Pražský okruh opět kolabuje kvůli opravě tří kilometrů. Skanska si přivezla mobilní betonárnu
Oprava úseku D0 mezi Lochkovem a Slivencem. Foto: Ondřej Šuch / Skanska

Loni opravený úsek ŘSD reklamovalo.
Loni opravený úsek ŘSD reklamovalo.
Autobusy, které jezdí přes Ořech, Slivenec, Jinočany 130, 352, 301, 309, 310 bývají odpoledne zpožděné o 15-30 minut
Přitom by stačilo mít tranzitní okruhové komunikace v režimu jako v Mnichově 4+1 v jednom směru
Na tomto typu stavby se má pracovat 24/7. V Rozpočtu se na to má pamatovat.
Levý břeh Prahy má 4 základní deficity v oblasti silničních komunikací: 1. Chybějící část D0 v severním segmentu. To jde především za nimbysty ze Suchdola. Naštěstí by se už za nějaké 4 roky mohlo začít stavět. 2. Chybějící Radlická radiála a propojení s MO. Nimbysti z Prahy 5 to aktualne poslali k ledu 3. Chybějící Bělohorská radiála a propojení s MO. Nymbysti z Prahy 6 to asi zařízli definitivně 4. Křížení D5 a D0 dimenzované na 80.léta 20. století. Tam se snad zanedlouho začne předělávat. Sumasumárum, jakákoliv oprava fragmentů dopravního systému způsobí kolaps v polovině aglomerace a dokud se výše… Číst vice »
Vy máte myšlení průmyslníka ze 70. let. Možná vám to ještě nikdo neřekl, ale každé zkapacitnění v širším centru jen přitáhne další auta a kolony budou pokračovat. Na to, jak to dopadá se můžete podívat do USA.
A nebo taky ne. USA je jiny svet, s tim to nemuzete srovnavat…
Á odborník na dopravu 🤮
Nikoli, jen člověk, který vnímá situaci.
On by tam nejlepe nechal polni cestu, ať si auta jedou jinudy ne?
Výborně a co by jste s tím reálně a v reálném čase dělal:? Zapomeňte v tomto regionu na železnici. Ta to zde nedotáhla ani na ta 70 léta. 43 km z Prahy do Berouna je na 50 minut. A to je prosím „koridor“. Drobet jiný nežli z Prahy na východ. A lepší to bez tunelu nebude. R a Ex se i nadále budou ploužit za zastávkovými vlaky. Je to smutné, ale je to tak.
Systémově jsou ty deficity popsány velice správně.
Přibrzdi lidskou rozežranost, mnoho lidí ještě nechápe, že zvyšovat spotřebu při daných rozměrech planety tak nějak nelze.
Kolony od D1, v těch je hodně tranzitu, protože ten hlavní směřuje, jak je všeobecně známo D1- D5. Nestojí v tom busy.
Horší, což článek nezmiňuje je směr opačný a samozřejmě klasický přeliv kolon na D5, která denně stojí od Loděnice. V tom postávají busy, co se poté nestačí točit a všichni místní v regionu. Kdyby náhodou měl někdo c huť zkusit to vlakem, není to o nic lepší. Do Prahy jeden R za hodinu s hlemýždí rychlostí.
Je to bohužel tak, obraty na Butkách nebo Zličíně nestíhají ani busy PID ani dálkový Flix (Plzeň). Je to hodně špatné. Je to i o 20-30 minutách plus a čekající lid nervózně přemítá, jestli to přijede, či nepřijede, zvláště když mají nějaké návaznosti.
Flixbus mimochodem dost nabral poptávku. Minutí Ex 6 Smíchova (a žádné náhradní zastavení na levém břehu Vltavy) se projevit muselo. Z Plzně na Smíchov jet pomalou Berounkou je celkem masochismus (párkrát vyzkoušeno).
