Přehledně: Do pěti let má přibýt 177 kilometrů dálnic, letos se otevře 22 kilometrů

Stavba D1 Přerov - Lipník. Pramen: ŘSDStavba D1 Přerov - Lipník. Pramen: ŘSD

Rok 2018 patřil vůbec k nejchudším, pokud jde o nové kilometry dálnic. Řidičům se otevřely pouhé necelé čtyři kilometry na

97 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Nejak mi tam chybí úsek D11 od Jaroměře na polské hranice u Královce. Během 4 let budou Poláci v prostoru Lubawka/Královec s hotovou dálnicí na státní hranici. U nás ticho po pěšině.

Ulafme

V Polsku letos plánují otevřít 35 úseků dálnic s celkouvou délkou 533,9 km! Ne, není to překlep. Dalších 769 km je rozestavěných nebo jsou na tyto úseky podepsány smlouvy se zhotoviteli. A to díky tomu, že na rozdíl od ČR: – nemají zákony podporující ekoteroristy – nemají prezidenta, jehož jediným zájmem je, kdo mu naleje a koho dnes urazí – nemají Babiše, jehož jediným zájmem je rozšiřovat vlastní majetek Mimochodem, v poslední předvolební debatě v ČT před volbami v roce 2013 (!) zmínil Babiš jedinou věc: tristní rychlost výstavby infrastruktury v Česku. Od té doby mělo ANO všechny potřebné ministerstva… Číst vice »

železničář v důchodu

A jaké jsou parametry těch polských dálnic (navíc stavěných zjevně v mnohem výhodnějších terénních podmínkách, než jaké jsou většinově v ČR)?

Vorech

Vsude v Alpskych zemi se stavi rychleji a levneji nez u nas.My troskotame na byrokracii a neschopnych urednicich a vladnouci garnyture!

Jiří Šrámek

Vaše logika je skvělá. Jen postrádá logiku. V polabí se v ČR také skoro nestaví, i když podmínky nejsou jiné, než v Polsku. A to, jakým tempem staví dálnice v Alpách či v Chorvatsku, Vám asi uniká úplně. Cosi, a není toho málo, prohnilého je ve státě Českém

železničář v důchodu

Nerozporuji, že v ČR mnoho prohnilého – jen jsem se ptal na parametry polských dálnic, o nichž „Ulafme“ tvrdí, že mají být letos uvedeny do provozu, a místo toho, abyste mi na to aspoň trochu kvalifikovaně odpověděli, mě jen zbytečně osočujete a odvádíte řeč někam úplně jinam od tématu!

Souprava

Jejich parametry jsou takové, že na nich neplatí režimka.

Ulafme

Parametry jakého druhy máte na mysli? Pokud technické tak vězte, že de facto stejné jako v ČR. Vše nové se staví v plných profilech 2×2 s tím, že například mnoho očekáváných vytížených úseků, například části A1 nebo obchvat Varšavy, se staví rovnou jako 2×3. Další budované úseky jsou na případné rozšíření připraveny tak, že DŚU (obdoba naší EIA) je rovnou na plánovanou větší šířku, přičemž mosty a nadjezdy už se v profilech 2×3 rovnou staví. Například na S3, kterou jsem několikrát projel. Vše je dostupné zde: http://ssc.siskom.waw.pl/ Jo, to ŘSD plánuje už čtvrt století obchvat Prahy, který když náhodou za… Číst vice »

Souprava

Aspoň, že ŘSD staví užitečné věci. SŽDC místo toho opravuje lokálky ze Zruše do Kácova pro 2 lidi nebo zabezpečuje přejezdy za desítky milionů pro prázdné motoráčky na lokálce do Kouřimi, kde jede někdy až 6 cestujících na vlak (ty 75% slevy nové cestující nenahnaly, čím to?). Že tam ale to drahé zabezpečení přejezdů sehnalo panečku tolik nových cestujících. A ústecký kraj místo, aby opravil rozbité silnice, oživuje lokálku zavřenou právě pro nevyužívanost. Už aby přišla další ekonomická krize a ukázalo se, co je potřeba a co je jen rozhazování peněz.

