obrazok-zdopravy

Pražský okruh opět kolabuje kvůli opravě tří kilometrů. Skanska si přivezla mobilní betonárnu

Oprava úseku D0 mezi Lochkovem a Slivencem. Foto: Ondřej Šuch / SkanskaOprava úseku D0 mezi Lochkovem a Slivencem. Foto: Ondřej Šuch / Skanska

Loni opravený úsek ŘSD reklamovalo.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Jedlička

Autobusy, které jezdí přes Ořech, Slivenec, Jinočany 130, 352, 301, 309, 310 bývají odpoledne zpožděné o 15-30 minut

filip.kohout

Přitom by stačilo mít tranzitní okruhové komunikace v režimu jako v Mnichově 4+1 v jednom směru

Martin

Na tomto typu stavby se má pracovat 24/7. V Rozpočtu se na to má pamatovat.

Dálnice

Levý břeh Prahy má 4 základní deficity v oblasti silničních komunikací: 1. Chybějící část D0 v severním segmentu. To jde především za nimbysty ze Suchdola. Naštěstí by se už za nějaké 4 roky mohlo začít stavět. 2. Chybějící Radlická radiála a propojení s MO. Nimbysti z Prahy 5 to aktualne poslali k ledu 3. Chybějící Bělohorská radiála a propojení s MO. Nymbysti z Prahy 6 to asi zařízli definitivně 4. Křížení D5 a D0 dimenzované na 80.léta 20. století. Tam se snad zanedlouho začne předělávat. Sumasumárum, jakákoliv oprava fragmentů dopravního systému způsobí kolaps v polovině aglomerace a dokud se výše… Číst vice »

Ondra

Vy máte myšlení průmyslníka ze 70. let. Možná vám to ještě nikdo neřekl, ale každé zkapacitnění v širším centru jen přitáhne další auta a kolony budou pokračovat. Na to, jak to dopadá se můžete podívat do USA.

Dálnice

A nebo taky ne. USA je jiny svet, s tim to nemuzete srovnavat…

Kozor24

Á odborník na dopravu 🤮

Petr David

Nikoli, jen člověk, který vnímá situaci.

MMXA

On by tam nejlepe nechal polni cestu, ať si auta jedou jinudy ne?

M1M2

Výborně a co by jste s tím reálně a v reálném čase dělal:? Zapomeňte v tomto regionu na železnici. Ta to zde nedotáhla ani na ta 70 léta. 43 km z Prahy do Berouna je na 50 minut. A to je prosím „koridor“. Drobet jiný nežli z Prahy na východ. A lepší to bez tunelu nebude. R a Ex se i nadále budou ploužit za zastávkovými vlaky. Je to smutné, ale je to tak.
Systémově jsou ty deficity popsány velice správně.

Petr David

Přibrzdi lidskou rozežranost, mnoho lidí ještě nechápe, že zvyšovat spotřebu při daných rozměrech planety tak nějak nelze.

M1M2

Kolony od D1, v těch je hodně tranzitu, protože ten hlavní směřuje, jak je všeobecně známo D1- D5. Nestojí v tom busy.
Horší, což článek nezmiňuje je směr opačný a samozřejmě klasický přeliv kolon na D5, která denně stojí od Loděnice. V tom postávají busy, co se poté nestačí točit a všichni místní v regionu. Kdyby náhodou měl někdo c huť zkusit to vlakem, není to o nic lepší. Do Prahy jeden R za hodinu s hlemýždí rychlostí.

Dachs

Je to bohužel tak, obraty na Butkách nebo Zličíně nestíhají ani busy PID ani dálkový Flix (Plzeň). Je to hodně špatné. Je to i o 20-30 minutách plus a čekající lid nervózně přemítá, jestli to přijede, či nepřijede, zvláště když mají nějaké návaznosti.
Flixbus mimochodem dost nabral poptávku. Minutí Ex 6 Smíchova (a žádné náhradní zastavení na levém břehu Vltavy) se projevit muselo. Z Plzně na Smíchov jet pomalou Berounkou je celkem masochismus (párkrát vyzkoušeno).

