždyť ta už nějakou dobu na té trase pendluje. Špindl má s Prahou lepší autobusové spojení než kdejaké větší okresní město, v sezóně takt 120 minut. Nový tam bude možná tak tarif, ten stávající od KAD neuměl PID.

Filson

Zde je návrh článku pro pana Sůru. Můžete ho klidně zkopírovat a použít pro Vaše účely: Nadpis “Neefektivita a nedostatky: ROPID a IDSK čelí narůstající kritice za řízení veřejné dopravy” Perex “ROPID a IDSK, zodpovědné za organizaci veřejné dopravy v Praze a Středočeském kraji, čelí časté kritice kvůli špatné koordinaci spojů, netransparentnímu rozhodování a neefektivnímu využívání financí. Kritici poukazují na zastaralý vozový park, neekologické technologie a nedostatečnou komunikaci s veřejností, což přispívá k celkové nespokojenosti cestujících.” Organizace ROPID (Regionální organizátor pražské integrované dopravy) a IDSK (Integrovaná doprava Středočeského kraje) čelí stále častější kritice kvůli několika zásadním problémům v řízení veřejné… Číst vice »

Filson

A tady další članek: Špatné smlouvy s dopravci ohrožují kvalitu veřejné dopravy v PID V poslední době se kvalita veřejné dopravy v Pražské integrované dopravě (PID) stává čím dál větším terčem kritiky. Cestující si stěžují na časté výpadky spojů, špatný technický stav vozidel a nedostatek personálu, což výrazně snižuje komfort a spolehlivost přepravy. Hlavní příčinou těchto problémů jsou podle odborníků nevhodně uzavřené smlouvy mezi organizacemi ROPID, IDSK a dopravci, které nekladou dostatečný důraz na kvalitu služeb. Špatný technický stav vozového parku Jeden z nejpalčivějších problémů PID je špatný technický stav vozidel. Řada autobusů a vlaků, které jsou nasazovány na linky,… Číst vice »

Někdo

Máte pravdu příklad: na S8 /S88 již několik měsíců není vzácnost potkat 814 místo 814.2.

Filip Jirsák

Kritizovat několikaleté smlouvy 7 týdnů před tím, než začnou platit nové smlouvy, to by byl opravdu majstrštyk.

Jan Sůra

a zdroj dat namísto pocitů?

Modré zábradlí

Ale jako slohové cvičení pěkné.

Honza V.

Nepodložený blábol jak od chatbota.

Honza V.

Celý váš „článek“ je o jakýchsi kriticích, kteří něco kritizují, ale neuvádíte ani jednoho konkrétního kritika, ani zmínku, kdy a kde tu svoji kritiku uplatnil. Takže by to byl článek vylhaný, nebo článek o bezvýznamném anonymním Filsonovi a jeho světě.

Filip Jirsák

Náhodou, těch kritiků je tu spousta. Například v jednom komentáři jistý Filson. V jiném komentáři pak psal to samé Filson. A v dalším komentáři to kritizoval ještě Filson.

Marťas

Jste si jistý, že máte správně stanovenou medikaci…?

Pavel

náměstek ředitele Integrované dopravy Středočeského kraje pro dopravu.

Proboha, co je to za funkci??

smasska

Integrovaná doprava Středočeského kraje, p. o., je firma (organizátor PID pro SČK.
„Ředitel“ je její statutární orgán.
„Náměstek ředitele pro dopravu“ je funkce v managementu firmy, která pod sebou zahrnuje část působnosti firmy.
Lepší?

Honza V.

Nejsem si jistý, jestli je přesné příspěvkovou organizaci nazývat firmou.

Stepan

Nevím, proč tu jsou tři mínusy. „Firma“ je obchodní název podniku, nebo přeneseně též podnik samotný. Příspěvková organizace není podnik, ale nezisková organizace. Krajskou akciovku by bylo možno nazývat firmou, ale příspěvkovou organizaci ne.

Petr

V úvozovkách určitě ano.

Stepan

Úvozovka je úvozová cesta? Nemyslel jste uvozovky?

Jenda Nový

Nebo někdo vymyslí emulátor a tam by si v nastavení posuvníkem zapnul příslušné Idsky

Pepa

A bude umět aplikace lítačka i nákup místenky na tyto PID dálkové spoje? A bude se v ní moci koupit jízdenka na celou cestu? Nebo jenom na půlku do hranice pásma. A za jakou cenu bude jízdenku nabízet resp. nenabizet IDOS…. Pro všechny dálkové PID spoje lze v IDOSu už koupit jenom místenku nikoliv jízdenku.

