Přehledně: Jak se zvýší pokuty a body za přestupky. Za alkohol, rychlost a přejezd až 25 tisíc

Nehoda lineckého expresu na přejezdu jižně od Českých Budějovic. Pramen: Policie ČRNehoda lineckého expresu na přejezdu jižně od Českých Budějovic. Pramen: Policie ČR

Ministerstvo dopravy chystá po 13 letech fungování bodového systému jeho velkou proměnu. Za přestupky se budou udělovat pouze čtyři body

76 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kubisek

Chybí mi v tom seznamu „Bezdůvodná jízda v jiném pruhu, než pravém“

Dalibor

Noj to zase se voyaeři s dalekohledama co šmírujou pásy nacpou pokutičkama. Nechápu, proč pásy jsou přestupek. Nikoho tím neohrožuju. Telefon, SMS to může ohrozit okolí, ale pásy? pásy jou věcí každého jednotlivce, jestli che či nechce se připoutat. Opět erár se vměšuje kam nemá. body za nezapnutej pás, tj nezapnutí pásu a jízda bez helmy je stejný nebezpečí )podle tvůrce tohoto předpisu) jako nedání přednosti v jízdě. To jste se fakt vytáhli, vy experti jedni!!! Koho ohrožuju nebo omezuju když jedu na fichtlovi bez blembáku? Nebo když jedu bez pásů v autě? Jen sám sebe!!!

VJY

JJ. To máš sice pravdu, že kdo je blbej tak se zabije sám svou vlastní blbostí, ale….. Kvůli takovýmu pitomcovi musí přijet sanitka, policajti, koroner a když to ten hňup náhodou přežije tak to jeho léčení zaplatí pojišťovna a přispíváme mu na to všichni.

Dalibor

ano ale stejně na to pojištění v našem „postsocialisticném“ státě přispívá každej, tj i ten nepřipotanej. a dávat jízdu bez přilby na roveň nedání přednosti… to je magoriáda. Chalsta se může neomezene. kolik lidí se uchlasá, kolik ožralů terorizuje své okolí, končí na záchytkách? kolik je to ve srovnání s pásy? I tvrdý drogy pro osobní potřebu nejsou trestným činem… kouří se zvesela ve velkým a kolik lidí zabije následek kouření? za to bodíky nejsou. Myslet si, že tento paragraf je pro blaho lidí je zcestné. je to jen záminka k buzeraci a kasírování.

Gajda

I když lze polemizovat o všech změnách, tak za pásy 4 body? To je nebezpečný komu na silnici mimo řidiče

K.S.

Absurdní a drakonický návrh který ukazuje že odporná totalitní arogance a snaha jen a pouze trestat je ve společnosti a zejména u „odborníků“ velmi silně zakořeněná. Stát se tímto návrhem zase jen a pouze ukazuje že občan je pro něj jenom póvl, který je třeba trestat, odírat a mořit. Jak dlouho si to tu necháme líbit? Celá západní Evropa má limit pro alkohol za volantem nastavený na 0.5 promile, či více (možná je to míň na severu), ČR a zbytek východního bloku na 0 (s pár výjimkami) a kdyby nebylo dokázáno že technika do nějakých 0.3 neměří přesně, tak se… Číst vice »

Jarek

No jestli někoho vnitřně zabije skutečnost, že musí na silnicích dodržovat rychlostní limity a používat pás, tak ať jezdí radši sockou a neohrožuje svoje duševní zdraví.
Těch věcí jste si půlku vymyslel nebo přibarvil, abyste měl s čím polemizovat.
Jděte s tím na D-FENSe, tam zapadnete mezi podobně postižené, kteří v pár stupidních pravidlech silničního provozu vidí omezení svého jedinečného ega a nejzásadnější životní otázku…

K.S.

V první ředě nevím o jakem D-FENSu mluvíte.

Nicméně jste asi nic z toho komentáře pořádně nepochopil, nepíši o limitech (s výjimkou toho že se na mnoha místech dělají nesmyslné), ale o tom že je tu neustále snaha lidi jen a pouze trestat, udělovat tresty v nesmyslné výši a že je tu pořád totalitní mentalita snažící se akorát trestat a přistupovat k lidem jako k apriori zločinným, kteří nejsou schopni se chovat slušně bez zákonů.Podívejte se že kroky stáního aparátu v posledních letech nejsou nic moc jiného než snaha lidi nesmyslně kontrolovat a trestat.

