Přehled: První soukromá dálnice je hotova. Stát ukázal, jak daleko je se šesti dalšími PPP projekty
Budoucí podoba nádraží Veleslavín, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Ministerstvo chystá zprávu o rozpracovanosti dalších železničních a silničních projektů financovaných soukromníky.
Neplanuje sa formou PPP aj modernizacia troch usekov trate Brno – Prerov?
A neplánuje náhodou ŽSR modernizaci Žilina – Košice formou PPP? Možná by to postavili dřív než v roce 2050.
Článek je o ČR, Slovensko k nám naštěstí už nepatří :)))
Však ano… Tyhle úseky jsou právě schovány pod pojmem „RS (Střední Morava)“. I v článku je jasně napsané, že se jedná o konveční trať mezi Brnem a Přerovem na 200km/h.
Kopíruji z fóra ceskedalnice.cz: Informacia z linkedin ku konzorciam: Dear colleagues, The D35 PPP project evaluation committee has completed the assessment of the qualification phase. All 5 applications received met the qualification requirements and the shortlisting of qualified applicants was thus decided by the points obtained for similar reference projects. The bidders who will continue to the competitive dialogue are: · LitMo Highway Consortium (FCC, Meridiam, Metrostav) · Consortium Cintra, STRABAG, Budimex, Invesis · Consortium Via 35 (Tikehau Star Infra, Hochtief, TIIC, EGIS, OHLA) · ViaCM Consortium (VINCI, Abrdn, John Laing) On behalf of the contracting team, I would like… Číst vice »
Není prosím někde přehled, kolik bychom ročně platili „splátku“ za těchto deset zmiňovaných projektů?
Kdyby tam bylo třeba NS2, tak to chápu, ale D0 dělat v PPP?
Hele, nevíte někdo, co se děje na tom koridoru NemaŠe? Tam snad chrápou, ne?
Původně se mělo stavět letos (nakonec by to kvůli pomalému SP bylo až 2025). Úvahy o PPP se tam rozeběhly dřív než na VRT, ale ještě nemají ani transakčního poradce, natož koncesionáře.
Když i D35 je nejdřív 2026, tak tohle musí být ještě aspoň o rok nebo dva pozadu…
Ještě že přípravu VRT vedou úplně jiný lidi. Protože tohle tempo je úplně na jiný úrovni.
Ano, Dobrá Správa, tam se nespěchá!
Je to v tom obrázku jasně vidět. Bude se stavět až po VRT Střední Morava, takže nejdříve 2030.
Nemanice – Ševětín se asi bude přeprojektovávat kvůli vysoké ceně, ale blíží se k realizaci.
Přípravu VRT vedou jiný lidi, ale zase nemají takové zkušenosti. Všude vykládají optimistické termíny a…. Legislativa je všude stejná a stačí nějaký prudič/odmítač, neschválené ZÚRky, změna legislatativy, norem atd. a je to stejně jako jiné stavby v obrovským skluzu. Takže není to jen o lidech.
Jsem asi uz pametnik a pamatuju datum dokonceni NemaSe 2020. Jak se 2020 blizil, posunulo se na 2030 a prestalo se o tom mluvit
NemaŠe se dostalo v přípravě až za VRT? Tak to asi nebude nikdy, ne?
NemaŠe bude nakonec normálním financováním, do PPP to neprošlo, příští rok má být normální výběrové řízení
PPP železnice na letiště je zajímavá. V Bruselu to mají také tak, a koncesionář tam vybírá ošlapné, čili aby vás turniket pustil na nebo z nástupiště tak musíte extra zaplatit několik € pokud tu přirážku nemáte už započtenou v jízdence. Hrozí tohle v Praze taky?
nehrozí
Zatím vždy zaznělo, že s něčím takovým se na české železnici nepočítá. Koncesionář bude placen jen za dostupnost.
Na letišti je to vždy o velkém pokušení… 🙂
Viz letištní taxislužba nebo letištní cokoliv jiného.
To pokušení je logické a osobně naprosto očekávám, že to PID pojme podobně jako lanovku – podojit Turisty na jednorázovém jízdné, ale tolerovat dlouhodobé jízdenky.
Nicméně koncesionář by tu možnost mít neměl.
Projekt Diabolo. 😀
A to jako z těch pěti euro za kaštana dodnes ještě z lidí nevytahali?
Nope, až do roku 2045, kdy to soukromník oprodá Infrabelu za 1€