Přehledně: Bodování přestupků se změní za rok. Přijde také řidičák na zkoušku a řízení od 17 let
Měření rychlosti, ilustrační foto. Pramen: Policie ČR
Novinkou, kterou do materiálu loni prosadila policie, je možnost při výrazném překročení rychlosti na místě zabavit řidičský průkaz.
může mi někdo vysvětlit, proč se zrušil zákaz řízení u přestupků typu jízda na dálnici v protisměru či vjetí na železniční přejezd přes zákaz? stejně tak to nechápu i u předjíždení na zákazu předjíždění, ale hlavně že se zavedl zákaz řízení za neoprávněné užití výstražných světel..to je opravdu závažný přestupek..
Takže stačí projít autoškolou a pak 10 let nesáhnout na volant a jsem zkušený mentor, ou jé 👌
stejně tak ho dát na dva roky do šuplíku a rázem budete zkušeným řidičem
Takže fajn, řidičák na zkoušku, protože novoridiči neumí řídit a jsou nebezpeční. Ale současně těm samým novoridičum umožníme řídit od 18 autobusy plné lidí. Ano, absurdistán.
Když dneska řídí autobusy kdejaký Balkanec s řidičákem z Balkánu, tak je to lepší? Řidič je dělnická profese a do dělnických profesí si nemůžete vybírat, protože byste taky nemusel nikoho sehnat.
Škoda, že se zde nedočteme, jak je to se záměrem novely, která opět umožní trestat jízdu na červenou na železničním přejezdu pokutou na místě. Čekáme na to jako na smilování, aby se dal začít i na přejezdech efektivně dozor pomocí kamerového systému. Současná praxe, že přejezdové přestupky jdou všechny do správního řízení, je bezzubá, neb naprostá většina končí odložením a beztrestností pachatele. A slibovali to již několikrát…
A co se konkrétně vylepší na efektivitě kamerového systému při pokutování na místě?
Především to umožní uplatnit alternativní systém, kdy postačí zjistit pouze vozidlo, místo a čas. Nepotřebujeme pachatele (řidiče) a inkasujeme majitele vozidla, známého z databáze. Toto lze velmi snadno a elegantně automatizovat kamerovým systémem, úspěšnost výběru je vysoká a výchovný účinek rovněž.
Jo aha, to jste mohl říct rovnou že jde především o výběr výpalného
Jízda „na červenou“ na přejezdu jde do správního řízení právě proto, že jde o vážný přestupek. Je potřeba ho dostatečně prokázat a obviněný by měl mít i možnost se procesně bránit. K informaci, že většina přestupků končí odložením, máte nějaký zdroj? Nejspíš ne, ale chápu. Útok na dráhu je ten nejhorší přestupek 🙂
Se správními úředníky jsme v těsném kontaktu, Vaše pochybnosti jsou poněkud úsměvné. Alespoň jeden příklad: na nejmenovaném přejezdu v tříkolejném úseku I.železničního koridoru je kamerový systém. Záznamy z něj se používají jako podklad pro správní řízení s přestupci. Ze 700 oznámených přestupků správnímu úřadu se podařilo pachateli jízdu do výstrahy prokázat ve třech (slovy „TŘECH“!!) případech. Většina lidí uplatní tzv. institut osoby blízké, resp. využije svého práva odmítnout výpověď či uvede, že vozidlo neřídila. A hotovo, celá obrovská snaha úřadů přichází vniveč. Takto si efektivní enforcement opravdu nepředstavuji, spíše jde o reklamu na bezzubost státní správy.
Zato Vy tu předvádíte reklamu na státní správu, ždímající prachy ber kde ber. V čem je problém, aby se na přejezd občas postavilo pár fizlů? Výchovný efekt by byl nejvyšší. Jo aha, bylo by to sice nejbezpečnější, ale nesypalo by to, že????
Když zajistíte tolik fízlů, aby se dali postavit na 8000 přejezdů, nic proti tomu nemám. Ovšem v dnešní době, kdy zoufale nejsou lidi, moc možností kromě automatizace nezbývá.
Máme nejvíce policistů na obyvatele snad v celé Evropě, tak aspoň pár by se jich snad našlo.
