Přehledně: 5 km opravených tratí, 42 nových vozů a nové přístřešky. DPMB představil investice uplynulého roku

Nový trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Foto: DPMBNový trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Foto: DPMB

Příští rok má DPMB nakoupit 31 autobusů SOR NS12, 20 trolejbusů Škoda 27Tr, 7 draků a dorazit by měly i první obousměrné tramvaje Škoda ForCity Smart 45T.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Gottschalk

Obnova vozového parku se po letech ubírá správným směrem. Rozšířil bych nákup draků a vyházel největší krámy s pevnými podvozky – Anitry.

jva

A k tomu jejich mladší větší sestry 13T? Brno má dost rozsáhlou síť, aby se i pro tramvaje s pevnými podvozky (když už tam jsou) našly vhodné linky.

Tomáš Gottschalk

Takovou linku neznám. Každá má na trase několik oblouků, které vyhlodává a vexlí, které žere. Stačí si připomenout, kolikrát se už musely měnit glajze na křižovatce Husovy a Pekařské.Pevné podvozky byl omyl, který prohloubilo politické rozhodnutí tehdejšího primátora koloťuka Onderky.

SYN

Jasně, a kde žádné Anitramvaje nejezdí, tam je všechno v pořádku, koleje jako nové, jak z fabriky…
Ty šaliny tu jsou, jezdí v pohodě, vnitřní členění mají jedno z nejlepších, takže dokud nedodáte výrazně lepší data než „to musí pochopit každej kdo se na to podívá“ tak není důvod vyhovět vaší antipatii…

M19

Pevné podvozky byly od počátku brány jako nutné zlo, neb v té době nebyly dostupné od politicky průchozích dodavatelů žádné jiné alesoň částečně nízkopodlažní šaliny.

Anna Kournikova

Stačí se podívat, co dělá taková T3 na rovné trati. Taky nic moc… Dokud tady budou vysoké podlahy, těžko někdo rozhodne o vyřazení 17 vozů, potažmo dalších 49 vozů totožné koncepce, které svou práci odvádí. A jak již bylo zmíněno, vnitřním členěním interiéru patří Anitry k tomu lepšímu, co v Brně máme.

Cracatit

Pokaždé, když čtu o trati do Komárova, tak se musím smát, prý po tříletém úsilí. Ten projekt včetně bouracích prací a výkupů běží řadu let, možná už od roku 2005 a stál víc než miliardu. Ale jasně, to by se v tiskových zprávách magiče nevyjímalo tak hezky. Stačí se podívat třeba na fotky na stránkách Tramvajklubu Brno, jak dlouho se přebourává oblast Úzké (kat. ú. Brno, Trnitá).

Tomáš Gottschalk

Záměr přesunout šalinu do Plotní je stejně starý, jako postavení ÚANu na Zvonařce, takže asi tak.

Axel

A to jako si starší techniku chtějí nechat v zálohách? Nebo rozprodají?

Mimochodem možná by to chtělo zapojit do občasného ježdění také staré šalinky (víc než půl sta kousků) které spinkají v Brno-Líšeň jak Blaničtí rytíři. Nejde o šalinky Města Brno, ale šalinky patří zejména Technickému muzeu Brno.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sb%C3%ADrka_vozidel_MHD_Technick%C3%A9ho_muzea_v_Brn%C4%9B

PvvS

No naštěstí, proti takovým nápadům je Líšeň odříznutá od sítě. A u většiny kousků brání v provozu hlavně rozchod, případně zoufalý technický stav. Ale to je asi nad vaše chápání.

Tomáš Gottschalk

A v některých případech i jiné napětí.

Luděk

Ty jsi to představuješ jak Hurvínek válku. Ona je jedna věc v jakém jsou stavu a druhá legislativní kolik by taková sranda stála aby všechno o rozchodu 1435 mm mělo platný drážní průkaz.

Ibragim z Bastru

Pokaždé když čtu tohoto insitního lidového vypravěče, tak si přejí mit možnost mit v diskusích nastavení blokování některých uživatelů…..

Axel

Také to může také brát z té pozitivní stránky.

=Že tomuhle muzeu se udělala „reklama“, takže toto téměř naprosto liduprázdné muzeum třebas navštíví nějací šalinkoví šotouši. Třebas Vy, i když nickem se odkazujete opačný konec Brna.

PvvS

Pokud tomu budete dělat reklamu vy, tak to spíš zavřou úplně..

Axel

Jakože by mohlo dojít k poklesu návštěvníků o pár návštěvníků za rok ? Tj. pokles na nulu?

Neboť fakt v Líšni u vystavených šalinek je opravdu totálně, naprosto a úplně mrtvo. Jak v zakletém zámku.

Ondra

Občas tam prohlídky jsou.

Radim Kevežda

5 km tratě? To tam dělal Havránek sám o víkendech ne? bože můj..

Jiří Kocurek

Mějte na paměti, že se tam výkonná železniční technika nedostane.