Jiří Kocurek

Přijde mi podivné, že ve správním řízení je pokuta několikanásobně vyšší. Asi proto, aby v případě pochybností bylo odstrašující se bránit a požadovat prokázání přestupku ve správním. Asi jako by odvolání u soudu automaticky znamenalo troj- a desetinásobné zpřísnění trestu. Jasně soud ani policie nikdy nepochybí. A teď tu Červené karkulkce.

A.R.

Podle mě by se mělo začít od toho, aby řidičák nedostal každý trouba.

V.N.

Tak ono by se dalo dělat více. Proč třeba u penzistů , kteří jsou jednou z rizikových skupin není nařízeno psychologické vyšetření tak jednou za dva roky ?

Jarek

To bohužel vzhledem k míře automobilizace není možné. Ale ten systém se dá udělat víc „blbuvzdorný“ tak, aby s trouby počítal. Viz USA.

mirekk

V návrhu mi chybí jeden podstatný postih: za nepoužívání směrových světel. To je nešvar dost rozšířený, který vypovídá o aroganci řidiče. Tak to vysvětlují psychologové..
A podle vašich mínusů se pozná, o kolika z vás ti psychologové hovoří.

Dalibor

No ono část jsou spořiví lidi, co šetří žárovky v blinkrech :-)) (taky občas zapomenu, případně když se vracím v noci, široko daleko nikdo tak taky neblikám jak magor když parkuju auto před domem…

čecháček

Já jen s hrůzou čekám, kdy někdo navrhne, že by se řidiči mohli na místě střílet.

VJY

No připusťme, že mezi námi je 2-3% řidičů u kterých by to bylo celospolečensky přijatelné řešení. Ale dávám přednost trvalému odebrání oprávnění.

mirekk

Řízení bez řidičského oprávnění (= motorista není držitelem řidičského oprávnění) = 4 body.
Kartu řidiče má doposud jen držitel řidičského oprávnění. Znamená t tedy, že ji bude mít každý občan, nebo jak si to pan minister představuje dělat?

Jan Sova

karta řidiče je při prvním přestupku nebo přečinu založena i těm, kteří řidičské oprávnění nemají a přesto se dopustí přestupku nebo přečinu v silničním provozu….

železničář v důchodu

To je sice možné, ale jak to zabrání tomu „řidiči-neřidiči“, aby ten přestupek či přečin nezopakoval třeba ještě desetkrát?

Jiří Kocurek

1. Podle zákona není oprávněn řidit, ale řídí.
2. Podle soudu má zakázáno řidit, ale řídí.
3. Podle soudu má přikázáno nastoupit trest za maření úř. rozhodnutí.
4. Podle soudu je předveden a „zabásnut“
Podle finančního úřadu z něj pak ale není možné vybrat pokuty, když sedí. Takže financ požaduje držení v bodě 1 nebo 2.

V.N.

Kladu si otázku v jak šílené zemi žijeme. Podmínky v silničním provozu dokáže zlepšit pouze to , pokud bude na silnicích více kontrol a člověk uvidí policajta takřka všude. Výše pokut na množství přestupků nemá absolutně žádný vliv. Maximálně tato výše může řadu nízkopříjmových lidí totálně finančně zlikvidovat. 25.000 Kč pro nějakého penzistu , který má důchod 12.000 je strašných….
Děkuji takovým Němcům , jak jsou hodní , protože za překročení rychlosti v obci o 15 km/h jsem loni dostal pokutu pouhých 25€.

železničář v důchodu

Jenže Němci jsou „doma“ ukáznění a jejich policie má respekt, takže ten „ne řád“ nemusí řešit vysokými pokutami, ale stačí jim jen menší „finanční připomenutí“

AAA

A co teda tu policii potřebujou když jsou tak ukáznění?

železničář v důchodu

Právě na to, aby tu kázeň postupně neztratili – myslím „doma“, protože BORDEL jezdí dělat jinam, třeba k nám.

Jarek

Vy jste aktivní řidič, že vidíte bordel německých řidičů na silnicích?

Marek

Na dálnici německých a hlavně rakouských řidičů, co nedodržují předpisy, resp. je velmi porušují, je víc než dost. Samozřejmě je to furt nic proti Polákům, to je verbež největší. Ale v Rakousku a Německu jsem si všiml, že tam se chovají všichni ohleduplněji a jsou ukáznění. Dokonce i ti Poláci.

V.N.

Ale to je spíše o vychování těch lidí , nikoliv díky pokutám.