Změna je na dohled

Přesně tak. Mě zajímá, když nastoupím třeba v Žatci na PID autobus a vystoupím v Chomutově, budu tak moct učinit skrz jízdenku koupenou skrz aplikaci Lítačka? A jestli ne, tak proč, když je to autobus označen PID?

Leinad

Na cestu v rámci kraje lze použít jenom krajský (Karlovarský) doklad. PID lze použít jenom ve Středočeském Kraji, případně na cestu přes čáru.
Tedy hlavně protože normální sousedi už maj svoje IDS, možná by Karlovarský Kraj mohl povolit i vnitro ale pochybuji o tom. A proč by cestující čekají na proklad několika Karlovarských linek a jedné PIDí mél zrovna PID jizdenku?

Josef Petrák

Místenky nebudou, protože IDS (až na výjimky) dělají z dálkovky metro.

Jenda Nový

Místenka možná pujde koupit na pokladně Čd samostatně v předprodeji za 15 kč s poznamkou není jízdním dokladem.Případně to dát do aplikace Lítačka. Storno bude mozne ale bez moznosti vraceni castky. Zatim bez místenek výstup se vrátí na Smíchov jako býval před 20 lety před vchod do večerky dříve tam bylo řeznictví a nástup bude v nástupišti I kde se nastupuje do 393,407

Jenda Nový

Na Pokladně čd ve Strakonicich vyzkoušeno a zakoupena jizdenka Pid

Jenda Nový

tim vlakem jsem myslel z Vimperka do Strakonic.
Trojmezí bude možná na zapad koncit v Sušici, na jihu v Protivíně, Na severu Blatnou a Čimelicemi

Jenda Nový

O rok pozdeji napr z Vimperka ( klidne vlakem )do Čimelic na Ids jk, potom Pid a nebo do Strakonic 13 a odsud už pid, Obdobne Písek 12 Jizdenka pid už lze zakoupit na pokladně Čd nyní. dále by pro mezikrajke cesty by se měl tolerovat prestup z a na vlak v Čimelicích na Přibram a z Písku do Strakonic ve vlaku

Jenda Nový

Zatim to bude ze Strakonic do Čimelic za 39 kč a potom Prahu s kuponem za 100 kč nasledne prilozeni identifikatoru.nebo na Smíchov za 150 kč, do centra za 170 kč. je libo zpáteční tak potom z Čimelic za 240 bez kuponu a 140 s kuponem. Zpatky zase 39 kč z Čimelic do Písku a potom 54 za vlak do Strakonic nebo autobus kdyz se přestup v Písku na ktery je 8 min nestihne.

Vojtěch

To máte pěkně drahé já jsem zvyklý na to že Praha ústí je arivou za 85 Kč anebo vlakem přes PIĎ za 110

Karl vB.

Díky článku o expanzi PID do jiných krajů jsem se alespoň dozvěděl, že o roční zpoždění v dlouho očekávaném zavedení IDS v Jihočeském kraji se postarala firma XT-Card a.s., Praha.

Michal M

To je totiž podstata IDS v různých prdelákovech: KARTIČKA. Všichni musí mít nějakou kartičku, kterou si vyzvednou v okýnku ČSAD na autobusáku v čase 5:30-16:00.

libor

Není ta oblast Trojmezí někde trochu jinde, než na Písecku? Osobně bych to čekal mezi Bělčice – Blatná- Kasejovice – Hvožďany

Petr

Máte pravdu, čekal bych Změny na linkách S60/S66 a opětovné sloučení linek v Rožmitálu směr Plzeň. Tohle je spíše Via Salis, případně Prácheňsko. Ale je to pochopitelné v souvislosti s dokončením D4. Bohužel infrastruktura v oblasti skutečného Trojmezí, „trochu“ pokulhává. Výhledově „do nazimy“ je sice v plánu obchvat Příbrami na I/18 a prostá elektrifikace Zdice-Písek. Ale to je tak vše. Uvidíme o kolik se zvýší rychlost po současné rekonstrukci v podobě tříměsíční výluky Zdice-Březnice.

Pepa

No hlavně by měli vymyslet takový odbavovací systém, aby nemuseli řidiči prodávat a tisknout dvě jízdenky, resp. ty jízdenky vyjely najednou po zadání místa nástupu a výstupu a cena se automaticky rozpočítala mezi kraje včetně automatického odečtení při použití předplatného na pásma PIDu. Ten systém co je teď všechny dost zdržuje….

