Pražský dopravní podnik připravuje tramvajovou trať do Malešic, požádal o posouzení EIA
Nová trať Barrandov - Holyně, slavnostní dokončení stavby 8. dubna 2022. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
U malešické smyčky DPP plánuje povrchového parkoviště pro 133 aut v místě dnešního autobazaru.
Cena za těch pár kilometrů tratě je nesmyslná. Nemusela by se stavět, kdyby Černokosteleckou jezdilo víc tramvají. Jenže tam se linky ruší (5 a 13). Tam se dá pohodlně dojít. Obyvatelé Malešic z velké části novou trať nechtějí. Celý ten projekt je jen snaha prostavět peníze.
Stejně tak se v Jílovém dá pohodlné dojít na vlak. A stejně tu je spousta diskotéku, kteří tvrdí, že rozdíl pár set metrů při dojizdce od okresního města způsobí apokalypsu…
Ps: co znám Malešice, tam je to na cernokosteleckou i dál…
Takže je možné zrušit v Počernické autobusy a odkázat lidi na tramvajovou trať o 500 m vedle?
Proč a kolik obyvatel Malešic nechce tramvaj? Hluk na nové trati nebude větší než od autobosů a tramvaje jsou tam plánovány již dlouho, mají dokonce vyhrazený střední pás v ceé délce. Byla by hloupost tam novou trať nemít. Kde jinde je to tak pěkně prostorově připravené?
Ma to jen jeden háček a to dost podstatný…. Těch 66 zrušených parkovacích míst…..!!!!! Jejich počet je v současné době už tak naprosto nedostačující … Sídliště je z 60 let minulého století a v té době zdaleka nebylo v každé rodině auto.Dnes je to katastrofa. Chcete říci, že si mám přivézt velký nákup nebo stěhovat věci na dovolenou a všechno tahat růčo tramvají na konec sídliště do Parkingu???? Na Počernické to ani nevyložíte, protože tam nezastavíte…. takže NECHTE NAM AUTOBUSY, které stejně na Želivského jezdi A NELIKVIDUJTE PARKOVACÍ MÍSTA (ten kdo to vymyslel by určitě nechtěl být v naší kůži)….Obrovské… Číst vice »
To je patrně součást boje proti přebujelému automobilismu.
Jo, on má každej jouda právo na parkovací místo před barákem a zadarmo? Netušil jsem, děkuji za doplnění.
Nemá. Takže nevím, proč všichni spoléhají že budou moci parkovat na veřejném prostranství. Jestli chcete mít auto tak si zařiďte privátní garáž nebo parkoviště, kde máte garantované a často i hlídané místo 24/7. Snad nemáte problém za tuto službu platit tržní cenu? Náklady na vlastnictví auta kupodivu nekončí jeho pořízením, snad to lidem někdy dojde.
Chce to japonsky system… znacku prideli jen tomu, kdo prokaze, ze ma parkovaci misto…
Uprostřed přece zas tolik aut neparkuje,tak kde jinde se mají rušit?
Já teda nevím proč má ubýt celých 66 míst, vždyť místo pro novou trať je uprostřed ulice, kde se nyní neparkuje. Ta tramvaj má šanci nahradit dost jízd autem z té oblasti. Místo smradlavých a hlučných busů dostanete tichý a rychlý spoj nejen k metru, ale i do centra. Všichni lidi nejsou invalidé, takže není problém dojít párset metrů na zastávku i s nákupem. Kromě toho tam máte místní obchody, třeba z toho Lidlu musíte jezdit autem v rámci té samé ulice? Snad ne. Já velký nákup odjakživa realizuju přes MHD, naposledy včera a není problém. Pro rozměrné výrobky se… Číst vice »
„Já teda nevím proč má ubýt celých 66 míst, vždyť místo pro novou trať je uprostřed ulice, kde se nyní neparkuje.“
Oni jsou natolik inteligentní, že tu silnici zbytečně rozšíří…
Promiňte, četla jste ten článek nebo jste troll (třetí variantu vynechám, neb bych byl smazán za urážku)?
Postaví parkoviště o 133 stáních místo 66 zabraných! To je učivo 1. stupně ZŠ.
Hm, a není to docela dost zastávek, 6 na 2,3km tedy každých 400m? To je svižnou chůzí 4min od sebe? Ne že by bylo špatné že to bude všude na některou blízko, to jistě ne, ale častým zastavováním klesá průměrná (oběhová) rychlost, která už tak je nějakých řádově 15kmh…
Ne, není. Je to tak akorát. Ne každý chodí rychlostí 6 km/h a ne každý bydlí hned u trati.
