Přechod pro medvědy a spol. u Jablunkova získal povolení, Děti Země kritizují zdržování stavby
Vizualizace ekoduktu na I/11 u Jablunkova. Foto: ŘSD
Termín zahájení stavby zatím není jasný.
Termín zahájení stavby zatím není jasný.
Zloděj křičí chyťe zloděje! 😀
Děti Země kritizují zdržování stavby??? Snad už jim hráblo definitivně a bude od nich nadobro pokoj…
Redakci díky za odkaz na plánované místo. Neznám to tam, ale již z obrázku mi bylo divné ono umístění. Tak hlavně aby všechna zvířata která ho použijí budou schopna přeplavat vodu. Ještě divnější mi to však přijde, když se člověk podívá na mapu . Ekodukt, který přivede zvěř mezi dálnici a železniční trať ?Jako nějaký podchod tam pod tratí je, ale nic extra to není.
Hlavne tam argumentuji tim losem, ktery je u nas vyhynuty a pokud tu je, tak to jsou jednotlive kusy. To uz to rovnou muze byt pro pstrosy a klokany co utecou z nejaky farmy.
No a co se medvěda týče ten ho jistě rád použije, ale první jeho cesta povede za hranici na parkoviště přebírat odpadky nebo na druhou stranu do města.
Ekodukt pod železnicí (medvědí podchod) stojí cca v ose toho silničního již od roku 2011 a bez silničního neplní naplno svou funkci,
Patrik něco chce. Co toho tedy využít? My normální taky něco chceme. Chceš přechod pro medvědy? OK, přestaň okamžitě blokovat užitečné stavby a budeš ho mít, jinak sorry jako 🙂
Uz dlouho jsem nechcal smichem kostky. Tohle uz je adabsutdum. To snad uz prekona porekadlo: Zabij bobra, zachranis strom.
Děti Země kritizují zdržování stavby.
Málem jsem se pochc** smíchy…
Proti povolení podáme žalobu.
Podle není dostatecne posouzeno, že by pres ten přechod nešířily i nepůvodní druhy!
A určitě to bude mít vliv na podzemní vodu!
Děti země a jiné tzv. eko organizace, jsou jen brzdou rozvoje. Ráno se probudí a už si vybírá, proti čemu bude protestovat!
Mám chuť se odvolat…
Možná by bylo dobré navrhnout nějakou dohodu. Třeba Jablunkov za Nové Mlýny..
Děti Země kritizují zdržování stavby.
Tak to se opravdu povedlo 😀
Na obrázku je nějaká říčka nebo potok a je znázorněn, že teče do kopce, z kopce, do kopce. Kdo to kreslil? To asi musel být studovaný jedinec 🙂
Možná to bude jenom optický klam. Holt ten render není fotografie a ani na fotografii se tomu nedá předejít.
Myslím, že by se tu měl Patrik odvolat a vytrvat.
Hmm, jenže to těm migrujícím zvířatům moc nepomůže. Zdaleka nejde o losa a medvěda, jako spíše o jelení a srnčí zvěř, koneckonců i o divočáky, zajíce, kuny, ježky nebo rysy.
Pokrytec, sám tohle dělá jiným na plný úvazek.
Organizace terorizující spoustu lidí po celé republice si stěžuje? Proč mě to nepřekvapuje.
Bomba!! Zdržovatel si stěžuje na zdržení! 🙂
Protože mají pocit, že jim berou jejich práci. Na zdržování mají přeci patent oni 😂
Taky nekomentuju že oni vsechno zdrzuji. To by jsem byl zablokovaný aj na toalete s tím nazorem….
Naštěstí se tu neblokuje za pravopis. Příště prosím „bych“, nebo hovorově „bysem“ 😀
Proč musí Patrik žít ve stejné době jako já. Jak by byl ten svět bez něj o mnoho hezčí 🙁
Našel by se jiný kokot.
„škodlivý zásah plánovaného ekoduktu“
Když je ten ekodukt škodlivý, proč se tedy staví?
