Přehledně: jak velké výluky změní od 6. dubna provoz v Pardubickém kraji
Rekonstrukce stanice Pardubice. Foto: Správa železnic
Na některých tratích jde o největší změnu jízdních řádů za poslední desetiletí, někde dojde paradoxně ke zlepšení spojení.
Změnové listy do KJŘ jsou již dostupné na http://prelepky.wz.cz
Když jsem viděl tempo, s jakým se začal kdysi budovat koridor mezi č. Brodem a Poříčany, bylo mi jasné, že se nedožiji toho, že bude někdy hotovo. Hotovo skutečně ještě není a už se začíná na novo. Naši prapředci měli jen krumpáče a lopaty a jejich dílo vydrželo přes sto let.
No tak že jsou přestupy mezi vlaky zajištěny dobrý…
Ale kraj by se měl stydět, že v přestupních místech, nechají od dubna ujíždět vlaky autobusům či naopak např. v Přelouči, Uhersku nebo Chocni…… Protože Pardubický kraj neupravil vůbec jízdní řády autobusových spojů co navazují na vlaky, a nebo jezdí od vlaků..
Změnové listy najdete již brzy na http://prelepky.wz.cz
Mlýnický Dvůr je asi nějaké velké a důležité sídlo, když zde končí vlaky a nepokračují dál do města Štíty.
Od základní školy ve Štítech je to 1,4 kilometru na vlak ve výhodné odsunuté poloze
Zato mají přímý autobus do Zábřeha, kam je to 39 minut. A do Lanškrouna za 30 minut.
Je to důležité sídlo na hranici Pardubického kraje, a Olomoucký kraj do města Štíty železniční dopravu neobjednává.
Hodně mě to vadí,když nejedu ele.vlakem pod dráty. Minimálně do Králík,měla být elektrifikace už dávno hotová.
Tak to raději vůbec nejezděte do Jihomoravského kraje. Tam totiž jezdí pod dráty diesel na několika linkách (Břeclav – Šakvice, Břeclav – Hodonín a občas Brno – Rájec-Jestřebí). Po většinou sólo 843, respektive 843+954.
Přidal bych Vyškov-Nezamyslice.
V Králíkách je problém udělat elektrifikaci pod nadjezde silnice I/43, Takže by se to muselo buď náročně prohloubit, nebo nějaký hybridní vlak, aby dojel do Králíků bez potřeby troleje.
Tahat dráty do Králík v době rozvíjejících se možností využití hybridních vozidel by byla ještě větší pitomost než elektrizace trati z Kadaně-Prunéřova do Kadaně!
Jako že tahání baterek pod dráty je taky zadarmo? Obzvlášť kdy se dá předpokládat konverze napětí na 25 kV, kde se bude dát rekuperovat. Podle mě by to chtělo spíš vyřešit posledních problémových 100 m v Králíkách, aby to třeba jezdilo se staženým sběračem, nebo třeba i se zdviženým ale bez napětí pod mostem (prostě by sběrač jen jel po drátě bez napětí, teda pokud by to šlo) a v nádraží by bylo normálně zadrátované a pod napětím.
V roce 2018 jsem jezdil Svitavy- Lichkov 50min,panter-panter,skvělý spoj. Dnes to jezdí 1h 14min,diesel pod dráty z Ustí nad Orlicí.Jeden z příkladů cesty zpět do auta.
Pro vás je rozhodující v tom, že pojedete vlakem, to, že jde o elektrický vlak?
Mimochodem, to jste měl štěstí že zrovna šlo o spoj vedený Panterem, taky jste z Ústí dál mohl jet spojem s lok. 163 + vozy klasické stavby. To už tam dnes nepotkáte.
A taky platí, že nyní už v Lichkově vystupujete jen vy + další lidé, kteří tam končí jízdu. Do 12/2019 to byl „skvělý spoj“ (resp. většina spojů) takových, že v Lichkově museli vystoupit úplně všichni, kteří tam přijeli; i ti, kteří pokračovali dál směr Králíky (či jejich okolí).
A stejně to lidi neodradilo a tím vlakem jezdili, lepší než pálit naftu pod dráty, zbytečně.
Mě to vyhovuje nyní , jsem spokojen . A je mi skoro jedno že to jezdí na ropu a z pohledu ekologie a spotřeby 110 tun navíc , byť na elektriku , se projeví . Panterem jsem zde nikdy nejel .
Uznávám, Panter tam jezdil snad jenom o víkendu, svého času se tam na některých spojích ještě objevovaly 471.
Z pohledu ekologie je rozhodně lepší, když, tam pojede 163 se Syslem, jak dieselová souprava, když tam jsou dráty. Dokonce tam z počátku byl elektrický provoz i požadavkem kraje, když tam jsou dráty.
Ekologii vzal čert – když ale vidím ty několikaminutové nepřípoje v Lichkově z Polska do českého vnitrozemí, tak to je na nákup automatické zbraně a adekvátního střeliva a na dlouhé dávky zleva doprava a opačně!
Tak to byste se měl podívat do JŘ v 29 příjezd do Lichkova a v 35 odjezd od Os do Ústí (to mi moc jako nepřípoj nepřipadá) odpoledne příjezd v 15:29 a 19:22 má přípoj i na Králíky.
