Pražské letiště vyhoví „impulsivním cestujícím“, nabídne opět i klasické taxíky

Taxi na Letišti Václava Havla. Foto: Letiště PrahaTaxi na Letišti Václava Havla. Foto: Letiště Praha

Letiště ustupuje pasažérům, kteří nechtějí poskytovat žádné osobní údaje.

131 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Klasická pandořina skříňka, povolíte to jednomu taxikáři a budou to chtít všichni…

David

Uber na letišti posunul ceny nahoru zhruba o 40 procent. Na letišti jsem každý měsíc a vždy jsem platíval kolem 700 korun na Prahu 4, nyní minimální částka, kterou jsem pokaždé skusil byla kolem 1200 kč. Jak Uber zlepšil servis nevím. Jezdím busem, nebo si zavolám k Marriottu Bolt. Letiště Praha je ostuda ve všech směrech managementu. Pohybuji se v businessu, tak vím od známích jaká je to ostuda když jednají se zahraničními dopravci, kteří do Prahy chtějí lítat.

SYN

Jestli ona nebude základem nižších cen konkurence…? Jenže když tady čtu o tom „důrazu na kvalitu“ a nutnosti výběrového řízení… asi je potřeba aby tam jezdily jen nablýskané mercedesy.

Jan

Doporučení pro impulzivní cestující, v MHD žádné osobní údaje neodevzdáváte…

Tomáš R.

Letištní Uber jsem chtěl použít 2x. Jednou v zimě, kdy se kolem druhé ranní na letišti sešlo několik zpožděných příletů. To bylo beznadějné, auta žádná a pobíhal tam jakýsi otřesný týpek, který asi měl být „dispečerem“ Uberu, ale byl naprosto k ničemu, navíc hovořil takovou tou „vexláckou“ angličtinou. Ostuda. Nakonec jsem jel normálním Boltem, který dorazil cca za 10 minut. Podruhé už jsem měl „štěstí“, ovšem když cizokrajný řidič nasadil na Evropské rychlost okolo 100 km/h, velmi agresivní styl jízdy a na mou důraznou žádost o zpomalení a dodržování předpisů se mě snažil přesvědčit, že „nou polís“, tak jsem pochopil,… Číst vice »

Jiří Urban

😁snad kilem se mnou po Evropské letěl posledně i ten trolejbus 59.

Leinad

A dá se to, nemá to omezovač? 😀

SYN

No jo no von předřečník tak o 60% nadsazuje…

vojta.tydli

Hm, a co třeba přestat buzerovat všechny ostatní služby poplatkem za opakovaný vjezd a nechat trh, ať to vyřeší?

Dneska ráno jsem jel z letiště do Modřan – Uber Airport byl za 1000Kč, UberX za 700kč. Bolt za 375kč. Jel jsem boltem, jenže jsem se za nim musel táhnout s kufrem k Mariottu, protože mi napsal ze už tam dneska byl a znova tam nejede bo poplatek. To je přesně něco, co chce cestující, který vstával ve 3 ráno aby chytil letadlo řešit.

Leinad

U Liftaga se mi dlouho nestalo, že by někdo volal, aby změnil místo vyzvednutí. Pokud chci odněkud kde je placený vjezd, maximálně dlouho nepřichází nabídka.
Ale souhlasím, Letiště by nemuselo podporovat monopol.

Damian

Nebo ať si ten poplatek účtují, ale posílají to třeba fakturou na konci měsíce a mají množstevní slevy. Chápu, že před terminálem nemůže každý parkovat a být tam dlouho – omezený zdroj, ale držet nějaký umělý monopol není úplně pro klientské a pak u mimopražských ztrácejí proti Katowicim a Vídni.

Jiří Urban

Jenže když dáte pryč ten poplatek, tak tam čeští občané budou schopni kroužit dokola dvě hodiny, aby neplatili 150 Kč na Céčku nebo tam dole pod terminálem 2. Všechno tohle prostě řeší TAXI maják na střeše, který má svá pravidla, je k němu potřeba živnosťák a licence. Jenže díky nefunkční justici v Praze se to musí obcházet všude možně, a to je i důsledek celé této šaškárny s impulzivním cestujícím, uberem či boltem, na které se to špatně uplatňuje protože to je šedá zóna sdílené ekonomiky (správně nazýváno.. nelegalní taxi).

