Pražský Airport express začal z hlavního nádraží jezdit na letiště i v noci. Zkracují se intervaly
Autobus Iveco Crossway pro Airport Express. Foto: DPP / Daniel Šabík
Na lince jezdí loni dodané autobusy Iveco Crossway LE 14,5 M. Přes den vyrážejí každých 15 minut.
Jak kdy a taky podle toho, jaká jsou zrovna zavazadla. Pokud Bolt pošle golfa, tak popravdě ten Crossway bude pohodlnější.
Modernizace stávající linky je určitě super protože ta bývá často dost přeplněná, přesto však to preferuji jako člověk který přijede vlakem na hlavní nádraží jako nejjednodušší spojení na letiště bez přestupu. P.S. přesto však doufám že jednoho dne jen přejdu nástupiště a dalším vlakem dojedu až na letiště tak jak je to běžné v jiných evropských městech i menších než Praha. P.P.S. cena za tuto linku mi přijde adekvátní protože taxíkem je to výrazně dražší. Doufám že noční spoje vydrží i do budoucna.
Že tam neplatí tarif PID je asi OK, ale nerozumím tomu, proč se v aplikaci Lítačka nedá koupit jízdenka.
Proc je to v barvach PID, kdyz tam neplati tarif?
Postavte za sebe do příslušně délkově dimenzované zastávky tři autobusy v „korporátu“ a pokud všichni řidiči otevřou všechny dveře, lidi se nebudou koukat na néjaké číslo linky, ale na otevřené dveře, u kterých není fronta jako u těch předních a polezou dovnitř. A vůbec nebudou rozlišovat, zda jde o AE, klasický komunál nebo třístovku z Pahy ven.
Platí tam „expresní tarif PID“ (což je jen na téhle jedné lince, ale tvoří ho ROPID podle zadání magistrátu, je to PId) 😀
Toho PID je skoda, uz treba kvuli tomu, ze by to mohli vyuzivat i zamestnanci letiste, kterych je taky mraky
Noční spoje určitě plus ,ale přes den nevidím důvod platit kilo ,to raději jedu metrem na Veleslavín a odtud trolejbus za 40 korun jelikož co se času týče je to prakticky stejné.
Vy ten důvod nevidíte, mnoho cestujících ho ale vidí. Hned po taxi je to druhá nejpohodlnější možnost a benefit tady není v úspoře času, ale v pohodlí. Každému se nechce dvakrát přestupovat se zavazadly. Cena je ještě ve srovnání s letištními expresy v zahraničí relativně slušná.
Co to je za pohodlí když vám tam bude stát 40 lidí s kuframa a řidič sváma jede jak hasič. Trasa Veleslavín – Letiště toho byl příkladem a za 100,- to je úlet, při jedné jízdě pokud bude z poloviny plný tak to je pěkný ryto . Každej bus cca 8 jízd za směnu tam a zpět je to cca 80000,- . Řidič s kuframa nepomůže tak že to žádný nadstandart není
Súhlas. AE som využil raz a nikdy viac. Autobus narvaný po strechu a uviaznutý v zápche nie je moja predstava pohodlia keď mám k dispozícii metro s dostatočnou kapacitou a potom už len ten posledný kúsok prejdem busom. A ani nemusím čakať 15-20 minút na spoj.
Klientelu to očividne má, inak by to nebolo plné, ale ja fakt radšej lacnejšie a rýchlejšie s prestupom.
Mám to stejně, přesto vnímám AE jako plus a jsem rád, že existuje. Když třeba přiletí kamarádi ze zahraničí s kufry a dítětem, je to suverénně nejlepší spojení na vlak.
Znám hodně lidí, co prostě nestojí o dva přestupy, a zároveň nechtějí za každou cenu jezdit taxíkem.
Pokud si toto cte nektery z soferu AE: vite o tom, ze na Hlavkove moste nemate v levem pruhu co delat? Smer do centra je omezeni na 2 metry sirky, smer z centra je omezeni na 3.5t. Diky “soferovi” ktery me v zuzeni kolem tramvajoveho ostruvku smer do centra v pul seste vytlacil na obrubnik (ja v pravem pruhu) cimz jsem si znicil rafek a pneu a desitka z me kapsy.
Nebylo by lepší kontaktovat dopravce/policii? Zvlášť teda, když vám vznikla škoda.
