Pražskou Letnou odřízla tramvajová výluka. Osm linek jezdí do konce dubna jinudy
Rekonstrukce tramvajové trati na Hlávkově mostě. Foto: DPP
Cestující musejí přestoupit na autobusy, tramvaje jezdí odklonem.
Cestující musejí přestoupit na autobusy, tramvaje jezdí odklonem.
No o víkendu zápas s Baníkem na Letné to bude taky na nervy.
Jak udělat z Holešovic ostrov… zatím jen tramvajový, ještě, ze jim neodrizli magistrálu.
Zajímavé je, že selhala zastávková služba, takže na zastávce Strossmayerovo náměstí můžete vidět na označníku linky X-91 do centra, že jede do Dopravního cíle (ale kam?).
Pan doktor Hřib je možná dobrý lékař, ale dopravu řeší intuitivně tak, jak získal praxi v mládí ve Slavičíně, Nicméně domnívám se, že už to trochu přepískl a měl by si uvědomit, že těmi dopravními kolapsy může prohrát volby.
Jasně, Hřib může za to, že se opravují tramvajové tratě DPP. A neustále zvyšující se počet aut v ulicích, které nejsou nafukovací za to určitě nemohou.
Co pamatuji, tak vždycky se v Praze za kolony nadávalo na papaláše.
A faktem je, že se poslední dobou mírně vylepšuje koordinace, tsk nerada někomu(optice, vodovodům) povoluje někde kopat mimo termíny.
X1 nahradne busy maju dnes na tej kratke trase bezne 40min zpozdeni, kdyz vsechny cesty na Letne kolabuji. A neni se cemu divit:
U Vystaviste – zavrena
Bubenecka – zavrena
Korunovaci – obmedzeni na jeden smer
a ted Letenske namesti a Milady Horakove.
4 z 5 pristupovych cest na Letne ma uzavirku nebo obmedzeni.
Praha dnes byla naprosto šílená – a vzhledem k období, počasí atp.- a můžou za to zcela nepochybně uzávěrky výše uvedené. Pěšky bych to dal rychleji a radši, ale musel jsem odvézt náklad a vrátit se na parkoviště. Peklo.
Prošel jsem si to pěšky celé a od Strossu až na Korunovační jsem byl rychleji než autobus, X1 se vláčkovala po několika vozech a nestíhala obraty. Největší zpomalení na trase jsem viděl kolem Letenského náměstí, tam je uzavřený prostor tramvajovách zastávek, což je nepříjemné. Taky nevím proč se zrovna ten kousek celkem na rovině a při pomalé jízdě do zastávky rozpadá.
Je to vypečená výluka, informátor DPP na Hradčanské vypadal, že ho z toho trefí už dneska dopoledne.
Dalo by se to tam i na kole, na Hradčanský jich bývá sdílených docela dost (byť uvidíme, jestli budou stačit na očekávanej zájem během tohoto) a až na Letenský náměstí je to rovinka. Bohužel cykloinfrastruktura podél Milady Horákové je výplod šílenců nenávidějících lidstvo jako celek a kohokoli, kdo kdy v historii (třeba jen v dětství) sednul na bicykl speciálně. Na druhou stranu zůstat trčet v tom náhradním busu ve chvíli, kdy se na Špejcharu zavřou vjezdy do Blanky bych taky dost nerad.
Prošel jsem si na mapách to cyklo na Letné. Teď rozdejchávám ten pocit zmaru.
Jako to musel být neskutečnej matroš, kterým se tehdy sjeli všichni od projektantů po ty, kdo to schválili.
Bylo by dobré investigativně zjistit jména (politiků, projektantů), za kterými je tato práce a kteří za to nesou odpovědnost. A odstavit je od politické komunální sesle, resp. dalšího projektování cykloinfrastruktury v Praze. Řek bych, že to budou ti samí, co vyrobili neskutečné paskvily o kus vedle na a v okolí Bubenského nábř. Protože to je medvědí služba a pak se nelze divit negativnímu vnímání, které rádo zevšeobecní pohled.
Velmi pravděpodobně to byli ti, kdo projektovali celou Blanku. A tohle prostě brali jako přívažek, na kterým nikomu nezáleží. Prostě tam prskli, co jim zrovna na tom kousku vyšlo. Jen aby měli odškrtnuto v seznamu úkolů. Stejně jako na Prašňáku nejspíš byl záměr, aby cyklostezky vedly podchodama. A bum ho, pod Svatovítskou tak zkolaudovat šel, pod Milady Horákové ne. Jenže tohle není nějak výjimečný, tohle na tý pláni je jen tak dotažený do absurdna, že to bije do očí i na leteckým snímku. Skutečnost je taková, že když člověk v Praze sedne na kolo, nějakej více či méně jasnej vzkaz,… Číst vice »
Tak si pořiďte kolo s přehazovačkou, v Praze to bez toho nepůjde.