SYN

Ale prd nelegální taxi, je to zcela jasná kategorie „jízda za předem dohodnutou cenu“ a podle mně je to celkem rozumně rozdělené. Prostě někdo to tu zase chce „levně rychle dokonale“ a diví se že to nefunguje… „Impulzivní“ to holt budou mít jednoduše nablýskaně a pohodlně „přímo před nosem“ a za to si připlatí. Kdo si nainstaluje apku, může to mít pohodlně a levněji. Kdo je specialista na nízkou cenu, popojde si sto metrů a má to úplně nejlevněji… Jo a co to jako ten ministr brumlal o „nedávání osobních údajů“ a pak do toho zamotal kreditku? Tam jako není… Číst vice »

Webster

Když jsem chvíli jezdil pro Bolt, tak se poplatek za letištní parkoviště v aplikaci normálně proplácel.

Jan

Tak koukám, že taxi lobby uspěla. Můžeme se zase těšit na borce s řetězy v ojetých oktávkách za „best price“ do centra. Uber kvalitu dopravy neskutečně posunul. A pokud někomu vaší zadat telefon, tak fakt nechápu, jak může lítat, když tam zadává jak telefon, tak email a často i další údaje včetně čísel dokladů apod.

Tomáš

Jj to jsem si všiml, kdo to řídí tu Uber kvalitu, ten jejich výraz ve tváří, ten je takový, že v podstatě ani neví, v kterém světadilu se nachází.

Petr

Takže teď Letiště Praha bude vybírat výpalný od dvou firem ? Fajn ! Pustil bych tam ještě třetí firmu. Ať se někdo z letiště nažvejkne víc. Samozřejmě bych to okecal třeba možností výběru pro cestujícího ….

Kateřina

V červnu zpožděný přílet, 2hod. v noci, 2 děti a UBER taxi… Strašný!!! Nesnáším aplikace na cokoli, chci prostě odjet! Kazašský/uzbecký (nebo co to bylo) konvoj nechci!

kopr

Ustupek vekslakum?
A co resite to spojeni impulzivni cestujici… nejspis to psal nekdo zvykly hovorit anglicky, take bych to v tom kontextu klidne pouzil, v angličtině toto slovo nema zadnou negativni kototaci.

Jan

Konecne ustoupili. Opravdu nemam chut o pulnoci po zpozdenem letu neco tlacit do terminalu. Chci jenom domu a k tomu ucet do ruky, vzdyt je to na firmu. Posledni Uber po me o pulnoci chtel kod, ale pochopil ze nic nemam a jel. Samozrejme bez uctenky. Slibil poslat ale samozrejme nic.

Webster

Stačí mít aplikaci. A to je fakt překvapení, že když řidič Uberu vzal jízdu na černo mimo systém, tak nevydá účtenku..

Andrea

Na letišti u taxi jsem se poprvé bála. Uberer jsem nechtěla použít, mám si stáhnout aplikaci? Proč? A jiné taxi? Odpověď byla,ale to zaplatíte mnohem víc. Muž se v dešti tvářil, že nám poskytuje milosrdenství… Strach nemivam. Ale…. Zavolala jsem si jinou společnost k odletům. Byla jsem spokojená a platila hotově.

Juraj

A přitom by stačilo všimnout kteroukoli z tuctu obrovských reklam a šipek ke kiosku s dotykovou obrazovkou, kde to jde objednat i bez appky.

Ale tak pokud někdo touží nechat se okrást oldschool způsobem, tak prosím.

Ares

Ono jde o tu jednoduchost spíš, to má letiště bohužel nezvládnuté.

jaroslav.dohnalik

Všici jste mimo. Však u příjezdů stojí poctiví kucí, nabídnou hned taxi, odvedou vás jenom pár set metrů, odvezou do centra za férové dva tisíce. Co se na tom komu nelíbí?

jkjk

Uan Hundrd Euro Center.

Dalibor

Poslední zkušenost z letiště. Třikrát jsme v noci za poslední měsíc přiletěl do Prahy. Uber airport objednán, v jednom případě jsem po 40 minutách, kdy nebyl žádný taxík, jízdu zrušil. Byl to let v neděli 8.9.kolem pulnoci. kromě taxíku tam nebyl ani ten panák co by to tam měl řešit. Včera 20 m fronta, jen dva taxíky. Zajímavé bylo, že když jsem šel na odlety nahoru tak jsem si objednal premium Uber a přijel Uber Airport…. Strašné. Ať jdou s Úvěrem na letišti do prd…. A to jezdím po světě s Úvěrem a Boltem často. Tady to nezvládli a stížnosti… Číst vice »

Martinec

A přitom hned vedle jezdí trolejbus/autobus/noční bus….

