Přehledně: Kde se bude letos v Praze stavět či opravovat a jak to ovlivní dopravu

Rekonstrukce ulice před pražským výstavištěm. Foto: TSKRekonstrukce ulice před pražským výstavištěm. Foto: TSK

Dopravní podnik a TSK zveřejnily přehled největších stavebních projektů na rok 2025.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Průvodce původní Aleš

„1. etapa: snesení části železničního mostu; 2. etapa: montáž nového železničního mostu“
Jedna sekunda nesmírné radosti a údivu, jaký to vzalo rychlý obrat, než jsem si uvědomil, že je to železniční most v Nádražní ulici 🙂

Mickey

Českobrodská už to potřebuje jako prase drbání 🙂

laska

Tak na pražských sídlištích asi nikdo nebydlí, že není třeba tam nic realizovat…

PeteT

Nevěřil jsem, že se moje záda dočkají rekonstrukce Českobrodské. Jen je mi záhadou, proč to nevzali včetně úseku od Spojovací.

platamond

A mně je záhadou proč je v popisu frézování jen jednoho jízdního pruhu.

roman.lelek

Tak ona Spojovací by si zasloužila kompletně přestavět… Úroveň silnice spojovací-českobrodská snížit a udělat ji jako podjezd pod TT, která by pak nebyla limitovaná křižovatkou. Přípojný silnice na hartigovu mimoúrovňově. Od zastávky trolejbusů lávku k SOŠ (využili by i lidi ze sídliště).

Jan Tichavský

Je ten přehled kompletní? Tradiční prázdninové termíny červenec a srpen jsou podezřele prázdné.

Radek

Tam bude nejspíš trojúhelník Muzeum. A myslím, že se vyvrbí ještě něco, i březen je podezřele prázdný.

Petr

Všechno to jsou v podstatě drobnosti, které nestojí příliš peněz a nic moc nového nepřináší. Výjimkou je metro D, které se snad už začne stavět směr Nové Dvory. Posledních 10 let se totiž skoro nic nestaví. Ještě za Béma se z pražských peněz stavěla Blanka i výstavba metra současně. V současné době se na pražském magistrátu hromadí peníze na investice a nic moc se nestaví, ale alespoň se splatili dluhy, takže aspoň něco pozitivního.

Filip Jirsák

Konečně se přestalo s megalomanskými stavbami jako Blanka, jejichž hlavním účelem je vybudovat pomník politikům. A místo toho se dávají peníze do drobnějšího rozvoje a údržby, což ve výsledku zlepší život mnohem většímu množství lidí. (Rekonstrukce Barrandovského mostu, rekonstrukce tramvajové trati ze Smíchovského nádraží k Lihovaru, Dvorecký most, prodloužení tramvajové trati z Barrandova, na Pankrác, spousta drobných oprav ulic, chodníků, křižovatek apod.)

Juraj

Kde se prosím bere pořád opakovaná informace, že Praha sedí na nějaké zásobě investičních peněz? To tvrzení je totiž v příkrém rozporu s vyjádřeními samotného magistrátu.

Jinak se samozřejmě staví spousta věcí, která se za Béma totálně flákala, včetně velkých oprav ulic od vodovodu až po chodníky, každý rok miliardy do modernizací stanic metra, oprava barranďáku, modernizace tramvajových tratí, Dvorecký most, Libeňský most a kvantum menších věcí, které se za Béma totálně flákaly ve jménu Blanky a Chalupoidy.

Pavel

Tak doufam, ze vramci obnovy Karlovarske tam vybuduji odbocovaci pruhy, verejne osvetleni a nejak to cele upravi. Ted to tam vypada jak nekde v Rusku, spina a blato okolo silnice, tma v noci, nemluve o tom, ze kdyz chce nekdo odbocit (vcetne autobusu MHD), musi cekat v jedinem pruhu a zablokuje celou dopravu.

MK

Co si mám představit pod: modernizace a repanelizace TT Jana Želivského? Tedy že panely zůstanou?

Juraj

Podle všeho zatím ano.
Myslím, že se čeká na kompletní rekonstrukci ulice podle nového konceptu, ale zatím není shoda mezi Prahou 3, magistrátem a policií (a je to vzácný případ, kdy představa P3 je mnohem ambicióznější než vize města).

Dost možná se ale s velkou proměnou čeká až na napojení nového bulváru přes NNŽ, a před tím se udělá Seifertova. Praha 3 si taky nechce rozkopat najednou dvě klíčové ulice.