MildaIV

Oni to v tom Německu a Rakousku jsou dost často právě Poláci, Češi a příslušníci podobně vyspělých národú, kdo porušuje ty předpisy. Rakouská značka neznamená Rakušák.

V.N.

Policie si s výší pokut žádný respekt nezíská. Celý státní aparát by se měl v této věci zaměřit spíše na prevenci , než na sankce. Ale chápu , každý dělá to co umí. A vymýšlet facelift nějaké hovadiny , to není až taková práce , kterou by nemohl dělat kde kdo

Jarek

To jsou moudra jako z D-Fense. A co takhle začít u sebe a začít ty značky dodržovat? Moc velká buzerace, posttotalitní?

Byl jste někdy v USA? Tam by se kašpárci jako vy museli asi na protest upálit před bílým domem za 110 km/h limit na dálnicích (fakt se dodržuje a fakt máte i při malým překročení hned za prdelí policajty); za překročení rychlosti v oblasti označené značkou „práce na silnici“ pokuty automaticky dvojnásobné; všude, kde se dává přednost v jízdě, není trojuhelník, ale stopka, často ve variantě ze všech směrů…

V.N.

No a co. To , že jsou USA policejní polototalitní stát tak je třeba toto zavádět i u nás ? Mě je u p****e , jak to funguje v USA.

Jarek

Tak v tom případě bych pro Vás měl lifehack ve stylu soudruha Ševčíka :)))
https://www.lidovky.cz/domov/dekan-miroslav-sevcik-jel-v-protismeru-zneuzil-modry-majacek.A140329_105446_ln_domov_jzl

Nicméně když tak přemýšlíte o tom, jak by silnice fungovaly, kdyby byly soukromé (bez té policejní totality, fašoidního buzerování atd. atd. (c) D-FENS), tak logicky dospějete k názoru, že enforcement pravidel by na nich byl snad ještě větší než v USA, protože by šla mnohem lépe žalovat nedbalost správce infrastruktury, než když stát „veřejnoprávně“ s protistranou vyjebe univerzálním ustanovením o přizpůsobení rychlosti a stylu jízdy okolnostem.

skyisblue

Nejsou ukáznění, jen Němci překročení rychlosti do 20 km/h všeobecně přijímají jako něco normálního a nedělají z každého takového člověka automaticky piráta a kriminálníka. Jenom posttotalitní myšlení půlky naší společnosti pořád vymýšlí koho za co sankcionovat a řešení vidí jenom v pokutách.

Jarek

Vždy mě baví, jak jezdiči-prasiči v Německu najednou jezdí tak, že by se o nich dalo natočit video do autoškoly.
Důvod? Bojí se německých policajtů a německých pokut.

Nekompromisní a respektovaní policajti a jasná pravidla na pokuty dokážou spoustu debilů za volantem podstatně usměrnit a o to nakonec jde.

Kamui

Nejvíc by pomohlo, kdyby například po třech chycení při přejíždění přejezdu na červenou přišel řidi doživotně (slovo doživotně zdůrazňuji) o způsobilost vlastnit řidičské oprávnění. A možná by od věci nebyly ani psychotesty pro skupinu B. Bohužel dnes je naopak trend takový, že možnost mít ŘP se bere v podstatě jako základní lidské právo každého, kdo je alespoň gramotný.

V.N.

Každý má právo udělat chybu , každý člověk si může projít svými „telecími lety“. Tudíž slovo doživotně je nesmysl. Pokud dnes někoho zabijete , za rok dostanete 10 let kriminál tak za dalších 10 let po vyjití z toho kriminálu už se Vám tato vražda nebude zaznamenávat na Vašem výpisu z rejstříku trestu. Co je horší ? Někoho úmyslně zavraždit anebo projet přejezd na červenou ?

Jiří Kocurek

Na jednokolejce, za vlakem, který už projel. Jenže stojí v zastávce za přejezdem a odbavuje cestující. A PZZ je zastaralé, takže stále bliká, novější by poznalo, že vlak už projel. Ideální místo k pokutám a když přitlačíme na pilu… tak „se dohodneme“ a bude to prasklá žárovka.

V.N.