Napsat na náhodný server komentář a myslet si, že máte tímto šanci něco změnit, zní lehce pochybně.
Vy věříte tonu, co napsal, že je to pravda? 😉
Moje opakovaná zkušenost s AE – někteří řidiči jedou linku jako autobusové rallye. Věřím mu.
Mně osobně je to úplně jedno 🙂
Řeknu to tak – zní to lehce pochybně, ale pravda to být klidně může, nedělejme, že autobusy řídí jen ti nejlepší.
Přesně takhle funguje dezinformace. Nevíme zda je to pravda, ale mohla by být. A hned se z toho odvodí něco nesouvisejícího. Věřte či ne, ale nevěřím na lidi, co je vytlačí konkrétní bus a nenahlásí to policii a škodu hradí ze svého. Dohledat řidiče by bylo snadné a poškození by bylo i na autobusu. Ne, to nezní lehce pochybně, to zní zcela pochybně to jeho tvrzení.
Dost lidí má víc peněz než volného času, ani já bych kvůli pár tisícovkám za kolo nešel do toho opruzu strávit půl roku a minimálně desítky hodin čistého času vymáháním náhrady. Plus bez kamerového záznamu je ta vymožitelnost dost nejistá.
A šel byste pak psát „historku“ k politování či pro zájem sem do diskuze?
Ja bych i šel. Kde jinde si vylejt srdce, když člověk ví že nic nezmuze. Letos jsem už 3x viděl policajty jak přímo ohrožovali lidi na přechodu a napíšu to leda sem, protože někde to hlásit, tak máš velkej problem
To by bylo již věci pojišťovny. Ale to byste musel mít aspoň základní znalosti o povinném ručení. Desítky hodin… 😁
Nejsem šofér AE, ale dodržet z centra zákaz nad 3,5t a zároveň jet rovně do Holešovic (MHD má výjimku na 6t pro most přes tramvajovou trať na Vltavské i na zákaz vjezdu autobusů do Veletržní) nebo směr Letenský tunel (kam není žádný váhový limit) je technicky neproveditelné, když té značce chybí kdekoliv od Štvanice k Holešovickému předpolí ukončení.
Nicméně za zastávku Štvanice je už místa dost, jde především o únosnost mostu, jeho technický stav.
Noční spoje budou i po MS? Když jsem tady psal, že důstojné noční spojení chybí, tak jsem schytal pěknou bídu. Na konci dubna jsem jel nočkou z Náměstí republiky a byl to teda parádní zážitek.
Do konce září nebo rijna
Jojo párkrát jsem to apsolvoval z letiště na hlavák a byl to fak zážitek
Jsem rád že v tom autobusu jsou police na zavazadla a ne jak u linky 119 (nepomatuji si na co ji teď PID přečísloval), kde se do dvoukloubového autobusu ani jedna police nenainstalovala. Ale jen si říkám nový autobus a ty police vypadají, že jsou až dodělávané naposlední chvíli někde v garáži. Jak jinak si vysvětlit to, že pod těmi policemi nechají namalované místo pro kočárky a vozíčkáře (viz foto 4).
A ještě ty strojky u zadních dveří. Na co tam jsou, když se jízdné platí u řidiče a je jednorázové. Takže kdo si tam tedy označuje jízdenky nebo si je kupuje platební kartou?
Třeba aby to příležitostně mohlo i na jinou linku? Hned po dodání chvíli jezdily na 100.
Mohou jezdit na více linkách, co jsem na tomto webu jednou četl, tak mají jezdit komplet na 100 a AE. Proto se snad mají klouby ze 100 přesunout jinam( mám tušení, že na 100 se točí jen pár vozů, a je na ni speciální Diagram)
Takto: vyloženě police stejného typu v solarisech sice nejsou, ale místa pro zavazadla ano.
Ve druhém článku nad kolem je něco jako police (má to i hliníkovou římsu, která drží kufry) a jinde po trolejbusu jsou vynechané sedačky s příčkou, aby tam ty kufry šly zaparkovat.
Takže ano, klasické police to sice nemá, ale zase není pravda, že by tam místo na zavazadla nebylo.
Myslel jsem, že celá pointa jednotného nátěru PID je to aby cestující hned věděl, že tento autobus patří do sítě PID a že tam platí jednotný tarif. AE má ale vlastní tarif a tak by mi dávalo mnohem větší smysl kdyby měl raději nějaký letecký polep než jednotný design PID.