Vorech

Souhlasim s vami, na venek to tu vypada bez jakekoliv koncepce. Kdyz vidim cisla,ktere vlada (ne)investuje,tak misto delani,opravdu jen kecaji a kupuji si hlasy volicu.Nez opravovat lokalky,ktere sotva prezivaji,je lepsi penize investovat,treba na posileni uzlu okolo Prahy.Neresit zachranu mostu,ale postavit novy,treba i kopii.Proste koukat vice do budoucnosti……

Souprava

Ano, přesně tak. Ona ŘSD to má trochu snazší, neb na silnice nižších tříd nedosáhne a nemůže v ní žádný lobista prosadit jejich údržbu na úkor hlavních silnic, u SŽDC tenhle ochranný prvek chybí. Lokálky se na kraje převést bohužel nepovedlo (k radosti ultrašotoušků). A proto máme silnice nižších tříd v tak špatném stavu… neb peníze na ně určené leží místo v krajích u SŽDC a ta je cpe do lokálek… kdyby ty peníze patřily krajům, určitě by je nenacpaly do např. zabezpečení přejezdů na lokálce, co vede do polí 1,5km za Kouřimí apod.

Vladimir

Díval se někdo na ty nesmyslné ceny oprav na lokalkach? Případne mi při porovnání s hlavními koridory, ze ceny jsou v některých položkách klidně i trojnásobné. Možná proto se tak hojně opravuji, protože to je mala domu pro par vybraných.

Tomáš V.

Nesmysl. Nezastávám se současnýho stavu, to ani omylem, a ano, i mně to připadá kolikrát jako totální nesmysl. Rozdíl je v tom, že takový stavby nikdo neblokuje (spolky podlidí z Tetčic, různých domobran naštvaných matek a jiných, co si nedokážou uznat, že se před koupí domu měli podívat do územního plánu, vstřícnější postoj v dotčených obcích atd.). U páteřních tratí je to horší, nikdo nechce mít trať u baráku, a jelikož byly takovým lidem dány instrumenty pro jejich neomezenou obranu, tak je využívají. Ono to není až tak překvapivý. Za komoušů se řeklo, že tudy povede nová trať, a basta,… Číst vice »

Souprava

Ale to není „aspoň něco“. To je investice do růstu ztráty. Ty lokálky, do kterých se investuje, jsou k ničemu. Když se do nich zainvestuje, tak místo aby se konečně zavřely, budou se muset dál držet, takže bude růst ztráta z jejich provozování. Vy byste investoval do firem, jejíž jediná vyhlídka je generovat stále větší ztrátu? Nebo byste se snažil takové firmy co nejdřív zavřít, zbavit jejich akcií, dokud za ně dostanete aspoň drobné? Pokud by pro vás jejich výrobek měl určitou cenu, tak byste ho určitě nahradil levnějším substitutem, tj. v případě lokálek autobusem.

D "tady na moravě"

Seznam pěkný, ale rovnou můžete umazat D1 Říkovice a D49, tj. 31 km. U zbytku se budeme modlit, ať se to podaří, případně ještě něco málo přibude (D55?)
Tedy to máme nějakých 36 km dálnic na jeden rok. Tempo sice špatné, ale oproti chudým letům minulým rozhodně lepší. Bude ale smutné sledovat, jak se tato čísla za prvé zkrátí a za druhé jak se po jejich dostavbě opět dostaneme zase tam, kde jsme byli. Kór pokud můžeme po této politické garnituře (resp. možná během jejího vládnutí) očekávat propad ekonomiky.

Martin Škodáček

Tak výčet slušný, na počet km je to ale vzhledem k rozloze a nedostatečné síti málo :(. Chybí mi ve výčtu D0 Běchovice-Modeltice což je naprosto klíčový chybějící úsek jak pro samotnou Prahu z hlediska kapacity sítě, tak množství tranzitujících. Ono se totiž může stát, že až budou dostavěny kritické úseky mimo Prahu (D6, D7, D11, skončí reko D1), tak zkolabují dálnice u Phy a vně Phy (Štěrboholská radiála)…

Vladimir

Nad tímto jsem už taky několikrát přemýšlel. Dokonce me napadlo jestli by náhodou nebylo vhodne udělat ještě jeden a podstatne vetsi okruh skrz Středočeský kraj.

železničář v důchodu

Což samozřejmě všichni soudní už dávno vědí – jen se o tom nesmí mluvit (pod „trestem smrti“) a jediné, co se sní prosazovat, je ten „pseudovnější“ okruh rádoby „kolem Prahy“ = v jejích hranicích ze 20 . let minulého století.

VRT

Protože si někteří „odborníci“ myslí, že okruhy vyřeší dopravu v Praze. Samozřejmě naprostý nesmysl.

