- Doprava ve městě •
- Město •
- Metro •
- Tramvaje
Pražské metro a tramvaje budou jezdit častěji, Praha zkracuje intervaly v MHD, u autobusů zatím ne
Stanice metra Skalka. Foto: Petr Hejna / DPP
Omezení autobusového provozu souvisí nepřímo se stavbou Dvoreckého mostu.
Mezi řádky tak čteme potvrzení informace, že jezdí, kdo může, a jak pražské autobusy jsou personálně bez rezerv. Každá nenadálá situace může mít obtížné řešení pro zajištění náhradní dopravy…
Za vysvětlení důvodu prodloužení platnosti nepopulárních prázdninových řádů na řadě páteřních linek palec nahoru. (Tedy polo-, týká se to jen špiček.) Ovšem i tak, na natřískanost tramvají se v posledních týdnech nadávalo docela dost, omezení znát prostě je, na bus linkách jako 136, 177, 200 a jistě řadě dalších panuje při cestování podobná atmosféra. Dyť je to snížení kapacity o 25 %.
Co takhle prodloužit provoz metra tak jak byl před koronou? Tzn, o 20 minut déle.
to by bylo moc fajn, ale znamena to sahnout i do poslednich autobusu a tim padem jeste vic nakladu navic.
Je škoda, že rozjezd vlaků v 0:30 nenavazuje na poslední metro.
Proč by nemohl noční provoz být souběžně s metrem? O vánocích zájem je, a že autobusy jezdí nad metrem je pořád lepší než plně denní provoz v 23:30+…
Síť nočních linek je dělaná bez metra, rozjezd tramvají z Lazarské, busů z IPP a vzájemné přestupy mezi linkami.
U denních linek je snaha o vazby na metro, o víkendu pokud možno interval busu = celočíselný násobek intervalu navazujícího metra,…
Když se na Silvestra/Nový rok udělá hybrid povrchovka s nočními čísly(ale linky jedoucí kolem metra zajedou do terminálů) a metro, tak se pár věcí rozladí. Autobus místo zkratrkou zajíždějící do Roztyl či Letňan se nejenom netrefí do času metra, ale navíc ani do časů navazujících busů.
Ale pořád to je lepší než noční doprava úplně bez metra.
Už dlouho byl plán to omezit. Covid se hodil jako záminka, jinak by to bylo politicky hůř průchozí.
Zlatá doba kdy o víkendech jezdilo metro do 2:30 je holt dávno pryč.
Praha má sice perfektní systém nočních tramvají a autobusů, ale plno lidí se do noční tramvaje nebo busu z nějakého důvodu strašně boji, ale poslední metro jim nevadilo.
Hlavně ženy, zaměstnankyně, ty vám dájí klidně výpověď pokud by měla směnu tak aby museli jet nočním autobusem nebo tramvají , ale poslední metro nebo denní bus jedoucí ve stejnou dobu v pohodě.
Je to nějaký zvláštní odpor k nočním linkám.
Asi taky záleží, jaké území obsluhují, některé zastávka jsou obsluhovány jenom denními linkami (i když pravda, z metra by taky musely jít pěšky)
Odpor k nočním linkám je daný i tím, že se do nich mnohde nedá vejít. Zkuste si mezi půlnocí a druhou v noci nastoupit do tramvaje na Hlavním nádraží směr Olšanské náměstí. Ten jeden vagónek je našlapaný po strop už od Václaváku a na Hlaváku lidi regulérně zůstávají na zastávce. Což zrovna na okraji Sherwoodu fakt není příjemné.
Presne tak, zejmena ty prvni spoje nocnich linek tramvaji byvaji casto narvane k prasknuti. Na papire je ten system super, realne se single T3 dost dobrodruznej.
Snížení intervalu na 15 minut bylo prý s nevolí, že by lidi na Lazarské neměli přestup… (Ano opravdu rozdíl mrznout na Lazarské a někde jinde)
To byl tak trochu populistický krok – většina busů od stanic metra byla po 0:30 hod poloprázdná. A kde se prosím pracuje ve větším měřítku přes půlnoc ? Ti co jsou po hospodách a restauracích přes půlnoc ustojí i klasické noční spoje.
Kdo pracuje v Praze do půlnoci?
Například část pražských hyperrmarketů jako Tesco, Kaufland, nebo již neexistující Hypernova měla otevřeno v době předcovidové do 24 hod.
Pak tu máte servírky a barmany z hospod, personál z divadel, kin, kabaretů a dalších podniků. Těch profesí pracujících do půlnoci je docela hodně.
Dávno ne, už roky končej poslední hypermarkety v deset. Jasně, personál bude odcházet o něco později, ale o půlnoci to nebude.
Naopak, metro i denní provoz celkově bych utnul někdy kolem 23:30 a pak přešel na noční schéma, u kterého by naopak někdy do 1-1:30 mohly být poloviční intervaly.
To je hezká šotoušká představa.
Asi jste ale v pátek pozdě večer v letní sezóně nikdy nejel metrem že?
V některých stanicích to ani nepobíra. To by povrchová doprava neodvozila.
Možná v zimě pondělí až čtvrtek, ale chceme to tahle dělit?
To je lež! Navíc u autobusů s výjimkou spojů od metra na větší sídliště po 22. hodině nepřesahuje obsazenost 15%.
Bavíme se o pátku a sobotě.
Možná by stálo za to, zkusit předat pár linek od DPP k soukromým dopravcům, co prohráli VŘ „venku“.
Úplně blbý nápad to není.
Ale má na to Praha peníze?
Takový Martin Uher na likách MHD by la kvalita, ne jako rozpadající se vraky od Aboutů. 🙂
Soukromníci jsou levnější.
Dlouho nebylo otevřené výběrko, kam by se DPP hlásil. (Asi mají manageři důvod, třeba ví že by to nemělo ani cenu).
Nadruhou stranu, soutěž nebyla, takže není jak to porovnat. Přepočíst na vozokilometry neřekne vše, mhd má zastávky od sebe blíž než příměsto.
Uher na Prahu nemá vhodný vozový park. Navíc by se mu jistě moc nechtělo nechat si jej poškozovat některými „cestujícími.“
Za to rozpadající se rezavé vozy About me, které jede klidně bez výfuku pro Prahu vhodné jsou… 🙂
Jak kde. Na lince 164 dopravce nasazuje nové autobusy. Asi aby vykompenzoval ty rozpadající se multikáry na lince 166. Paní bývalá primátorová má jistě dobré vztahy s příslušnými institucemi.
Hlavně to co jezdí na 117, to je hodně velký Balkán…