Pražští radní schválili vypsání soutěže na novou podobu Sherwoodu a tramvajové tratě
Vrchlického sady, prostor před hlavním nádražím. Pramen: IPR Praha
Projekt nese název Nový Hlavák a zahrnuje i kompletní rekonstrukci odbavovací haly nádraží.
Tramvajová trať dle plánu super ale místo teras-kaváren atd. by mělo být přimo u Hl.nádraží pořádné parkoviště s kapacitou mininálně 150 míst z toho 50 tak zvaně krátkodobých na max. 30 minut !
A co to kryté parkoviště pod magistrálou a co ten parkovací dům vedle Opery?
Nekecejte a makejte!
je opravdu škoda že se zároveň s tím neralizoval ten Bémuv projekt zklidnění zklidnění Severojižní magistrály a tunel Muzeum. Kdyby se stavělo už v tom roce 2008, tak mohlo být už dávno hotovo…
https://www.casopisstavebnictvi.cz/UserFiles/Image/2009/0901/15_letecky_stav_po.jpg
Mimoúrovňové křižovatky do centra fakt nepatří. Ten projekt z ní naopak definitivně dělal komunikaci dálničního typu.
Právě že nedělal. V té navazující fázi s prodloužením k Nuseláku by na povrchu zůstala městská ulice s polovičním provozem, přechody na každém rohu, cyklopruhy. Totéž by se muselo udělat i na Pankráci až k Hvězdově, kde by tím zároveň odpadly mimoúrovňová křížení u soudu a Na Veselí.
Tahle vizualizace naprosto neodpovídá tomu, co se tam chystalo. Mělo to být minimálně dvakrát vyšší a zřejmě by to natrvalo zabránilo větším změnám konfigurace kolejiště. Přitom takové změny jsou občas nutné, jedna taková se chystá.
Jsem opravdu rád, že se to nezačalo stavět.
Myslíte novou „klidovou zónu“ místo parkoviště na střeše brutalistní odbavovací haly?
„Nový Hlavák“ je dost zvláštní název, když tak už snad „Novej Hlavák“.
Prahlavák.
Ne. Je to původní a jediný Hlavák.
Ono není snadné si poradit s křižovatkou poloumělé spisovné češtiny a místní pražské/středočeské mateřštiny.
Jedině Wilson!!! ☝️
Myslíte Wilsoňák?
Babička tomu neřekla jinak než Wilsoňák. Ale já používám spíš neutrální a nadčasový název Hlavák se šmrncem pražského nářečí, je to dobré na domluvu s mimopražskými bez vysvětlování, který je Wilsoňák a který Masaryčka.
Takže když nemůže být místo strašidelného lesa plného divných stvoření klidný park v centru města před jeho hlavním nádražím, tak jej aspoň prošpikujeme šikmo šalinou a zničíme vše navždy a úplně. To snad NE!
Nebojte se, šalina tam nikdy být nemůže.
Ale s tím klidným parkem jste dost pobavil.
Klidný park by to mohl být, ale tím že se trať povede natěsno u budovy, tak skrz něj moc lidí procházet nebude (rozhodně ne více než teď) a tím se ještě více vyloučí z okolí.
Nebojte, přibydou tam vlezy do Hlavák Tief alias Nádr Opera. Bude tam živo jak na Václaváku, než se místní vystěhovali.
No nebojte…ve vzdálenější budoucnosti proběhne návrat do předchozího stavu.
Magistrála nebude, ta škatulová přístavba pod ní taky ne, a všechno bude zase v pořádku…tramvaje hned před nádražní halou…
https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2021/11/Hlavni-nadrazi-1910_001.jpg
Podle mě se po přestavbě Florence a odstřelu magistrály skutečně začne další generace zamýšlet, jestli ty koleje nebyly opravdu lepší hned před Fantovkou.
Tam šalina nikdy jezdit nebude, to musíš o 200 km blíž k Vídni. 🚈
Jednokolejová trať s kyvadlo provozem po 15 minutách a zastavkou přimo u hlavní haly nádraží je ok. – ještě tam zustane dost místa na udržovaný park s lavičkami a stánkem na občerstvení……
Nápad vést tramvajovou trať Vrchlického sady….. Ať se tam každý projde a zkusí si tu trať představit . Spočìtat stromy které by se musely vykácet . představit si
napojenì trati z Washingtonovy ulice k hale představit si jen výškovou üroveň té trati před halou. Tenhle ükol má jen hloupá řešení.
Osobně si myslìm že tramvaj je v Praze nedoceněná a metro přeceňované. Ale ne vést trati parkem ! Co takhle protáhnout tramvaj pasáží Alfa …okolo Semaforu Františkánskou zahradou a průlomem přez dvůr u PM.Sněžné …..někam dál….
S tím přeceňováním metra rozhodně souhlasím.
Ale zkuste ten průjezd pasáží nějak nakreslit.
Tramvaj už jezdila ledaskde, třeba i Linhartskou a Platnéřskou 😁
To jenom v Praze si dělají park před dopravním terminálem 😀
Naopak, děláme si dopravní terminál za parkem. 😉
Tyhle články vždycky čtu s nadšením, pak mi to nadšení zkazí datum předpokládané realizace. Za tři roky se možná začne, pak asi dva roky stavba. Proč to všechno u nás tak trvá 😭
Mě asi nevadí, že bude trvat příprava déle, pokud bude kvalitní a bude běžet podle plánu.
3 roky přípravy a 2 realizace není na takovouhle věc zas tak moc. Blbý je, že se nezačalo před deseti a víc lety (ale to už se holt napravit nedá) a klíčový je, aby ten výsledek byl pořádnej a ne nějakej extrémně opatrnej kompromis, kterej nic moc nevyřeší a zablokuje pořádný řešení na dvě tři dekády.
Protože se musí zjistit, jestli v parku nežije vzácný druh syslů, žab, mloků nebo ptactva, případně jestli neklesne hladina spodních vod. Do dokumentace bude nutné napsat, že v žádném případě není možné povolit stavbu mrakodrapů mimo pankráckého pólu – nesmějte se, to je v dokumentaci pro zdvojkolejnění mostu Inteligence.
Nebojte, na podzim půjde současné vedení od válu a nový magistrát tramvajové tratě zařízne jako zbytečnost.
ODS místo parku udělá pořádné oplocené parkoviště, čímž zároveň vyřeší problém s bezdomovci. Ještě by to chtělo zrušit chodníky kolem magistrály, aby tam mohli přidat další pruh pro auta. A na co tramvaje? Bojovníci za individuální svobodu přece sockou nejezdí.
Proč to vlastně neudělali už v 90. letech, máte pro to nějaké logické vysvětlení?
Nestíhali ani rozkrádat 😀 😀
Natož předstírat nějakou činnost…
Čekal bych uprostřed nový kruhový objezd.
Pro mínusáře – tu zbytečnost jsem myslel jako sarkasmus.
Sice sarkasmus ale nemá od pravdy daleko 😂
Snad aspoň zaříznou tu trať po Václaváku.
Máte rozbitou křišťálovou kouli.
S některým z příštích vlád se zařízne jako zbytečnost – ale metro…
…a také celé centrum Prahy. Proč místo toho nepostavit třeba disneyland a nekrmit v něm dětma aligátory?
Palec nahoru, včera bylo pozdě.