železničář v důchodu

Nejsem si vůbec jist tím, že si to myslí – spíše se domnívám, že v tom ti, kdo si urvali možnost o tom rozhodovat, mají nějaké své vlastní zájmy, a tím tvrzením, že právě to a jedině tak to vyřeší veškerou dopravu v Praze, jen účelově „oblbují“ zbytek národa.

Tomáš V.

Poprosil bych Vás o zdroj k nějakému dokumentu, kde bych se dočetl o lepších alternativách, nějak rozumně zpracovaný. Není to ironie, myslím to vážně.

Sám nevidím v okruzích žádný problém, naopak. V případě D0 to navíc vidím jako řešení převážně mimopražského problému (popř. nutnosti Prahou projíždět aka Štěrboholská atd.). Doprava jako taková v Praze je kapitola sama pro sebe a s D0 bych ji moc nespojoval.

Démon

Rok dokončení 511 je již 2025.

K.S.

Okružní dálnice je podle mne pitomost, lepší by byla severní průchozí dálnice Roudnice-Mělník-M. Boleslav-Hradec-Olomouc (Alternativně na Nymburk a D11). Jižní silnice Plzeň-Brno cca v trase prvorepublikové Dálkové silnice Plzeň – Ostrava s tím že to pak uhne na II/602, I/38, II/402 I/23 II/395, II/152 Pak severojižní D55 + I/55 Břeclav Reintal. Pak průchozí silnic Brno-Wroclav, od Svitav jako pořádnou jedničku částečně ve stopě Hitlerovy dálnice. Modernizaci I/37 Bíteš-Pardubice. Pak zbývá modernizace II/113 etc. jako spojky D11 a D3. Takto upravená síť by mohla fungovat podstatně rychleji a také řešit problém Prahy. P.S. Tímto bych chtěl redakci Z Dopravy.cz požádat o… Číst vice »

Pedro72

Přerov – Lipník letos nebude. Takže si odečtěme 14 km. A není to na koho hodit, protože je tam všechno špatně, od projektové přípravy až po laxní přístup zhotovitelů.

Jan

Proč by jako neměl být? Máte snad nějaké stoprocentní informace, že ten zbytek nestihnou za rok dostavět?!!

petr.r

Teroristi brání to napojení, tu křižovatku v přerově. Pochybuji, že by udělali provizorní sjezd. O zbytku napojení na říkovice je škoda mluvit.

Pedro72

Úsek na Lipník je papírově hotový, stačí ho „jen“ postavit. Za rok to má být hotové, ale nejsou dokončené mostní konstrukce, chybí náspy atd. Při dodržení technologických lhůt je termín 11/2019 tak na hraně. Jestli ne na 100%, tak na 99% se otevření na zimu nedočkáme.

Jan

Co to je za blbost? Těleso dálnice je až do Lipníka hotové, dodělává se most u Oseka, který je zhruba ze 75% hotov a dále je potřeba udělat most přes vodoteč u Lipníka a taky chybí dodělat dopojení na D35. To vše se dá stihnout do podzimu. Cementobetonová vozovka je již všude hotová a mobilní betonárka odvezena a lze začít pracovat na odpočívadle. Podívejte se prosím na YouTube, kde jsou nahrány měsíční přelety s dronem, než začnete psát, že se něco nestihne.

Pedro72

Stačí počkat 10 měsíců a budeme znát výsledek.

Jan

Křižovatka Přerov-sever není součástí stavby Přerov-Lipnik a dálnice je provizorně napojena přes služební sjezd SUD na silnici I/55.

Stan

Abych si všiml, že u nás přibývají dálnice, tak by za každé číslo museli připsat nulu. Tyhle drtky jsou pod mou rozlišovací schopnost.

noerf

Neměla být D3 dotažena v roce 2023 až na hranice s Rakouskem?

