Přečtení řidiče za jízdy, pak odchyt. Jak funguje nový trumf Kupkových jednotek zvaný DSRC

Kamera ve vozu INSID je součástí dálkového snímání informací z tachografů. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýKamera ve vozu INSID je součástí dálkového snímání informací z tachografů. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Inspektoři představili dálkové odečítaní tachografů. Funguje i v noci, řidič o kontrole neví.

Odebírat
Upozornit na
guest
60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbynek

Šlo by tímto způsobem načítat data z tachografu i dronem? Načítání že souběžně jedoucího auta není efektivní a ani bezpečné. A na vozovce 1+1 to vůbec nejde.

Jaaa

Létání dronem nad silnicí taky zrovna moc bezpečné není.

Jan Sova

Co je nebezpečného na tom předjet profesionála profesionálem ?

Sedrik

A pak bude bééée, nemáme řidiče 😀 Každej se jim na to totiž vyflákne.

Greta

Každej ne, navíc pak budou muset dopravci zvýšit mzdy a to zas nové řidiče natáhne.

Jan Sova

A kde berete tu jistotu že odměňování řidičů má souvislost s tachografem ??

Otakar

„Nicméně podle evropské legislativy si je do 18. srpna 2026 budou muset pořídit všichni.“

Už 2025, ne 2026. Nastupuje to 2 roky po příchodu G2V2 tachografů. V roce 2026 (1. 7. 2026) tachografy budou muset mít i dodávky nad 2,5t pro mezinárodní dopravu.

Radek Liška

Jen vozidla, která jezdí do zahraničí. Vnitrostátní doprava to mít nemusí.

Milan Špás

Už teď je povinnost mít smart tachograf pro všechna vozidla provozovaná na území jiného státu. Od 18.8. 2025 (v článku je chyba) se dokonce první verze smart tachografu musí nahradit novější verzí 2. To vše se ale týká povinné výměny tachografů u vozidel, která byla registrována před srpnem 2019. Od té doby jsou všechna nově registrovaná vozidla vybavena smart tachografem povinně i ve vnitrostátní dopravě!

Radek Liška

Nové auta ano, tam už musí být V2G2 z výroby, auta staré (tatry, liazky a vozidla, která nejezdí zahraničí) to mit nemusí.

Mic

No, další job pro osiřelé mýtné brány. Nebylo by třeba nikoho předjíždět.
Pořád nerozumím tomu, proč tyhle úkony vykonává pilicajt osobně, když to může dělat automat.

Otakar

Protože ty data musí vyhodnotit. Jsou přestupky, které jsou jasně dané, ale jsou věci, kde musíte znát kontext, protože to může, ale nemusí být přestupek.

Spíš nechápu, proč DZ nejde kontrolovat automaticky. ZTP, ať 1x za rok dají 2440,- k příspěvku a půjde to automaticky kontrolovat.

Michal M

Ani nemusíte tolik. Jsou kategorie dálničních známek, které jsou výrazně levnější, ale jsou.

Petr

Jsem bývaléj řidič z povolání mám projetou ne jen cz ale i EU o kontrolách policistů vím své ale v dosti případech ať to bylo v Irsko BG D F A E atd já neměl v podstatě žádné problém slušně jednání jak z mé strany tak že strany dopravaku a co se týče tachografu zame jsou to blázni co porusujou že nedělají pauzu nedodrzujou předpis atd přitom pokud jezdí ke všemu po EU tak na 80% dřív nebo později ho zastaví a ještě k tomu jakékoliv porušení vám ujistej i měsíc po pátku vše je v lidech ráda rodičům nenechte… Číst vice »

Martin

Nově mohou pokutovat až 56 dní zpětně. Takže souhlas, porušovat to systematicky může jenom totální střelec…

M.K.

Co s tim ma Kupka spolecneho??
Tchgfy jsou narizene a nektere auta uz je maji.Pokud by „nevyrobily“ dalsi restriktivni organ,tak by to kontrolovala policie,jako doposud,a nemuseli se vyhazovat penize za dalsi statni organizaci.
Kupka je asi schopny se prizivovat na cemkoli,napr.foto pri dokonceni 1,5km u Brna,a jeho „jsme udelali“…Dva roky 30km kolon,nekolik tragickych nehod,u toho se nefotil.
Z mluvciho dosel na tluchubu,
to je cesta…??