Ve správním řízení musíte prokázat, že obviněný přestupek skutečně spáchal. To z kamery, která slouží jen k trvalému bezpracnému přísunu peněz do městského rozpočtu, moc dobře nejde. A je to tak správně 🙂
Otáčení se, couvání, jízda v protisměru na dálnici bez zakazu rizeni? Jako fakt? Srovnejte nebezpecnost tohoto s nove planovanym zakazem rizeni v pripade poruseni prikazu/zakazu odboceni…! — Taky je „roztomile“, k jakemu posunu u pokut doslo. Co nejvetsi tlak na to, aby byla „sazka“ do spravniho rizeni, kde se clovek muze branit, spojena s bolestivejsi prohrou. V kombinaci s tim, ze policie neni povinna ukazovat dukazy v pripade rizeni na miste, je to fakt heges. „Pane ridici, jel jste do 10 km/h nad limit, ale nerekneme vam, jak rychle, protoze nemusime a fotku neukazeme. Tak to muzete mit budto za… Číst vice »
„Liberalismus“ ve stylu ODS.
ještě vtipnější je zákaz řízení za neopravněné užití výstražných světel… takže na dálnici v prostiměru se jezdit klidně může, za vjezd na uzavřený přejezd už taky nehrozí ztráta řidičáku, stejně tak za předjíždění na zákazu..ale běda jak někdo zapne varovky jen tak..to je hned bez papírů..asi to vymýšlí někdo po lobotomii mozku..jo ten zákaz předjíždění byl někdy až moc drsnej..protože se přestupku o papíry dopustil každý kdo předjížděl např. odbočující auto, což bylo naprosto běžné a nebylo to většinou nijak nebezpečné..
Nevím, proč by dopravní policista nemohl zabavit řidiči jedoucího 200 km/hod. po silnici řidičák ? To má čekat za bukem, až někoho rozmázne a projeví „lítost u soudu“ ? Jiný problém je stav silnic a neukázněnost ostatních účastníků silničního provozu. Dost „řidičů“ brečí, že spadli do struhy a Policie napsala do protokolu PRAVDU – tj. řidič nepřizpůsobil jízdu stavu vozovky !
Policie navrhuje zákony, typický znak banánových republik
Navrhovat může kdo chce co chce. Schvalují poslanci.
Líbí se mi ta konina, že nebudou řidičské průkazy v hmatatelné podobě. Budou, stačí se podívat kolik spoluobčanů opouští v létě republiku…. Tedy pokud e řidičák nebude v cele EU.
Tak toto ale jen naše ministerstvo samo neovlivní, ne? A naopak zavedení českých e-řidičáků jen nutnou podmínkou pro to co píšete vy. Tak proč tu nutnou podmínku tak kritizujete? 😉
Dle posledního vyjádření vlády, cca od roku 2024 bude možné v ČR nahrát OP a ŘP do aplikace (a prokazovat se tak v ČR), v rámci celé EU cca o rok později.
Budou, ale můžou ležet doma v šuplíku.
Tak v Praze mám tramvajenku také nahranou v mobilu.
A ten řidičák na zkoušku je jen pro motorku a OA nebo se to vztahuje i na rozšiřování na naklaďák/BUS?
Běžně se tento institut užívá při „prvním udělení řidičského oprávnění“. Tj. když budete dělat nejdříve áčko, spadnete do rámce řidičského průkazu na zkoušku (udělení ŘO na zkušební dobu dvou let). Při rozšiřování už pak ne. Stejně tak, když budete začínat béčkem.
Mě se nelíbí hranice zákazu řízení u takového přestupku, jako je jízda bez registrační značky. Každý z nás už jsme se účastnili pověstné bitvy u Kauflandu, kdy máme svůj vůz obouchaný že všech stran. A teď ruku na srdce, kdo z vás oběhne pokaždé auto, aby se přesvědčil, že tam má zacvaklou RZ a nějaký šikovný točvolant mu při ji při parkování nevyloupl….je adekvátní za to přijít na půl roku o řidičák? Jinak souhlasím s tím, že pokud nebude zvýšená kontrola, tak samotné zvyšování sazeb ničemu nepomůže. Pokud někde stojí policejní vůz, jedou všichni v okolí spořádaně … Máme nejvíce… Číst vice »
Zase na druhou stranu, sundat značky a vyrazit do přírody je již teď oblíbený trik pirátů silnic na terénních motorkách. Díky obratnosti svých strojů jsou pak těžko postižitelní. Pokud se to nebude vážněji postihovat, tak za chvíli bude jezdit bez značky každý.