PetrN

No na ŘSD v mapové aplikaci to víceméně stále tvrdí… Třebonín-Kaplice 2020-2022, Kaplice-Nažidla 2021-2024, Nažidla-hranice 2021-2023 tak uvidíme 😀

Vladimír Bílý

Jestli je někde na D3 problém a potřeba něco urychleně dostavět, tak je to opačný konec od Prahy. Jestli je někde na spojení do Rakouska závažný problém a potřeba rychle něco dostavět, tak je to D52 … Podle sčítání dopravy 2016 má pohraniční úsek na Linz pouhých 5 000 vozidel denně, takže se jedná spíše o neprioritu…

PetrN

S tím naprosto souhlasím, na druhou stranu v trase D52 je akutní jen obchvat Mikulova, zbytek trasy vede kompletně mimo obce a geometrické parametry stávající silnice I/52 jsou taky víc než dobré, což se o I/3 úplně říct nedá (železniční přejezdy, Kaplice nádraží, Netřebice…). Rakouská strana na Vídeň dřív byla katastrofa (věčně ucpaný Poysdorf a jiné), na moravské straně takový problém nebyl..

liposh

Ve své podstatě nemusí být ten úsek od Pohořelic k hranici ani pravou dálnicí. Stačí pouze udělat mimoúrovňová křížení se všemi silnicemi , vytvořit pár míst, kde předjedete kamion a zvednout rychlost na 100 nebo 110 kmh a všichni budou spokojení, nemám pravdu?

PetrN

Máte naprostou pravdu, uspořádání 2+1 (na hrází Nových Mlýnů klidně jen 1+1 jak v součanosti), mimoúrovňové křížení a obchvat Mikulova by postačoval.. Ono i aktuálně budovaný obchvat Drasenhofenu bude zatím jen v polovičním profilu dálnice

noerf

Vladimir Bílý: D3 se měla mezi Prahou a Meznem stavět od roku 2023, ale kdy k tomu dojde reálně lze těžko odhadovat.
Zároveň by D3 mohla byt alternativou pro D1 na trase Praha – Vídeň (přes Linec).

PetrN

S tou alternativou bych to až tak žhavě neviděl… Praha-Vídeň přes Linz je 100 km delší než přes Brno 🙂

železničář v důchodu

„kdy k tomu dojde reálně lze těžko odhadovat“
Až konečně někdo připustí, že prznit takovým způsobem Posázaví je zvrhlost a vymyslí lepší řešení šetrnější k přírodě i lidem – a do té doby bohatě postačí současné dobudování D4: jako „vzorek“ úplně stačí, jak už dálnicí rozťali Táborsko.

Souprava

A jak ho rozťali, to Táborsko? Jezdil jsem na kole v okolí Plané už před dálnicí a jezdím i nyní. Je tam o 1 most navíc, přes dálnici, která je cca 1,5-2km od původní I/3, která to rozdělovala předtím. Žádný les napravo ani nalevo od Lužnice není dálnicí narušen. A vida… LUŽNICE… ta to TAM teprve rozdělila! Zavřít ty lumpy, co Lužnici postavili, viď režimkáři? Hmm a zdvoukolejněnej koridor, co tam taky v tom pásu Lužnice – bývalá I/3 – D3 je napasovanej, ten režimkářovi nějako nevadí, tam platí režimka, takže PHS na koridoru, které rozdělují Planou vejpůl, ty vůbec… Číst vice »

petr.r

jak to psal babiš, ťoka by to chtělo vyměnit a já říkám, že jak se fotil ten rndr patrik, tak za tu fotku a, že mu dali tu vodu bych dával hodinový výpovědi, šak to vidíme v tych tabulkách, samý ?

Rossec

Vyměnit by se měl především prolhaný estébák Já-Nikdy-Bureš, který nemá zájem investovat, protože by byl jeho mínusový rozpočet daleko vyšší, radši ho prožere a rozdá, aby měl komouše ve své straně. Není Bureše není Ťoka…

petr.r

babiš dal lidem práci tady na moravě. My jsme tady na moravě rádi za každou otevřenou fabriku. Rodiče školáků nejsou bohatí jak v praze, jim dělá problém financovat i dojezd autobusu 20km za den. Spočítejte si kolik pražák dá za dvacet km a potom mluvte za sebe a néé za nepražáky.

klkl

Tak letos si ještě budete moci otírat omastek u koutků úst, ale večírek skončí a není to moc daleko. Kdyby hloupost nadnášela (řečeno s klasikem), mohli byste si tam dobře vydělávat pořádáním leteckých dnů.

petr.r

Ty letecké dni dobře vydělaly, asi je to tím, že lidé dostávají výplatu a jsou rádi, že je někdo zaměstná. Vy máte kolik volných pracovních míst?

klkl

Nechci být neslušný a neodpovědět, ale otázce moc nerozumím, každopádně volná místa se i na našem maloměstě nabízejí všelijaká a leckde. Píšete divnou češtinou, kdoví, jestli jste z té Moravy, jak píšete.

petr.r

když máte co říci o zaměstnavateli, tak jsem myslel, že jste lepší zaměstnavatel než babiš, kde berete ty informace, že nově postavená fabrika agrofertu bude končit, snad takové zprávy ví nejdříve uřad práce, nebo vy jste nějaký velitel zaměstnavatelů čr?