Tak logicky tou stavbou přinejmenším dočasně dojde ke zničení stávajících biotopů, co tam jsou, a tím ke škodlivému zásahu. Některé typy se po dostavbě obnoví, některé možná ne nebo budou vytvořeny jinde, ale celkově to určitě bude přínos pro možnost migrace zvířat obecně.
Dočasné zničení biotopu, vzato ad absurdum, jsou i přetržené dráty vedení NN, protože na nich nemůžou hřadovat ptáci.
Zvíře, které bezpečně překoná dálnici, neutopí se při překonávání potoka, neporazí ho auto či ono neporazí cyklistu na komunikaci, přes kterou bude muset přejít nakonec srazí vlak.
Dal jsem plus za obecné vlastnosti, nicméně zrovna tady je tomu trochu jinak.
Potok naprosté většině migrujících živočichů nevadí. Ježek ho přeplave, rys ho přeskočí, srnka ho přebrodí, medvěd si v něm rád poťape.
A železniční trať tam vede na náspu, kde i ta zvěř raději projde v lese pod mostem než se šplhat nahoru.
Kdyby se ekologové zabývali skutečnými problémy (pesticidy ve spodních vodách z pěstování řepky, nefunkční filtry pevných částic, mezinárodní kamionová doprava, …), měli by nejen můj respekt. Takhle působí jen jako partička placená bůhví odkud.
Sorry jako, ale kamion jedoucí z Těšína do Cziezsyna je mezinárodní, ikdyž jede jenom 2 kilometry. Zatímco z Plzně do Ostravy je to vpořádku…
Taky by mě zajímalo, proč v Hamburku nemůže diesel s EURO5 jezdit 1,5km od místa kudy projíždí 7 velkých námořních lodí denně.
Páč ty lodě vlakem ani bicyklem nenahradíš. A kvůli pravidlu čtverce a krychle nevyjde líp poslat 10 lodí o kapacitě 2000 TEU namísto jedné o kapacitě 20.000 TEU. Spotřebovalo by se násobně více paliva.
Pravidlo čtverce a krychle říká, že hydrodynamický odpor lodi (= spotřebované palivo) roste s plochou trupu (druhá mocnina), zatímco kapacita lodi roste se třetí mocninou.
Uplatňuje se to i u dodávky, která žere 1/4 toho, co kamion, ale uveze pouze 1/10 toho, co kamion. U autobusu vs. osobního auta to platí také.
Nerad jsem se nechal vyprovokovat. Kamiony, busy i auta už byly dotlačeny k nějaké „štábní kultuře“ vypouštění zplodin. Bohužel u svinstva, které se musí ohřát, aby vůbec doteklo do motoru lodě to s tou krychlí nevychází a celkem mě překvapuje, že tuto notoricky známou skutečnost nebereš v úvahu. Zelení lodě tolerují, protože se před ně nedá lehnout, a taky by nedorazil třeba oblíbený I Phone. A to by se zákazníci na zelené mohli zlobit. Přilepit se k silnici je prostě jednodušší. O vzdušné znečištění v Hamburku (jinde) vůbec nejde. V New Yorku vítali Grétu na plachetnicích, ale stánky s Fast… Číst vice »
Problémy lodí jsou známé a známé jsou taky důvody, proč se nedaří nacházet řešení. Žábou na prameni je Mezinárodní námořní organizace, kterou se nedaří přitlačit k řešení problému emisí (především jde o emise síry, v ostatních parametrech to není tak extrémní). Iniciativu musí vyvinout největší státy, zákazníci a rejdaři. První vlaštovky už jsou, např. pobřežní zóny a experimentální pohony. Výkřiky o pokrytectví ničemu nepomáhají a navíc to ani není pravda.
