Přechod pro medvědy a spol. u Jablunkova získal povolení, Děti Země kritizují zdržování stavby

Vizualizace ekoduktu na I/11 u Jablunkova. Foto: ŘSDVizualizace ekoduktu na I/11 u Jablunkova. Foto: ŘSD

Termín zahájení stavby zatím není jasný.

69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Elvis

Zloděj křičí chyťe zloděje! 😀

Jan

Děti Země kritizují zdržování stavby??? Snad už jim hráblo definitivně a bude od nich nadobro pokoj…

Tomáš679.2

Redakci díky za odkaz na plánované místo. Neznám to tam, ale již z obrázku mi bylo divné ono umístění. Tak hlavně aby všechna zvířata která ho použijí budou schopna přeplavat vodu. Ještě divnější mi to však přijde, když se člověk podívá na mapu . Ekodukt, který přivede zvěř mezi dálnici a železniční trať ?Jako nějaký podchod tam pod tratí je, ale nic extra to není.

Emanuel

Hlavne tam argumentuji tim losem, ktery je u nas vyhynuty a pokud tu je, tak to jsou jednotlive kusy. To uz to rovnou muze byt pro pstrosy a klokany co utecou z nejaky farmy.

Tomáš679.2

No a co se medvěda týče ten ho jistě rád použije, ale první jeho cesta povede za hranici na parkoviště přebírat odpadky nebo na druhou stranu do města.

Tomáš Ž.

Ekodukt pod železnicí (medvědí podchod) stojí cca v ose toho silničního již od roku 2011 a bez silničního neplní naplno svou funkci,

Bob

Patrik něco chce. Co toho tedy využít? My normální taky něco chceme. Chceš přechod pro medvědy? OK, přestaň okamžitě blokovat užitečné stavby a budeš ho mít, jinak sorry jako 🙂

Jenisej

Uz dlouho jsem nechcal smichem kostky. Tohle uz je adabsutdum. To snad uz prekona porekadlo: Zabij bobra, zachranis strom.

Pete

Děti Země kritizují zdržování stavby.

Málem jsem se pochc** smíchy…

Milan

Proti povolení podáme žalobu.

David

Podle není dostatecne posouzeno, že by pres ten přechod nešířily i nepůvodní druhy!

A určitě to bude mít vliv na podzemní vodu!

Jaroslav

Děti země a jiné tzv. eko organizace, jsou jen brzdou rozvoje. Ráno se probudí a už si vybírá, proti čemu bude protestovat!

IBM

Mám chuť se odvolat…

Chronosphere

Možná by bylo dobré navrhnout nějakou dohodu. Třeba Jablunkov za Nové Mlýny..

None

Děti Země kritizují zdržování stavby.
Tak to se opravdu povedlo 😀

skvoracek

Na obrázku je nějaká říčka nebo potok a je znázorněn, že teče do kopce, z kopce, do kopce. Kdo to kreslil? To asi musel být studovaný jedinec 🙂

Jiří Kocurek

Možná to bude jenom optický klam. Holt ten render není fotografie a ani na fotografii se tomu nedá předejít.

Gwann

Myslím, že by se tu měl Patrik odvolat a vytrvat.

Jiřik

Hmm, jenže to těm migrujícím zvířatům moc nepomůže. Zdaleka nejde o losa a medvěda, jako spíše o jelení a srnčí zvěř, koneckonců i o divočáky, zajíce, kuny, ježky nebo rysy.

Jiří Kocurek

Pokrytec, sám tohle dělá jiným na plný úvazek.

Ivo

Organizace terorizující spoustu lidí po celé republice si stěžuje? Proč mě to nepřekvapuje.

Stan

Bomba!! Zdržovatel si stěžuje na zdržení! 🙂

Jin

Protože mají pocit, že jim berou jejich práci. Na zdržování mají přeci patent oni 😂

Tom

Taky nekomentuju že oni vsechno zdrzuji. To by jsem byl zablokovaný aj na toalete s tím nazorem….

Pedro72

Naštěstí se tu neblokuje za pravopis. Příště prosím „bych“, nebo hovorově „bysem“ 😀

V. F.

Proč musí Patrik žít ve stejné době jako já. Jak by byl ten svět bez něj o mnoho hezčí 🙁

blue

Našel by se jiný kokot.