Jan Sova

A která to podle vás kontrolovala, městská nebo obvodní ?? Právě že se to specializuje tak to dělají speciální jednotky, které to dřív museli dělat za asistence PČR. PČR nemá vůbec kapacitu mít tolik lidí v terénu, potřebuje je v kancelářích….

Mirek

Bych chtěl vidět, kdyby kontrolovali pracovní dobu policajtům a všem ostatním dva měsíce zpátky! To už je šikana! Dávat pokuty za překročení jízdy o 5vminut,kdyz není kde zastavit. Pořád se kasiruje, ale parkoviště nikde. Nejlepší, kde rychle přijít k penězům. Jsou to hovada, naše vláda. Hezký den

Karel

Přitom by stačilo dodržovat pravidla. Skládal jste z nich zkoušku pro získání řidičáku a profesní způsobilosti. Hezký den

Otakar

Zkuste si to zaměstnání a pak mudrujte. Inteligentů s max. Bčkem vidíám denně plno a za mě představjí větší nebezpečí v provozu, než kamioňáci. Ti totiž většinou nezmatkují.

ToMa

Každý si svobodně vybral zaměstnání, takže tyto hlášky „zkuste si to“ jsou úplně nesmyslné. Pokud vám to nevyhovuje, dneska schopného pracovníka vezmou kdekoliv.

Šummachr

Za našich dřívějších časů bylo dostatečné napsat zezadu na kotouč tacho zezadu datum a čas plného parkoviště a nikdy jsem nedostal pokutu za přejetí 4,5 hod a to ani ve francii kde měli ,,svůj“ AETR a akceptovali jen 4 hod jízdy.

Džamel

Kdyby vše nehnali na krev, tak to problém není. Nikdo jim nebrání udělat pauzu po 3,4 hodinách. Nemusí to táhnout na hranu. Tudíž jen výmluvy řidičů.

Otakar

V kanceláři můžete také chodit častěji na polední přestávku? Jak by se to šéfovi líbilo? Máte také časová okna a když to nestihnete, tak třeba 10k pokuta?

Jan Sova

špatná firemní kultura v rozporu s Evropskými předpisy… Řidiči nesmí být placeni za přímý výkon….

Zrzek

Tak ono, stačí, na cestě z Prahy do Bratislavy začít v noci hledat parkoviště už u Mirošovic a do Blavy budete rád, když najdete místo na udělání 45 minut leda tak na sjezdu. To nemluvím o jiných dálnicích, kde ani ty parkoviště nejsou D7 je dobrým prikladem

Radek Liška

Za pět minut překročení jízdy Vám žádný rozumný kontrolor pokutu nedá. To by řidič musel být robot.

MMXA

No tak do budoucna bude muset dispečer řešit i kde bude řidič parkovat. Tímhle způsobem, kdy je vše na řidiči se jim na to za chvíli vykašlou.

Jan Sova

ještě mají majitelé hen ten Česmad. Ten se jim v Praze vybrečí na správných místech….

Jan Sova

No ona ta represe u nákladní silniční dopravy není úplně zdejší výmysl a nějak jsem si nevšiml že by nehody policajtů byly tak časté a špuntovaly hlavní silniční tahy tak jako nehody kamionové dopravy…. Výmluvy, když není zastavit jsou taky ošetřené, musí se vyjet záznam a podepsat, že nebylo kde stavět. Ano řidič je první na ráně, ale jejich způsob jízdy hodně vypovídá o „firemní kultuře“…. Příběhy jsou různé, jednoho znám a nechal se zmanipulovat svým pakem majitelem firmy tak, že se kvůli stavu jeho techniky vybodoval…. Stejně v té firmě skončil, jenom prodlužoval tu agónii dělat pod blbcem….