Emise lodí se od doby, kdy vyšel ten stále vytahovaný pseudočlánek o „pěti největších lodích“ dávno řeší, a situace se významně zlepšila. A proto taky o tom nikdy nikdo nic jiného nenapsal, a tak lidi stále vytahují jednu a tutéž dávno neplatnou píčovinu.
Protože exhalace z lodního motoru, pracujícího v ideálních otáčkách, se vypouštějí mimo zástavbu a v místech, kudy téměř neustále proudí vzduch a kde je minimum živočichů (včetně lidí), dýchajících atmosférický kyslík. Exhalace z automobilů a motocyklů, neustále měnících zatížení, se naopak vypouštějí v ulicích v bezprostřední blízkosti lidí, ptáků, bezobratlých aj.
Neschopnost ŘSD navrhnout stavbu v souladu se zákonem není skutečným problémem?
Hezký český termín pro jejich typ podnikání je osina v zadku…
Chtělo by to oplatit jim stejnou mincí. Třeba nějaké sdružení Vzduch ze Strejdčic by se mohlo donekonečna odvolávat.
Největší sranda je že další ekoduk by měl vzniknout nedaleko na Slovenské straně.
Co je na tom srandovního?
Celá táto debilita…. Eko sem, bio tam, ale vždy je problém úplne iný.
Debilita je vaše máma, tyhle věci jsou živočichům velmi prospěšné a to nezmění to že se o tom vyjadřuje Patrik, navíc s těmi 80 metry má pravdu a stát opravdu dokládá že je veden primitivně když nedokáže vytvořit 80 metrů široký ekodukt pro vzácné živočichy.
Třeba to, že to s eko nemá nic společného?
Co? No to že budou jednosměrné…hihi
Jedním tam a druhým zpět…
Asi se očekává frekvence medvědů jako aut mezi Čadcou a Žilinou…hihi
Tak to potom jo.40 m tam,40 tady a máme požadovaných 80.
Tak už jsem viděl všechno. Král Miroslav volá po urychlení dálniční stavby😀
😀 to je dobrý no..
Pokud šířka 47 metrů nestačí, tak proč Děti země dál výstavbu neblokují a nepožadují oněch 80 metrů. Pokud je 47 metrů málo (tedy zbytečných), proč utrácet peníze?
Opravdu si myslíš, že zrovna ty Patriku máš právo kohokoli kritizovat za zdržování staveb? Že zrovna ty, co blokuje každou kravinu a žije z obstrukcí okolo toho…
Amen
Jestli ten přechod konečně do té oblasti dotáhne losa ci medvěda tak to bude pomalu zázrak! Škoda, ze ne muflona ci pakone 🙁
spíš bude zázrak když z ČR odtáhne jistá osoba.
A ní i ta celá jeho pošahaná bandaska.
*A S ní*
Medvědí se tady občas pohybují.
Jen by mě zajímalo, jestli macko půjde na véču do bufetu na parkovišti a nebo mu postavíme další přechod přes koleje …
v tom místě macko zamíří do obrovského podchodu pod železnicí, co se stavěl v rámci modernizace trati cca před 10 lety. A je prokázáno jeho využívání v minulých letech jak medvědy, tak rysy.
No tak to potom jó …
Vola pritahl….
Medvěd, rys i vlk se v tomto regionu docela běžně vyskytují.
A los?
los nikoliv. Ten se u nás objevuje pouze v okolí Lipenské přehrady a v CHKO Třeboňsko. Případně občasně dálkoví migranti z Polska, to ale nejčastěji buď ve středních/východních Čechách nebo na Českomoravské vrchovině.
Tahle mapka od AOPK ČR situaci s losem dobře ilustruje: https://www.biolib.cz/IMG/MAP/SPM/1_20892.png
Kdy tu byl naposledy los? To ví asi jen Páťa co?
Prosím. Je to sice článek ze září 2017, zato ho máte i s celkem slušnými časoprostorovými podrobnostmi:
https://www.idnes.cz/technet/veda/losi-ceska-republika-cesko-cr.A170912_113814_veda_mla
Rádo se stalo.