P_V

„škodlivý zásah plánovaného ekoduktu“
Když je ten ekodukt škodlivý, proč se tedy staví?

Michal

Tak logicky tou stavbou přinejmenším dočasně dojde ke zničení stávajících biotopů, co tam jsou, a tím ke škodlivému zásahu. Některé typy se po dostavbě obnoví, některé možná ne nebo budou vytvořeny jinde, ale celkově to určitě bude přínos pro možnost migrace zvířat obecně.

Jiří Kocurek

Dočasné zničení biotopu, vzato ad absurdum, jsou i přetržené dráty vedení NN, protože na nich nemůžou hřadovat ptáci.

Tomáš679.2

Zvíře, které bezpečně překoná dálnici, neutopí se při překonávání potoka, neporazí ho auto či ono neporazí cyklistu na komunikaci, přes kterou bude muset přejít nakonec srazí vlak.

Jiřik

Dal jsem plus za obecné vlastnosti, nicméně zrovna tady je tomu trochu jinak.
Potok naprosté většině migrujících živočichů nevadí. Ježek ho přeplave, rys ho přeskočí, srnka ho přebrodí, medvěd si v něm rád poťape.
A železniční trať tam vede na náspu, kde i ta zvěř raději projde v lese pod mostem než se šplhat nahoru.

Jirka

Kdyby se ekologové zabývali skutečnými problémy (pesticidy ve spodních vodách z pěstování řepky, nefunkční filtry pevných částic, mezinárodní kamionová doprava, …), měli by nejen můj respekt. Takhle působí jen jako partička placená bůhví odkud.

Jiří Kocurek

Sorry jako, ale kamion jedoucí z Těšína do Cziezsyna je mezinárodní, ikdyž jede jenom 2 kilometry. Zatímco z Plzně do Ostravy je to vpořádku…

Pajin

Taky by mě zajímalo, proč v Hamburku nemůže diesel s EURO5 jezdit 1,5km od místa kudy projíždí 7 velkých námořních lodí denně.

Jiří Kocurek

Páč ty lodě vlakem ani bicyklem nenahradíš. A kvůli pravidlu čtverce a krychle nevyjde líp poslat 10 lodí o kapacitě 2000 TEU namísto jedné o kapacitě 20.000 TEU. Spotřebovalo by se násobně více paliva.

Pravidlo čtverce a krychle říká, že hydrodynamický odpor lodi (= spotřebované palivo) roste s plochou trupu (druhá mocnina), zatímco kapacita lodi roste se třetí mocninou.

Uplatňuje se to i u dodávky, která žere 1/4 toho, co kamion, ale uveze pouze 1/10 toho, co kamion. U autobusu vs. osobního auta to platí také.

Pájin

Nerad jsem se nechal vyprovokovat. Kamiony, busy i auta už byly dotlačeny k nějaké „štábní kultuře“ vypouštění zplodin. Bohužel u svinstva, které se musí ohřát, aby vůbec doteklo do motoru lodě to s tou krychlí nevychází a celkem mě překvapuje, že tuto notoricky známou skutečnost nebereš v úvahu. Zelení lodě tolerují, protože se před ně nedá lehnout, a taky by nedorazil třeba oblíbený I Phone. A to by se zákazníci na zelené mohli zlobit. Přilepit se k silnici je prostě jednodušší. O vzdušné znečištění v Hamburku (jinde) vůbec nejde. V New Yorku vítali Grétu na plachetnicích, ale stánky s Fast… Číst vice »

Pedro72

Problémy lodí jsou známé a známé jsou taky důvody, proč se nedaří nacházet řešení. Žábou na prameni je Mezinárodní námořní organizace, kterou se nedaří přitlačit k řešení problému emisí (především jde o emise síry, v ostatních parametrech to není tak extrémní). Iniciativu musí vyvinout největší státy, zákazníci a rejdaři. První vlaštovky už jsou, např. pobřežní zóny a experimentální pohony. Výkřiky o pokrytectví ničemu nepomáhají a navíc to ani není pravda.

blue

Emise lodí se od doby, kdy vyšel ten stále vytahovaný pseudočlánek o „pěti největších lodích“ dávno řeší, a situace se významně zlepšila. A proto taky o tom nikdy nikdo nic jiného nenapsal, a tak lidi stále vytahují jednu a tutéž dávno neplatnou píčovinu.