Air Traveller

a co kdyz jel nekam, kam nocni MHD nejezdi?

Zbyněk

Tak může jet taxíkem z nejbližšího místa, kam se dá dostat (noční) MHD.

MartinS.

To není řešení pro každého. Tak třeba já bydlím vzdušnou čarou 5,5 km od letiště (je to v Praze, ne střední Čechy) a noční MHD bych to jel 1:08 nebo 1:19 se dvěma přestupy. Noční autobusy by mne odvezly do míst, odkud bych jel tím taxíkem stejně daleko, jako z letiště.

MartinS.

Ne každý chce strávit třeba s kufrem hodinu a půl v noční MHD a jedním nebo dvěma přestupy. A to pražskou noční dopravu považuji za velmi dobrou. Ale je spíš pro spojení centrum -> periferie než periferie -> periferie.

Race Tiger

Zlate Bellindy, Fix atd, a ano, radeji pojedu obycejnou drockou(a namitku ze me natahnou, odbyvam predem odpovedi, ze nenatahnou), nez s „drockarem“, co potrebuje navigaci aby trefil do centra. A ano, nechci si objednavat taxi pres stojanek. A mimochodem, ted ve ctvrtek,vlastne v uz patek, to tam pred halou byla sestava, v cele s dispecerem, co vypadal jak uvalena sjeta spina, o ridicich nemluve. To je opravdu elita… A pismeno „j“ mi nevypadlo, i kdyz tam mozna chybi. Hlavne, ze maji „krosouvry a hybridy“

Michal Kazda

Ja vim co za tim stoji. To, ze 80% frajer uber airport neumi cesky a ani anglicky a spousta lidi si na to stezuje. Staci si precist recenze na google na uber airport. Samej ukrajinec, uzbek, armenec atd. Strasny.

Damian

Když už mají adresu cíle díky appce, je fakt nutný jim ještě vyprávět svůj životní příběh a nebo co pěkného naposledy četli od některého z římských filozofů?

Pavel

No a zbývá jen doufat, že opravdu dělal a udělal řidičák… Za poslední roky se dost zvýšil počet padělaných řidičáků,co se snaží vyměnit za český… A většina jezdí Bolt atd…

Kateřina

Naprostý souhlas, osobní zkušenost z června. Jede podle navigace a ani neví kam. Děs!

SYN

To je přece celkem normální, jízda podle navigace, ono můžete zpaměti znát deset alternativních cest i s jejich délkou, ale okamžitou informaci o průjezdnosti jednotlivých ulic vám zatím přímo do mozku nepřenesou…
Takže jízda podle Waze je dneska celkem obvyklá i po rodném městě.

Air Traveller

a vy si s tema uberistama povidate?

uberem jezdim (nemyslim z letiste) celkem pravidelne, v 99% to byl nejaky vychodnar, co nejspis neplacl cesky natoz anglicky, ale tak nejak to nevadilo – nikdy nebyla potreba si s nima rict vic, nez na zacatku jizdy svy jmeno.

Y.K.

Nutno říci, že v marketingu se opravdu pojem impulsivní nákup používá a to tak ře na v podstatě předem nepromyšlené nákupy. Nevím jestli tam spadá mávnutí na taxi, vlastně možná jo, když se dá jet MHD. 😀

https://www.marketingmind.cz/impulzivni-nakup/

Ně to onehdá dostalo u nějaké firmy co psala že existují zmrzliny smetanové, sorbety a impusní. Málem mi upadla čelist. 🙂 A fakt, impulsní zboží pro impulsivní nákupy. Nový svět pro mě.

Juraj

Tak jasně, no. Právě jsem sice musel dát aerolince veškeré údaje od data narození až po velikost bot – a pokud jsem letěl někde, kde si víc potrpí na APIS, pak ještě mnohem víc – ale telefonní číslo pro taxík už přes čáru! 😀

Kamui

Mně by spíš vadila nutnost si zanášet telefon další aplikací na jedno použití. Tenhle trend „na všechno aplikace“ je mor. Třeba zatímco jízdenku na vlak si koupíte pohodlně přes web, tak na PID jízdenku musíte mít aplikaci, nebo si ji koupit offline v automatu

Juraj

Nicméně to není tento případ, protože tágo z letiště lze objednat v automatu.

