A zase, ŘSD udělá polovinu kamionových stání kabinou k dálnici. Jak kdyby polovina stání blíže u dálnice nešla otočit ve stejném směru jako ty dále od dálnice.
U odpocivatel se uz aspon staveji protihlukove steny, ale da se toho delat vic … navic to otoceni kabiny asi nic moc nestoji
standa
23 dny
člověk si říkal jak je možný že přibývá počet staveb na stránkách řsd ale počet km v přípravě víc není . a oni to jsou odpočívky a SSÚD .. ale to je dobře… to není kritika.
MP22
23 dny
50 míst pro kamiony na hranicích není zase tak moc…
Dobře… úplně to samé máme v pořád platném vodním zákoně a nových předpisech stavebního práva. Ty povinnoati s nakládáním s dešťovými vodami se nikde neztratily 😉
Jakej názor demagogu. Když jedu po dálnici, tak občas potřebuju zastavit. U nás je odpočívadel málo. Brečet nad odpočívkou z asfaltu a ohánět se demokracií, tak to je super argument.
Popčet a velikost odpočívadel se v podstatě odvíjí od počtu kamionů. A přesně v tom je problém, kamionů je moc. O jakou demagogii jde se můžete přesvědčit ve Švýcarsku, tam řešení kupodivu hledají a také se jim daří. Zvýšit mýtné.
Ač to spousta lidí rádo dělá, tak se Švýcarskem se opravdu porovnávat nejde a to pro nikoho v evropě (s velkým možná s Tyrolskou částí Rakouska a A10). V podstatě tranzitní země s jediným použitelným přechodem pro kamionovou dopravu přes Alpy a hustou železniční sítí na tranzitu Itílie – Porůří.
Čistě jen zvýšením mýtného absolutně ničeho nedocílíte.
Hm, proč asi… Podíval jste se někdy na mapu Švýcarska konkrétně tedy jižního na hranicích s Itálií? Ono tam tu Dálnici i pří vší vůli není kudy vést. Ale rozebereme si to trochu polopatičtěji. Vstupní podmínky: Startovní pozice – Budování dálnic – záměr a stanovení cílů cca 1960 obě země. Švýcarsko – Cca v roce 2010 bez asi 120km dobudovaná dálniční síť. Hustá železniční síť která je v podstatě celá elektrifikovaná. ČR – Cca v roce 2024 Chybí stále několik set km této vymezené dálniční sítě. Zelezniční síť elektrifikována v podstatě jen na hlavních koridorech. Infrastruktura v sousedním státě tedy… Číst vice »
„Železniční kapacitní spojení prakticky neexistuje.“
Super, to už jsme nejméně dva, kdo na to upozorňujeme. Rozdíl mezi námi je ten, že já nejen v tomto volám po změně, vy zjevně hledáte důvody. Tedy rozšiřovat silnice (sem patří i odpočívadla o kterých je řeč) kapacitu kolejí sotva navýší.
Co se týče SŽ, tak to jste trochu vedle, zásadní návrhy staveb jsou v kompetenci vlády-MD, tam obraťte svoji kritiku.
Škoda jen, že jste vynechal tu část, kde je zmíněno, že tahle trasa D11 je součást základní dálniční sítě a nejde tedy jen o rozmar na základě kamionové dopravy.
Nebo jinak – kdyby byl náš stát s dálnicemi hotov v roce 2010 jako Švajc, tak ta dálnice by tam stála už dávno i kdyby tam bylo kapacitní železniční spojení.
Škoda, že jste vynechal to hlavní o čem píšu, tedy řešení příčiny, ne následku. Proti základní síti vůbec nic nemám, píšu o přebujelé kamionové dopravě, o podpoře komerční dopravy z veřejných peněz. Koukněte se na můj příspěvek na který reagujete.
Ale vy nechcete řešit příčinu. Příčinou nejsou kamiony. Příčinou je rozežranost západní společnosti. Tak vzhůru na stromy, protože vlečka do každé vesnice prostě nikdy nebude ani v tom Švýcarsku a kdybyste tam někdy byl, divil byste se kolik kamionů tam vlastně jezdí.