Jan Tichavský

Bohužel o tom projektu rekonstrukce Jana želivského se jedná už asi posledních 10 let, všechno to hrozně trvá. Když jsem byl před lety naposledy u projednávání v dopravní komisi tak se čekalo na novou výstavbu spojenou na nákladovém nádraží spojenou s úpravou profilu ulice. Výstavba tam už finišuje, nové chodníky až taky přibývají, ale zatím v rámci ulice proběhla jen obnova křižovatky Basiljeské náměstí s novými světly. Ještě se má konat posun osy tramvajové tratě a permanentní úprava zastávek (Biskupcova se už řešila prozatímní nestavební úpravou), přičemž nějaký nástřel jejich polohy a šířky se projednával taky už před nějakými 5… Číst vice »

Lukáš Novák

Ono je u nás takové specifikum (na ty jsme experti), že policie na má na finální podobu ulic i provozu mnohem větší vliv než volená samospráva, a to navíc velmi záleží na světonázoru daných příslušníků.

Filip Jirsák

Přičemž ta instituce se navíc jmenuje „dopravní Policie“, ale řeší jen automobilovou dopravu a všechny ostatní druhy dopravy ignoruje.

Ondra K.

Ono je značně paradoxní, že stanovisko PČR je závazné pouze v případě stavebních projektů. V rámci procesu stanovení dopravního značení má silniční správní úřad pravomoc jít i přes nesouhlas PČR.

Michal M

Narazil jsem na názor, že DI se musí vyjadřovat ke směrovkám turistického značení (myšleno bílé pro pěší), které jsou z auta prakticky nečitelné, resp. jsou i natočené rovnoběžně se silnicí.

Ondra

Mohli by také informovat o akcích pro pěší + cyko. Ty jsou také důležité

Zbyněk

Současné vedení města cyklisty a chodce nezná. A tramvaje podle pana primátora překážejí IAD.

Juraj

Mám za to, že tento seznam všechny akce pro pěší a cyklo už obsahuje 😉

Ondra

Právě že neobsahuje, třeba za dva týdny má TSK dělat dlouho očekávanou cyklostezku v Libuši. Nikde ani slovo o tom, jen v deníku MČ Libuš o tom píšou

risak

Oprava Trojské nebo Kbelské v nedohlednu. Neznám rozbitějši silnice.

Lukáš Novák

Takže Šárecká ulice, která měla být rekonstruována už v roce 2008, stále nic….to je něco neuvěřitelného 🙂

Čupačups

Neví někdo jaký je reálný předpokládaný termín začátku opravy stanice metra Hradčanské? V posledním měsíci jsem četl termíny od začátku v polovině toho roku po začátek v roce 2027.
Případně jestli se ví, čeho se rekonstrukce bude týkat, díky

Juraj

V článku z loňského léta se mluví o roce 2026: https://www.dopravni6.cz/2024/06/05/rok-2026-bez-metra-na-hradcanske/

Rozsah podobný jako na Jiřího z Poděbrad, mínus výtahy. U těch pořád běží dohady. DPP je teď dělat nechce, protože podzemní nádraží bude „už brzy“ a udělá se to pak. Naopak MČ výtahy požaduje už v rámci této akce, když se stanice stejně skoro na rok uzavře.
https://zdopravy.cz/stanice-metra-hradcanska-se-uzavre-kvuli-rekonstrukci-chceme-rovnou-i-vytahy-protestuje-radni-206346/

Frantisek X

Mohli by tam udělat celý druhý vestibul „s přípravou“, jakou mají ve Veleslavíně. Lidé z okolí by možná byli i rádi, že to nemusejí obcházet druhou stranou. Výtahy jsou fajn, ale spíše jako pomůcka pro hůře pohyblivé, než plnohodnotný vstup (což se projeví obzvláště, když je potřeba vyměnit eskalátory…).

Petr

Blanka 2 + Radlická radiála + 4 proudá Vestecká spojka, tj. nejdůležitější úkoly Prahy zase nikde 🙁

Dálnice

Prahu vedou aktualne prizdisracove a podle toho to vypada. Opravit par propadlych kanalu je maximum, co zvladaji…

Juraj

Proboha jen to ne. Tohle je recept, jak utratit maximum peněz za minimální výsledek.

Dejf

zase bych tu RR nezatracoval, ono možost kultivace radlický a plzeňský/vrchlickýho a značná redukce provozu na andělu svojí hodnotu má.

Azkaban

Přesně tak, to jak dneska vypadá Radlická a Plzeňská je příšernost. Skoro se divim že tam někdo dobrovolně chce bydlet.