No a PID aktuálně decentralizuje, takže už nemusí být nutně Lítačka, ale jde to např. i v ČSOB DoKapsy a další budou následovat.

nekdo

ehm, úplně by stačilo normálně pípnout při nástupu, jako v Ostravě, nebo Brně, nebo Londýně, nebo New York-u. Proč bych měl vůbec řešit nějaké PID-y, ČSOB-y, DoKapsy a věci, které neznám a využiji možná jednou za rok?

kopr

trwba se Vam ta aplikace byde priste na letiště hodit, ne? nebo treba v te cizine, kam jste asi letel..:

Kuba1

Navíc ty aplikace jsou omezeny na určité verze OS a některé i na vybrané země, v Německu na jednom parkovišti, když tam měl výpadek automat na placení, jsem se pokoušel zaplatit tak, že teda nainstaluju nějakou tu jejich aplikaci, na kterou tam byl QR kód, ale aplikace nešla nainstalovat protože dle Obchodu Google Play není dostupná v mé zemi.

SYN

Ono to ovládání plnohodnotných webových stránek z mobilu (bez myši, čili například není k dispozici „hoverování“ bez kliknutí) není úplně bůhvíco… leccos by se dale ale zase z toho vyjde dost titěrné písmo což pro spoustu lidí je stopka… proto opravdu často vyjde líp apka. Ale měla by mít alternativu, to jo.

Matfyzák

Rozhodne jsem letel s aerolinkama (naposledy minulou stredu, PRG-FCO), ktere po me nic vic nez jmeno a e-mail kam poslat letenky nechtely. Navic ani to jmeno nemuselo odpovidat realite, nebot obcanky pri nastupu do letadla nikdo nekontroloval

Juraj

Já letěl naposledy v sobotu s Austrian a těch informací to chtělo výrazně víc.
Ale i to je nesrovnatelné s libovolnou cestou do USA, Kanady nebo Izraele.

Matfyzák

Muj let byl s Eurowings, navic i predchozi lety s touto spolecnosti probihali podobne, tato aerolinka o me v podstate nevedela vubec nic. Vsechny ostatni se aspon ptaji na datum narozeni/cislo OP/pasu

Ten Ten Ten

Ale muselo, jen se na to zrovna náhodou vybodli. Už jsem viděl u brány i osobu, která chtěla letět na cizí letenku. Myslím, že měla štěstí, že ji jenom nenechali nastoupit.

Matfyzák

Podle me je to spis aerolinka od aerolinky, napriklad ryanair ke kontrole OP/pasu pristupuje obzvlast striktne, a do letadla vas nepusti i jen kdybyste pri check-inu zadali udaje z pasu ale u brany ukazali obcanku.

vladki

Na to bacha, nedávno sem četl jak někde nenechali nastoupit cestující protože na letence měli domáckou formu křestního jméno a ne přesně to co v pase. Dan/Daniel nebo tak něco.

vladki

GDPR…. Základ by vždycky měl být ten, nevyžadovat osobní údaje pokud to není nutné. U letenky (jízdenky) koupené on line je nějaká identifikace nutná aby 10 lidí nejelo na stejný lístek. Nic z toho taxikář nepotřebuje.

Nebo parkovací automat – stačí lístek za okno, není potřeba zadávat SPZ.

Vít

Jenže taxikář, pokud má uvést cenu předem, což letiště chtělo, aby nenatahovali taxikáři cestující tak snadno jako dřív, musí mít od cestujícího jeho jméno, příjmení a adresu elektronické pošty. To vyžaduje zákon o silniční dopravě, s tím Uber ani letiště nic neudělá.

vladki

No asi je pár impulsivnich lidí u kiosku poslalo do horoucich pekel, že se nikde nechcou registrovat, a že taxikář opravdu nepotřebuje o mně vědět první poslední. Nanejvýš to telefonní číslo aby mi zavolal že už je na místě a čeká na stanovišti X.

