Přehled: Konec front. Na těchto příměstských linkách Praha schválila nástup všemi dveřmi
Příměstská doprava PID, autobusová zastávka Lichoceves. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

V případě zásadních výpadků tržeb bude možné předčasné ukončení pilotního provozu.
I tak se mi zdá, že to měli odpilotovat na jednom terminálu a pak až to rozšírit na všechny linky.
Pilotní provoz na lince 519, která jezdí odnikud do nikam a průměrná obsazenost jsou 4 lidi včetně řidiče, je úplně k prdu. (Linka stejně nebyla dostatečně označená, takže do ní lidi lezli předními dveřmi a ukazovali doklady řidiči.)
Tento krok je jednoznačně správný a prozákaznický.
Zároveň ale tento příspěvek píšu v jedné ‚třístovce“ na Kladensku a když se rozhlédnu kolem sebe, tak i při velmi intenzivní snaze nepodléhat předsudkům se trochu bojím, že poměrně významná část spolucestujících bude jízdné při nástupu všemi dveřmi zapomínat platit.
Mysleli to dobře, dopadlo to jako vždycky.
Fakt z toho musíme mít zase několik výjimek? Jaký je jejich smysl? Proč v tom dělat akorát zbytečný bordel?
A fakt mi neříkejte, že třeba 315 je expresního charakteru, když je to povětšinou příšernej courák. Navíc revizor si může oběhnout lidi v bude čekajícím na odjezd, případně si to na těch „expresních“ (haha) udělat pořádně. Fakt Kocourkov.
Protože by to chtěli i na 345,či 412.
No jo, lidi by si dovolili chtít rychlejší a pohodlnější systém, ještě že se jim to nedovolí
A budou se pak taky adekvátně upravovat jízdní řády, až se zjistí, že mnohé linky projedou svou trasu o desítky minut rychleji?
Bude se to vyhodnocovat. Na spoustě linkách bývá zpoždění kvůli pobytům v zastávkách
Spíš konečně pojedou včas.
No to bude zase maglajz. Spojení Slaný-Praha, 2 prokládané rychlíkové linky 388 a 389. Na jedné bude nástup předními dveřmi, na druhé nikoliv.
Jako je to slušnej bizár. Poctiví lidé se stejně budou mačkat před prvními dveřmi a akorát to budou zneužívání znalí. Podle mě to akorát brzy zastaví, což byl vlastně od začátku záměr – ukázat že to nefunguje. S tím nedostatkem revizorů to fungovat nebude…
Nemůže si poctivý člověk pořídit lístek třeba v aplikaci a nastoupit do autobusu bez zbytečných front?
Nebo nedejbože mít třeba roční kupon 🙂
Poctivý člověk platí poctivě penězi a ne přes nějakou appku :-)))
Pokud bude bordel v tom, kde to (ne)platí, bude se spousta lidí chlubit jízdenkou řidičům I zbytečně.
Ale jo, pokud budou busy označené, tak by to mohlo urychlit
Ještě by měla začít v příměstských linkách SMS jízdenka. Není logické, že např. nastupuji do metra na Staroměstské a musím řešit, jestli z Dejvické do Lysolají pojedu 160 (SMS jízdenka platí) nebo 355 (SMS jízdenka neplatí. To není vůbec pohodlné.
Omlouvám se, mělo být:
Ještě by měla začít v příměstských linkách řešit SMS jízdenka.
SMS jízdenka je projekt čistě DPP a platí jen na jeho spojích. Pro všechny ostatní případy tu je Lítačka nebo papírový lístek.
355 obsluhuje DPP
díky za objasnění, proč je to takto zvlášť s těmi SMSkami
Pokud vím, tak SMS jízdenka platí v pásmu P s výjimkou vlaků u všech dopravců. Platí i na přívozech.
Taky jsem si to myslel. Takže u té 355 bude problém to pásmo 0.
V pásmu P ovšem nekontrolují jízdenky řidiči, nýbrž revizoři, kteří jsou DPP. A i těch spojů mimo DPP je v pásmu P zanedbatelné množství. Takže vyřešit bylo potřeba jen ty přívozy, a ty jsou asi buď napojené na DPP (protože řešit odbavovací systém individuálně pro asi 5 plavidel se nejspíš nevyplatí), a nebo se to prostě neřeší, protože to nestojí za tu námahu.
A já bych naopak přežitek typu SMS jízdenka už dávno zrušil. Takový produkt v dnešní době nedává smysl. Ale chápu že své uživatele si asi najde.
Jízdenka z telefonu s ropidem neschváleným systémem by taky měla fungovat. (Android bez Služby Play, Windows, BlackBerry,….)
Otázkou je, jak na to – kromě Premium SMS by to mohlo řešit webové rozhraní. Nebo prostě, nekrmit Kolibříka provizemi většími, než máj slušné smlouvy na premiumsms.
„Ropidem neschválený“? Kecy jak od patnáctiletýho dítěte, Daníku.
Není nic lepšího než plácat veřejné prostředky na platformy s penetrací půl procenta a méně a jistě tak ve svém byznysu činíš…
Mně to tedy přijde ten nejjednodušší způsob koupení jízdenky. Nepotřebujete k tomu žádné speciální aplikace, žádné hledání papírových jízdenek po kapsách apod. Napíšu pár znaků, odešlu na jednoduché číslo a jedu – jediná nevýhoda je jen odložená doba platnosti několika minut.
Jak říkám rozumím, že si to své příznivce určitě najde, ale mě osobně sms jízdenka jako produkt nevyhovovala ani v době, kdy její cena nebyla dražší než klasické jízdné. A to hlavně z důvodu že jsem se nikdy nemohl spolehnout kdy mi vlastně přijde a často mi přišla až po skončení její platnosti (ale asi to už takto dnes nespolehlivé není). tak si ale myslím že to byl spíše „produkt před digitalizací“ a do dnešní doby to již úplně nepatří. Aplikace PIDLítačka mi přijde jako výrazně lepší a pohodlnější řešení, navíc jako bonus má i notifikace o konci platnosti jízdenky… Číst vice »
Hlavní nevýhoda je výše provize provozovateli SMS brány.
Přesně tak, SMS jízdenka byla nouzové řešení v době, kdy moc jiných možností nebylo. Má dvě výrazná negativa – je dražší, a hlavně platí až od okamžiku, kdy ji máte v mobilu, ale nikdo negarantuje, kdy bude doručena.
To ještě existuje?
Ano. Šokující, že?
Je to stejný pravěk jako vypisování šeků, sledování teletextu, platba kartou přes magnetický proužek nebo posílání dokumentů faxem.
SMS jízdenka vznikla jako nouzová možnost pořídit si jízdné pro cestu po Praze, když člověk nebyl u trafiky, automatu apod. Není provozována v rámci města, ale jen pod DPP a proto nezahrnuje příměsto a vlaky, aby se na ní nemusely složitě řešit dělby tržeb. Má veliký podíl ztrát z výběru jízdného na poplatky pro provozovatele, takže jde o jeden z nejhorších prodejních kanálů. Mobilní aplikace i jízdenky z automatů v tram a bus nyní záložní možnost nákupu jízdenky převzaly, byť také jen v Praze, ale ty už na území Prahy platí ve všem.