Pražské metro a tramvaje budou jezdit častěji, Praha zkracuje intervaly v MHD, u autobusů zatím ne

Stanice metra Skalka. Foto: Petr Hejna / DPPStanice metra Skalka. Foto: Petr Hejna / DPP

Omezení autobusového provozu souvisí nepřímo se stavbou Dvoreckého mostu.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dachs

Mezi řádky tak čteme potvrzení informace, že jezdí, kdo může, a jak pražské autobusy jsou personálně bez rezerv. Každá nenadálá situace může mít obtížné řešení pro zajištění náhradní dopravy…

Za vysvětlení důvodu prodloužení platnosti nepopulárních prázdninových řádů na řadě páteřních linek palec nahoru. (Tedy polo-, týká se to jen špiček.) Ovšem i tak, na natřískanost tramvají se v posledních týdnech nadávalo docela dost, omezení znát prostě je, na bus linkách jako 136, 177, 200 a jistě řadě dalších panuje při cestování podobná atmosféra. Dyť je to snížení kapacity o 25 %.

Petr z Prahy

Co takhle prodloužit provoz metra tak jak byl před koronou? Tzn, o 20 minut déle.

Georg

to by bylo moc fajn, ale znamena to sahnout i do poslednich autobusu a tim padem jeste vic nakladu navic.

Leinad

Je škoda, že rozjezd vlaků v 0:30 nenavazuje na poslední metro.

Frantík

Proč by nemohl noční provoz být souběžně s metrem? O vánocích zájem je, a že autobusy jezdí nad metrem je pořád lepší než plně denní provoz v 23:30+…

Leinad

Síť nočních linek je dělaná bez metra, rozjezd tramvají z Lazarské, busů z IPP a vzájemné přestupy mezi linkami.
U denních linek je snaha o vazby na metro, o víkendu pokud možno interval busu = celočíselný násobek intervalu navazujícího metra,…
Když se na Silvestra/Nový rok udělá hybrid povrchovka s nočními čísly(ale linky jedoucí kolem metra zajedou do terminálů) a metro, tak se pár věcí rozladí. Autobus místo zkratrkou zajíždějící do Roztyl či Letňan se nejenom netrefí do času metra, ale navíc ani do časů navazujících busů.

Frantík

Ale pořád to je lepší než noční doprava úplně bez metra.

Leinad

Už dlouho byl plán to omezit. Covid se hodil jako záminka, jinak by to bylo politicky hůř průchozí.

Mirek

Zlatá doba kdy o víkendech jezdilo metro do 2:30 je holt dávno pryč.
Praha má sice perfektní systém nočních tramvají a autobusů, ale plno lidí se do noční tramvaje nebo busu z nějakého důvodu strašně boji, ale poslední metro jim nevadilo.
Hlavně ženy, zaměstnankyně, ty vám dájí klidně výpověď pokud by měla směnu tak aby museli jet nočním autobusem nebo tramvají , ale poslední metro nebo denní bus jedoucí ve stejnou dobu v pohodě.
Je to nějaký zvláštní odpor k nočním linkám.

Frantík

Asi taky záleží, jaké území obsluhují, některé zastávka jsou obsluhovány jenom denními linkami (i když pravda, z metra by taky musely jít pěšky)

Jenda

Odpor k nočním linkám je daný i tím, že se do nich mnohde nedá vejít. Zkuste si mezi půlnocí a druhou v noci nastoupit do tramvaje na Hlavním nádraží směr Olšanské náměstí. Ten jeden vagónek je našlapaný po strop už od Václaváku a na Hlaváku lidi regulérně zůstávají na zastávce. Což zrovna na okraji Sherwoodu fakt není příjemné.

původní Jakub P

Presne tak, zejmena ty prvni spoje nocnich linek tramvaji byvaji casto narvane k prasknuti. Na papire je ten system super, realne se single T3 dost dobrodruznej.

Frantík

Snížení intervalu na 15 minut bylo prý s nevolí, že by lidi na Lazarské neměli přestup… (Ano opravdu rozdíl mrznout na Lazarské a někde jinde)

Horst

To byl tak trochu populistický krok – většina busů od stanic metra byla po 0:30 hod poloprázdná. A kde se prosím pracuje ve větším měřítku přes půlnoc ? Ti co jsou po hospodách a restauracích přes půlnoc ustojí i klasické noční spoje.

Marek

Kdo pracuje v Praze do půlnoci?
Například část pražských hyperrmarketů jako Tesco, Kaufland, nebo již neexistující Hypernova měla otevřeno v době předcovidové do 24 hod.
Pak tu máte servírky a barmany z hospod, personál z divadel, kin, kabaretů a dalších podniků. Těch profesí pracujících do půlnoci je docela hodně.

původní Jakub P

Dávno ne, už roky končej poslední hypermarkety v deset. Jasně, personál bude odcházet o něco později, ale o půlnoci to nebude.

Tomáš Záruba

Naopak, metro i denní provoz celkově bych utnul někdy kolem 23:30 a pak přešel na noční schéma, u kterého by naopak někdy do 1-1:30 mohly být poloviční intervaly.

Mirek

To je hezká šotoušká představa.
Asi jste ale v pátek pozdě večer v letní sezóně nikdy nejel metrem že?
V některých stanicích to ani nepobíra. To by povrchová doprava neodvozila.
Možná v zimě pondělí až čtvrtek, ale chceme to tahle dělit?

Divák

To je lež! Navíc u autobusů s výjimkou spojů od metra na větší sídliště po 22. hodině nepřesahuje obsazenost 15%.

Mirek

Bavíme se o pátku a sobotě.

Radek

Možná by stálo za to, zkusit předat pár linek od DPP k soukromým dopravcům, co prohráli VŘ „venku“.

Mirek

Úplně blbý nápad to není.
Ale má na to Praha peníze?
Takový Martin Uher na likách MHD by la kvalita, ne jako rozpadající se vraky od Aboutů. 🙂

Radek

Soukromníci jsou levnější.

Leinad

Dlouho nebylo otevřené výběrko, kam by se DPP hlásil. (Asi mají manageři důvod, třeba ví že by to nemělo ani cenu).
Nadruhou stranu, soutěž nebyla, takže není jak to porovnat. Přepočíst na vozokilometry neřekne vše, mhd má zastávky od sebe blíž než příměsto.

Mimopražský

Uher na Prahu nemá vhodný vozový park. Navíc by se mu jistě moc nechtělo nechat si jej poškozovat některými „cestujícími.“

Marek

Za to rozpadající se rezavé vozy About me, které jede klidně bez výfuku pro Prahu vhodné jsou… 🙂

Mimopražský

Jak kde. Na lince 164 dopravce nasazuje nové autobusy. Asi aby vykompenzoval ty rozpadající se multikáry na lince 166. Paní bývalá primátorová má jistě dobré vztahy s příslušnými institucemi.

Miroslav

Hlavně to co jezdí na 117, to je hodně velký Balkán…