Přehledně: Kde se bude letos v Praze stavět či opravovat a jak to ovlivní dopravu

Rekonstrukce ulice před pražským výstavištěm. Foto: TSKRekonstrukce ulice před pražským výstavištěm. Foto: TSK

Dopravní podnik a TSK zveřejnily přehled největších stavebních projektů na rok 2025.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
laska

Tak na pražských sídlištích asi nikdo nebydlí, že není třeba tam nic realizovat…

PeteT

Nevěřil jsem, že se moje záda dočkají rekonstrukce Českobrodské. Jen je mi záhadou, proč to nevzali včetně úseku od Spojovací.

platamond

A mně je záhadou proč je v popisu frézování jen jednoho jízdního pruhu.

Jan Tichavský

Je ten přehled kompletní? Tradiční prázdninové termíny červenec a srpen jsou podezřele prázdné.

Radek

Tam bude nejspíš trojúhelník Muzeum. A myslím, že se vyvrbí ještě něco, i březen je podezřele prázdný.

Petr

Všechno to jsou v podstatě drobnosti, které nestojí příliš peněz a nic moc nového nepřináší. Výjimkou je metro D, které se snad už začne stavět směr Nové Dvory. Posledních 10 let se totiž skoro nic nestaví. Ještě za Béma se z pražských peněz stavěla Blanka i výstavba metra současně. V současné době se na pražském magistrátu hromadí peníze na investice a nic moc se nestaví, ale alespoň se splatili dluhy, takže aspoň něco pozitivního.

Filip Jirsák

Konečně se přestalo s megalomanskými stavbami jako Blanka, jejichž hlavním účelem je vybudovat pomník politikům. A místo toho se dávají peníze do drobnějšího rozvoje a údržby, což ve výsledku zlepší život mnohem většímu množství lidí. (Rekonstrukce Barrandovského mostu, rekonstrukce tramvajové trati ze Smíchovského nádraží k Lihovaru, Dvorecký most, prodloužení tramvajové trati z Barrandova, na Pankrác, spousta drobných oprav ulic, chodníků, křižovatek apod.)

Pavel

Tak doufam, ze vramci obnovy Karlovarske tam vybuduji odbocovaci pruhy, verejne osvetleni a nejak to cele upravi. Ted to tam vypada jak nekde v Rusku, spina a blato okolo silnice, tma v noci, nemluve o tom, ze kdyz chce nekdo odbocit (vcetne autobusu MHD), musi cekat v jedinem pruhu a zablokuje celou dopravu.

MK

Co si mám představit pod: modernizace a repanelizace TT Jana Želivského? Tedy že panely zůstanou?

Juraj

Podle všeho zatím ano.
Myslím, že se čeká na kompletní rekonstrukci ulice podle nového konceptu, ale zatím není shoda mezi Prahou 3, magistrátem a policií (a je to vzácný případ, kdy představa P3 je mnohem ambicióznější než vize města).

Dost možná se ale s velkou proměnou čeká až na napojení nového bulváru přes NNŽ, a před tím se udělá Seifertova. Praha 3 si taky nechce rozkopat najednou dvě klíčové ulice.

Jan Tichavský

Bohužel o tom projektu rekonstrukce Jana želivského se jedná už asi posledních 10 let, všechno to hrozně trvá. Když jsem byl před lety naposledy u projednávání v dopravní komisi tak se čekalo na novou výstavbu spojenou na nákladovém nádraží spojenou s úpravou profilu ulice. Výstavba tam už finišuje, nové chodníky až taky přibývají, ale zatím v rámci ulice proběhla jen obnova křižovatky Basiljeské náměstí s novými světly. Ještě se má konat posun osy tramvajové tratě a permanentní úprava zastávek (Biskupcova se už řešila prozatímní nestavební úpravou), přičemž nějaký nástřel jejich polohy a šířky se projednával taky už před nějakými 5… Číst vice »

Lukáš Novák

Ono je u nás takové specifikum (na ty jsme experti), že policie na má na finální podobu ulic i provozu mnohem větší vliv než volená samospráva, a to navíc velmi záleží na světonázoru daných příslušníků.

Ondra

Mohli by také informovat o akcích pro pěší + cyko. Ty jsou také důležité

Zbyněk

Současné vedení města cyklisty a chodce nezná. A tramvaje podle pana primátora překážejí IAD.

Juraj

Mám za to, že tento seznam všechny akce pro pěší a cyklo už obsahuje 😉

Ondra

Právě že neobsahuje, třeba za dva týdny má TSK dělat dlouho očekávanou cyklostezku v Libuši. Nikde ani slovo o tom, jen v deníku MČ Libuš o tom píšou

risak

Oprava Trojské nebo Kbelské v nedohlednu. Neznám rozbitějši silnice.