Frantík

V PIDu ani neumí, aby vyjela jízdenka po zadání místa v rámci vnitřního PIDu na daném spoji – jinak by podle mě řidiči nevydávali chybné jízdenky.

Vesper

Smlouva je daná od Boha a nezměnitelná? Proč by se objednatel a dopravce nemohli (oboustraně) dohodnout, že počet objednávaných kilometrů navýší?

Filip Jirsák

Protože ty smlouvy jsou uzavřené na základě soutěží vyhlášených podle zákona o veřejných zakázkách, a ten umožňuje navýšení vysoutěžené ceny jen v některých případech a hlavně do určitého limitu.

Pepa

LInka 650 má špatný link, správný je https://autobusy2024.idsk.cz/files/JR_279.pdf

Filson

Kolik ceskych firem Ropid/IDSK poslal svymi socialistickymi dotacemi pod kytky? Anexia – po integraci Rakovnicka nezvladla fungovat pod dotovanou dopravu, hned snizili mzdy ridicum, protoze se to za tu almuznu nedalo ufinancovat a za mesic na to autobusovou divizi Anexia prosali nadnarodnimu Transdevu Dale Vlastimil Slezak Jaroslav Stepanek CSAD MHD Kladno – odpordano nadnarodni Arrive Spojbus – odpordano nadnarodni Arrive Bosak Bus – odpordano nadnarodni Arrive Probo Bus – odpordano nadnarodni Arrive Ted malem znicili Martina Uhra!! Vsechno dotovane jezdi Arriva, ICOM, CSAD Stredni Cechy A kdyz nekdo bude tvrdit, ze to bylo jejich chybou tak ne! Dokud jezdili soukrome… Číst vice »

Fandík

Zrovna VKJ by mi nebylo líto ….. Tam se vsadím, že si upraví jízdní řád rád, aby vyjel o minutu dřív 🤷

jyřýk

Jak je vůbec možné, že jim tolik let prochází, aby si sehnaly předložený jízdní řád konkurence a teprve až pak předložily ten svůj?!

M19

A předtím to dotované nejezdilo? Ale kdepak, jenom plácáte nesmysly. 😉

Pampeliška

Srovnáváte jablka s hruškema a ještě si pletete jablka zralá a shnilá. Komerční doprava je na riziko dopravce. Jak to Anexii mohlo položit, když měli své jisté. To je nesmysl. Jak PID souvisí se změnami v soukromé sféře? Čím je tak skvělý Pelc a Linkbus se svými šroty? Je to spíš ostuda. A co takhle linka na Litoměřice? Pokud by nebyla 413, BusLine by to už položil. A co takhle linky na Turnov a Jablonec? Pod objednávkou rekordní počty cestujícich a žádné hrozby, že dopravce se zastaví, když je třeba covid. A Kavka do Chomutova nejezdí. To je třešnička na… Číst vice »

Filson

Pisete blbosti. Anexie to polozila kvuli integraci. Nedostali licenci na provoz komercnich linek a dostali misto toho almuznu za kilometr od IDSK. Takze IDSK znicilo prosperujici firmu. Penize od cestujicich museli odvadet kraji. Takze z prosperujicich linek v komerci udelali prodelecnou diru na penize. Dekujeme, socialisticke IDSK

Frantík

No zapsali se tam zřejmě s nízkou cenou za kilometr…

Pozorující

Možná by bylo fajn si něco o této firmě zjistit. Anexia je firma specializující se hlavně na nákladní dopravu a provoz skladů v Rakovníku. Část linek mezi Rakovníkem a Prahou se jezdilo tehdy na komerční riziko dopravce. Pakliže by nedošlo k zaintegrování
pod PID, dopravce by to zabalil, jelikož ty komerční linky v černých rozhodně nebyly. Ono by možná bylo dobré si prvně zjistit podrobnosti, než veřejně plácat naprosté kraviny. Nebo co vám PID, potažmo IDSK provedlo tak strašného, že na nich nenecháte nit suchou?