To je dobrá poznámka.
Za mě by neuškodilo tarif PID zobecnit.
Možnost zaplatit si v něm první třídu kdekoli (ve vlaku). A bus AE brát jako první třídu.
Souhlasím, a myslím že by měl tarif umožnit i jízdné z konkrétní zastávky na konkrétní zastávku kvůli zpožděním aby člověk nemusel hledat na nádraží někoho kdo mu to zpoždění potvrdí.
Já bych tipoval, že s žalobou „cestující si koupil lístek na náš spoj, my sme spoj zdrželi po uvedených minutách, cestující si nekoupil další lístek => ať nám zaplatí přirážku za jízdu na černo“ by dopravce nemusel u soudu vyhrát.
Ale je fakt, že minutové jízdenky mají hlavně turisti. A že o chování DPP byl díl i na kanálu Kluci z Prahy (jinak kámoši s tramvajáky, ale vidí co se děje na Petřínské Lanovce). A DPP podporuje chování revizorů třeba % z vybraných pokut.
Kilometrický tarif dle vzdušné vzdálenosti 🙂
Navic konkretne na tomto typu busu ten nater vypada fakt strasne divne…Ten cerveny pruh koncici tesne za druhou napravou – vypada to jakoby ten autobus byl slozeny ze dvou kusu (na dvounapravovy naroubovali zadek z jineho 🙂 ). Asi by byvalo stacilo ten cerveny pruh posunout nad obe napravy a hned by to vypadalo lepe.
AE mám rád. Jedná se o nejpohodlnější a hlavně nejbezpečnější cestu z hlavního nádraží na letiště a zpět.
Nejbezpečnější a nejpohodlnější je TAXI. Jsem rád, že na tomto letiště zapracovalo. Sedm kil za auto do širšího je celkem dobrá nabídka.
No, o dobré nabídce mám jiné představy. Ale když máte peněz na rozhazování a nevadí vám že podporujete nespravedlivé a nenasytné taxikáře, tak proč ne… Proti gustu žádný dišputát 😊
Já nejsem soudce abych rozhodoval o tom, kde je nenasytný a nespravedlivý. Já si kupuju službu. A možná vás to překvapí, ale ten taxík vyjde levněji, než parkování na letišti. Navíc taxík vás vyhodí přesně před teminálem, vlastní auto musíte nechat relativně daleko a se zavazadly celkem pak vopruz.
No, ale řeč je o dopravě mezi hlavním nádražím a letištěm. Nikoliv o nejvýhodnější dopravě, když člověk dojede autem.
A doprava autem mezi hlavním nádražím a letištěm není doprava ?
Jenže to vy argumentujete taxík versus vlastní auto u článku, kde se bavíme o speciální autobusové lince na letiště. A hlavní téma je, že se to některým zdá dost drahé (pak je taxi úplně mimo), a dalším vadí ta zmatená barva indikující možnost nastoupit s běžným tarifem PID.
V pokladně ČD existuje způsob, jak ušetřit za jízdné na AE, pokud AE hodláte využít i při cestě z letiště zpět – zakoupit si jízdenku Vlak+. Avšak to má jeden háček. Při cestě zpět musíte mít potvrzení z info stánku na letišti, abyste slevu na jízdném mohli uplatnit. Třeba nejkratší možnou vzdálenost, tj. Praha-Vršovice – Praha hl. n. s Vlak+ na AE vychází na 128 Kč.
Nebo můžete ušetřit 20% na vstupném do Zoo Troja, když si koupíte jízdenku Vlak+ Zoo.
A nebo můžete do zoo přelézt plot…. Není vám to blbé, hledat jak byste zaplatil méně zrovna v zoo která ze vstupného částečně žije? To my se tam snažíme koupit ještě nějaké suvenýry, přispět na sbírku… Ale tak každý jsme jiný 😬
Pokud Zoo nabízí za splnění nějakých podmínek slevu, tak proč ji nevyužít? Snad si umí spočítat, jestli se jim to vyplatí nebo ne…a hloupý kdo dává, hloupějsi kdo nebere…
Oficiální marketingovou spolupráci ZOO a ČD dávat na stejnou úroveň s přelezením plotu je slušná diagnóza…