Netuším proč píšete o vlečkách, zboží se vždy bezprostředně ke spotřebiteli dopravovalo po cestách. S tou rozežraností souhlasím, proto tady dokola opakuji větu o zvýšení mýtného. Rozežranost nezmenšíte jinak, než ekonomickým nástrojem, budu-li mít dva stejné výrobky, jeden dovážený z daleka, druhý z regionu a řádně, dle externalit zpoplatním dopravu, tak logicky dojde k regulaci. Bez vleček do každého baráku, jak tady už několikrát urputně podsouváte.
A zase, ŘSD udělá polovinu kamionových stání kabinou k dálnici. Jak kdyby polovina stání blíže u dálnice nešla otočit ve stejném směru jako ty dále od dálnice.
Kamionem nejezdím, ale nedivím se, že je to sere.
U odpocivatel se uz aspon staveji protihlukove steny, ale da se toho delat vic … navic to otoceni kabiny asi nic moc nestoji
člověk si říkal jak je možný že přibývá počet staveb na stránkách řsd ale počet km v přípravě víc není . a oni to jsou odpočívky a SSÚD .. ale to je dobře… to není kritika.
50 míst pro kamiony na hranicích není zase tak moc…
Je tam územní rezerva pro dalších cca 40 míst. A už teď budou mít vozovky plochu 145 ha v místech, kde dosud byla zeleň a všechna voda se vsakovala do země…
https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/732/infoletak_d11-odpocivka-kralovec-A5.pdf
Ztrátu vody bych neřešil, i ta se dá dovážet.
A při záplavách odvážet. 🙂
Jo kdyby tak byla ze zákona povinná akumulace dešťových vod … moment: Vyhláška č. 501/2006 Sb.
Akumulaci vody má zavedenou příroda stovky milionů let. Prakticky během okamžiku ji člověk především betonováním totálně zk…..!
Předmětná vyhláška byla zrušena stavebním zákonem, musíte hledat dál.
Dobře… úplně to samé máme v pořád platném vodním zákoně a nových předpisech stavebního práva. Ty povinnoati s nakládáním s dešťovými vodami se nikde neztratily 😉
Víc míst (v součtu s Bernarticemi) by vyvolalo nutnost dokumentace EIA.
Velká asfaltová plocha bude v Královeckém sedle jako pěst na oko…
Ale bude se jezdit a jezdit, tahat Evropou stejné zboží proti sobě, to je ekonomika. hlavně, že je to za hubičku. Proč řešit co s tím zařízneme?
Jdi si postěžovat na eko stránky, tady jezděj fuj auta.
Aha, tak zase budeme mít všichni jeden stejný názor? Díky, k tomu se nebudu vracet.
Jakej názor demagogu. Když jedu po dálnici, tak občas potřebuju zastavit. U nás je odpočívadel málo. Brečet nad odpočívkou z asfaltu a ohánět se demokracií, tak to je super argument.
Popčet a velikost odpočívadel se v podstatě odvíjí od počtu kamionů. A přesně v tom je problém, kamionů je moc. O jakou demagogii jde se můžete přesvědčit ve Švýcarsku, tam řešení kupodivu hledají a také se jim daří. Zvýšit mýtné.
Ač to spousta lidí rádo dělá, tak se Švýcarskem se opravdu porovnávat nejde a to pro nikoho v evropě (s velkým možná s Tyrolskou částí Rakouska a A10). V podstatě tranzitní země s jediným použitelným přechodem pro kamionovou dopravu přes Alpy a hustou železniční sítí na tranzitu Itílie – Porůří.
Čistě jen zvýšením mýtného absolutně ničeho nedocílíte.
Zvýšení mýtného je vzhledem k externalitám spravedlivé ocenění dopravy. Pochopitelně levná doprava spolu s dotacemi odrovnává místní producenty.
„země s jediným použitelným přechodem pro kamionovou dopravu přes Alpy…“
A jsme přesně u toho. Proč má tato země jediný použitelný přechod, proč nevybuduje další silniční a proč buduje úpatní železnici?