KLKL

Něco takového jsem opravdu napsal? Nebo jen někomu hráblo ještě hlouběji?

Jackub

Je rekordně nízká nezaměstnanost, dokonce je snad i více volných míst, než nezaměstnaných. Tak jaký vděk za výplatu? A ten dotaz na volná místa je taky mimo…

Jirka

Jakou konkrétně dal praci? To ze koupil fungující fabriku neznamená ze dal lidem praci, jen se změnil zaměstnavatel.

petr.r

on aji vystavěl…..že koupil fabriku, která nic nevyráběla a neměla žádnýho pracovníka je podle vás co? Když znáte jenom věc z pomluv, tak asi nevíte jak vypadá.

Kubrt

Tak dejte příklady těch vystavěných fabrik.

KLKL

Ale takhle ho nevyargumentujete. Jistě že Bureš staví a modernizuje a zaměstnává. Zmnožování majetku jistého fondu ho baví. Zvláště když se o ziskovost svého podnikání nemusí extra starat, tu zajistí šikovně nasměrované dotace…

petr.r

Bureš byl zaměstnancem čd a už tam nedělá a nebyl stavitel. Zjistěte si to.

petr.r

Babišův Agrofert otevřel v Chropyni novou líheň kuřat za 250 milionů
Fatra atd. Jste zaslepenec? Stačí se podívat na zvyšování autobusové dopravy, kde ještě nedávno se rušily spoje atd.

Kubrt

Fatru atd. postavil Babiš ve stádiu folikulu své prepubertální matky, já jsem zaslepenec a vy jste mi otevřel oči, to by k tématu stačilo. Omlouvám se za spam.

Asdf

Zvyšování autobusové dopravy nemá na svědomí Babiš, ale krajské samosprávy. To nevíte?
Ale vždyť Agrofert už přeci nepatří Babišovi. Nebo počkat, že by nám zase lhal? 😉

Matů

Zkuste nám prosím napsat kolik je tam průměrná mzda v té líhni a kolik lidí tam dělá nebo lépe kolik zaměstnanců potřebovali oproti dřívějšku? Případně kolik je tam zaměstnaných cizinců?
Případně se zkuste podívat třeba tady:
http://a2larm.cz/2017/09/to-je-jen-pro-silny-jedince-nikdo-tu-nevydrzi/
jak se pracuje u pana babiše. Možná si zkuste zjistit jaké to bývalo v Kosteleckých uzeninách před p. Babišem a jaké je to tam dnes.

Vorech

Ten už vám neodpoví, nemá argumenty a má to zakázané:-)

Vorech

Petr.r -A vy nemluvte za mimoprazske! Chapu vase pohorseni vuci mestskym liberalum,ale verte, ze bez nich, budete vyrabet jen na sklad. Nic mene, fabriku oteviraji podnikatele, ne premieri a hlavne ne ten, co nema zadny majetek. A rad si prectu,jakou ze fabriku postavil a dal vam praci!

petr.r

tak chlapečku 7minut už to tady je a ty jenom prudíš a máš na očích klapky? Když jsi tak chytrej, to jako je pro tebe přítěž si to najít?

Martinm

Bože jak někdo může být někdo tak hloupej. Když teda pominu že jste stejně jen provokatér a vysírka. Tak Babiš jako politik nemá co vlastnit a stavět, a jestli opravdu neco postavel tak rozhodně ve fabrice nedělají moravaci ale Ukrajinci a Rumuni.

Rossec

Jj, jako politik slibuje a jako podnikatel koná. Kde jsou ty naslibované školky a domy pro seniory z daní EET !!!

Petr

Ukrajinci ma Moravě? Co by tu dělali, tady ve fabrikach makají Moravaci.

Martinm

A krom toho střední Morava, kterou tady naznačujete je jeden z nejbohatších regionů v zemi takže stavět fabriky tam je nesmysl.

Jan Sůra

Dobrý den, mohl byste prosím přesunout své aktivity v obhajobě agenta StB a lháře Andreje Babiše přesunout někam jinam? Děkuji.

petr.r

tak to smažte, když podporujete Patrika.

