- Doprava ve městě •
- Město •
- Metro •
- Tramvaje
Pražské metro a tramvaje budou jezdit častěji, Praha zkracuje intervaly v MHD, u autobusů zatím ne
Omezení autobusového provozu souvisí nepřímo se stavbou Dvoreckého mostu.
Metro a tramvaje Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) budou jezdit od pondělí 13. února častěji než dosud. Pražský organizátor veřejné dopravy Ropid oznámil, že od pondělí se vrátí na všech trasách metra k nejkratším možným intervalům mezi jednotlivými vlaky metra. Jde o 150 sekund na lince A, 140 sekund na lince B a 117 sekund na lince C.
K návratu do maximálního provozu dochází po zavedení lednové redukce počtu spojů, která souvisí tradičně i s tím, že ve městě je méně návštěvníků a kvůli zkouškovému období i studentů.
Tramvaje budou jezdit ve špičkách také častěji. U páteřních linek 9, 17 a 22 se zkracuje interval z 5 minut na 4 minuty a u všech ostatních tramvajových linek z poloprázdninových 10 minut jen na 8 minut. Autobusové linky budou jezdit podle poloprázdninových jízdních řádů, tedy pouze s mírným omezením ještě dva týdny, až do pondělí 27. února 2023.
Důvodem jsou práce na Dvoreckém mostě. „Zhotovitel Dvoreckého mostu požádal o prodloužení nutné výluky tramvajové trati na Podolském nábřeží z původně očekávaných 2–3 týdnů na měsíc a půl (od 1. 4. do 15. 5. 2023). Na zajištění náhradní autobusové dopravy za dotčené tramvajové linky tak bude v tomto období každý pracovní den potřeba navíc cca 20 autobusů a 40 řidičů,“ vysvětlil mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Proto jim nyní nechce DPP plánovat tolik směn, aby nepřekročili limity své přesčasové práce v prosinci, kdy jezdí cestujících nejvíce, se nestane, že by již nemohli za volant usednout. „Je tak výhodnější ponechat mírně prodloužené intervaly na některých linkách a snížit potřebu řidičů teď v únoru, kdy podle přepravních průzkumů využívá pražské autobusy o 100–150 tisíc cestujících každý den méně než na zmíněném konci roku,“ dodal Drápal.