Lukáš Novák

Takže Šárecká ulice, která měla být rekonstruována už v roce 2008, stále nic….to je něco neuvěřitelného 🙂

Čupačups

Neví někdo jaký je reálný předpokládaný termín začátku opravy stanice metra Hradčanské? V posledním měsíci jsem četl termíny od začátku v polovině toho roku po začátek v roce 2027.
Případně jestli se ví, čeho se rekonstrukce bude týkat, díky

Juraj

V článku z loňského léta se mluví o roce 2026: https://www.dopravni6.cz/2024/06/05/rok-2026-bez-metra-na-hradcanske/

Rozsah podobný jako na Jiřího z Poděbrad, mínus výtahy. U těch pořád běží dohady. DPP je teď dělat nechce, protože podzemní nádraží bude „už brzy“ a udělá se to pak. Naopak MČ výtahy požaduje už v rámci této akce, když se stanice stejně skoro na rok uzavře.
https://zdopravy.cz/stanice-metra-hradcanska-se-uzavre-kvuli-rekonstrukci-chceme-rovnou-i-vytahy-protestuje-radni-206346/

Frantisek X

Mohli by tam udělat celý druhý vestibul „s přípravou“, jakou mají ve Veleslavíně. Lidé z okolí by možná byli i rádi, že to nemusejí obcházet druhou stranou. Výtahy jsou fajn, ale spíše jako pomůcka pro hůře pohyblivé, než plnohodnotný vstup (což se projeví obzvláště, když je potřeba vyměnit eskalátory…).

Registrovaný uživatel

Blanka 2 + Radlická radiála + 4 proudá Vestecká spojka, tj. nejdůležitější úkoly Prahy zase nikde 🙁

Dálnice

Prahu vedou aktualne prizdisracove a podle toho to vypada. Opravit par propadlych kanalu je maximum, co zvladaji…

Juraj

Proboha jen to ne. Tohle je recept, jak utratit maximum peněz za minimální výsledek.

Dejf

zase bych tu RR nezatracoval, ono možost kultivace radlický a plzeňský/vrchlickýho a značná redukce provozu na andělu svojí hodnotu má.

Azkaban

Přesně tak, to jak dneska vypadá Radlická a Plzeňská je příšernost. Skoro se divim že tam někdo dobrovolně chce bydlet.

Lukáš Novák

A kde berete jistotu, že výstavbou Radlické radiály by se Radlická, Plzeňská a Vrchlického kultivovaly? Stačí se podívat na Karmelitskou a Smetanovo nábřeží, které sliboval Bém uzavřít pro IAD.

Zbyněk

To sliboval i jeho nástupce. Jmenuje se Mudr. Bohuslav Svoboda.

Jan Tichavský

Tehdy ještě rád na nábřeží pózoval na kole, než se přidal na stranu cyklisto a koloběžkobijců.

Lukáš Novák

No právě 🙂

Juraj

No přeci „víc pruhů = lepší doprava“, žejo.
Oni to teda slibovali i se Strahovským tunelem a nevyšlo to.
Pak s Mrázovkou a nevyšlo to.
Pak s Blankou a nevyšlo to.
Ale teď, teď to určitě bude jinak!

Air Traveller

s blankou a mrazovkou nedoslo kenzlepseni dopravy?

zajimava interpretace – moc si soucasny provoz v praze bez blanky, mrazovky a strahovskeho tunelu ani nechci predstavovat.

Frantisek X

Otázkou je příčina a následek. Jasně, že když už se někam nahrnou auta, „nejde si to představit bez“. Jo, někde je to pořád i lepší než dříve, ale…

Air Traveller

Nedělejte ze sebe hlupáka.

Představa, že když by tu nebyla Blanka, strahovsky tunel, či mrazovka, tak počet v aut bude menší, a bude méně kolun se může vylíhnout .. no , jen v hlavně eko aktivisty.

Asi budete dost malej – ale kolony se v praze dělaly už za sociku, kdy ani mrázovka a blanka nebyly ještě ani na papíře. a aut v praze tehdy bylo výrazjně méně (hodně výrazně), než dnes.

Nikdo

Ano,platí to, pokud se jedná o hlavní průjezdní cesty tak to platí. A ty žvásty že to s Blankou nevyšlo???? Kdyby nebyla Blanka tak ta doprava v Praze zkolabuje! A to že jsou kolony třeba v Holešovičkách , je mimo jiné způsobeno tím že odbočovací pruh není 2 pruhovy a taky tím nesmyslným omezováním vjezdu do tunelu, což je úplně specifikum Prahy. A v neposlední řadě je to tím že není dodělaný celý ok retuh- minimálně 2 pruhy v každém směru,lépe 3….

Juraj

A jak si tu redukci u Anděla představujete, když odtud všichni stejně míří do širšího centra?

Nově je tedy RR přivede k Barrandovskému mostu, kde je to pověstně dopravně bezproblémové, pak po Strakonické na Hořejší nábřeží a pak co?

Nebo ta auta zkusíme nahnat na Jižní spojku a na magistrálu?

Dálnice

Kde berete jistotu, ze vsechna auto zamiri po RR do centra?

Adam Ř

IMO by byla rozumná varianta RR v režimu 1+1 bez semaforů, a k tomu zachovat v Plzeňské 2 průběžně pruhy skrz křižovatky, jeden mezi nimi

mlokXCM

Nebýt tohoto článku, tak opravdu žijete v tom, že by se to, co píšete, mohlo začít letos stavět, a teď tedy definitivně jste zjistil, že to tak nebude?

Nikdo

Hele to si budeme muset počkat minimálně do voleb,kdy doufejme bude sedět v křesle primátora člověk který bude město řídit a náměstek pro dopravu začne opravdu dopravě rozumět a uvědomí si že pokud bude jen zakazovat, omezovat a prosazovat jen jeden druh dopravy,tak to bude jen jen horší.

Lukáš Novák

Máte pravdu, to prosazování IAD nikam nevede.