O tom, žádná, ale právě proto by tam měla být hranice nula až třeba těch 18 …. Takhle dostaneš flastr půl roku minimálně vždycky. Takže máš šanci, že když dojíždíš, přijdeš o práci, dluhy a tp.
V ceskem absurdistanu take stoji za pripomenuti mozny trest u neplaceni alimentu v podobe zabaveni ridicaku.
Potrebujes auto na jezdeni do prace, abys ty alimenty mohl platit?
No, tak proste do prace jezdit nebudes, to bude pro to dite to uuuuplne nejlepsi reseni, to da rozum.
Je to asi ještě horší: Motorkáři si mezi sebou šíří fámu, že prý po veřejných komunikacích nemusí mít na krosce RZ, že prý to řekl jednomu policajt … 😗🤨🙄😣😮
ať si šíří co chtějí . předpisy jsou jasné. tak nějak vami popsaný stav celkem pěkně demonstruje schopnost chovat se dle norem těchto takyřidičů
Ono je to přesně opačně. Kroska nemusí mít RZ, pokud s ní jezdí jenom na crossových dráhách, ale tím pádem s ní nesmí na silnici.
No ale když ho nechytíte, tak ho stejně nepostihnete.
Střílet se po takové škodné nesmí.
Nejhorším možným přestupkem není ohrožování ostatních, ale klidně i nezáměrné potenciální zkomplikování buzerovatelnosti 🙂 To hovoří samo za sebe a snad už nikdo při smyslech nevěří tomu, že by kdy šlo o bezpečnost.
Ona jízda bez RZ je docela problém, který zasahuje dále než si myslíme. Těžko bude při kontrole policista soudit, zda jsem to udělal schválně či nikoliv, za to bude mít rudo v očích když si představí, že na vozidle chybí jeden ze základních identifikačních znaků, čehož jde velice pěkně využít i v rámci věcí horších než pouhý přestupek. Mimochodem – před jízdou je snad povinnost řidiče zkontrolovat minimálně pohledem, zda je vozidlo způsobilé další jízdy. Tedy samozřejmě nikdo po něm nechce, aby na parkovišti dělal generálku vozidla, ale myslím, že prázdné kolo nebo RZ nedržící v rámečku poznám pouhým pohledem… Číst vice »
Před jízdou jsem vozidlo samozřejmě zkontroloval a RZ byly na místě. Musely upadnout za jízdy. Konec hlášení.
Nesouhlasím ani s nula body za parkování, ani s řízením od 17. Jak se začnou kluci z ODS montovat dopravákům do práce, vždycky z toho vyleze nějaký paskvil…
přesně. obec v okrese kolín , deset let místní bojovali za zklidnění anarchie na silnici. vymyslelo se elegantní řešení- jednosměrný provož. provoz je poloviční. a podzimní volby vynesly ods v čele s místním ,,podnikatelem,, jehož kvalifikace pro vedení obce je řízení nákladního auta. a jednosměrka se bude rušit. no idioti. lidi z ods vždy kafraji do věcí , ke kterým nemaji vzdělání . kůrovec , ekonom a zlodej tuzek vi nejlepe jak zplanyrovat sumavu , 150 na dalnici , jasne zbohatlik z budejovic preci neda na dopravni statistiky , nebo nymad říman co nepotřebuje vlaky protože auta jsou operativnější. opravdu… Číst vice »
Zplundrovani Sumavy je zalezitosti zelenych skudcu, zejmena pak Bursikovych doktrin „Kurovec patri do lesa“ a „nechame hospodarskou smrkovou monokulturu ze dne na den lezet ladem, aby nam vznikla ta echt divocina“. Plus selhani tehdejsich koalicnich partneru, ze tomu natlaku podlehli a bezzasahovost schvalili. (Mimochodem, zajdete si tedka treba na Certovo jezero, to by jeden zaplakal. Vykacenyho je toho mraky a jeste jednou tolik tech stromu je ke kaceni dale oznacenych. Pri pohledu pres jezero by clovek zaplakal podruhe, cela ta jezerni stena je taky komplet mrtva. A to vsechno muselo jit k zemi jen proto, ze se to rozsirilo z… Číst vice »
Je směšné, že za to, že někdo zablokuje několik tisíc lidí v tramvajích tím, že zaparkuje na kolejích ve Vodičkově v Praze dostane pokutu jen 1500,-. I těch původních 2000,- bylo směšných, vzhledem k tomu, že svým chováním řidič způsobil škodu za statisíce. Ta maximální pokuta se měla zvýšit a ne snížit. Ale ono v Praze jsou pokuty obecně směšné, pokud parkování na den stojí 260,- a pokuta je 300,- přičemž ji řidič dostane tak 1x do měsíce při každodenním parkování, tak to nikoho k placení moc nemotivuje.
