Protože to není primární zakázka. Hlavní zakázkou nebo stěžejní věcí jsou Göteborgy a Liberce. Jinak T3 tam byla dřív než to dostala Škoda a z toho období, kdy to nepatřilo ještě Škodě je ta mimořádnost, kdy tu T3 zvedali ještěrkou
Konečně víme, proč se tramvaje vozí po silnici – těm mladým z dílen se nechce makat, jako ostatně všem mladým, takže si vymohli na vedení, aby se to vozilo po silnici. Svatá (stará, moudrá, pracovitá) prostoto.
Jenže s těmi provozními komplikacemi, které by to pro ČDC znamenalo, by to asi laciné nebylo: pokud ještě vůbec funguje rampa ve Zličíně, tak by to asi byl zcela separátní zájezd tam i odtud s plošiňákem někam do Libně, a už to by asi bylo dost drahé.
Možná kdyby to odvezl „skrz najednou“ nějaký soukromník živící se jinak především pracovními vlaky, by to mohlo být levnější, ale jinak nevím …
Převoz po železnici není možný, neboť aktuálně neexistuje použitelné propojení mezi sítí SŽ a DPMB. Vlečka BVV je administrativně zrušená (a fyzicky nesjízdná), vlečka v Králově poli je nesjízdná z důvodu probíhající rekonstrukce stanice Královo pole.
Ano, je zajímavé, že když se uměle znepoužitelní vlečka, nikoho to netrápí. Jakmile se však sáhne na kamiony, třeba jen tím, že se opravuje jimi rozbitá komunikace, všichni vřískají jak pominutí, že se omezuje doprava.
Mě to zajímavé nepřipadá. Královopolská vlečka DPMB byla naposledy využitá přibližně před 20 lety, když se tudy odvážely T3 a K2 do Parsu a vracely se zpět. Od těch dob se všechny tramvaje přiváží a odváží po silnici včetně K2 7000 pro Prahu. T3 a T4 zmíněné v článku by rozhodně nebyly výjimkou i kdyby byla vlečka sjízdná.
Je zajímavé, že v Liberci T3 nakládají. Možná proto, že nehledají důvody proč to nejde, ale hledají jak to udělat. Nebo on je převoz posvátným kamionem nějaké dogma?
No takže jediný Liberec to dělá správně.
Toto už je na diagnózu a pobyt v nějakém ústavu pro choromyslné.
Kdyby to po té železnici bylo tak skvěle pro všechny dopravní podniky tak by se to asi využívalo častěji.
Ono se stačí jak dopadl vývoj speciálního vagónů pro armádu.
Překvapivě nikdo neměl zájem
Liberec je specifický tím, že železniční vlečka vede až do vozovny a ty T3 vozí do Ekovy, která má vlečku taky až do areálu. I pro DPP je jednodušší naložit tramvaje na kamion ve vozovně, než je tahat přes celou Prahu do Řep na vlečku.
Víte jaký je rozdíl, když taháte přes celou Prahu tramvaj na návěsu a tramvaj na spřáhle? S kamionem spotřebujete více paliva, zničíte více silnic kvůli větší zátěži na nápravu. Navíc dnes by měla být kolejová doprava přece prioritní. A navíc, on někdo brání, aby si DPP postavil nakládací rampu tram/vlak i na severu Prahy?
Rampa ve Zličíně téměř na severu Prahy vlastně je – jen tam už dávno chybí propojení TT mezi Vypichem a Motolem. Ale pro kamion existují ještě i jiné problémy, které vy ani nepřipomínáte, například různá vzdušná vedení, včetně třeba někde i tramvajových trolejí: netvrdím, že to je neřešitelné, ale je třeba s tím počítat a práce s tím spojené také něco stojí.
O tomto se zde diskutovalo už mnohokrát. Přeprava tramvaje po železnici nedává smysl z důvodu pomalosti přepravy, velkého rizika vandalismu a složitosti nakládky a vykládky.
Přeprava vozových skříní T3 a T3R.PLF z Liberce do Ekovy a zpět je jenom výjimka daná tím, že vlečka vede přímo do Ekovy a vozovny DP Liberec, a v obou směrech se vozí pouze vozové skříně, protože kompletace a oživení tramvají po GO si dělá DP Liberec sám.