Je to stejné jako dnešní autobusy (až na tu zastávku hnedka za křižovatkou se zbytkem sítě). Důležité je, aby všude byla docházková vzdálenost 400-500 metrů, ne jak jsou daleko od sebe.
Není. Pro tramvaje mají být o 3 zastávky víc než pro autobusy. Pokud to tak dopadne, 2 vzniknou nové a třetí je Vinohradské hřbitovy, což je stávající zastávka, kterou autobusy míjejí. Takže tramvají to bude o dost pomalejší než nyní busem. Na vcelku rozsáhlých plochách budou v docházce do 500 m hned 3 zastávky.
Vinohradské hřbitovy jsou v pohodě, Počernickou nechápu, a ostatní jsou na úrovni těch autobusových (199), takže nevím, kde vidíte zastávku navíc. Dobře, ješě u autobusů odpadne ta u terminálu 😀
Nástupní Sídliště Malešice, pak nová, pak dle BUS, nová před Vinohradskou a Vinohradské hřbitovy. Samozřejmě ta první navíc navíc je daná rozhozením 2 zastávek na Sídlišti Malešice. Ovšem pro většinu lidí cestujících odtud to budou skutečně 3 kousky navíc. Bude to mít vliv nejen na atraktivitu provozu, ale také na provozní náklady. Pokud se něco nezmění…
Mohou být na znamení 🙂
Nebo takový nesmysl, že je Smíchovské nádraží – tramvaj přejede křižovatku ke smyčce – a „Plzeňka“.
Podobně je Vítězné náměstí – popojede se kus Evropskou = Dejvická – popojede se další kousek – „Thákurova“…
400 metrů je běžný rozestup v okolí, na Žižkově i Vinohradech, a funguje to. Na vyhrazené trati a s preferecí na křižovatkách se to dá stíhat rychlostí jedna zastávka za minutu.
toto je sice hezke a kdyz vynechám kolik to stoji, tak snad i efektivni. co mne trapi mnohem vic, jsou tramvaje rady 14T, ktere zejmena na posledním podvozku vydavaji desne zvuky – 36mega, ktere nici nervy vsem kolem a samy sebe, nechápu, ze to nikdo neresi, v oné Malešicke se to bude krasne rozlehat a vsechny buntošit, jak se jiz ted deje v aglomaracich, kde je TT vedena mezi viceurovnovou zastavbou! dalsi nestesi jsou prejezdy/krizeni, namátkou: Zelivskeho, vozvna Žižkov (zapad), Flora (to je extra trida), Lehovec (super extra třída), a muzete si doplnit dalsi dle libosti. nemam nic proti TT,… Číst vice »
Zkuste to říct obráceně – na kterých linkách (při hypotetickém bezvýlukovém stavu) by to vadilo nejméně.
Na 17, možná na 12?
Nové tratě mají hlučnost minimální (počítám, že bude zatravněno) a nová křižovatka bude u hřbitovů, kde nikdo nebydlí, takže nebude ani rušit. Postavte se na Hradčanskou a schválně mi řekněte jestli uslyšíte dřív přijíždějící tramvaj nebo auta a autobusy 🙂
Zrovna nedávno jsem na to místo v mapě koukal a říkal si, proč tam žádná trať nevede, když tam je i to místo ve středu. Tak snad nebude zas nějaký klasický problém s hygienickými předpisy ohledně hluku. Když si vzpomenu, co kvůli nim museli vyrobit v Plotní v Brně…
Ulice uz byla planovana pro TT, ale pokud vim, byl problem s potrubnim privadecem…
Jinak bych rad tu trat videl prodlouzenou az k Prumyslove k technoplynu…
ev. az k sidlisti Jahodnice,…
Jahodnici se spíš dostane vlaku.
Ano, ale na opacnem konci sidliste je to uz dost daleko, a asi se tam jeste bude stavet…
Právě proto by se nemělo řešit, jestli tam trať nemá být, když vlastně rozhodnutí padlo kdovíkdy dávno, jen se čeká na potrubní přivaděč. Jo že to končí smyčkou a nikam dále nevede, je jiný problém.
Každý nový km tramvaje v Praze určitě dobře. Ale ten hlavní problém tady bohužel bude jiný a velmi obtížné řešitelný – spojení do centra, kde je úzké hrdlo mezi Olšanskym náměstím a hlavním nádražím a tramvaje na hranici kapacity už dnes.