Problém není ve výši pokut, ale v tom, že by nejpozději do několika minut měla přijet odtahovka a odtáhnout to auto někam za město. Pak by si to každý rozmyslel.
Největší problém je ale ustanovení §41 zákona 250/2016 Sb.
Když spáchán víc přestupků, můžu dostat max. vrchní hranici. Úplně postrádá logiku, spáchám víc deliktů, ale budu trestán mírněji.
Takže si nasbírám 10 parkovaček, 3 zákazy vjezdu, párkrát vjezdu do pěší zóny někde v centru a budu to mít za 1500. Wow.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-250
jo jenomže je musíte nasbírat dostatečně najednou, aby je šlo projednat ve společném řízení
Za tolik přestupků najednou pošupete okamžitě na přezkoušení.
Už před více než 10 lety dál těmto lidem jasný vzkaz tehdejší primátor Vilniusu, jak bude nekompromisně bude nakládáno s nelegálním parkováním.
https://www.youtube.com/watch?v=V-fWN0FmcIU&t=5s
Nechci hodnotit jeho kariéru jako celek, ale tento krok jednoznačně palec nahoru.
Palec nahoru za primitivní destrukci?
Předpokládám, že v tomto případě šlo spíše o výchovný efekt – než riskovat, že někomu fakt hrábne a zválcuje mi auto tankem, tak to raději zaparkuju tak, abych měl klid.
za jasný vzkaz bezohledným autistům. schválně , zkuste zabrat 10 metrů čtverečních chodníku , někde u radnice ideálně , třeba si udělejte piknik na koberci a oploťte si to místo. jak dlouho tam budete? tak proč tolerovat autistum odstavený plech?
Byť chápu co chcete říct, spojení „bezohledný autista“ je spíše na přes ústa. Předpokládám, že jste si vědom, že autista může být i člověk trpící jistým onemocněním. Někdy by to chtělo vážit slova.
„Ale prosím Vás, vždyť to auto stojí na blikačkách, to on za chvíli pojede. Tak o co jde. “
Do uvozovek jsem to dal záměrně, neboť je to přesná citace toho, co mi bylo sděleno, když jsem žádal o vyřešení situace, kdy auto blokovalo průjezd. Jen podotýkám, že trvalo asi 15 minut, než vůbec policisté došli na místo (pešky, takže mi bylo jasné, že se nic konat nebude), takže o nějakém párminutovém stání nemohla být vůbec řeč.
Je to tak, omezení MHD tímto způsobem je za Západě považováno za jeden z nejtěžších zločinů. U nás panuje neuvěřitelná tolerance.
Snížení pokuty za překročení rychlosti do 10 km/h a nula bodů za tento přestupek mi připadá jako polooficiální zvýšení rychlosti v obci na 60 km/h.
Úsekové radary jsou známé, viditelné a každá navigace na ně upozorňuje (a třeba v Praze výběr pokut stejně nefunguje). Měření policií na místě je ojedinělá záležitost. Když Vás tedy jednou za 10 let omylem chytí, tak pokuta do 1500 Kč je směšná bez výchovného účinku.
