Pražský dopravní podnik skončil s roundupem, plevel v kolejišti opaří
Likvidace plevele párou. Pramen: DPP
Pražský dopravní podnik (DPP) od středy odstraňuje plevel z tramvajových kolejí a dalších svých pozemků pouze mechanicky nebo horkou vodou.
a jaká emise jsou spojeny z generováním té páry? klidně vyjádřeno jako CO2 ekvivalenty…
boha jeho. tady nejde o emise, tady jde o dost pravděpodobnou rakovinotvornost glyfosátu.
Zajímalo by mě, kolik tun roundupu spotřebuje každoročně SŽDC na likvidaci křovin a trávy kolem kolejí a jestli spotřebu hodlá omezit.
Moc ne, je veřejným tajemstvím že velkou část traťáci rozkradou a rozprodají po okolí. V podstatě to jen zalévají (vlastní zkušenosti ze tří lokálek).
Vždycky, když vidím okolí přejezdů žluté od pesticidů, místo toho, aby se to párkrát posekalo, tak to ve mně fakt vaří.
Jenže to by bylo třeba sekat asi vícekrát v roce a vždy těsně po odkvětu těch hlavních plevelů, aby jejich semena nestačila dozrát a vysít se, jinak to nemá smysl. A to je práce, a převážně ruční (maximálně s křovinořezy), protože v tom terénu ani různé malotraktory příliš dobře použitelné nejsou. Kdysi k těm účelům byly používány také kozy a ovce, samozřejmě řádně uvázané tak, aby se nemohly dostat do průjezdného průřezu, ale chtít takto uvazovat ovce, to není úplně jednoduché. A pak také jezdily parní lokomotivy, díky jimž v časném jaru aspoň zbytky rostlin z loňska v pohodě vyhořely… Číst vice »
Tohle je super a doufám, že i pražské městské části a další města v Česku na ekologičtější způsoby údržby ❤️
(v článku je jednou překlep a místo ‚glyfosát‘ je napsáno ‚glysofát‘. Díky za opravu!)
Velká pochvala, redukci populace a růst zdravotních obtíží opravdu nepotřebujeme. Horká pára je účinnější, při správném pořízení a užití méně nákladná a zcela bez zdravotních následků. Lokální zvlhčení je jen ku prospěchu všech.
Lidí je na světě jako sr….
https://www.youtube.com/watch?v=kvqnKdecfIY