Do centra jezdí zelené metro bez úzkého hrdla…
No fuj, metro.
Řekl jste „fuj“, cizinče? :o)))
Jo, jako kluk jsem taky raději jel delší dobu tramvají, než bych sfáral do krtka, ale dneska klidně fárám na Klárově, když jedu na Podbabu (tedy pokud zrovna nepřijíždí 18).
Takže očekávám, že Malešičtí normálně sfárají na Želivského a v tramvaji zůstanou snad jen když pojedou na fotbal…
To je takové pošťouchnutí do místních tramvajových fetišistů.
Také bych někdy rád sfáral na Klárově, ale jde to jen na Malostranskou. :o))
Dvě tramvaje končí na Olšanských hřbitovech, ty můžou jet dál a v centru to zůstane stejně (možná o trochu méně spolehlivé).
Nezbývá než doufat na Godota jménem TT Václavské náměstí, ev. jiné rovné ulice šířky 6< m.
A proč je to při 4 linkách tak úzké hrdlo, když na Karláku je linek násobně víc?
S tím napojením na MHD:
– Linky 13 a 15 mají být do sídliště prodlouženy, tedy jasné plus (autobusy 199 navíc končí na Želivského, zatímco tramvaje na Olšanských hřbitovech).
– Linka 188 má být propojena se 195 (aby neduplikovala tramvaj), takže zde mínus
– Pokud sem bude prodloužena noční linka tramvají, pak noční linka autobusů může jet vrchem přes ulici Malešickou, kde dnes nic není (jen denní linka 155)
– Chybí napojení na ulici Černokosteleckou bez přestupu. Tramvaj mohla pokračovat dále Dřevčickou ulicí, ovšem zřejmě by po kolejích jezdila i auta a další smyčka je až na Depu Hostivař.
Před 15 lety se psalo o pokračování trati buď přímo do Teplárenské, nebo doprava někam k Černokostelecké.
https://www.praha.eu/jnp/cz/co_delat_v_praze/o_praze/kam_metro_nemuze_nastrci_tramvaj.html
Původní plán počítal s linkami 15 a 16, do vize rozvoje ovšem vstupují TT Václavské nám. a kolem Hlaváku, které budou (pravděpodobně) v provozu dříve. Linka 13 má jet z Vršovic na Strahov. Místo ní se má na Vinohradech objevit linka 21, která spolu s patnáctkou (přetrasovaná do Holešovic) jsou již oficiálními „kandidáty“ na obsloužení nové trati do malešického sídliště. Návrh pro linkové vedení autobusů se zdá být stabilizovaný, tedy především půjde o sloučení linek 188 a 195 (pod číselným označením 188: Kavčí Hory – Sídliště Letňany) a 133 nahradí stávající 195 v oblasti Zahradního Města. Linkám 155 a 228… Číst vice »
Takže linka 133 na Počernické zůstane? To by bylo jedině dobře.
Mela by zustat…
Ale s nocni tramvaji nepocitejte, Praha nema pro nocni provoz tiche tramvaje, nocni jedine autobus… nocni tramvaje mohou pouze tam, kde trat prochazi obnovou/rekonstrukci…
No to je klasická kravina… hlavně že autobus nevadí.
O Karanskem vodovodu ani slovo. To je nejake podezrele. Neprekvapilo by me, kdyby lide z vedeni radnice o tomto problemu neslyseli, ale pochybuji, ze o nem nevedi lide z DPP, protoze se tim argumentuje celych tech 50 let, co se o trati do Malesic mluvi. Tak snad se pocita s nejakou opravou/prelozkou vodovodu, tak aby nebyl primo pod trati – co byl udajne ten problem, proc se dosud nikdy se stavbou nezacalo.
Počítá se s přeložkou, jako součást rekonstrukce přivaděče, která by stejně proběhla, a DPP prý zajistil koordinaci staveb.
To je super informace, ale ideálně by autor článku mohl tuto skutečnost zmínit, popřípadě přidat odkaz na smlouvu s tím „počítáním“.
Obvykle je to vidět v dokumentaci k ÚR:
SO xy Přeložka vodovodu (SO – stavební objekt, číslo)
Vodovod se nedá šotit, tudíž pro šotouše jakoby neexistuje…
A už se nějak vyřešil ten vodovodní řad, kvůli kterému se stavba té tramvajové trati už asi padesát let odkládá?
Správná a smysluplná trať, takové Praha potřebuje. Držím palce, aby nakonec vznikla.