Jiří Urban

Ona doprava z Prahy na letišně je celkově neskutečný bizár a vlastně pravá vizitka České republiky. Od taxikářů začínaje po šikanózně kraťoučké připojováky všude možně konče. + přechod na dálnici k tomu jako bonus

Petr

Zase jezdí tam integrovaná doprava a jízdné je normálně integrované jako kdekoliv po Praze. Případně tam teda mimo integraci jezdí expresní linka, ale ani její jízdné není nijak vysoké. Jinde je pokud vím potřeba počítat aspoň s desetinásobnou cenou. A letiště je tarifně mimo běžné linky. V praze se tohle taky vymýšlelo, ale naštěstí k tomu nedošlo, zatím se vyloučila jenom lanovka.
Jak ta doprava vypadá je věc jiná, ale musím uznat, že i ten Veleslavín se trochu zlepšil od jeho otevření, možná je už i lepší, než byly Dejvice.

Michal M

Desetinásobnou? To trochu přeháníš…

kopr

Londyn naptiklad, LHR je metrem co, tak 9 liber baj vocko, Stansted express ap. kolem 20. Pamatuji si myslim v Amstru take celkem palka, no tech mist, kde to stoji desetinasobek a vice je celkem dost.
Ale pak je treba Portland, Ateny a mnoho dalsich, kde je to za par supu a jeste komfort

Matfyzák

20 liber misto 9 je 10nasobek?

rodilyslavkovak

V Římě nejezdí na Fiumicino standardní MHD (lístek za 1.50 euro) vůbec.
Oficiální Leonardo express stojí 14 euro.

Air Traveller

to muselo dát hodně práce zkompilovat tolik nesmyslů do jednoho příspěvku 😀

Jiří Urban

Pardon, minulý týden jsem přiletěl ze Švédska, tak to ze mě nějak vytrysklo. Vlak na letiště tam jel 14 minut z T-central, za první zatáčkou má 120km/h a po zbytek cesty 200 km/h. Lístky na MHD jsem neřešil, vše si zařídil turniket a přiložení platební karty za 1s. Vagon byl zbrusu nový dvoupatrový Stadler podobný našemu Elefantu. Z vlaku jsem vystoupil přímo do budovy letiště. Přiletěl jsem do Prahy a po zážitkové cestě trolejbusem a dvěma přestupy jsem měl na hlaváku pocit, že jsem v Bulharsku na sídlišti. Kolegové mají z Taxi respekt, takže se běžně vozíme služebním autem skze… Číst vice »

Vít

Akorát ve Švédsku stojí ten vlak 340 švédských korun, což je cca 750 Kč. U nás jedete s těmi dvěma přestupy za 40 Kč. To je o 1875 % méně. Anebo bez přestupu za 100 Kč. Sice autobusem a 30 min místo 14, ale pořád za sedminu ceny.
Sice to nemění nic na faktu, že na pražské letiště má taky vést kolejové spojení, ale je potřeba tenhle faktor brát v potaz před přehnaně hyperbolickými vyjádřeními o bulharských sídlištích.

Jiří Urban

Jde víceméně o věc názoru, takže prosím. Ale ta matematika vypadá podivně. Platil jsem za lístek koupený 10 minut před odjezdem po přepočtu Českou spořitelnou 530 Kč. Takže cesta v Praze za 40 Kč je o 97% levnější.

Márty

Proč se vůbec řeší nějaké výběrové řízení taxi služby na letiště a nenechá se vše na trhu? Nastavím všem stejné podmínky pro přístup k terminálům (max 15 min bez limitu na denní vjezd) a nechám jednotlivé firmy ať si bojují o zákazníky.na letišti.

Johnny

Protože výsledkem volné ruky trhu byla v tomto případě vláda taxikářské mafie masově okrádající turisty. To není ta pravá vizitka, jakou bychom měli v Praze vítat návštěvníky, nemyslíte?

Michal Kazda

Tak ted tam jsou sami ukrajinci, uzbeci atd a na prvnim pruhu se ani nedomluvite cesky. Delam na letisti a vidim to denne. Cesi nadavaj, ze se nedomluvi cesky v Praze, cizinci ze nikdo neumi anglicky.

Márty

No myslím, že trh se za poslední 15 let už malinko změnil a síla těchto mafiánských struktur už není co bývalo. Nyní jsme tedy vymysleli legalizovaný systém jak okrádat zákazníky z toho důvodu, že zásadně omezujeme trh a tím zvyšujeme ceny pro zákazníky. Brilantní řešen.