Vorech

Kdyz pominu to tykani,tak slepicarna neni duvod pro oslavu pana,ktery lže podle toho,jak vy volici to zrovna chcete slyset.Puvodne stredopravicove hnuti,neni schopno vam rict realitu do oci. A jak pisou panove dole,za tech 5 let,mohlo ANO pripravit legislativu a zakony tak,ze strategicke stavby pojedou ve zvlastnim rezimu….predstavte si pod tim cokoliv,treba jednodusi odkupy,vymeny pozemku az mozne vyvlastneni.Nema ani vyresene dalsi financovani staveb,az skonci dotace.Misto toho prachy necha projezdit duchodce.Studenti maji mit slevu z mista bydliste do mista skoly,klidne i 100%.Takze pane PetreR,preji vam dalsi nevyhrocene diskuze,treba pochopite,ze zde mnoho lidi diskutuji a argumentuji.

D "tady na moravě"

Kolego „tady na moravě“. Já ti řeknu, že „tady na moravě“ jestli někoho nemáme rádi tak estébácký šmejdy a zaprodance. Asi chodíš do nějaký špatný hospody (rozuměj společnosti), protože „tady na moravě“ by ti lidi ukázali co si myslí o tvých názorech.

Daniel Mach

Je to krása číst si v diskusi o dálnicích jak nějaký premiér dal někomu někde práci (asi slušně zaplacené PR). A trochu jste zaspal s těmi dojezdy školáků. Vždyť mají 75% slevu na jízdném. Nebo to na Moravě neplatí? Nakonec se ukazuje, že ekologové měli (i když nechtěně) pravdu. Mělo se stavět méně dálnic (co do počtu), ale rychleji, v delších úsecích a pořádně. A stavby se měly dobře a včas připravit. Vždyť i ta D1 se opravuje z evropských peněz jen proto, že nemáme připravené nové úseky a tedy nestíháme utrácet přislíbené dotace. Problém tedy není v realizaci, ale… Číst vice »

Radeček

Mluvte za sebe, ne za moraváky.

Asdf

Bohužel tu děláte akorát vašemi guruovi Babišovi medvědí službu, jelikož jak jste si jistě všiml, vašemi „inteligentními“ komentáři se tu baví naprostá většina diskutujících a akorát tak potvrzujete všeobecné mínění, že voliči Babiše příliš rozumu nepobrali.

Souprava

A vy zase potvrzujete, že nevoliči Babiše nedokáží tolerovat jiné názory, což je snad ještě horší…

Vorech

My je tolerovat dokazem,ale vy misto argumentu zacinate akorat napadat. Ja u pana Asdf,nikde nevidim,ze by je urazel nebo neco psal o tom,ze zpochybnuje vysledky voleb.Jen napsal fakt,ze lidi s nizsim vzdelanim a lidi vyssiho veku je volicska zakladna ANO.A hlavni zdroj informaci pro volice ANO jsou komercni televize a bulvarni noviny……

Souprava

A neumí ani počítat… mít 40% mezi vzdělanci, ale o 90% méně voličů znamená, že v absolutním počtu volí Babiše stejný počet vzdělanců. Ale jen ohybejte, ohybejte. A komerční televize narozdíl jisté nekomerční alespoň nemají manipulativní zpravodajství, které dává prostor jen jednomu typu názorů. Naštěstí víc než rýpat a prudit na internetu nemůžete, výsledky voleb jsou dané a reptáním vládu neshodíte. Zkuste se už konečně smířit s porážkou (současnou i budoucí za 3 roky) a bude vám líp. Hezký zbytek dne.

Jan Sůra

Jak se prosím pozná nemanipulativní zpravodajství českých soukromých stanic? Berete to podle Primy nebo podle Barrandova?