Lukáš Novák

A kde berete jistotu, že výstavbou Radlické radiály by se Radlická, Plzeňská a Vrchlického kultivovaly? Stačí se podívat na Karmelitskou a Smetanovo nábřeží, které sliboval Bém uzavřít pro IAD.

Zbyněk

To sliboval i jeho nástupce. Jmenuje se Mudr. Bohuslav Svoboda.

Jan Tichavský

Tehdy ještě rád na nábřeží pózoval na kole, než se přidal na stranu cyklisto a koloběžkobijců.

Lukáš Novák

No právě 🙂

Juraj

No přeci „víc pruhů = lepší doprava“, žejo.
Oni to teda slibovali i se Strahovským tunelem a nevyšlo to.
Pak s Mrázovkou a nevyšlo to.
Pak s Blankou a nevyšlo to.
Ale teď, teď to určitě bude jinak!

Air Traveller

s blankou a mrazovkou nedoslo kenzlepseni dopravy?

zajimava interpretace – moc si soucasny provoz v praze bez blanky, mrazovky a strahovskeho tunelu ani nechci predstavovat.

Frantisek X

Otázkou je příčina a následek. Jasně, že když už se někam nahrnou auta, „nejde si to představit bez“. Jo, někde je to pořád i lepší než dříve, ale…

Air Traveller

Nedělejte ze sebe hlupáka.

Představa, že když by tu nebyla Blanka, strahovsky tunel, či mrazovka, tak počet v aut bude menší, a bude méně kolun se může vylíhnout .. no , jen v hlavně eko aktivisty.

Asi budete dost malej – ale kolony se v praze dělaly už za sociku, kdy ani mrázovka a blanka nebyly ještě ani na papíře. a aut v praze tehdy bylo výrazjně méně (hodně výrazně), než dnes.

Filip Jirsák

Nenadávejte ostatním jenom proto, že něčemu rozumí lépe než vy.

Kdyby se autem v Praze jezdilo hůř, bylo to dražší, trvalo to déle apod., bude aut samozřejmě méně. Je to dané elasticitou poptávky. V základech ekonomie se to učí asi tak v druhé lekci.

Důsledek toho jste sám popsal ve třetím odstavci. Když bylo cestování autem nákladnější (protože byla dražší auta i provoz), byla menší poptávka a aut bylo méně.

Air Traveller

ano, aut by bylo mene, nez nyni. o neco.

ale bylo by jich vyrazne vice, nez v tech osmdesatkach. cili i dopravni situace by byla mnohem mnohem horsi, nez dnes.

byl jste nekdy v zemi h jako egypt, itan, irak ci indie v jejich mestech? videl jste nekdy mistni provoz? nejspis ne, proroze kdyby ano, tak by vam doslo, ze ty teorie, kterymi nas tady neustale obstastnujete, jsou jen teorie a v praxi jsou zcela mimo.

Filip Jirsák

Když tu nebyla Blanka, bylo v Praze víc aut, než v osmdesátých letech.

Situace se s postupem času postupně zhoršuje, protože vlastnit a provozovat auto je čím dál levnější, což samozřejmě generuje větší množství automobilové dopravy. Řešením ale není přilévat do ohně tím, že se budou stavět další a další silnice, aby těch aut bylo ještě víc.

Ty teorie, které tady prezentuji, jsou potvrzené praxí na celém světě. Na rozdíl od vašich teorií – např. té o tom, že poptávka po automobilové dopravě je nezávislá na nákladech, která se nikdy nikde nepotvrdila.

Air Traveller

bez ohledu na to, jestli blanka/strahov/mrazovka je, ci neni, aut by nyni bylo vyrazne vice, nez v osmdesatkach. a prazska doprava by byla jeste mnohem horsi, nez nyni.

ne nadarmo se rika, ze sediva je teorie, ale zeleny strom zivota.

opravdu, jedte se podivat do zemi, kde dopravni infrastruktura vyrazne zaostava za potrebami – podle vasich teorii by tam melo po ulicich jezdit par aut. realita je ale zcela opacna. navzdory vasim umelym teoriim z ranku “prani otcem myslenky”.

Filip Jirsák

Vy argumentujete komunistickým „každému podle jeho potřeb, každý podle svých možností“. Já argumentuju principem volného trhu „střetává se nabídka a poptávka, která se ustálí tam, kde je stejná cena nabídky i poptávky“.

Jestli v praxi funguje lépe komunismus nebo volný trh ať si každý posoudí sám.

Air Traveller

tak na tohle nacpat nejak komunismus – to uz chce hodne zoufalosti.

bohuzel ale odpoved zcela mimo – asi jste si spletl prispevek, na ktery odpovidate.