Nešotouš

Už se těším na titulek:
99% zastavených kamionů mělo porušení doby jízdy

Bubas

Pod burcujícími titulky (Více jak polovina zkontrolovaných vozidel byla přetížena!) se na konci článku (možná) dozvíte,že policie dělala optický předvýběr (podle promáčknutí kol,a jiných vodítek),a z toho byla POLOVINA přetížena! Jenže titulek naznačuje,že je to z celkového počtu! Jen se podporuje narativ-PŘELOŽENÉ KAMIONY ničí silnice. Přeložené už nebývají ani auta vyjíždějící z lomů,všude s e váží! Jenlesáci si nakládají sami… I ten stroj conakládá cukrovku má hlídání… Jenže dobré zprávy neprodávají…

Petr S.

Já jsem jednou jedinkrát jel po nové D4. Zrovna jsem jel kolem té rychlováhy, kudy shodou okolností jel i kamion. 2,7 tuny přetížení. Říkejte si tomu náhoda 😉

tarten

Jak je vidět, pouhá existence vah tomu přeložení nezabrání. 🙂

Otakar

Hlavně policie napíše nákladní auto, joudové si automaticky představí kamion. Jenže jezdí více přetížených dodávek, než kamionů. Na dodávce není problém mít 5-6t celkovou, místo 3,5t. Celý ten byznys s dodávkama je tím prolezlej a jede jen díky tomuto. Jakmile dodávky dostanou tachografy a bude důslednější kontrola, tak ten byznys skončí, oproti kamionům se to už nevyplatí. Jenže proč se to vyplatilo? Protože se porušovaly předpisy. Dodávkář nalítá 25-30 000 km měsíčně, na kamionu 10-12 tisíc, když to vše funguje.

Olin

Souhlas… Avšak tak trochu poloviční 🙂 . Uvedené argumentaci nelze až tak nic vytknout, neb je to bohužel tak. Ale zde je opíráno (spíše poslední příspěvky v diskuzi než vlastní článek) do vozidel silnice ničící nadlimitním zatížením na nápravu a to i u přetížených dodávek není. Že to neubrzdí a neuřídí, především při dálničních rychlostech, zřejmě jako nešvar ty odpovědné až tak netrápí. Chápu…, na balkánskou špeditérskou firmu Osijek Transport se dvěma dodávkami, které točí Željko a jeho brácha sere pes. Z toho nikdy nic nebude, jen dohadovačky, výmluvy a obsílky do ztracena.

Martin

Jojo, pamatuji nedávno titulek ve stylu „75 % zastavených vozidel naměřili překročení emisí“. Ale že zastavovali jen dýmovnice bylo taktně zamlčeno… 😀

Bubas

Nové digi tachografy tohle umožňují,jen kecáte o tom,že to šofér neví! Na displeji tachogrfu se roztočí přímka jako vrtule! Unás machrovali,že mají UŽ dvě auta stouto technologií,takže předčasná radost z toho,jak to těm „brzdám“ chalupářského provozu stát natře,není na místě! Napřed ba museli zlikvidovat řidiče z Balkánu a Polska,pro který je dopravní značka s červeným kruhem kolem symbolu pouze informativní…

Otakar

Přesně tak, je na to signalizace na displeji tachografu.

Milan Špás

Vrtule se točí, když se stahují (kopírují) data. Tohle je něco úplně jiného a přenos proběhne ve zlomku vteřin. Z vrtule tedy nebude nic 🙂

Martin

Btw. Proc nejsou kamery na kazdeho poslance zvlast v parlamentu, kdo tam bude chrapat nebo hrat si na mobilu, okamžitě ztráta mesicniho vydelku. Na zachodech pravidelne kontroly sluzebnich psu, aby tam nebrali drdoulaci drogy a ods mafie. Kterykoliv obcan by mel mit moznost online kamery zpředu a z vysky, co dela, jestli pracuje nebo lelkuje nebo si dela svuj business nad svym poslancem, ktereho krmi ze svoji prace.

O.K.

Jasně, protože drogy berou jen drdolauci 😀

Nose Peak

V parlamentu bude nasněženo tak nějak rovnoměrně, bez ohledu na stranu. Tenčí poprašek bych čekal snad jen u lidovců, tam to bude spíš tradiční obleva…

Otakar

Mně by stačilo, kdyby stejně buzerovali policisty. Zůstali jste v práci o 5 minut déle, protože prostě Brno zase stálo? Ok, tady máte 10k pokuty a buďte rádi, že jste nešli do správního řízení. Ještě oflastrují firmu, tam je to až 350 tis.