Ten nulový výchovný účinek je ovšem dán tím, že je to jednou za 10 let, výše pokuty prakticky nehraje roli. Kdyby to bylo jednou za měsíc a navíc hned na místě, byť za dvě stovky, výchovný účinek to mít bude.
Přesně tak. Výchovnou roli nehraje výše postihu, nýbrž pravděpodobnost postihu.
Velká výše náhodného postihu je akorát vysoce nasírací.
Při naprosto vědomém a velkém porušování rychlosti a současném ohrožování všech okolo je pokuta až neuvěřitelných 25 tisíc. Tedy ani ne jeden průměrný měsíční plat. Jinde se za podobný přestupek zabavuje auto na místě nebo jsou pokuty, které dotyčnému většinou značně rozhodí jeho životní finance. Tak alespoň, že nově u nás už budou moci vzít ŘP na místě na celý dlouhý půl rok než se něj požádá zpět
Snížení pokuty za překročení rychlosti do 10 km/h
jaké snížení mate prosím na mysli? Současná je 0 – 1000, nová 0 – 1500
přesně tak , bydlím v ulici kde je 30. bez chodníků. těch 30 tam jezdím jen já. na kole. autisti to švihají mnohem , mnohem rychleji. bezohlednost a vyřvaná plechovou silou. vždyť jim je v autě dobře tak proč jet pomalu , že 50cm od jejich smradlavé hromady plechu jde dítě do školy , no a co , moje už ve škole je . většinou sympatický tatínek rozdávající úsměvy jen co vyleze z auta , starší dáma co ,,musí k lékaři,, a maminka vezoucí potomky na fotbal. a ty pěšáku uhni , já mohu vše tady to nikdo nemeří nehlídá… Číst vice »
autisti nemůžou za tvůj nepovedený život 🙂
Při vší úctě, ta vaše třicítka na kole vedle dítěte jdoucího do školy je podle vás ohleduplná, chápu to dobře? A nebo tojepřeceněcoúplnějinéhojátoubrzdím?
Spíš tojelegálnítakjetoautomatickybezpečnéaohleduplné.
No třicítka na kole už není úplně malá rychlost.
Ze třicítky to dřív ubrzdí to auto než cyklista.
Celkově jsou částky všech pokut velice nízké. Možná by fungovaly při jejich častém udílení. V ČR je ovšem kontrola a vymáhání pravidel skoro nulová. A taky to podle toho vypadá. Skoro nikdo pravidla nerespektuje.
Ale jak to bude po roce 2025 v zahraničí? Uznají mi ŘO podle OP? A co země mimo EU?
Podle mě je to nesmysl. Minimálně do zemí mimo EU budou muset na žádost řidiče vydat řidičák.
A co treba umazani prestupku z databaze po 5 nebo 10 letech, jak je tomu bezne ve vyspelych zemich?
Takhle akorat stvou lidi. Jezdim cely zivot podle predpisu a dodrzuju rychlost a jednou jedinkrat se stalo, ze po 35 km za kamionem jsem ho predjel na prehledne dlouhe rovince a pritom jel na 90 rychlosti 112 asi 10 vterin. No samozrejme kde jinde by merili, nez na prehledne rovince a krome pokuty jsem dostal dozivotni zaznam. I trestni rejstrik se da vycistit, ale zaznam v karte ridice ne a je to dost nefer…
Není to náhodou tak, že za rok bez přestupků se vám 4 body umažou automaticky?
Jenze Jirka se pta nikoliv na body, nybrz na zaznamy. Aby bylo zrejme, o co se jedna, zkuste si ziskat pres 106ku zadost o veskere evidovane informace, kdy jste byl v nejake interakci s policii. At uz coby poskozeny, v ramci kontrol, ci jinych momentu, kdy jste byl ztotoznen. Nakolik znalost skartacnich lhut nespada do obvykleho pravniho povedomi, nejeden clovek muze byt prekvapen, jak dlouho jsou statem ty ktere udaje uchovavany. Jeste „zabavnejsi“ je to v pripade, kdy clovek byl treba v minulosti obvinen z TC (treba rizeni pod vlivem) a byly provedeny stery pro profil DNA a policejni daktyloskopicka… Číst vice »
Jeste doplneni k predchozimu. V zaznamech samozrejme je i ono „reseni domluvou“.