Filip Jirsák

Z těch peněz, co kraj vybere na prosperujících linkách, pak dotuje dopravu na těch, které by se komerčnímu dopravci nevyplatily. Takže pokrytí kraje veřejnou dopravou je pak lepší, než kdyby jezdili soukromí dopravci jen na pár lukrativních linkách.

rodilyslavkovak

jo, to svého času tvrdilo i ČSAD Liberec o lince Liberec – Praha

Pozorující

Dovolím si Vám osvětlil pár věcí, které k Vám asi nedoputovali. Slezák – licence se vydává na určité období, dopravci tehdy končila licence a vzhledem k věku majitele a nezájmu syna v podnikání pokračovat se ze své vůle rozhodl nepokračovat a zabalil většinu aktivit v tomto segmentu. Štěpánek – po about me asi nejhorší dopravce. Tehdy mu končila smlouva, měl možnost si založit s.r.o. a do výběrového řízení na linku 110 a 171 se přihlásit, což neučinil. V PID setrval v rámci subdodávek pro ČSAD SČ, pro tristní fungování byla spolupráce ke konci smlouvy na subdodávku neprodloužena. ČSAD Kladno, Bosák,… Číst vice »

Karl vB.

Doufám, že neočekáváte, že na vaše racionální vysvětlení obdržíte od autora pouhých emocionálních výlevů nějakou racionální reakci.

Bob

A teď ještě tu pohádku, jak ROPID plánuje zničit Regiojet a Flixbus zavedením spojů do Varů.

MaPe

A bude se dát třeba na tu 405 do Špindlu koupit místenka? Jako to jde teď. Protože jinak nechápu integraci jako nějaký benefit.

Filson

smazáno pro debilitu

Aaabbb

On někdo zakazuje VKJ, Kavkovi nebo United Buses hlásit se do výběrových řízení na tyto závazkové linky? Zrovna PID soutěžil i po menších provozních souborech. Případně jezdit jako subdodávka pro jiného dopravce.

Filson

Ale musi se to dotovat! Doted tam jezdili soukromi dopravci!! Kdyz ROPID/IDSK sebral Anexii Rakovnicko a slo to pod dotovanou dopravu, hned Anexia snizila mzdy ridicum, protoze se to za tu almuznu nedalo ufinancovat a za mesic na to autobusovou divizi Anexia prosali nadnarodnimu Transdevu. Opravdu jsou to parchanti ala SOCDEM

Aaabbb

Píšete nesmysly. Za dob Anexie byla regionální doprava na Rakovnicku samozřejmě také dotovaná. Bez toho veřejnou regionální dopravu (lhostejno či autobusovou nebo vlakovou) provozovat nejde. Co se týče dálkových autobusových linek, nejsem úplně příznivcem jejich objednávání tam, kde je železnice, nicméně zase musím uznat, že zrovna Špindlerův Mlýn nebo Pec pod Sněžkou jsou destinace, kde to vlakem zkrátka rozumně nejde.

Filson

Do tech mist do ted jezdi soukrome linky, vy nesmysle! A Anexie nejezdila dotovane linky (minimalne ne z Prahy). Byla to komerce!!

Pampeliška

Ale prd. Kolem Rakovníka vše bylo dotované. Jen ta Praha ne. A srovnejte vážený pane předchozí nabídku a tu součansou a pak se zeptejte v Rakovníku, co je lepší.

Twix

Takže předtím prosperovali jako komerce a potom to nemohli ufinancovat když začali pobírat dotace? To měli předtím trojnásobné jízdné než PID?

Frantík

Hlásit se tam můžou, ale nemůžou konkurovat kvalitou, protože PID ta důležité považuje jenom nějaké minimum, což se tam nedá zohlednit.
Nebo považuje věci co kvalitu tolik nezvyšují ale dopravce je momentálně nemá.

Klidně to nechat jak to je, jenom ať vydavatel licence nehází paragrafy. Zákazník si vybere co je lepší.

Pampeliška

Kvalita je pro všechny stejná.

Frantík

Ne, kvalita je nějak stanovena jako minimální podle smlouvy do veřejné zakázky. Takže ano, asi se dopravci přihlásí s „tím nejhorším co projde“ (což je jenom matematické vyjádření, globálně špatné ty autobusy mít nemusí), aby cenu minimalizovali. Při neobjednaných spojích by ale dopravci si mohli získat cestující tím nadstandardem. Viz příspěvek od nás: “ Ten KOVED zažívá déja vu a objevuje opět Ameriku. Před soutěžemi jezdily i rychlé spoje, byly místenky, autobusy v rámci možností měly i wifi (sice v různé kvalitě, ale měly). Přišla soutěž a zrušily se místenky, wifi není vyžadována, dálkové rychlé spoje zpomalili a přidali zastávky… Číst vice »

Josef Petrák

“ Další obrat, zavádí se místenky. Musí na to být speciální strojek, ač je to AMS a ač to pokladny alespoň u ČSAD VSETÍN a UH zvládaly i před tím, ač teď pokladny mají i čtečku QR kódu, ale na co, radši budeme řidiče zatěžovat dalším strojkem, který není propojen s pokladnou.”

