Pražské ukazatele navrhne česko-německo-švýcarské sdružení. Výměna potrvá léta

Označení stanic metra má být výraznější. Pramen: ROPIDOznačení stanic metra má být výraznější. Pramen: ROPID

Vítězné sdružení ovlivní podobu tisíců informačních nosičů v Praze na desítky let dopředu.

Zpět na článek
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Codycheck

3x hurá. Vítej te v říši 🙂

Ryk Mat

Ta jména zaručují naprosto výjimečný produkt. Bude velké mrzení a mnoho zuřivých výpadů ve veřejném prostoru.

medvěd

Není to plýtvání penězi daňových poplatníků ?

Ryk Mat

Nikoli. Plýtvání je každá koruna vyplacená na údržbu toho současného zoufalství.

Arbitr

Opakované změny jsou především kšeft – v Praze viz lavičky, přístřešky MHD a p..

Frantík

Ty lavičky jsou nejhorší. Kvůli „nelegální reklamě“ je odstraňují a vylévají tak vaničku i s dítětem.

Paolo

Lavicky a zastavkovy mobiliar OK…. zmena byla nezbytna…. ale znaceni v metru… probuh proc…

Martin Prager

Při pohledu na „nový vzhled“ vozidel pražské MHD a Ropid bych téhle radnici na léta budované designové záležitosti raději nesvěřoval. Přinejmenším trpí designovou krátkozrakostí (ne-li slepotou).

David

„nový vzhled“ vozidel pražské MHD je ale záležitostí minulé radndice a ne té současné.

Air Traveller

bez ohledu na to, jestli za to může současná nebo předchozí radnice…. tak ačkoli na obrázcích a vizualizacích se mi ten nový design nelíbil , tak poté, co jsem konečně ten design viděl i v reálu … musím uznat, že to vůbec není špatné 🙂

Martin Prager

To je věc názoru a vkusu každého. Za mě je to prostě nepovedené. Jakkoliv rozumím snaze vizuálně sjednotit vzhled vozidel, tak to co z toho nakonec vylezlo mi přijde skoro až amatérské.

radim

To, ze je to prave podle vaseho nazoru nepovedeny, jste ale mel napsat do svyho prvniho prispevku. Mne prijde ok.. je to sjednoceny, ma to myslenku a konecne uz to nebude vizualni bordel jako ted imho..

Jakub

Žádná vizuální ukázka? Vy nás napínáte…

Y.K.

To jsem zvědavý, doufejme, že se do profi návrhu nebudou tlačit nějaké kompromisní konstrukce. Vloni předělávané informační tabule v metru jsou naprostá katastrofa, horší varianta na 80. styl informačního systému, po designové stránce několik kroků zpět, do toho recyklované piktogramy mnohdy zmatečného významu. Jediné pozitivum je značení „exitů“, ale nějak to není dotažené.

Démon

je to nutné?

původní Jakub P

Jo, je. Dobrej informační systém udělá hodně pro použitelnost MHD. A čím je město větší a systém MHD tím pádem složitější, tím je to důležitější. Jasně, pravidelně ježděný trasy se člověk naučí prakticky nazpaměť, ale většina lidí nejezdí jen každodenně stejnou trasu, občas se člověk potřebuje dostat někam, kde roky (nebo dokonce nikdy v životě) nebyl. Nemluvě o turistech a lidech, kteří do města přijedou pracovně.

Roman Soudný

Ale to by museli všechny cedule a totemy vyměnit poměrně rychle. Jestli to má trvat roky, tak je k ničemu.

původní Jakub P

To IMO záleží na tom, jak to budou dělat. Už sjednotit a zpřehlednit to na stanicích metra a větších přestupních uzlech ostatních prostředků by pomohlo slušně. Dotáhnout to i na nejodlehlejší zastávky může asi počkat, až budou na řadě s obměnou. Ideální by to samozřejmě bylo celý najednou, ale bylo by to asi dražší.

Air Traveller

o tom žádná.

nicméně – byla současná situace strašná, že to vyžaduje „celý předělat“? .)

původní Jakub P

Současná situace je hodně roztříštěná (což je blbě), takže bych čekal, že snaha to sjednotit na nějakým z existujících řešení a snaha to udělat od základu vyjdou náročností podobně, přičemž ta druhá verze má větší naději na dobrej výsledek.

