Přehledně: Bouřky zastavily koridor i objízdnou trasu. SŽ postupně obnovuje provoz

Strom na trati, ilustrační foto. Pramen: Správa železnicStrom na trati, ilustrační foto. Pramen: Správa železnic

Stojí také úsek České Budějovice – Horní Dvořiště, kde popadaly stromy na trolejové vedení.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dispečer

V podstatě se jedná stále o téměř shodné úseky … především na trati 225 .

Jiří 3

Na 225 by měla být hlavně výluka co si pamatuju. Vlaky linky R11 jezdí NAD z Horní Cerekve až do Českých Budějovic.

Knížecí rada

Včera „skončila“.

Jiří Kocurek

Tak to má traťovka teda jó co dělat, máknou si. Z tohle by zasloužili den placené dovolené navíc.

Leinad

Za to, že to nechali dojít do této situace?
Jestli má někdo přesčas, tak zaplatit klasickou hodinovku nebo nechat vybrat jiný den, ale není důvod nic víc.

Jiří Kocurek

O tom kde, jaká a jak častá údržba se bude provádět někdo rozhoduje. A pokud není takový šef určený, tak ani to není chyba těch v terénu.
A pokud traťovce chybí odbornost lesníka, tak to taky není chyba těch v terénu.

Pája

Přesně. Jsou to normální chlapi, kolikrát tátové od rodin. Chodí do práce a dělají to, co dostanou příkazem. Za ty příkazy určitě oni nemůžou. Ryba zpravidla smrdí od hlavy 😔

Ketchup1970

A stále budeme bránit hustě porosty stromu podél trati ? Klima se mění a musíme se s tím smířit a přizpůsobit se. A stromy nekacet jinde , kde jsou v bezpečí a lidem prospívají . Pokud jde o ochranu trolejoveho vedení , musí podél tratě být v nějaké vzdálenosti je on keře . Takový šeřík a spousta jiných splní úlohy produkce kyslíku i ochranu půdy a zároveň není nebezpečím pro provoz .

Jiří Kocurek

Blbé je, že ulomená větev ve vichru dokáže letět předaleko.
Začít hlavně tím, že se každoročně zkontrolují stromy a vyřežou se ty s poškozeným kmenem. Často je vidět, jak od ulomené větve začal obrůstat novou kůrou. Vevnitř to ale hnije. Dolů s takovým.

S výsadbou křoví souhlas, přimlouvám se za lísky.

Jaaaa

Vy si to představujete tak, že někde něco vysadíte, a ono to tam bude růst a nic jiného nebude?

Vy asi nemáte zahradu, že?

medical examiner

Zatím mám 🙁

Pája

Taky Vás nutí séct trávu, prořezávat větve a jiné radosti? Soucítím s Vámi.

Jiří Kocurek

Zrovna lísky mají tu výhodu, že je sem tam nějaký vzrostlý strom nezadusí. Jen je potřeba ty vzrostlé stromy probírat, žeáno.

Jaaa

Takže v podstatě kolem tratí chcete park.

Gwann

pokud pomineme to, že někde to není zcela reálné provést kvůli charakteru krajiny – prostě v CHKO nebo na horách/svažitých terénech obecně to je reálně neproveditelné, tak by mne zajímalo…. – jak budete řešit to, že někomu pokácíte les (kompenzace a náklady na to) – opakovaná údržba jsou další šílené prachy a kde je vezmete – změnu zákona musí někdo schválit a jak poslance přesvědčíte, že je budou voliči milovat za vytvoření 100metrů širokých průseků všude…. – kapacitu správních orgánů, neboť správní řízení při aplikaci jakéhokoliv zákona/vyhlášky bude kvůli četnosti zaměstnávat příslušné správní orgány tak, že už nevyřešíte nikdy a… Číst vice »

Jakub P

Další věc pak je, že opravdu silná bouře může poškodit i to trakční vedení samotné, možná tím spíš, když nebude vítr zmírněn lesem okolo.

Jaaaa

Jj, ono se řekne vykácet, ale pak nejsou chráněny boky vysokých stromů, které do té doby jiným porostem chráněny byly. A další jakýkoli silný vítr je poklidí všechny.

To jsou škody, které musí někdo zaplatit.

medical examiner

Existence CHKO je vyloženě formalita.

Jiří Kocurek

Když pomineme skutečnost, že koridorová trať zkrz CHKO prochází jen výjimečně, tak u kritické infrastruktury se to dá řešit: https://mapy.cz/s/nagovosohu
Jo, vím že tyhle dráty jsou trochu výš. Ano, je potřeba aby se CHKO a Dráha dohodli. Energetici to umí…

Jaaa

Jj, tohle je celé pěkný příklad prasárny elektrárny Dlouhé Stráně. Opravdu ne.

medical examiner

A šeřík taky voní.

Michal

Takže v Čechách jsou na tom dobře. Všechny zmíněné nehody dohromady jsou lepší, než situace na druhém koridoru.

Pája

Nebojte, zase ho zprovozní v plné síle. Projížděl jsem NAD včera a ty lidi normálně obdivuju.