Jiří Urban

Protože aby fungoval volný trh, tak musí existovat konkurence a důsledná kontrola pravidel a sankce za jejich porušení. Ukažte mi anglicky mluvícího úředníka, který půjde potetovanému 120kg týpkovi s řetězem kolem krku v mercedesu dát 50 000 pokuku za cinklý taxametr.

Petr

To ale je problém úřadů, že nemají anglicky a japonsky a co já vím jak mluvící figuranty pro provádění podobných kontrol a vůbec, že nodokážou zkontrolovat dodržování nějakých pravidel. A k tomu přece má stát policii, aby takovým úředníkům pomohla.

Jiří Urban

Pro začátek by stačilo, aby se důsledně řešily situace, kdy na taxikáře cestující zavolá policii při podezření, že byl okraden. Máte pocit, že by to dneska dopadlo flastrem, popř. odebráním licence?

karel_treti

Tak cca před 4 dny to jistý zastupitel z Prahy 1 zkusil, po cestě ze zastupitelstva pokarak taxikáře co stojí v pěší zóně. No nedopadl moc dobře. A to měl asi ještě štěstí. Inu pro impulsivní cestující impulsivní taxikáře.

Márty

Chápu-li to správně, tak než abychom důsledně vymáhali pravidla tak aby mohlo fungovat tržní prostředí, raději zavedeme vysoutěžený monopol, který vede pouze k vyšším cenám pro zákazníky.

Jiří Urban

Nevím jestli právě toto vede k vyšším cenám. Předtím bylo běžné dovézt turistu na Václavák za 7000 Kč. Těch příběhů, vzhledem k prostředí plném cizinců ve kterém se pohybuji, slychávám pořád dost.

punicz

On hlavní „problém“ toho, když to nechají „na trhu“ je ten, že z toho letiště nebude mít ty ty peníze, které takto vytendruje na exkluzivitě. To je stejné jako třeba se směnárnami – pokud mají platit desítky milionů měsíčně na nájmu, tak asi nemůžou mít kurzy ČNB.

Michal M

DESÍTKY MILIONŮ?

none

Asi ti není znám stav české taxislužby 😃

JanM

Není lepší autobus? Je levnější a jezdí často

Kubrt

Zjevně ti cestující mají své důvody, proč jet taxíkem – rychlost, pohodlí, okrajový čas…

Jiří Urban

Pokud jste turista, tak vyřešit ježka v kleci v podobě správného určení trasy do centra s přestupy a koupení jízdenky, je vzhledem k naprosté atypičnosti českého řešení bez asistence skoro nereálné, a v domnění, že tu taxi funguje jako kdekoliv jinde na světě, půjdou na jistotu. Stejně vědí většinou jenom cílovou adresu. Sám jsem si to vyzkoušel minulý měsíc při návratu ze zahraničí, vůbec nikam se to tu tahle věc neposunula. (krom toho že z Veleslavína zmizel plakát „Již brzy vlakem na letiště“)

Air Traveller

co je na ceskem/prazskem reseni tak atypickeho, ze to zahrqnicni turista neda? 😀

Petr

Právě to, že se na letiště jezdí obyčejnou MHD, že není žádný letištní speciál (shuttle bus) s nepravidelným jízdním řádem zveřejňovaným den předem za násobnou taxu (AE za stovku nepočítám, ten jezdí pravidelně a „jen“ za dvaapůl násobek běžné ceny, navíc je v tom zavazadlo, které je normálně za dvacku, takže s bídou dvojnásobek). No a to je to, co zřejmě nejsou turisti schopni pochopit. Tak jako my třeba nechápeme, že v Dubrovníku (letiště Čilipi) jezdí cca 4 spoje za den a to ještě do nějakých dět a ne do města. Dopravu z letiště zajišťují právě jen expresní autobusy a… Číst vice »

Petr

Zrovna o víkendu jsem si pouštěl tu prezentaci sudopu a sždc a opravdu slibují 31.12.2030 (termín dohodnutý s EU), to je opravdu za chvíli. Jen jak se to blíží mám čím dál větší dojem, že se to nedá stihnout. Zvlᚍ když některé úseky se teprve projektují.

Michal M

Doufám, že chápeš, že domluva zní Letiště/Kladno – Veleslavín.

Herold

Ne, není

Air Traveller

tahej se busem kdyz mas rodinku a bambilion kufru …

Gunduľ neubiješ

Jakou zenu si najdes, tak musis jet na letiste. A jak si deti vyvhovas, tak pojedete….