Těch možností , jak udělat nedopatřením nějaký přestupek je hrozně moc. Zrovna o víkendu jsem zastavil na semaforu na křižovatce na červenou. Provoz minimální , kdyby byl semafor vypnutý , nestane se vůbec nic. Semafor byl v poruše a já jsem tam stál na červené 10 minut. Poté už jsem nevydržel ,rozhlédl jsem se na obě strany , nic nejelo a tak jsem červenou projel. Kdyby tam stál nějaký policajt- idiot , tak mne opískují brutálně. Jenže , co dělat v takovém případu ? Další případ. Pojedu před přejezdem předpisových 50 km/h a pár metrů před autem začne přejezd blikat.… Číst vice »

Jiří Kocurek

A přihodím zážitek vlastní: Omezení na 50 km/h, za nárazníkem nalepený policejní Transporter. Šáhneš na brzdu, bouračka. Nešáhenš na brzdu, pokuta za rychlost. Takže 60 přes přechod mimo obec a přímo na něm mě předjížděli, nezastavili mě. Asi jim došlo, že z těch fotek by bylo jasné, že té pokutě docela dost pomohli a já tam musel porušit rychlost při odvracení závažnéjšího rizika – bouračky.

Jarek

Ještě sem nasypte deset obskurních a extrémních situací, které považujete za „správné porušování pravidel“.

Možná bychom se pak mohli odpíchnout od blbých silnic a mohli by nám z jiných oblastí dát nějaké historky i Viktor Kožený, to prase vězněné v JAR, David Rath a další a nakonec bychom se hezky shodli, že dodržování jakýchkoliv pravidel je na prd a vrátili se do jeskyní.

franz

…nějak mi v tom výčtu chybí sankce za sledování „obřího“ displeje na palubní desce současných „rádoby moderních“ vozidel.
Zapnutí vyšších otáček větrání u OKT 10 let staré je otázkou hmatu…totéž např.u Peugeot 2008 nebo 308 znamená proklikat se nabídkami na displeji……….telefonování za jízdy neodvede tolik pozornosti, jako několikavteřinové proklikávání se displejem……….
…a proto navrhuji : zakázat používat tyto displeje stávajícími vlastníky vozidel a do legislativního vyřešení této záležitosti zakázat prodej takových vozidel ! Je to všechno kašparáda :)))))

V.N.

Tudíž zastavit prodej tak 80% vozidel , která jsou dnes na trhu. Pěkná hovadina.

Jan Sova

Proč hovadina? Auta s „chytrými“ diesely, které uměly obelstít měření emisí se taky valily ve velkém na trh a přišla odpověď, až se na to přišlo. Pokud něco ohrožuje nebo se významně podílí proti smyslu bezpečnosti silničního provozu, je namístě nařídit výrobcům, aby takový výrobek stáhli, upravili…. Masová popkultura naopak má tendenci bezpečnost provozu minimálně upozaďovat, tudíž se prodejci a články o nových automobilech soustřeďují výhradně na marketingové triky nebo placené PR, jak je to auto skvělé, když se umí propojit s telefonem, ledničkou, jak má obří placatý displej. Jízdní vlastnosti a bezpečnostní prvky jsou v žebříčku takových článků až… Číst vice »

V.N.

Drtivá většina nehod má příčinu úplně někde jinde než ve velkých displejích. A když auto nebude mít navigaci , tak dotyčný řidič se místo navigace v autě bude hrabat v navigaci v mobilu. Co je lepší ? Kor , když velká část aut má ovládací prvky i na volantu a člověk může přepínat radiové stanice bez toho , aby se radia vůbec dotýkal…

Martin Vich

Na druhou stranu vase stara Octavia nema system nouzoveho brzdeni, adaptivni tempomat, system sledovani mrtveho uhlu = celkove mate horsi aktivni bezpecnost nez moderni vozidla, vse zavisi pouze na vasich reflexech. Ano cumemi do displeju je blbe, ale myslim si ze diky lepsim asistencnim systemum ten rozdil ve stastikach mezi novymi a starymi vozdy neni tak velky aby se ty „displeje“ nejak resily predpisy…

Jan Sova

No tak z toho co jste jmenoval je k využití bez jakýchkoliv negativ akorát systém sledování mrtvého úhlu. Adaptivni tempomat není prvek aktivní bezpečnosti, je to jenom komfortní funkce. No a systém nouzového brzdění může být dobrý pomocník, ale také zlý pán v případě letícího igelitového pytle apod. (Co jsem se bavil s aktivními řidiči tak názory jsou rozporuplné). Prostě displeje jsou když už né špatně, tak minimálně nutné zlo (obdobně přídavné navigace někde dokonce zakazované v zorném poli) a jejich význam automobilky záměrně zveličují, neboť jim to zvyšuje zisk.