Hm, proč asi… Podíval jste se někdy na mapu Švýcarska konkrétně tedy jižního na hranicích s Itálií? Ono tam tu Dálnici i pří vší vůli není kudy vést. Ale rozebereme si to trochu polopatičtěji. Vstupní podmínky: Startovní pozice – Budování dálnic – záměr a stanovení cílů cca 1960 obě země. Švýcarsko – Cca v roce 2010 bez asi 120km dobudovaná dálniční síť. Hustá železniční síť která je v podstatě celá elektrifikovaná. ČR – Cca v roce 2024 Chybí stále několik set km této vymezené dálniční sítě. Zelezniční síť elektrifikována v podstatě jen na hlavních koridorech. Infrastruktura v sousedním státě tedy… Číst vice »
„Železniční kapacitní spojení prakticky neexistuje.“
Super, to už jsme nejméně dva, kdo na to upozorňujeme. Rozdíl mezi námi je ten, že já nejen v tomto volám po změně, vy zjevně hledáte důvody. Tedy rozšiřovat silnice (sem patří i odpočívadla o kterých je řeč) kapacitu kolejí sotva navýší.
Co se týče SŽ, tak to jste trochu vedle, zásadní návrhy staveb jsou v kompetenci vlády-MD, tam obraťte svoji kritiku.
Škoda jen, že jste vynechal tu část, kde je zmíněno, že tahle trasa D11 je součást základní dálniční sítě a nejde tedy jen o rozmar na základě kamionové dopravy.
Nebo jinak – kdyby byl náš stát s dálnicemi hotov v roce 2010 jako Švajc, tak ta dálnice by tam stála už dávno i kdyby tam bylo kapacitní železniční spojení.
Škoda, že jste vynechal to hlavní o čem píšu, tedy řešení příčiny, ne následku. Proti základní síti vůbec nic nemám, píšu o přebujelé kamionové dopravě, o podpoře komerční dopravy z veřejných peněz. Koukněte se na můj příspěvek na který reagujete.
Ale vy nechcete řešit příčinu. Příčinou nejsou kamiony. Příčinou je rozežranost západní společnosti. Tak vzhůru na stromy, protože vlečka do každé vesnice prostě nikdy nebude ani v tom Švýcarsku a kdybyste tam někdy byl, divil byste se kolik kamionů tam vlastně jezdí.
Netuším proč píšete o vlečkách, zboží se vždy bezprostředně ke spotřebiteli dopravovalo po cestách. S tou rozežraností souhlasím, proto tady dokola opakuji větu o zvýšení mýtného. Rozežranost nezmenšíte jinak, než ekonomickým nástrojem, budu-li mít dva stejné výrobky, jeden dovážený z daleka, druhý z regionu a řádně, dle externalit zpoplatním dopravu, tak logicky dojde k regulaci. Bez vleček do každého baráku, jak tady už několikrát urputně podsouváte.
Moment, takže vlastně stačí zavést přiměřené ekonomické nástroje aby se zabránilo dovozu a díky tomu regulovat vnitřní trh, který se následně zhroutí.
Moment to myslím, že už vynalezli komunisti, akorát jim to zatím nikde nefungovalo moc dlouho…
Moment. Nemám za to, že ve Švýcarsku vládnou komunisti.
ekonomický nástroj si nepleťe se změnou režimu.
Opět se točíte v kruhu. Švýcarsko a ČR nelze porovnávat.
V principu lze porovnávat. Jde o dopravní politiku státu a ta je čistě prosilniční. Ať se točíte, jak chcete.
Tak do diktatury se vracet nechete, ale přepravy zboží byste řezal víc než ti komunisti. Aha.
Na zpoplatnění dopravy s ohledem k externalitám není nic totalitního. Nebo to Švýcaři řežou víc, než ti komunisti? AHA.
Budete tam kazdy mesic opravovat kostky? Nebo byste radsi beton?
A neustále přibývající zástavba a sjezdovky přímo uprostřed NP, ještě navíc v době teplých zim, Vám nevadí?