Roman Soudný

A právě protože je situace roztříštěná, je potřeba výměnu provést v co nejkratší době, protože když si to rozloží na 2 a více let, tak jim do toho akorát někdo hodí vidle/nebudou mít peníze/atd. a výsledkem bude pouze další podoba značení do sbírky.

abc123

Ano, je.

Osasco

Ano, je.
Například některé vstupy do metra (Staroměstská, Můstek A) jsou pro neznalé dost neviditelné, zvláště když často nefunguje ani osvětlení toho znaku. Také určitě pomůže postupné omezování vizuálního smogu.

Ibragim z Bastru

Nefunguje osvětlení znaků, takže musíme najmout dizajnerskou firmu aby vymyslela uplne nový znak. Aha, ony ty vtipy o Prážákéch asi nebyly vtipy….

MaT

Ono je to tam dost schované i když to svítí. A přes den to může svítit a stejně to zanikne. Takže se klidně dál smějte vtipům o Pražácích nebo Pražcích nebo jak Vás zrovna napadne je komolit, ale já oceňuji, že má současné vedení snahu s tím něco dělat…

Surio Mario

Je, vzhledem k množství pouličních reklam se vstupy do metra vizuálně ztrácejí. Schodiště do podzemí se ještě najít dá, ale vstupy, které jsou v budovách, se turistům hledají dost špatně. Plus je taky problém při orientaci v podchodech, zkuste se podívat, kolik lidí bloudí a marně hledá vstup do metra třeba na Můstku.

Martin Prager

Ano, ale tady je aspoň vidět, že skutečným problémem Prahy je m.j. vizuální smog. I když se stav trochu zlepšil, přesto ta zátěž je stále obrovská. Čekal bych proto, že design městského mobiliáře a vzhled vozidel MHD se budou řešit v rámci nějaké ucelené koncepce právě spolu se snahou snižovat onen vizuální smog.

mlokXCM

Jestli výměna cedulí je procesem ne několik desítek let, nelze se divit, že tady vše trvá tak dlouho. Vypadá to, že DP vybere nějakého údržbáře, který ve volném čase občas někde něco vymění.

mikiqex

Ano, většinou jsou tyto kosmetické změny dělány až při nutné výměně. Livery na letadlech se také obvykle mění až původní lak doslouží.

Jiří Kocurek

A když by se to udělo naráz, tak zase bude řev, že je to plýtvání prostředky, že se to má dělat, až když to dožije. No a ono to nedožije všecko naráz, ani na povel.

Air Traveller

je to běžný postup při podobných změnách.

když aerolinka mění baervné schéma, tak se taky vše nepřemaluje hned, ale postupně, tak jak u jednotlivých letadel dochází k perodické obnově laku.

Jan Kavan

Side2 ehm Side2. Kdo tam komu?

Daniel Jablonecký

Lanovka v Podbabě jako složitý dopravní uzel? Jako nic proti, ale tohle mě pobavilo.

Aleš

Asi je to jen nešťastně formulované, ale zřejmě jde o přestupní uzel vlaky – tramvaje – autobusy – lanovka. Už chápete?

Kubrt

Pro někoho, kdo tam přijede poprvé, to není úplně přehledné místo.

Dom

Imho bych šel radši cestou narvat do toho peníze a vyměnit to co nejdřív než to látat xx let. Viz vizual PID na vozidlech, ať si o tom myslíme cokoliv.

Radek

Nejdřív ale vyzkoušet praktičnost, abychom se pak nedivili.

Honza

Město si peníze netiskne. Ovšem jestli chcete urychlenou výměnu zadotovat, určitě se bránit nebude 🙂

SaulGoodman

Tak pak se nabízí otázka, jestli se do takových akcí vůbec pouštět. Ono je samozřejmě pěkné a žádoucí mít jednotný orientační systém, jednotný vzhled atd., ale pokud se plánuje, že se to bude měnit desítky let, tak ještě velmi dlouho jednotný nebude. A jestli za ty desítky let, nebo ještě v průběhu, nedojde k nějaké další změně, samozřejmě také nelze odhadovat. Možná ještě jako u těch vozidel lze argumentovat, že jejich životnost (resp. životnost laku) je relativně krátká a tak by se to mělo během řekněme deseti let rozšířit na většinu, ale u orientačního systému by asi skutečně nějaká organizovaná… Číst vice »

Ibragim z Bastru

No a je fakt nutné měnit fungující systém?

MaT

Když už to právě tak úplně systém není? Viz další příspěvky pod tímto článkem. Asi není třeba to opakovat pořád dokola…