Petr

Hele každý to máme jinak. Osobně například když letím někam dál tak první cestu z letiště řeším vždycky taxíkem a je mě jedno, že mě ten taxikář natáhne. Chci prostě být co nejdřív na hotelu

Kateřina

Je lepší, ale v noci už nejede, pokud nemáte zájem o okružní jízdu Prahou 😉

Twix

Já jim ty údaje klidně poskytnu, ale na oplátku bych chtěl také nějaké údaje, jako třeba kdy přibližně to přijede (abych nemrznul dlouho venku) a kam přesně na to mám jít čekat. Při mé první a poslední zkušenosti s Uber kioskem jsem dostal jen doklad o zaplacení a s tím ostatním jsem se musel nechat překvapit. Zprávu SMS jsem obdržel až když auto parkovalo a řidič vyvolával do pléna mou adresu.

kopr

a kolik vterin jste na to auyo cekal, kdyz jsou vyradkovana pred vychodem?

Petr

Cely je to o tom, ze nejsme schopny trestat nepoctivy taxikare, takze se radsi budeme drbat pravou rukou za levym uchem.

Jaroslav

Problém s osobními údaji? A do letadla ho pustili jak, že se ho zeptali jak se jmenuje? Nic nikomu nebrání si zavolat si taxi, aby pro ně přijel z města, když už nestojí celý den na letišti.

vojta.tydli

Zrovna jsem oblétl sever Evropy a jediné letiště, kde jsem ukazoval OP bylo to pražské. Aerolinky – Norvegian a Finnair pouze jméno a letiště ve Stockholmu a Helsinkách bez kontroly dokladů.

Air Traveller

Občanka se ukazuje u rady spolecnosti na rade letistich.

Ale i kdyby – strasna tragedie, ze taxikarsky spolecnosti reknete svy jmeno 🙂

Zbyněk

A podobně i ubytováním v hotelu. OP se lustruje jen v CZ, SK a Indii.

Vasek

Narovinu se přiznám, že ačkoliv jsem si od změny poskytovatele sliboval hodně, tak mám pocit, že pro člověka, který jezdí na letiště častěji, se situace spis zhoršila.

Uber Airport je cca o třetinu dražší (samozřejmě záleží na situaci) než klasický Uber/Bolt. Jenomže těm klasickým se snaží co nejvíc znepříjemnit vjezd nebo krátkodobé parkovani u terminálů. Kolikrát mě třeba při jízdě na letiště poprosil řidič, jestli by mě nemohl vysadit nekde před zavorami.

PetrV

Přesně, a k tomu ty Uzbeci a Kazaši u Uberu, se kterými se člověk bojí jet, protože jezdí “jako doma”.

Jarda

Okamžitě v případě takové žádosti pošlete stížnost na Uber. Řidič dostane vjezd na parking proplacen.

Michal M

…protože dva zdarma vjezdy si už vytankoval, že… 🙂

Gunduľ neubiješ

Od pražských taxikářů jsem se naučil jednu věc. Raději budu v dešti pěšky šlapat deset kilometrů s kufry a brečícím dítětem, než abych si na letišti vzal taxi.

Joe

Však ono to těm impulsivním časem dojde, až je párkrát hoši od taxíků podojí jak kozu.

JanM

Nejen na letišti. Taxi je nejdražší varianta dopravy, tedy poslední možná volba

Kubrt

99 % populace zvažuje i jiné parametry, než je cena.

Gunduľ neubiješ

Já taky. Třeba morálku. Šmejdy nepodpořím z principu.

kopr

Same here, ale po ceste specialne na LVH lenost vyhrava, protože i z centra je to MHD Honzíkova cesta. Ja tedy samozřejmě nejezdim taxi, ale Bolt/Uber.

nekdo

Taky taky to lze řešit používáním slušných letišť s dobrou dopravou. LVH je primární volba snad jenom pro obyvatele hl.m. Prahy a Středočeského kraje, všichni ostatní stejně musí jet autem nebo vlakem nebo autobusem, a když už v tom sedí, tak si najednou můžou vybírat… VIE, BTS, KRK, KTW, WRO, LEJ, DRS, BER, MUC… 😉 u mě je to většinou třeba to VIE… nejenže se suchou nohou dostanu na letiště po kolejích, ale díky daleko lepší nabídce přímých spojů většinou ani nemusím přestupovat, takže ještě ušetřím čas…

Michal M

A na venkově jsi nikdy nebydlel, viď?