Tedy kdyz policista rekne „ok, vyresime to domluvou“, vy souhlasite a podepisete, tak jste pravomocne uznan vinnym ze spachani prestupku a mate to v zaznamech.
Schvalne, kolikrat na tyto dusledky policie ridice pred souhlasem a podpisem upozorni… 😉
=> pokud s prestupkem nesouhlasite, jedinou spravnou cestou k dosazeni „nevinnej“ nebo „prestupek se nestal“ je spravni rizeni!
Body se mažou, přestupek z registru ne.
Když tedy do 2 let od získání řidičáku špatně zaparkuju a nezaplatím kromě směšné pokuty též jízdu v autoškole a psychologický blábol, přicházím o řidičák. Když rodič 17letého špatně zaparkuje, opět de facto přichází jeho dítě o možnost řídit. Zase nám zavedou snůšku nesmyslů.
Nesmysly bohužel píšete vy. Za špatné parkování se body nedávají.
A požadavkem na mentora je bezúhonnost týkající se počtu bodů. Takže když špatně zaparkuje, může dál dozorovat.
Nejohroženější účastníci, chodci a cyklisté mají smůlu.
Postihy za jejich ohrožování se zmenšují nebo nejsou bodově postihnuté vůbec.
Nezastavení vozidla před přechodem pro chodce ze tří bodů na dva, parkování na chodníku není postihnuto vůbec. Stejně jako ohrožení cyklisty těsným předjetím.
Kupkova změna nás opět přibližuje východní anarchii.
Cyklista nema na silnici co delat, na cyklostezce ano. Az se nauci respektovat a ctit predpis tak svuj nazor zmenim.
Vetsina si jezdi jak chteji, nerespektuji cervene, zakazy atd.
Automobily nemaji na silnici co delat.
Vetsina si jezdi jak chteji, nerespektuji cervene, zakazy, maximalni rychlosti atd.
Váš názor je jak že auto nemá na železnici co dělat a stejně je vidím každou chvíli uvízlé na železničním přejezdu. Cyklostezky totiž nejsou všude a kde to nejde musím fakt po silnici. Takže jedu si tak v klidu na kruhovém objezdu a zprava mi tam vjela paní co se vůbec nevěnovala řízení (telefonovala) a sejmula mě. No měl jsem štěstí, že to bylo i na kameře (dokonce i to telefonování bylo dost jasné), protože by se asi nedohledala jelikož z místa ujela (ve výpovědi uvedla, že si ani nevšimla, že někoho vůbec srazila) a nebo jiný případ, kdy si… Číst vice »
„Cyklista nemá co dělat na silnici, ale jen na cyklostezce“ – milý Jarku, to by zde ty cyklostezky nejdříve musely být!
Například v celém Brně je například míň než 10km cyklostezek. (plus pár desítek km stezek pro chodce a cyklisty, které jsou rozkouskovány do malých fragmentů mezi kterými není NIC).
Takže, prosím, jak jako dopr.předpisů dbalý cyklista mám po Brně jezdit?
Ja bych rekl, ze se od toho petrolheada dozvite, ze asi autem 🙂
A tak se vyrábějí cyklostezky místo funkčních železnic, namísto přesunu nadměrné zátěže ze silnic právě na ty železnice…
Hele četl jste vůbec, co jsem psal já? Že v Brně téměř není cykloinfrastruktura?
Nebo si jen stěžujete na špatném hrobě?
Až pochopíte, že cyklista má stejná práva a povinnosti, jako jiní účastníci silničního provozu, dejte vědět.
Az velka cast cyklistu zacne pravidla dodrzovat, tak taky dejte vedet.
Citation needed.
Fakt bych rád viděl reálná data pro tuto urban legend.
Problém u cyklisty jsou obvykle povinnosti…
Myslíte třeba „cyklostezky“ s cyklisto sesedni každých patnáct metrů? https://mapy.cz/s/cavatulaja
Mentální cvičení: zkusme si představit analogickou situaci u motorových vozidel. Představme si, že na nějaké ulici je co pár desítek metrů značka „řidiči, zastav a vypni motor“.