Není to AMS a bylo výhodnější mít terminál s přístupem do rezerváku, co se použil, než platit hned dvěma dodavatelům strojků, aby kraji dodali do strojků příslušnou aplikaci.

QR sám o sobě nic neznamená. Strojek musí umět přečíst a použít jeho obsah.

noerf

Ono pokud jezdí dopravci linky bez dotací a funguje to. Tak rozšiřování dotovaný spojů je akorát o rozpínavosti úředníků a snaha o větší vliv.
Dotované linky Praha – Karlovy Vary, Praha – Písek jsou toho důkazem.

kubisek

Jenže ty dotovaný spoje jsou primárně pro obsluhu obcí po trase a navazností odsud, na které komerce kašle. Viz 305.

Josef Petrák

A pak se tu dotují expresy do Jablonce…

Josef22

Bacha, ať Vám nepraskne žilka… Očividně nechápete pojem „dopravní obslužnost“. Prošel jsem si jízdní řády společností, o kterých tady píšete, a ti Vaši zmínění dopravci, kteří provozují vlastní linky, mají obvykle v jízdních řádech pár náhodných výstřelů hlavně ve špičky, kdy jezdí nejvíc cestujících. To ale není žádná dopravní obslužnost. A jako bonus většina z nich má diametrálně jinou trasu a zastávky. A jako bonus většina z nich ani nejezdí do lokací, kam budou nově jezdit PID linky. Takže jen blbě blábolíte nad rozlitým mlékem. Dopravní obslužnost má vypadat tak, že spoje jezdí i při malé obsazenosti, a ne jen… Číst vice »

Filson

Takze argumenty dosly. Proste objajujete neobhajitelny socialismus IDSK

M19

A vy prostě lžete a pomlouváte. Se lží nelze argumentovat, to jsou prostě jenom lži.

Jaroslav

Nezlobte se na mne ale kdyby nebyli žádné dotace na linky tak bych chtěl vidět jak by PID vymetal kdejakou zastávku.Zrusit dotace všem ať se předvedou jak jim to jde.Ariva,bussem a jim podobny.Za volantem většinou řidič který už měl být 10 let v důchodu.

Frantík

To nejsou dotace, to je objednávka. EU si taky „neobjednává“ P+R v centru Liberce a podobně.

Těžko to může být výdělečně, když právě vymetá každou obec. Problém je to,že se chodí na cenu a nikdo se neodváží nasadit velkou částku, s kterou by ale řidiče dobře zaplatil. Resp. Pokud ano, preplati to jiný.

Jaroslav

No právě,podnikat s tím že budu žebrat o peníze mi prijde jako nefér buď teda všichni podnikatele dostanou dotaci s nebo nikdo .Proč ji má mít třeba ariva a vkj ne.

M19

Protože vyhrála výběrové řízení? A není to dotace. Je to platba za ujeté kilometry. Tržby a rizika jsou kraje. Jako když vybíráte kdo vám postaví barák. Taky vyberete tu dražší firmu, protože ta má taky nárok? 😉

Jaroslav

Ano vyberu si drasi protože když je to pod cenou tak věřím že mi postaví slepicarnu místo domu.Podnikam a vim jak taková výběrová řízení probíhají vybere se firma nejlevnější a ta si potom účtuje výceprace a udělá zakázku za tu samou neli drassi cenu.Takze poctiví podnikatel je vite kde a tady ty mafiáni si mastí kapsu.

M19

Tak jestli si neumíte smluvně ošetřit, aby vicepráce nebyly účtovány automaticky a zajistit si nezávislou kontrolu, tak to podnikání pověste na hřebík. Vy soutěžíte na cenu bez zadávacích podmínek? Dost divně, ne?

Jiří Kocurek

„většinou řidič, který už měl být 10 let v důchodu.“

To mohlo říkat i před 20 léty … jestli jezdit chce a dravotně zvládá, proč ho vyhazovat?

Josef22

Jenže dopravní obslužnost něco stojí, a sama na sebe si vydělat nedokáže a to ani ve velkých městech, proto je doprava dotovaná. Kdyby nebyla dotovaná, tak asi chodíme na nákup, do zaměstnaní, nebo do školy všude hezky pěšky po svých.