Souprava

Můžu napsat do pošty, sem to nepatří. Zde jsem se pouze chtěl zastat Petra, resp. upozornit na to, jak „lépe“ se chová „protistrana“. Dejte mail, až se k tomu dostanu, napíšu. Jako příklad uvedu např. časté pouštění komentářů Kalouska s 5% v průzkumech nebo dávání prostoru každé opoziční straně, kdy ČT viditelně zneužívá toho, že je velká řada malých opozičních stran, takže v součtu jim poskytuje mnohem více mediálního prostoru ve svém zpravodajství, než stranám vládním, které oslovily více voličů. To je fér? A to nemluvě o tom, jak málo prostoru dává ČT třeba SPD. Nejsem zastánce přístupu „20 minut… Číst vice »

Jan Sůra

1. Česká televize není placena z daní, ale z televizních poplatků. Jejich placení je svobodná volba každého, kdo potřebuje v životě televizi. Pokud ji nevlastníte, neplatíte, jednoduchý princip. Takže řeči o daních si nechte od cesty nebo na facebookové profily a diskuze SPD. 2. Nad vyvážeností pořadů bdí Rada ČT a Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Můžete poslat odkaz na nějakou zprávu, v které se mluví o upřednostňování jedné politické strany proti jiné a většímu prostoru? 3. Mám rád fakta, nikoliv věty typu Kalousek s 5% dostává možná 3-4x tolik prostoru, co Okamura. To je argumentace ve stylu Pitomia,… Číst vice »

Souprava

Už si ten zákon nepamatuji, jak přesně zní, ale myslím, že placení za ČT je povinnost i toho, kdo má přípojku na internet, bo ČT24 online a další ČT věci online, takže jak tomu mám uniknout? Žít v jeskyni? Ne díky, byt nás stál peníze. V radě jsou lidé naklonění jistému bloku, jinak by nemohlo ČT projít co jí prochází. Odkaz poslat nemůžu, takové články nikdy nepíše (sám to určitě víte), ale stačí sledovat a měřit čas jedněch a druhých. Když už musím ČT24 platit, tak ji mám celý den jako kulisu v práci (říkejte tomu třeba poznávání nepřítele, nebo… Číst vice »

Vorech

A on jediny zdroj informaci je CT? Pokud chcete vyvazene zpravodajstvi,ktere si “platite” jsou treba radia CR. Ty posloucham vice nez tv a ze by nekdo daval vetsi prostor te ci one strane, jsem zatim nezaznamenal. Co de tyka SPD, SPO, tak nikdo nemuze za to,ze na polozenou otazku radeji utecou nebo zacnou utocit a musite sam uznat, ze to same zacal delat i Sam Bures!……A ze lide volici populisticke strany vice cerpaji z komercnich tv a bulvaru je proste fakt……

Souprava

A zase jen urážky… krásně jste se vybarvil. Kdo je Bureš? Naštěstí, jak jsem psal, nad vámi můžu mávnout rukou… můžete jen takhle osočovat a urážet na netu, nic víc nemůžete. A na netu vás mohu ignorovat, což vy nařízení mně vyhovující vlády nemůžete. Vy se naštěstí musíte podřídit. A tak je to správně.

Jan Sůra

Vám vyhovuje, když je v čele vlády lhář?

Souprava

Nejsem advokát pana premiéra. A zda vy ho interpretujete jako lháře, je váš soukromý názor. Na ten máte právo. Já mám zase právo na jiný. Respektujte to. Necpu vám ho. Akorát se ohrazuju vůči netolerantním vyjadřováním, urážkám, komolením jmen lidí a tak. To není fér play. Ale budiž, už budu k politice mlčet.

Jan Sůra

To je pouze realita,ne názor

Souprava

Ještě malé doplnění: Zkuste se zamyslet nad tím, zda mohou existovat i lidé, pro které není Babiš ideální, ale je pro ně mnohonásobně menší zlo, než něco tak arogantního jako Bartoš a celá ta Pirátská skvadra a celá řada dalších politiků. Jsou to právě tihle lidé, kdo rozhodují volby.. ne fanatičtí příznivci jedné či druhé strany, kteří ji budou volit i kdyby na chleba nebylo, ale lidé, kteří se musí rozhodnout, co je pro ně menší zlo. Lidé ochotní změnit názor, pokud se jim dá důvod. Jinými slovy… tyhle lidi neodradíte od volení Babiše říkáním, že je Babiš lhář a… Číst vice »

Jan Sůra

Sorry, tohle vzdávám. Alespoň vím, jak přemýšlí volič ANO. Chtějící slyšet jen to, co se mu hodí do krámu a co jeho názor podporuje, zcela ignorující fakta, vypouštějící do světa naprosté bláboly (tím naražím na váš poslední příspěvek o ČT, kde jste zcela regulérně lhal. Zhruba podobně, jako Babiš. Prostě něco vypustím do světa a na tom si trvám, že je to pravda).