Jak by se to řidičům aut líbilo? Za jak krátce by taková šikana byla napravena?
Ekvivalentní buzeraci vůči cyklistům ale necháváme platnou.. 🙁
No nevím, na mapě vidím za sebou dva kruháky, každý z nich přetíná cyklostezka dvakrát. Asi nic příjemného, ale zkoušel jste třeba autem projet po I/37 Žďár nad Sázavou? Pokud ne, vězte, že tam je dokonale vytuněná červená vlna, a zastavíte taky čtyřikrát. Akorát s tím rozdílem, že z dálky se vám vysmívá zelená, o které víte, že ji nestihnete. Zatímco ono ‚Cyklisto, sesedni‘ je aspoň v čase neměnné.
jo , cyklisto slez z kola , to je cedule kterou vymyslel opravdu velmi hloupý člověk. měl jsem kdysi boty , ve kterých bylo nebezpéčné chodit . bo byly určeny na kolo. měl jsem se tedy i přezouvat? nebo cyklostezka svedená dalece od křižovatky , zakončena obrubníkem – cyklisto poraď si . přejeď místo jedné silnice dvě , otoč se na silnici – proč nepoužít připojovací pruh? rychlý , elegantní , 50cm široký .
problém u autisti je nezvládnutá agresivita , emoce bezohlednost a pocit silnějšího
proč by neměl cyklista co dělat na silnici? poradite mi jak jezdit do práce ? ja zase ještě neviděl motorkare jet podle predpisů. vyloučíme je z dopravy taky? nebo vás , vy asi nevyznáváte asertivní jízdu , soudě dle vašeho agresivního projevu. řidičům by prospělo psychologické vyšetřeni pro eliminaci jedinců nezvládající krizové situace za volantem a agresivitu .
Jediný agresivní jste tu ovšem vy. S názorem, že cyklista nemá na silnici co dělat, sice nesouhlasím, ale jeho autor aspoň nenadává ostatním a nepaušalizuje, což se o vás říct nedá.
A kdy se zavedou body pro cyklisty? Stacil by pak tyden jejich dusledneho kontrolovani a problem s cyklisty na nasich cestach by byl vyresen – 90% by jich ubylo.
Chápu vaši pointu, ale je zde rozdíl.
Cyklista povětšinou ohrožuje jen sám sebe, případně nějakého chodce (kterému může způsobit max. střední zranění). Automobilista ohrožuje kohokoliv, i s rizikem smrti.
Když vezmu jinou analogii, tak stát trestá loupež (krádež s použitím násilí) více, než krádež samotnou – právě proto, že jde o více společensky nebezpečné chování s horšími následky apod.
Nemám nic proti přísnějšímu postihování cyklistů. Jen bych byl rád, abyste si uvědomil relativní závažnost jejich chování.
Tohle tvrdí většina cyklistů, já dodržovat předpisy nemusím, ohrožují jenom sebe. Ohrožuje třeba chodce. Srážka v 25 a chodcem může být dost špatná a hlavně ohrožují všechny. Co udělá řidič auta, když mu to tam cyklista pošle? Snaží se mu vyhnout. Tím vznikají nebezpečné situace.
Osobně jsem se takto vyhýbá cyklistovi, co mi nedal přednost a málem jsem se srazil s autem v protisměru.
Cyklista svoji nepozornosti (aroganci? Ohrožuje přeci jenom sebe) ohrozil mě a auto v protisměru
Fair point, některé situace v nebezpečném chování cyklistů jsou stejně nebezpečné, jako v autě. Ale je zase nesmysl tvrdit, že *většina* cyklistů říká, že nemusí dodržovat předpisy *protože* ohrožují jen sami sebe. Ze 2 důvodů: 1) takových cyklistů (nedodržujících předpisy či říkajících totoú fakt nebude většina 2) nedodržení předpisů pro cyklistu (či chodce) mívá horší následky právě pro něj, než kdyby je nedodržel jako řidič auta. Jako řidič auta se můžu chovat více „sobecky“, co se bezpečnosti provozu týče, protože v případném střetu mne konstrukce auta často ochrání. Chodec či cyklista takovou ochranu nemá, a proto je v jeho zájmu… Číst vice »
„kterému může způsobit max. střední zranění“
Pane magistře, pokud vás někdo srazí na zem, což tedy cyklista rozhodně může, následky můžou být prakticky jakékoliv, včetně okamžité smrti. Ne každá lebka vydrží náraz na chodník.