Twix

Zvlášť když má ta Berounka dopoledne dvouhodinové díry (o víkendu se do nich hezky trefuje S6) a občas jede z Berouna NAD přes tu samou D5 a D0. Je fajn že expresy i rychlíky jedou na hlavní, ale mohli ten expres aspoň přibrzdit v Radotíně, takhle se jihozápadu Prahy cesta do Plzně a hlavně dál o další více než půlhodinu prodloužila.
Další zdržení busů opravami D0 jsou kolony v Ořechu, což to pak rozhodí přes Řeporyje a Luka až do Motola. Na podzim to byla celkem hrůza po velkou část dne, po dokončení opravy D0 se to hned zlepšilo.

Ivan_pha

Opravy se musí dělat a standardně omezení, když zachová i při opravě 2+2 pruhy nepřináší takové problémy jako zde. Jenže tady je sjezd na Barrandov/Slivenec a tím jezdí spousta aut a proto je to větší komplikace a dělají se kolony. Spousta řidičů se včas nezařadí, pak se to zasekne a už je hned kolona. Je to velmi vytížené místo.
Brzy se má stavět rozšíření na 3+3, už aby to bylo.

Martin

Kéž by to bylo jen o včasném zařazení. Jezdím tam denně a největší „startovači a udržovači“ kolon jsou řidiči, kteří si dají fóra 20 az 100m než se uráčí rozjet za autem před nimi, nebo jen zrychlit podle auta před nimi. Pokud to takhle udělá 5 aut za sebou (viděl jsem mnohokrát), zaberou 200 až šílených 400m ve svém pruhu. A kolona je jak vyšitá. Paradoxně je pak rychlejší jet v pravém. Ne že by kamiony nedělaly stejnou blbost, ale je jich méně na stejnou délku a tak jich nezdržuje tolik najednou.

Kozor24

To brzy chci vidět, ve Slivenci bydlím od roku 2011 a každý rok se rozšíření odkládá.

Tomáš

A co tedy ŘSD reklamovalo? Proč? Kdo to dělal, že se to hned musí reklamovat?

Twix

Je to tam napsané… akorát se v tom článku trochu míchá plánovaná oprava celého úseku směr D1 s reklamační opravou toho loni opraveného úseku směr D5. Spíš jsem moc nepochopil to prodloužení připojovacího pruhu od Barrandova směr D5, protože to je mimo uvedený úsek a navíc v tom směru co se přestavoval loni. Jestli to nemá být směr D1…

Malé stydlivé prasátko

Ten směr je v článku správně, tedy na D5. V tomto směru je zábor odstavného pruhu a už dochází k odtěžení zeminy. Jako mnozí ostatní doufám, že to zlepší plynulost provozu, protože od Barrandova najíždí skutečně hodně provozu a zařazování způsobuje významné zpomalení na dálnici a riskantní chování řidičů tomu moc nepomáhá.

Twix

Díky za objasnění, pomoct by to mělo. Ale také jsem doufal v prodloužení těch sportovně krátkých připojovacích a odbočovacích pruhů na sousedním exitu Ořech (třeba když se nedávno stavěly PHS a exit byl kvůli tomu zavřený), ale nestalo se…

Malé stydlivé prasátko

Ořech je tragédie, co si budeme. A to v obou směrech. Bohužel tam to bude trochu větší oříšek, musí se tam toho předělat víc. V realizované úseku se jenom trochu odkope, položí se vrstvy vozovky a jede se.

Kozor24

Bohužel tomu moc nevěřím, chce to komplet třípruh Barrandov-D5

Dálnice

Chce to predevsim dokoncit D0.

Kozor24

To každopádně

Petr

to taky, ale hodně by pomohlo i dotažení Radlické radiály

(ideálem by byly všechny tři stavby)

Malé stydlivé prasátko

Souhlasím, intenzity na to jsou. Tak snad se to brzy u ŘSD objeví na vrchu jejich pomyslného komínku papírů s projekty. Nultá fáze přestavby exitu 23 se na můj vkus moc nehýbe, nemluvě o dalších fázích rozšíření.

František

Už aby to bylo. Zas je to hezky v kontrastu s nickolejnym provozem nataženým postupně na roky.