Jan Sova

Celý ten slavný workshop, je jenom pokračující zákonodárná tragédie a PR masáž, nastartovaná bývalým ministrem, z veřejnosti tam došli slovy „dva“ lidé, jinak to tam hučelo, samý náměstek, ředitel anebo lobbista za autoškoly apod. Prostě sebranka aparátčíků, kteří o správním trestání, natož dopravní psychologii, nezavadili reálně ani kotníkem. Bodový systém potřebuje revizi, ale procesní, jinak neustálé měnění bodové tabulky nic v reálném provozu nevyřeší. Co se týče mladých řidičů, tak to je asi takové přání, jako měl kdysi ministr Bárta s tím, že chtěl „bohatým“ řidičům dávat větší tresty (finanční postihy). Kam takové nápady došly, nechť si každý domyslí….

MildaIV

Ve Švýcarsku to funguje skvěle, výše pokuty se odvýjí od ceny vozidla.

skyisblue

A navíc to nesmyslné přitvrzení, kdy je odstraněna možnost správního uvážení, a je daná pevná výše blokové pokuty, která je poměrně vysoká i u bagatelních přestupků. Např. překročení rychlosti o 10 a více (takže reálně v obci při rychlosti 60 až 69 km/h a mimo obec 100 až 119 km/h) má nově pevnou výši pokuty 1500 (takže cca. 57 €, v Německu za srovnatelné jednání 30-35 €) – smysl toho je kde? Takhle policie bude muset pokutovat dost citelnou pokutou i tato jednání místo vyřešení domluvou (např. silnice I. třídy večer bez provozu, kde někdo pojede 102 km/h). Společenská nebezpečnost… Číst vice »

AAA

pak už raději jéct 119 než 102 když už to bude za stejný peníze 🙂

čecháček

Ale ono vůbec nejde o nějaký správný uvážení a posouzení (kteréhožto beztak není uniformovaná opice schopna – ať už sedí v terénu nebo deuniformovaná na přestupkáči), alébrž o prosté podojení občanstva. Rozkaz od Nejvyššího Kormidelníka zněl jasně, zdroje docházej, tak se musej najít nový.

frost

Vsem, kteri budou pocitovat nadseni nad dalsim faceliftem naseho buzeracniho systemu doporucuji si precist neco o zpusobu, jakym tato uprava vznikla:

http://road-fens.cz/jak-jsme-pozadovali-po-ministerstvu-dopravy-jeho-komplexni-analyzu/
http://dfens-cz.com/vlada-pripravila-navhr-noveho-bodoveho-systemu/

Jan Sova

V podstatě to trefují, akorát si nenápadně bokem přihřívají polívčičku pro lobbisty v silniční dopravě a různá „šedo“právní hovada, která z ovcí tahají roční výpalné ve výši asi 3500,-, což už je roční pojistka na auto, kdy toto výpalné nazývají právní obranou (ve skutečnosti pak jenom obstruují před úřady systémem CTRL +c, CTRL +v)

Radim Cenek

Jak se pozná „začínající řidič“, když u amatérů neexistuje žádná evidence doby strávené za volantem?

AAA

Bude muset nasbírat nějaké pokuty aby bylo jasné že se v provozu vyskytoval 🙂

Kubrt

Do dvou let od získání řidičáku. Což samozřejmě může v řadě případů dost pokulhávat za realitou – oběma směry. Jsou řidiči bezpečně jezdící s čerstvými papíry, i nebezpeční s papíry 20 let starými… Není to dokonalé, ale jistý „kultivační“ efekt na čerstvé držitele řidičáku to mít bude.

David

Přijde mi zajímavé, že být nepřipoután je pro MD mnohem závažnější prohřešek (4b) než neosvětlené auto (0b). Přitom v prvním příadě ohrožuji jen sám sebe, zatímco v tom druhém všechny okolo.

Jan Sova

To je jeden z nešvarů i současně platné bodové tabulky. Některé „navenek“ nebezpečné přestupky nejsou bodovány vůbec nebo méně (oproti dřívější právní úpravě). Zmizely jednobodové přestupky. Telefonování za jízdy je hodnoceno méně body, než nepřipoutání se pásem. No jak jsme si to navolili, že….

podzemí

Bude pokutována i bezdůvodná jízda nízkou rychlostí? V poslední době si řada lidí navykla jezdit mimo obec 70 a v obci pro jistotu 30 aniž by k tomu měli jakýkoliv důvod. Důsledkem jsou zácpy, kolony a následně i nehody, když se někdo naštve a tupé stádo plížící se sedmdesátkou s minimálními odstupy se pokusí předjet.