Souprava

Když máte takový dojem z voličů Babiše, tak vám ho brát nebudu. Ale dle mě nelze dokázat, kdo z nás říká pravdu a kdo lež. Lze konstatovat, že faktem je, že Rada ČT neshledala pochybení, ale protistrana může zpochybnit nezávislost Rady ČT (např. říct, že toleruje moderátorům ČT zaujaté otázky) a co pak naděláte? Pokud si uvědomíte, že výsledkem našeho sporu by nebylo závazné rozhodnutí – koho volit (to nelze nikomu nařídit), ale stále jen čistě subjektivní volba, komu to dáme u voleb, tak náš spor ztrácí smysl. Nejde vůbec o to, prokázat že je Rada ČT nezávislá (to je,… Číst vice »

Jan Sůra

Napsal jste, že ČT je placena z našich daní. Zjevná lež. A takhle funguje celé ANO. Polopravdy, lži, hlavně, že se to tupcům líbí.

Souprava

Ale tady se nepřu. Máte pravdu vy, je to placené z poplatků (ČT), jak jste mě opravil, ne přímo z daní. Ale těm poplatkům je dost obtížné se vyhnout. Proč lpíte na jednom detailu, na kterém si nijak netrvám, neb je to tak, jak jste to opravil? Tahle nepřesnost přece nebyla hlavní pointou diskuze. Pro mě to je skoro jak daň, proto to zjednodušeně nazývám daní, ač máte pravdu vy, technicky to daň není a to to nijak nerozporují.

Kdybyste se radši vyjádřil k tomu ostatnímu.

Jan Sůra

Protože to ukazuje zásadní neznalost problematiky, přesto se pouštíte do jednoznačných soudů. Taková diskuze je pouze ztráta času. Držte se faktů a nepoužívejte jako zdroj informací jen výroky Pitomia a Andreje. To je vše. Další diskuze je opravdu zbytečná.

Souprava

Zkusme trochu jiný úhel pohledu na věc… (možná to více ozřejmí) Koho by dle vás měl volit konzervativně (opravdu ne liberálně, což snad není nic špatného) smýšlející člověk, odmítající členství v EU (fakt mám euronesmyslů a eurodotací po krk, to radši zchudnu), který nechce masivní přerozdělování veř. peněz, ale zároveň nechce ekonomickou radikálnost jakou nabízejí Svobodní (resp. má ji za nerealizovatelnou)? A kterému vadí odpor vůči Rusku a Číně, protože podporuje volný obchod a nemyslí, že sance cokoli vyřeší (stejný názor mají i Svobodní)? Ale zároveň není vyloženě komunista, jen chce normálně obchodvat nejen se západem, ale i s východem?… Číst vice »

Vorech

A ze jste se zadtal pana Petra?Tak vsichni pouze psali o nedostatecne investici do infrastruktury,coz ma za vinu ANO a Tok….Po te sam pan Petr zacal vytahovat “Prazaky” a slepicarnu.Proste absolutne mimo misu….A branit se argumenty muze sam…..

Vorech

Pane Souprava,ja jsem absolutne v klidu.Me, jak rikate porazka, zatim ukazuje jedine,ze je tu stale demokracie a to me tesi asi nejvice.Co se tyka volicu ANO,tak cerpam z dostupnych analyz.A jen poukazuji na to,ze sam Babis,by rad jine slozeni volicske zakladny,nez se mu v poslednich letech povedlo umichat.Ono mu totiz nejak nezapadaji do strategie,byt za dobre s EU.Prumerny vek volicu ANO je 65,a to neni vubec dobra vyhlidka do budoucna.A ted se zas dostanem k tomu,ze pokud berete seriozni zdroj informaci komercni televize a bulvar,ktery proste u techto lidi vede,tak je jasne,ze hltajito,co dastanou vecer v tv novinach.Ja ctu vice… Číst vice »

Asdf

Jasně, komerční televize, např takový Barrandov, který je Zemanovou hlásnou troubou, nikým nemanipulují.
Aneb další do řady, který opět jen potvrzuje, že voliči Babiše mají úplně překroucený pohled na svět.
Děkuji za další a další potvrzení tohoto faktu 😉

Asdf

A vy jste tomu narazil korunu 😉
Copak netolerantního je v mém komentáři?

Tomáš V.

Wow. Jak může mít tenhle blemc nejdelší vlákno? 😀

Diskutovat s panem petrem.r je jako otevírat 4 km dálnic (pod xletým vedením ministra dopravy za ANO) – docela marný.