Pražští radní prosazují na velkém okruhu na severu města další tři tunely
Do letitých tahanic o podobu poslední části velkého pražského okruhu zasáhl magistrát. Pražští radní včera hodnotili jednotlivé varianty pro posledních
Do letitých tahanic o podobu poslední části velkého pražského okruhu zasáhl magistrát. Pražští radní včera hodnotili jednotlivé varianty pro posledních 13 kilometrů mezi Březiněvsí a Satalicemi a jednoznačně se přiklonili k vedení části dálnice pod zemí.
Prahou preferovaná varianta spočívá ve vybudování tří tunelů: Vinoř (Radonice) o délce 1,3 kilometru, Veleň (Miškovice) o délce 450 metrů a Třeboradice o délce 2 kilometry. Tunely léta prosazují i okolní městské části a středočeské obce, jejichž zástavba se v posledních letech rozrostla až k plánované trase dálnice.
„Tunelová varianta bude nejšetrnějším řešením pro toto území a jeho obyvatele a napomůže tak rychlejší dostavbě pražského okruhu,“ uvedl primátor Prahy Zdeněk Hřib. Pokud by však tuto variantu neumožnily „ekonomické, technické nebo geologické okolnosti“, tak by byla přípustná podle vedení města i varianta zahloubení pod úroveň terénu. Právě té dává přednost Ředitelství silnic a dálnic.
Tunelová a zanořená varianta byly vypracovány dodatečně v roce 2018 právě na základě odporu samospráv proti povrchovému vedení okruhu. Toto řešení z roku 2009 tak zřejmě definitivně padlo.
Stavba 520 mezi Březiněvsí a Satalicemi celý okruh uzavře. Příprava bude ale ještě dlouhá, optimistický předpoklad dokončení okruhu je rok 2029, tedy více než půlstoletí od zahájení stavby první části Slivenec – Třebonice (1977). Na velkém pražském okruhu je z 82 plánovaných kilometrů hotovo necelých 40. Chybějí čtyři velké stavby: Modletice – Běchovice a tři úseky na severu Prahy mezi Ruzyní a Satalicemi.
Na chybějící severní obchvat Prahy doplácejí především Středočeši. Tranzitní doprava jako alternativu k chybějícímu obchvatu využívá silnici I/16.