Předseda Nadace Okřídlené kolo: Náklady jsou obrovské a jenom nadšení nestačí

Parní motorový vůz Komarek. Autor: České dráhyParní motorový vůz Komarek. Autor: České dráhy

Nadace Okřídlené kolo (NOK) shání prostředky na záchranu památek železniční historie. Podle předsedy správní rady nadace Martina Vavrečky přitom v

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

„České dráhy jako národní dopravce jsou oproti konkurenci ostatních dopravců na železnici značně znevýhodněny mimo jiné i vysokými náklady, které souvisejí právě s péči o historické dědictví železniční techniky.“

Haha, a naopak jsou zvýhodněny spoustou státních zakázek, které dostaly nabagrované bez jakéhokoliv výběrového řízení. Tenhle pan muzejník je nejaký modrý ptáček zpěváček a jelikož skuhrá do aktuální noty, tak by s ním mohl být rozhovor i v Železničáři.

železničář v důchodu

Já bych na ČD tolik neplival: nebýt zájmu Č(S)D, tak už by mnoho historických železničních vozidel v ČR vůbec neexistovalo – včetně mnohých z majetku NTM …

Michal

To se dá říci i přesně naopak… co se zachránilo, bych přičítal spíš různým nadšencům, většinou na dráze zaměstnaným.

železničář v důchodu

Představa o jediném železničním muzeu situovaném v jediné lokalitě v ČR je, velmi eufemisticky řečeno, hodně nerozumná: administrativně to muzeum samozřejmě jedinou „ústřední“ institucí být může, ale sbírkám mnohem víc prospívá, jsou-li decentralizovány tak, že se o ně mohou starat a k presentaci jich využívat místní „hobbysté“ – a pro potenciální návštěvníky je také příjemnější za objekty svého zájmu nemusejí vždy cestovat přes půl republiky a tísnit se tam v davech podobně postižených, ale mohou cíle cest střídat a užívat si ve větší pohodě toho, o co mají právě aktuální zájem. Pan předseda správní rady nadace by se měl poučit… Číst vice »