Zvlášť když má ta Berounka dopoledne dvouhodinové díry (o víkendu se do nich hezky trefuje S6) a občas jede z Berouna NAD přes tu samou D5 a D0. Je fajn že expresy i rychlíky jedou na hlavní, ale mohli ten expres aspoň přibrzdit v Radotíně, takhle se jihozápadu Prahy cesta do Plzně a hlavně dál o další více než půlhodinu prodloužila.
Další zdržení busů opravami D0 jsou kolony v Ořechu, což to pak rozhodí přes Řeporyje a Luka až do Motola. Na podzim to byla celkem hrůza po velkou část dne, po dokončení opravy D0 se to hned zlepšilo.
Opravy se musí dělat a standardně omezení, když zachová i při opravě 2+2 pruhy nepřináší takové problémy jako zde. Jenže tady je sjezd na Barrandov/Slivenec a tím jezdí spousta aut a proto je to větší komplikace a dělají se kolony. Spousta řidičů se včas nezařadí, pak se to zasekne a už je hned kolona. Je to velmi vytížené místo.
Brzy se má stavět rozšíření na 3+3, už aby to bylo.
Kéž by to bylo jen o včasném zařazení. Jezdím tam denně a největší „startovači a udržovači“ kolon jsou řidiči, kteří si dají fóra 20 az 100m než se uráčí rozjet za autem před nimi, nebo jen zrychlit podle auta před nimi. Pokud to takhle udělá 5 aut za sebou (viděl jsem mnohokrát), zaberou 200 až šílených 400m ve svém pruhu. A kolona je jak vyšitá. Paradoxně je pak rychlejší jet v pravém. Ne že by kamiony nedělaly stejnou blbost, ale je jich méně na stejnou délku a tak jich nezdržuje tolik najednou.
To brzy chci vidět, ve Slivenci bydlím od roku 2011 a každý rok se rozšíření odkládá.
A co tedy ŘSD reklamovalo? Proč? Kdo to dělal, že se to hned musí reklamovat?
Je to tam napsané… akorát se v tom článku trochu míchá plánovaná oprava celého úseku směr D1 s reklamační opravou toho loni opraveného úseku směr D5. Spíš jsem moc nepochopil to prodloužení připojovacího pruhu od Barrandova směr D5, protože to je mimo uvedený úsek a navíc v tom směru co se přestavoval loni. Jestli to nemá být směr D1…
Ten směr je v článku správně, tedy na D5. V tomto směru je zábor odstavného pruhu a už dochází k odtěžení zeminy. Jako mnozí ostatní doufám, že to zlepší plynulost provozu, protože od Barrandova najíždí skutečně hodně provozu a zařazování způsobuje významné zpomalení na dálnici a riskantní chování řidičů tomu moc nepomáhá.
Díky za objasnění, pomoct by to mělo. Ale také jsem doufal v prodloužení těch sportovně krátkých připojovacích a odbočovacích pruhů na sousedním exitu Ořech (třeba když se nedávno stavěly PHS a exit byl kvůli tomu zavřený), ale nestalo se…
Ořech je tragédie, co si budeme. A to v obou směrech. Bohužel tam to bude trochu větší oříšek, musí se tam toho předělat víc. V realizované úseku se jenom trochu odkope, položí se vrstvy vozovky a jede se.
Bohužel tomu moc nevěřím, chce to komplet třípruh Barrandov-D5
Chce to predevsim dokoncit D0.
To každopádně
to taky, ale hodně by pomohlo i dotažení Radlické radiály
(ideálem by byly všechny tři stavby)
Souhlasím, intenzity na to jsou. Tak snad se to brzy u ŘSD objeví na vrchu jejich pomyslného komínku papírů s projekty. Nultá fáze přestavby exitu 23 se na můj vkus moc nehýbe, nemluvě o dalších fázích rozšíření.
Už aby to bylo. Zas je to hezky v kontrastu s nickolejnym provozem nataženým postupně na roky.