Jiřik

Protože exhalace z lodního motoru, pracujícího v ideálních otáčkách, se vypouštějí mimo zástavbu a v místech, kudy téměř neustále proudí vzduch a kde je minimum živočichů (včetně lidí), dýchajících atmosférický kyslík. Exhalace z automobilů a motocyklů, neustále měnících zatížení, se naopak vypouštějí v ulicích v bezprostřední blízkosti lidí, ptáků, bezobratlých aj.

Pavel Q

Neschopnost ŘSD navrhnout stavbu v souladu se zákonem není skutečným problémem?

Jan

Hezký český termín pro jejich typ podnikání je osina v zadku…

ksz

Chtělo by to oplatit jim stejnou mincí. Třeba nějaké sdružení Vzduch ze Strejdčic by se mohlo donekonečna odvolávat.

roman

Největší sranda je že další ekoduk by měl vzniknout nedaleko na Slovenské straně.

Poudy

Co je na tom srandovního?

Tom

Celá táto debilita…. Eko sem, bio tam, ale vždy je problém úplne iný.

Poudy

Debilita je vaše máma, tyhle věci jsou živočichům velmi prospěšné a to nezmění to že se o tom vyjadřuje Patrik, navíc s těmi 80 metry má pravdu a stát opravdu dokládá že je veden primitivně když nedokáže vytvořit 80 metrů široký ekodukt pro vzácné živočichy.

Ivo

Třeba to, že to s eko nemá nic společného?

Ic540

Co? No to že budou jednosměrné…hihi
Jedním tam a druhým zpět…
Asi se očekává frekvence medvědů jako aut mezi Čadcou a Žilinou…hihi

Luděk

Tak to potom jo.40 m tam,40 tady a máme požadovaných 80.

Dizgrafyq

Tak už jsem viděl všechno. Král Miroslav volá po urychlení dálniční stavby😀

Standa

😀 to je dobrý no..

Bernard L.

Pokud šířka 47 metrů nestačí, tak proč Děti země dál výstavbu neblokují a nepožadují oněch 80 metrů. Pokud je 47 metrů málo (tedy zbytečných), proč utrácet peníze?

Marana_CZE

Opravdu si myslíš, že zrovna ty Patriku máš právo kohokoli kritizovat za zdržování staveb? Že zrovna ty, co blokuje každou kravinu a žije z obstrukcí okolo toho…

Tom

Amen

Rudolf

Jestli ten přechod konečně do té oblasti dotáhne losa ci medvěda tak to bude pomalu zázrak! Škoda, ze ne muflona ci pakone 🙁

Standa

spíš bude zázrak když z ČR odtáhne jistá osoba.

Standa

A ní i ta celá jeho pošahaná bandaska.

Standa

*A S ní*

roman

Medvědí se tady občas pohybují.

mic

Jen by mě zajímalo, jestli macko půjde na véču do bufetu na parkovišti a nebo mu postavíme další přechod přes koleje …

*h8*

v tom místě macko zamíří do obrovského podchodu pod železnicí, co se stavěl v rámci modernizace trati cca před 10 lety. A je prokázáno jeho využívání v minulých letech jak medvědy, tak rysy.

mic

No tak to potom jó …

Tom

Vola pritahl….

*h8*

Medvěd, rys i vlk se v tomto regionu docela běžně vyskytují.

Rudolf

A los?

*h8*

los nikoliv. Ten se u nás objevuje pouze v okolí Lipenské přehrady a v CHKO Třeboňsko. Případně občasně dálkoví migranti z Polska, to ale nejčastěji buď ve středních/východních Čechách nebo na Českomoravské vrchovině.

Tahle mapka od AOPK ČR situaci s losem dobře ilustruje: https://www.biolib.cz/IMG/MAP/SPM/1_20892.png

Pete

Kdy tu byl naposledy los? To ví asi jen Páťa co?

Jiřik

Prosím. Je to sice článek ze září 2017, zato ho máte i s celkem slušnými časoprostorovými podrobnostmi:

https://www.idnes.cz/technet/veda/losi-ceska-republika-cesko-cr.A170912_113814_veda_mla

Rádo se stalo.