Moje zkušenost s ježděním po Praze na kole je cyklotrasy až na výjimky ignorovat a jezdit normálně po hlavních – je to výrazně rychlejší.
Fakt nechápu, jakým myšlenkovým pochodem jste dospěl k přesvědčení, že přehazovačky by vyřešitla ten paskvil, co na pláni vytvořili. Zrovna v místě, které je lautr rovina, takže přesně tam, kde člověk ani přehazovačku moc nepotřebuje.
Jinak jak jsem psal, pojede tudy (přesně po té vaší hlavní) nejspíš člověk, který si vezme při výluce sdílené kolo. Nextbiky mají 7 nebo 8 rychlostí, Rekola 3 (ale viděl jsem na nich lidi vyjíždět Kostelní nebo Milady Horákové, takže to taky jde). Přehazovačka tedy není problém, i kdyby tam pomohla, ta kola jí maj.
Bohužel krutá pravda, jenže ne na silničkách, ale max na nějakém odolnější horském, protože vzít to třeba z Proseka do Vysočan žádné zkratkou po kočičich hlavách je taky žůžo
Jako by se podél letenské pláně nedala udělat normální cyklostezka…
https://mapy.cz/s/juvamahona
Doplnil bych na začátku nezlegalizovaný chodník od signalizovaného cyklopřejezdu u ulice Na Špejcharu přes vjezd do tunelu, za kterým začíná ten oddělený kus, který končí v 1. Dá se to objet zadem kolem smyčky, ale je to tak 400m místo 100…
V protisměru se pak vešel už jen úzkej pruh ve vozovce prostřídanej s pikťákem. Stejně jako od Prašňáku na Hradčanskou a na ten Špejchar.
Od hradčanské k letenskému nebo strosmayerovu náměstí je to na kole nejvíc na pohodu vzít zadem parkem Letenskými sady. Je to trochu delší ale mnohem méně stresové než podél hlavní silnice Milady Horákové.
Přesně. Od Špejcharu přes celou Letnou až k Expu, a pak holt pár bloků bez cyklopruhu po silnici. Auta stojí, chodci jdou a kola jedou. Ale oficiální cyklostezkou je to fakt nemožné.
Tam to má taky svá úskalí (psi na volno nebo natažená vodítka, nepředvídatelní bruslaři začátečníci, atd.) ale samozřejmě, je to lepší než ten paskvil na hraně pláně a když jedu někam dolů, jedu to většinou zadem a do Kostelní. Ovšem je to dost nanic, když člověk odbočuje do U Sparty nebo tudy naopak přijede. I na samotné Letenské Náměstí je to celkem solidní zajížďka.
Ale hlavně je šílená ta zbytečnost a ta arogance, se kterou toto někdo zcela vážně naprojektoval, předložil a schválil. Nebýt tam nic, je to vlastně daleko lepší…
A druhá věc, na kterou jsem zapomněl – Já tudy na kole běžně jezdím, tak o té cestě zadem parkem a pak Kostelní dolů vím. Někdo, kdo to obvykle jezdí tramvají a teď by si vzal sdílené kolo kvůli výluce, to vědět nemusí. Pro něj bude logické držet se té hlavní, kterou zná a kde přece nějakou cyklostezku z tramvaje viděl. No na takové tam čeká opravdu drsné překvapení…
Ještě vypečenější bude ta výluka u Mas. nádraží. Resp. spáchané výlukové vedení, ze kterého se bude točit hlava polovině Pražanů.
Řešíte cykloinfrstrukturu u tramvají a ne to, proč je informační systém tramvají tupej jak poleno, že neumí dopředu o výluce na daných linkách informovat. To je největší problém, proč pak lidi vyráží auty, informátoři si hážou mašli už v poledne a lidi akorát nadávají.
„Cestující musí přesedlat na autobusy“.
Já bych na ten autobus docela obyčejně přestoupil…
Sedat a sedlat… Hodinky jako holínky…
Trochu je mi záhadou, z jaké příčiny tady k mé jízlivé poznámce dále přibývaly další kladné ohlasy i poté, co autor textu nahradil v podnadpisu původní svérázné „přesedlání na autobusy“ neutrálním přestupem na autobus.