Než začnete psát nesmysly, tak se nejdřív pořádně do JŘ podívejte raději sám: ráno se k nám Poláci dostanou, ale jinak po příjezdu z Polska v 15:29 hodin je do vnitrozemí nejbližší přípoj za hodinu (protože předchozí vlak odjel 9 minut před tím příjezdem), a mnohem horší je ten večerní čtyřminutový nepřípoj (v 19:22 hodin), protože pak už se někam dál do skutečného vnitrozemí nedostanete vůbec – takže třeba návštěva Kladska nebo Vratislavi je vlakem nemožná.
A přípoje do Králík? Ty jsou jistě to nejdůležitější, co je třeba večer nabídnout: kolik lidí jich asi využije?
To vy se podívejte do JŘ, v kladiva je přípoj do Ústí a dál od většiny spojů do 10 minut, večer 13 minut, dobře o víkendu se musí hodinu čekat, ale jen u prvních dvou spojů oba odpolední příjezdy v 15:29 a 19:22 mají přestup jako v týdnu, tedy v 15:35 a 19:35. Ověřeno přes Můj vlak, IDOS i traťový JŘ na stránkách Správy Železnice (platnost do 5.4., jak to bude od 6.4. jsem se nedíval).
„jak to bude od 6.4. jsem se nedíval“
No, a to je právě ono – a čeho že se tedy týká ten Sůrův text (a můj komentář) ?
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/115131601/k024_od_2021-04-06.pdf/
Ale to nic – vždyť to je přece jen od začátku nové (byť zatím spíše jen potenciální) výletnické sezóny …
Jeden můj známý říkával k takovým reakcím jako je ta vaše něco v tom smyslu jako „dej si facku přes celou hubu“.
Omlouvám se, moje chyba. Nevychází tedy ty 2 odpolední spoje, ale co místo nadávání zde (a vyhrožováním), se obrátit na objednavatele (nebo dopravce, nejsem si jistý zda ty vlaky jsou v ZDO) zda by nešlo posunout ty vlaky od Polska? Když jsou pro Vás tak důležité. Protože ty vlaky do Ústí těžko posunete kvůli připojím. No tak hlavně, že přes Lichkov jezdí do Polska stovky lidí denně. Takže buďto se na to pozapomnělo, nebo to Poláci odmítli posunout u nich, nebo si řekli, že je tak malá poptávka, že než složitě ještě jednat s Poláky, tak to raději rozváží. Sice… Číst vice »
Tak a teď trocha reality: Poláci s JŘ nehnou, protože je po nějakých jejich svatých termínech (protože sousední státy jaksi nemají mimořádnou změnu GVD 6. dubna) a je pro ně všechno problém.
Na české straně ten večerní vlak o 4 minuty později (reálně by to bylo o 6, bo přestupní doba) jet nemůže, protože by v Ústí ujel přípoj na Prahu. (a s tím se nemůže hnout ani o minutu, bo výluka Brandýs – Ústí)
Ale protože do Kladna dráty nevedeou, tak je vpohodě tam pálit naftu středem města.
Tak zrovna Kladno by si elektrifikaci zasloužila, ale jinak ano je to v pořádku, když tam nevedou dráty (je to jako na ostatních desítkách neelektrifikovaných tratích).
Trať v Kladně zrovna vede spíše piustinou, byť někdo řekne, že zastávka K.město je přeci centrum, ale v reálu jen kříží jednu z hlavních silnic, kde množství aut udělá značně více zplodin než občas jedoucí vlak. Centrem, byť opět spíše vilkovým, byla zrušená trať z Kladna do Dubí přes zastávku Staré Kladno.
Asi je pro něj rozhodující čas. Půl hodiny navíc je už moc
Tak u tratě 015 to bude lepší než před změnou. Dosud osobáky na rychlíky od Prahy prakticky nenavazovali, to se teď změní 👍
V Přelouči je naproti nádraží dobře fungující hospoda (i s teplou kuchyní) s docela přijatelnou provozní dobou – pokud jí ovšem ti současní vládní gauneři umožní vůbec fungovat …
No, když vidím tu půlroční výluku jen na stavbu provizorního mostu, nevyplatilo by se to vyloučit třeba na rok a postavit rovnou definitivní?
A přínos? Jako že roční výluka je lepší než půlroční?
Nemusí se stavět provizorní most?
Ano. Působí to jaksi absurdně, když si vezmu, že když měnili vyšehradský most, vyčlenili si na to 3 dny a stihli za necelé dva…
A to včetně nákupu ocele a zabetonování hlav sloupů.
Ocel se dá koupit před započetím výluky.
Ano, ale tehdy tam nebyly troleje. 😉
Ne. Cokoli provizorního vydrží déle než cokoli „trvalého“.
A v České Třebové bude konečně zajištěn připoj od vlaků z Moravy na Svitavy? Nechápu už 10let že přijede vlak z Olomouce např. 8.01 a na Svitavy odjíždí vlak v 7.50 a pak se čeká hodinu a půl.
oredo@oredo.cz
Tam jsem psal již několikrát. Odpověď byla pokaždé že o tom ví a nic se neděje.
Tak proč nejedete do té Třebové vlakem, který přijíždí v 7:35? Po změně to půjde taky, jen časy budou jiné (7:18 – 7:28).
To jsem psal jen jako příklad jezdím třeba do české ve 12.00 vlak na Poličky jede 12.30 a když je opožděn tak na sebe nečekají. A to samé je když jedete zpět.
Řešíte tady 2 vlaky dálkové dopravy. Tudíž se musíte obrátit na Ministerstvo dopravy. Osobní vlaky na trati 260 jsou v ČT navázány na vlaky linky Ex2.
Tak až se zavede střídavý proud do Č. Třebové, tak se zavede hodinový interval až do Brna!