Přehledně: Dopravní podnik Ostrava investuje rekordních 380 milionů korun do tratí i zastávek
Tramvaj T3R.P v Ostravě. Foto: Michal Chrást
Dopravní podnik Ostrava ohlásil na letošek rekordní investice do infrastruktury MHD. Do modernizace tratí a zastávek má jít 380 milionů
Tohle se čte jako zlý sen. Výškovice a kus Zábřehu byly 2 roky dopravně odříznuty od města kvůli mostům přes Rudnou, které sice měly během celé rekonstrukce zachované 2 jízdní pruhy, ovšem vyhrazené pro Dopravní podnik Ostrava (ne pro hromadnou dopravu obecně, pouze pro 3 linky DPO). Rozkopat od září současně Pavlovovu a Výškovickou, Kotvu a výškovické mosty, znamená proměnit čtyřproudovku do města ve staveniště, kterým se budou prodírat náhradní autobusy za pět zastavených tramvajových linek. Takže po prázdninách auta na špalky, do konce roku s nimi stejně nikam nevyjedem.
2 roky byla Poruba temer zavrena. Vse diky rekonstrukci Svinovskych mostu a cele Opavske ulice, Rudna byla u rekonstruovaneho mostu zasekana a prodlouzena Rudna neexistovala jeste loni. A vite co stalo? Nic! Vsichni nadavaji kdyz se rekonstruje, ale jdyz je hotovo nikdo nic nechvali, nikdo nerekne je fajn, ze mame super cesty. V cesku je fakt tezke se zavdecit. Jednou za rok ke me jezdi znami, kteri bydleli v Ova, ted jsou v jiznich Cechach a jenom pjeji chvalou jak se to mesto rok od roku zmeni primo pred ocima.
Co bych měl proboha chválit? Že po 40 letech dokončili pár kilometrů Rudné?
Vylepšují zastávky a investují do všeho možného ale na řídíčich šetří! Jezdili pro ne během koronaviru tak velké poděkování atd a jak vše polevilo tak jim ani pololetní prémie nedali protože zaznamenali ztrátu a náklady spojené s koronavirem! Hnus až se chce blit jak si neumějí vážit toho co mají!
Myslíte že řidiči ostravského MHD jsou jediný zaměstnanci na planetě kteří kvůli tomu nedostanou o pár korun víc?
Pokud jste nespokojeny – zmente zamestnavatele… Nic a nikdo Vam prece nebrani..
Jiny uhel pohledu:
Budte rad ze stale jeste mate moznost mit praci ridice tramvaje – za nekokik malo let tento post zanikne a budou jezdit na automat..
Ja treba ve svem zamestnani pololetni premie vubec nedostavam a netroubim to do sveta. Ale po nove rychlejsi trati se rad projedu a i na tu opravenou zastavku si rad stoupnu.
Jak vidím tak Ostrava na rozdíl od takové Olomouce jede. Jde vidět že je to takový razovity kraj.
jojo, kdyby si tak vetu Navzdory ztrátě způsobené koronavirem nechceme, aby se krize promítla do omezení investic. rekli v olomouci…
Na co jsou nějaký tzv. hyper investice, tzv. vylepšení, když jízdní řády jsou jak noty na buben, neustálé změny které ovšem reálné nikam nevedou a jízdné prakticky nejdražší v republice….. Spíš by to chtělo udelat opravdu smysluplné jizdní řady a návaznosti, a ne nějaký pa-intervaly. A vozeni bezdomovců a pochybných takyobcanů, kterých si revizoři raději nevšímají, jen b****í slušné lidi…. V tom by měl být rozvoj. Na co je super zastávka, na které budu stejně čekat dvacet minut jak trotl…. Bohužel i já zatvrzelý vyuzivatel hromadné dopravy jsem se díky úpravám z poslední doby stal v prac.kolektivu předposledním, který přestal… Číst vice »
Pokud si myslíte že je nejhůř, tak nezapomeňte že s dalším jízdním řádem nám znova ukážou, že může být ještě hůř. Známe to všichni, ať už od DPO nebo příměstských budů nebo i vlaků S.
Tak mě je naprosto jasné, že stále je ještě co „optimalizovat“. Bohužel, pro ty, co tomu sefujou, je podstatné, jestli to má WiFi a kolik to má pater, ale ne v kolik a jak často to jede…. Takže bude systém tzv. Oděssko-zuryšský….jednou za 70minut, za to s WiFi a klimatizací….;-);-);-);-);-) Ale co, podstatný je, že bude nějaký super hyper terminál na jízdenku, která vám v půli jízdy stejně přestane platit, tak co ne;-)
Tak se mají využívat fondy, ne jak zaprděná ustrašená Olomouc.
Přesně to samé jsem chtěl napsat, hlavně, že v Olomouci kupují tramvaje po jednom kusu za „krásnou“ cenu…
Podlem meli by zacit zahlubovat nektere zastavky a koleje u nejrusnejsich krizovatek jako je vodarna, ci trebovice, ale to se jen tak nestane. Paterni linka Ostravy zrychlilia serie rekonstrukci behem poslednich 2 let o 20% a snad projekt chytrych krizovatek a budouci planovane rekonstrukce stahnou dalsich 10-20% na dojezdovem case.
Uveďte které rekonstrukce zrychlily kterou linku v posledních dvou letech o dvacet procent?
Z Poruby do centra se dneska se dostanete o 4 min drive, z 22min na 18 je slusne zrychleni a skrz chytre semafory by se mel clovek dostat na 16min.
A 5 minutové zpoždění k tomu, co😂😂
Z jakých podkladů jste čerpal? Já jsem namátkou došel k nulovému zrychlení oproti JŘ linky č. 8 platného od 13. 12. 2009 od zastávky Vozovna Poruba na zastávku Náměstí Republiky nebo Důl Jindřich, odjezd po 13. hodině, více jsem nehledal, kdo má dost času, tak prosím, sem s tvrdými daty.
https://web.archive.org/web/20100418143138/http://dpo.cz/jr/20091213/008.htm
Tenkrát i podle aktuálního JŘ na minutu shodné časy.
Toho, že v centru Ostravy mezi zastávkami Náměstí Republiky aDůl Jindřich přibyla zastávka Karolina jsem si vědom.
Sam jste si odpovedel, jedna zastavka je zdrzeni min. 2. min a to z 20 min a to je 10%.
To je demagogie. to se jen tak nevidí, ke zkrácení času nedošlo a i kdyby, tak 2 minuty nejsou 4 minuty. Dal jsem si tu práci a vyhledal jsem JŘ linky č. 8 platný od od 3.3.2013, tedy z doby, kdy už zastávka Karolina existovala. https://web.archive.org/save/_embed/http://www.dpo.cz/jr/2013-03-03/008.pdf Tehdy i nyní, Poruba,vozovna, Důl Jindřich, první tramvaj v pracovní den po 3 hodině potřebuje 22 minut, ve špičce po 13 hodině to je 26 minut. Zrychlení se nekoná, ani v noci, ani ve špičku. Takže jedině si dovedu představit, že jste vzal (asi nynější) dobu jízdy v noci, 22 minut a (asi tehdejší)… Číst vice »