Moc vám to povídá. Cyklista při střetu s chodcem dopadne o málo lépe než chodec. Každopádně nejspíš spadne taky. A z vyšší výšky.
https://transport.ec.europa.eu/system/files/2021-11/collision-matrix-2019.pdf?fbclid=IwAR3Zx1NUQk3_BZ8XL5AvfeBW4-6dHLjK5eQ_8iV7ZBvmV0IzzHwRHHzKbfc
Ohledně jádra věci nejsme ve sporu, prostě je to docela nebezpečná kolize, která by se neměla banalizovat.
„Moc vám to povídá“ znamená co přesně, že si přejete, abych mlčel? Tak to máte smůlu.
Ano, následky *můžou* být jakékoliv. Teď jde o onu pravděpodobnost.
Když nebudeme slovíčkařit: srovnejte prosím následky střetu XY s autem s následky střetu XY s cyklistou. (kde XY je chodec či cyklista či auto). Snad ve všech statistických veličinách budou následky střetu s autem výrazně horší.
(kdybych slovíčkařil tak jako vy, napíšu, že „ne každá lebka vydrží náraz na chodník – to ještě přece neznamená smrt, že“ – ale fakt je blbost točit se na detailech, řešme věci s reálnou mírou pravděpodobnosti, prosím)
Jsem celoživotní cyklista. To mi nebrání přiznat, že zejména kvůli cyklistům mám v autech kamery. Bez nich dnes už nesednu za volant.
Body sice nejsou, ale pokud na kole coby řidič porušíte důležitou povinnost (např. srazíte někoho na přechodu pro chodce a ujedete od nehody), můžete přijít o řidičský průkaz.
Mam za to, ze treba u alkoholu na bicyklu k odebrani RP nedochazi, nicmene tento clanek je z roku 2011…
Nezmenilo se od te doby neco?
https://www.policie.cz/clanek/uzemni-utvary-sprava-zapadoceskeho-kraje-zpravodajstvi-cykliste-a-alkohol.aspx
pokud by se stejně důsledně kontrolovaly autisti , problem by byl vyřešen. 90%aut by stálo v garáži. denně ( pokud neprší nebo není mráz) jezdím 24km do práce a zpět. vzhledem k tomu že do kolína , čtyřicetitisícového města nelze bezpečně od Prahy dojet na kole , volím cestu po bahnotoku podel kolejí .v posledních 5 km. zbývá mi 20km na silnicích . každý den mě někdo vytroubí když mě míjí , ohodí ostřikovači , vodou z kaluže , mine mě ve vzdálenosti 30cm , nacpe do škarpy , neztlumí dálkové , ohrozí při protijízdě protože jede prostředkem , nedá… Číst vice »
Nedávno jsem se normálně leknul, při kličkované kolem propadlých kanalizačních vpustí, že jsem nezastavil před přechodem a nedal přednost chodci. Tma, chodec celý v černém, schovaný v místě, kam zrovna dopadalo minimum světla. Zmerčen fakt pozdě. Mám stokrát odříkat Otčenáš a Zdrávas? (Píšu to jako – zatím – držitel nuly na kontě za docela hodně let řízení.) Cyklisté nejsou žádní andělíčci, stejně jako mnoho řidičů, přesněji držitelů řidičského oprávnění. Elementární pravidla musí dodržovat všichni. Bohužel tomu tak není a je to skoro téma pro sociology, proč je tady tak frivolní přístup. Vyloženě anarchii nás přibližuje jen a pouze přeznačkování, kapacitní… Číst vice »
Pokud někdo při přejezdu retardéru sleduje retardér víc než okolí, nemá za volantem co dělat. Retardér se hypnózou nevypaří, nezmenší ani neposune.