Air Traveller

to vysvetluje leccos 🙂

Roman

Když jsem si porovnal ceny tak Bolt byl za poloviční cenu než Uber Airport. Jel jsem tedy z letiště Boltem. Bolt navíc platí za každý další vjezd před terminál behem stejného dne, což jejich náklady zvyšuje. Už aby bylo na letiště metro nebo vlak.

VíKo

Před 2 a půl lety jsem se vracel z Dubaje. Potřeboval jsem a 6ku. Kroucení prvního frajera končilo voláním novackovi, kterýho přede mnou oslovoval „bažante“. Měl to s otevřeným okynkem na HF tak jsem slyšel odpovedi. Bažant na druhý straně:“No ty pí..o… Na 6ku jo? Vole to je tak za 3 kila reál. Pí..o to mu dám za 500 když tam musí ne?“ Frajer co mu volal zmateně zatahoval okynko a prej:“Deb..Le… On tě slyší… Ses fakt bažant. Jedeš to za 300… “ Stáhl okynko že je vyřešeno. Bažant mě odvezl na 6ku a od te doby už jen Uber… Číst vice »

Luboš Hendrich

Nedávno ve 3h ráno byl Uzbek od Uberu taky kyselej, když nás měl odvést 15min od letiště.

VíKo

Ale cena byla jasná. Nemusel jste poslouchat, jak vás chce natáhnout. V klidu za 1 hvězdu a nazdar. Teď jsem ve ctvrtek ráno letěl v 6 z Prahy. Jel jsem z Dolních Jirčan u Jesenice. Nějakej Ukrajinec bloudil 2 km od mýho domu. Ve 4:15. Čekal jsem 15 minut. Zrušil to, že mu nejdou otevřít dveře. Zase jsem zadal cestu a naskočil mi ten samej blb o 200 draz. Zrušil jsem to a zkusil Bolt. Za 5 minut jsem jel. Na letiště dojel v poho za cenu, kterou jsem věděl dopředu. Me cizinci nevadí. Když je blb, tak prostě jedu… Číst vice »

Ten Ten Ten

Nevzpomínám si, že by měl Kalousek problém s osobními údaji. Spíš mi to tehdy připadlo jako neschopnost.

Frantisek

Porad mi prijde divne, jak lidi, co si neumi na mobilu objednat v dnesni dobe taxik si koupi letenku, odbavi se nebo si i zajisti hotel …

Kubrt

Jsou tam i klienti cestovek, těm stačí zvládnout to odbavení 🙂

Jiří Urban

Mě přijde divné, že to v dnešní době čím dál víc lidí neumí bez mobilu.

Kubrt

Jako stát na ulici a mávnout si? To by se člověk dost nečekal (snad vyjma štaflů v největším centru).

Jiří Urban

Bavíme se o stanovišti pro taxi před východem z Terminálu 1.

jvprima@gmail.com

Co je na tom divného je to každého věc.

Gunduľ neubiješ

Sekretářka….

Kubrt

Zrovna lidi, co mají sekretářku, by to jistě zvládli i sami 🙂

Tomáš

Děkuji impulzivním spolubojovníkům, že se mnou v klidku bojovali za orchanu osobních údajů, trpelivě posílali emaily na Letiště, že si své osobní údaje chceme chránit, a odmítali lži letiště o tom, že i bez osobních údajů lze jezdit Überem.
Za mě je také argument, že nechci jezdit hnusným černým pohřebáckým autem, ale raději nějakým krásným barevným. To bud nyní snad také umožněno.

Paja

Řetěz, tepláky, smrad z cigaret přeražený „vůní“ koupenou na benzince, „turbo“ taxametr…..Užijte si to

Tomáš

Nikdy se nestalo, a to jsem do práce cestoval letadly.

Aleksei

Ty jo, tak tohle je pekny vyplod schizofrenie :DDD

Jiří Kocurek

Asi takto: Tvrdit, že nepotřebujete chránit osobní údaje, protože nemáte co schovávát, je jako tvrdit, že nepotřebujete svobodu slova, protože nemáte co říct.
v originále: “Arguing that you don’t care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don’t care about free speech because you have nothing to say.“

Jan

Zní to jako hláška z Yes, minister, který je to seriál?

Vemeno

To je Snowden.

(Kdo je Snowden?
No, pěknej šmejd.)