Chápu a podporuji mít pravidla, ale už se to často zvrhlo v buzeraci za maličkost. Přetáhnutí doby o 5 minut není ohrožení provozu, ten řidič má stejnou pozornost jako před pěti minutami.

Jan Sova

Naskenujte nám tady lístek od pokuty jak jste překročil denní dobu řízení a kolik jste dostal…. Jo a jestli to bylo od PČR nebo nějaké Bundespolizei atd…

paoloalto

No ty máš dost, rudochu. Akorát že ty drogy tam měl někdo ze sekty ANO. Koblihu?

Jan

Přesně a další ze sekty ANO si tam zapomněl bouchačku. Týpek s několika exekucemi, který dělal asistenta ministryni Válkový.

Martin

A ted muze pan Kupna zacit zavážet zbozi a s p.Rakusanem, co nevi, k cemu jsou pasy k pripoutani a ridici mohou sedet v kontrolnim vozidle a sledovat porno, kdyz to zapipa, tak maji žold. To bylo ve veznici v USA, coz je ted cela EU, ze pri vzpoure jedli vezni banany a dozorcum davali ovesnou kaši a tloukli je, jako bachari tloukli vezne. Nejlepsi jsou zakony a narizeni, ktere sam snesu na sobe, pochybuji o barbie Kupka, ze by dokazal jeden týden odvest praci v logistice nebo Rakusan, ze by odjel do Ruska a postavil se svemu jednani celem.

Jan Sova

další se špatnou firemní kulturou….

Sizifon

Ideální doba se na tu práci vys..t. Jsem rád,že jsem zažil zlatou dobu nákl..dopravy. Ta skončila vstupem do EU.Důchod na dohled a pak pápá špionátoři.

Paterson

Takže porušování zákona byla zlatá doba „podnikání“? Zvláštní přístup.

Otakar

Nikde nepsal, že je porušování zákona zlatá doba. Ale že v současné době se dávají pokuty za kdejakou blbost. Pomáhám firmám ve správních řízeních a to co zkouší na řidiče a dopravce, tak je opravdu hnus. Kolikrát zkouší věci, které v tom zákoně nejsou. Nebo třeba za blbosti dávají nesmyslné pokuty, kvůli 12 minutám přetažení (kdy řidiče vyhodili z parkoviště před firmou, že je už naložen a stát tam nesmí a on za 12 minut přejel na nejbližší dostupné parkoviště) a firma za to dostala 40 000,- a ještě člověk čte, jak takový řidič je VÁŽNÉ ohrožení bezpečnosti provozu. Každej… Číst vice »

Karel

Hezký důchod přeju. S tím, jak vypadá složení mzdy řidičů mkd hlavně nezapomeňte, že důchod se počítá ze základu, ne z diet.

Roman

Většina rozumných a zodpovědných řidičů co míří do důchodu má dostatek finanncí na klidné stáří pane Karle , takže určitě nespoléhají na státní důchod…V MKD jsem třicet roků a vím o čem píšu.

Jan Sova

no já už tam 20 let nejsem, ale tak nějak jsem škarohlíd a rozumných a zodpovědných bych asi čekal méně než většinu….

Michal Bartoníček

Co se stalo tak špatného, že už to nechcete dělat?

Zrzek

Buzerace a čím dál větší rozdíl mezi teorií zákonů a praxí a neschopnost exekutivy jednoho státu uznat problém v druhém státě. Viz 2 roky Brno a loni a letos Praha. Ten problém s nedostatkem parkovišť se jen násobí s těmito velkými stavbami. A to nemluvím v ČR o problematice parkovišť na silnicích 1. a 2. tříd. Kolikrát té vyhodí sami policajti z bezpečného místa a nezájem, že jiná možnost není.

Erik

Ano, speciálně v dopravě policie víc problémů působí, než kolika brání nějakou prevencí. Policie je totiž bohužel prolezlá hovady, která si jen honí ego šikanováním ostatních. Dobře ví, že postih prakticky nehrozí.

Jan Sova

mají špatnou firemní kulturu….

cawez

Jakože stát půl dne na hranicích byla zlatá doba nákladní dopravy? 😀 😀