Jasně, železnice je vhodná jen pouze pro pravidelné týdenní zakázky pěti ucelených vlaků (uhlí, ruda) na jedno místo na vzdálenost min1000km, tedy železnice si sáhne na zakázku tak jednou za dva roky, že ano? Jinak je povinnost vše vozit stranicky správnými kamiony. Naštěstí realita je jiná a ekonomika je úplně někde jinde.
Jen tak mimochodem nemá Brno užší žlábky kolejnic ? Tím pádem bylo by vůbec možné bezpečně dostat T3/T4 do ústředních dílen aniž by hrozilo vykolejení?
Nebo to budeme skládat na brněnské podvozky a pak se pojede náklaďákem na nádraží pro pražské podvozky?
Je vůbec legislativně správné aby se přetahovali vozy co nemají v Brně co dělat po veřejných komunikacích?
Pražské retro v Liberci novinka…
Škoda Ekova není schopna včas opravit ani historickou Ostravskou T3.
Protože to není primární zakázka. Hlavní zakázkou nebo stěžejní věcí jsou Göteborgy a Liberce. Jinak T3 tam byla dřív než to dostala Škoda a z toho období, kdy to nepatřilo ještě Škodě je ta mimořádnost, kdy tu T3 zvedali ještěrkou
na co? ať se zajedou podívat do Liberce… tady ten retro “ šrot“ pořád jezdí…
Oprava tramvají v Šalingradu 🙂
Tak snad alespoň tyto pojedou z Cajzlova do Brniska vlakem. ČDCargo fňuká, že není práce.
Se obávám, že by to v Brně už nikdo neuměl z těch vagónů složit. Staří bardi jsou už v důchodu a mladí to neumí.
Mladým se spíše nechce. Složit T3 jeřábem z Resu a zapřáhnout za pracovní tramvaj není nic složitého.
Konečně víme, proč se tramvaje vozí po silnici – těm mladým z dílen se nechce makat, jako ostatně všem mladým, takže si vymohli na vedení, aby se to vozilo po silnici. Svatá (stará, moudrá, pracovitá) prostoto.
Navíc tipuji, že kamionem to bude dražší než vlakem. Alespoň o 20%.
Samozřejmě, proto se to tak dělá, protože je to dražší…
Fuj fuj drahej kamion zase zvítězil a ajznboňáci nebudou mít co žrat…
Poptejte si to, u Carga a u kamiondopravce. Blbě žvanit umí každej. Pouze data z praxe.
Kdybys napsal -50%, nebylo by o čem diskutovat.
Kolik nadrozměrů jste přepravil? Já celkem dost.
Jenže s těmi provozními komplikacemi, které by to pro ČDC znamenalo, by to asi laciné nebylo: pokud ještě vůbec funguje rampa ve Zličíně, tak by to asi byl zcela separátní zájezd tam i odtud s plošiňákem někam do Libně, a už to by asi bylo dost drahé.
Možná kdyby to odvezl „skrz najednou“ nějaký soukromník živící se jinak především pracovními vlaky, by to mohlo být levnější, ale jinak nevím …
Převoz po železnici není možný, neboť aktuálně neexistuje použitelné propojení mezi sítí SŽ a DPMB. Vlečka BVV je administrativně zrušená (a fyzicky nesjízdná), vlečka v Králově poli je nesjízdná z důvodu probíhající rekonstrukce stanice Královo pole.
V králově poli aktuálně napojili vlečku DPMB na tram síť. Po zprovoznění nové budovy a rokonstrukci vlečky ji bude možné využívat.
Ano, předpoklad je ale až prosinec 25…
Ano, je zajímavé, že když se uměle znepoužitelní vlečka, nikoho to netrápí. Jakmile se však sáhne na kamiony, třeba jen tím, že se opravuje jimi rozbitá komunikace, všichni vřískají jak pominutí, že se omezuje doprava.
Mě to zajímavé nepřipadá. Královopolská vlečka DPMB byla naposledy využitá přibližně před 20 lety, když se tudy odvážely T3 a K2 do Parsu a vracely se zpět. Od těch dob se všechny tramvaje přiváží a odváží po silnici včetně K2 7000 pro Prahu. T3 a T4 zmíněné v článku by rozhodně nebyly výjimkou i kdyby byla vlečka sjízdná.
Je zajímavé, že v Liberci T3 nakládají. Možná proto, že nehledají důvody proč to nejde, ale hledají jak to udělat. Nebo on je převoz posvátným kamionem nějaké dogma?