IGCT

pořád platí, že rychlost se musí přizpůsobit stavu vozovky, svým zkušenostem, počasí… Jak chcete bezdůvodně nízkou rychlost prokázat??

Elektrikář

Přesně tak. Pokud jede řidič s Fabií HTP s výkonem motoru 47 kW se čtyřmi lidmi v autě, tak v mírném stoupání může být rád i za tu 70 tku.

Jan Sova

Tyhle auta by měly v případě stoupání, tj. zejména na okreskách, zakázat speciální dopravní značkou. To je jenom do marketu, do školy pro děti a zpátky. Za městem to nemá co dělat.

MildaIV

Kvúli takovým lidem jako jste vy, by měli být poviné psychotesty.

Jan Sova

Myslíte jako že by ten psychotest řídili lidé jako jste vy a odebrali by mi ŘP za to, že nesnáším Fabie jako první auta v kolonách, poněvadž je z principu považuju za zmařenou investici do automobilu a jejich řidiče za hrozbu plynulosti silničního provozu ?? No, tak dejte vědět až budete mít nastaveny parametry toho „psychotestu“….

Elektrikář

To co ty považuješ nebo nepovažuješ za zmařenou investici je ostatním více méně jedno. Silnice jsou pro všechny auta co splňují stávající i minulé evropské normy a jejich aktuální technický stav odpovídá požadavkům kladených na STK. To Fabie splňují. Obdobně to platí i o řidičích. V provozu nemá co dělat zejména řidič odmítající respektovat ostatní účastníky provozu. Tito by měli být na základě psychotestů eliminováni.

Jan Sova

No asi tak 9 lidem to jedno není, protože oni tu investici do Fabie evidentně vložili…. Chudáčci Akorát je dobře, že pak nedělají jiným psychotesty, protože proti Fóbii se nesmí říct křivého slova. Je to asi nějaký majstrštyk, nebo co. Realita ale hovoří za vše, řidiči těchto „nikoli laciných“ normy plnících strojů jsou častokrát bezpečnostní problém v provozu, protože v tom jsou navazující důvody jako psychologie šetřílka, ignorace zbylých účastníků provozu (čepičáři), řidičská nezdatnost apod. Ne takové skutečně nelze respektovat (schvalovat), ale není důvod je házet hned do škarpy. Jde to i diplomatičtěji…. Bohužel v naší nedostatečné silniční infrastruktuře to… Číst vice »

Jan Macháček

Taky na vás dojde… Přijdou mladší, rychlejší, nervóznější a ještě míň ohleduplní než vy…

kix

nesmysl i to htp dokáže jet celkem slušně, to sou mnohem horší auta, rozhodně v mírném stoupání dokáže jet těch 90 s klidem..

Jan Sova

dokáže, ale zpravidla nejede. Dokáže to jen za předpokladu, že budou řízené vytrénovaným řidičem, který do kopce neřadí podle palubního počítače 5. stupeň, nebudou víc jak do 1/2 naložené a za cenu kapku zvýšené spotřeby a produkce emisí…. Prostě auto za starou bačkoru….

mikiqex

Naprostý souhlas! V Blance na denním pořádku. Na začátku tunelu 50, jede se 50. Za odbočením na Letnou 70, jede se stále 50. Mimo Prahu se kupodivu docela často setkávám s téměř konstantní rychlostí typu 60 v obci a 70 mimo obec.

Elektrikář

Zajímavé. Asi v Praze máte jiný řidiče, ale tady na západě se s ničím podobným často nesetkávám.

Jan Sova

Prahou nerad projíždím a na výpadovkách (třeba na Teplice) se nestačím divit, jestli ta 80ka je v obci, nebo mimo obec. Prostě klasický chaos, který vládne světu.

Lektor

Jde o to jestli jízda o 20km/h pomaleji je nízká rychlost. To že 90 mimo obec nejezdí je druhá věc.

kix

ono se spíš jezdí těch 70 tachometrových, takže realita je spíš někde okolo 65km/h, což už teda docela málo je, pokud k tomu není objektivní důvod, tak je to nesmyslné zdržování

Ondra

Ne, takovou hloupost naštěstí nikdo zavádět nebude.