Juraj

Zlepšení dopravy v centru? Ne. Dokonce průměrná rychlost na magistrále rok od roka dál klesá.

Celkový objem dopravy se zvýšil, protože narostla kapacita. To je dobře známý jev už minimálně 90 let, jen v Praze se na něj nevěří.

Air Traveller

zijete ve stejnem klamu, jako spousta popiracu omezeni pri covidu.

ano, prumerna rychlost na magistrale klesa. ale bez blanky apod. by byla ted uz podstatne blize nule, nez nyni.

nevim, nechapete to, protoze je to prilis slozite, nebo to jen pochopit odmitate, protoze se to nehodi do ideologie?

to, ze blanka a tunely zlepsily provoz v centru je fakt, ktery je zcela nezpochybnitelny. bez nich by v soucasnosti doprava v praze byla podstatne horsi, nez je nyni.

Filip Jirsák

Nechápete to vy, protože nechápete, že doprava se řídí principem nabídky a poptávky. Vy si myslíte, že počet aut v čase neustále roste, což není pravda. Chápu, že tržní princip je složitější, než vaše představa, ale to se nedá nic dělat, taková je realita. Základní princip, který odmítáte vidět, je ten, že lidé jezdí autem proto, že se jim to vyplatí. Dejme tomu, že to má někdo MHD do práce půl hodiny. Autem to před Blankou stihl za 25 minut, tak jezdil autem. Pak se otevřela Blanka a cesta mu trvala 20 minut. Byl spokojen, z jeho pohledu se doprava… Číst vice »

Air Traveller

ne, vy nechapete jednu vec.

lidi se nechovaji podle vasich teoretickych poucek. tecka.

Nikdo

Ano,platí to, pokud se jedná o hlavní průjezdní cesty tak to platí. A ty žvásty že to s Blankou nevyšlo???? Kdyby nebyla Blanka tak ta doprava v Praze zkolabuje! A to že jsou kolony třeba v Holešovičkách , je mimo jiné způsobeno tím že odbočovací pruh není 2 pruhovy a taky tím nesmyslným omezováním vjezdu do tunelu, což je úplně specifikum Prahy. A v neposlední řadě je to tím že není dodělaný celý ok retuh- minimálně 2 pruhy v každém směru,lépe 3….

Juraj

A jak si tu redukci u Anděla představujete, když odtud všichni stejně míří do širšího centra?

Nově je tedy RR přivede k Barrandovskému mostu, kde je to pověstně dopravně bezproblémové, pak po Strakonické na Hořejší nábřeží a pak co?

Nebo ta auta zkusíme nahnat na Jižní spojku a na magistrálu?

Dálnice

Kde berete jistotu, ze vsechna auto zamiri po RR do centra?

Juraj

No jasně, všichni z Plzeňské chtějí Prahu vlastně jen objet, ale zapomněli, že to mohli vzít po okruhu.

Drtivou většinu pražské IAD tvoří dojezd. Kdo do centra nepotřebuje, ten ani dneska nemusí na Jiráskův most a do Ječné, nicméně přesně tam je ten tlak největší.

Adam Ř

IMO by byla rozumná varianta RR v režimu 1+1 bez semaforů, a k tomu zachovat v Plzeňské 2 průběžně pruhy skrz křižovatky, jeden mezi nimi

mlokXCM

Nebýt tohoto článku, tak opravdu žijete v tom, že by se to, co píšete, mohlo začít letos stavět, a teď tedy definitivně jste zjistil, že to tak nebude?

Nikdo

Hele to si budeme muset počkat minimálně do voleb,kdy doufejme bude sedět v křesle primátora člověk který bude město řídit a náměstek pro dopravu začne opravdu dopravě rozumět a uvědomí si že pokud bude jen zakazovat, omezovat a prosazovat jen jeden druh dopravy,tak to bude jen jen horší.

Lukáš Novák

Máte pravdu, to prosazování IAD nikam nevede.

Ondra K.

Zatím se moc nezdá, že by po příštích komunálních volbách mělo v Praze dojít k nějaké zásadní změně. O Hřibovi si lze myslet cokoliv, ale faktem prostě je, že on svůj politický program podpory veřejné dopravy plní a umí to svým voličům prodat. O tom si můžou ostatní nechat tak akorát zdát.

Mirďa

Smiřte se s tím, že nastává doba rozvoje veřejné dopravy.
Nová generace už nemá údiv z aut, ale z mobilů – a auta k životu nepotřebuje.