Vidíte. A mně to zajímavé zase nepřipadá vůbec.
No takže jediný Liberec to dělá správně.
Toto už je na diagnózu a pobyt v nějakém ústavu pro choromyslné.
Kdyby to po té železnici bylo tak skvěle pro všechny dopravní podniky tak by se to asi využívalo častěji.
Ono se stačí jak dopadl vývoj speciálního vagónů pro armádu.
Překvapivě nikdo neměl zájem
Aha, a proč tedy ČDC nakupuje 30 vozů SAMMS na přepravu tanků?
Spiknutí kamioňáků proti cargo posunovačům, tím to je… Z toho bude jednou válka, v Brně už začaly první nepokoje…
Liberec je specifický tím, že železniční vlečka vede až do vozovny a ty T3 vozí do Ekovy, která má vlečku taky až do areálu. I pro DPP je jednodušší naložit tramvaje na kamion ve vozovně, než je tahat přes celou Prahu do Řep na vlečku.
Víte jaký je rozdíl, když taháte přes celou Prahu tramvaj na návěsu a tramvaj na spřáhle? S kamionem spotřebujete více paliva, zničíte více silnic kvůli větší zátěži na nápravu. Navíc dnes by měla být kolejová doprava přece prioritní. A navíc, on někdo brání, aby si DPP postavil nakládací rampu tram/vlak i na severu Prahy?
Rampa ve Zličíně téměř na severu Prahy vlastně je – jen tam už dávno chybí propojení TT mezi Vypichem a Motolem. Ale pro kamion existují ještě i jiné problémy, které vy ani nepřipomínáte, například různá vzdušná vedení, včetně třeba někde i tramvajových trolejí: netvrdím, že to je neřešitelné, ale je třeba s tím počítat a práce s tím spojené také něco stojí.
Železniční doprava má být prioritní tam, kde to dává smysl, což nahodilá přeprava tramvaje z Prahy do Brna není.
Přeprava nadrozměrných nákladů mezi dvěma největšími městy, které mají X nádraží a nakládacích míst je naopak zakázka pro železnici jako stvořená.
O tomto se zde diskutovalo už mnohokrát. Přeprava tramvaje po železnici nedává smysl z důvodu pomalosti přepravy, velkého rizika vandalismu a složitosti nakládky a vykládky.
Přeprava vozových skříní T3 a T3R.PLF z Liberce do Ekovy a zpět je jenom výjimka daná tím, že vlečka vede přímo do Ekovy a vozovny DP Liberec, a v obou směrech se vozí pouze vozové skříně, protože kompletace a oživení tramvají po GO si dělá DP Liberec sám.
Jasně, železnice je vhodná jen pouze pro pravidelné týdenní zakázky pěti ucelených vlaků (uhlí, ruda) na jedno místo na vzdálenost min1000km, tedy železnice si sáhne na zakázku tak jednou za dva roky, že ano? Jinak je povinnost vše vozit stranicky správnými kamiony. Naštěstí realita je jiná a ekonomika je úplně někde jinde.
Jen tak mimochodem nemá Brno užší žlábky kolejnic ? Tím pádem bylo by vůbec možné bezpečně dostat T3/T4 do ústředních dílen aniž by hrozilo vykolejení?
Nebo to budeme skládat na brněnské podvozky a pak se pojede náklaďákem na nádraží pro pražské podvozky?
Je vůbec legislativně správné aby se přetahovali vozy co nemají v Brně co dělat po veřejných komunikacích?
On je převoz na posvátném vagonu nějaké dogma?
Tohle už musí být diagnóza, jiné vysvětlení není…
A v Praze je navagonují kde?
V Řepích je skokanský můstek. Nebo na Knížecí byla vlečka
Tak z té vlečky nezbylo už vůbec nic, ani to nádraží do kterého vedla 🙂 Naposledy byla využita pro nejstarší dvě dodané T6A5.
https://www.instagram.com/reel/DIzOi-rNJlU/?igsh=MWM4djNrZGVkaDQyYw==
https://www.youtube.com/watch?v=3LzJUznkih4&t=521s
https://www.cdcargo.cz/cs_CZ/aktuality/-/asset_publisher/eJwZFZ6uHkBH/content/tramvaje-na-kolejich
https://www.brnak.net/index.php?id=kp_v6_fot
Jen aby se z nich nestaly šaliny 😱
Jojo, nasadíme jim tam vira! 🙂