Pražské letiště po dvaceti letech vymění nástupní mosty u prstu C
Letiště Praha, prst C. Letadla Smartwings, Iberia, Emirates. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Rekonfigurace vychází vstříc zvětšujícím se letadlům. Nově se bude stát u prstu C kolmo, nikoliv šikmo.
Teď je jich tam 8 C36. Takže rekonfigurací přibude jedno stání navíc.
Jen tak na okraj, jsou tam stojánky 17, 18, 19 a 20 (na plánku je to stání 21). Původní stojánka 20 zanikla už před delší dobou. Takže případné WB se bude odbavovat kde? Na cargu? Na 58 se údajně WB odbavovat už nesmí.
Takže stojánka 22 nám zanikne pro widebody. Ano, v budoucnu bude rozšířený T2 a budou stojánky pro widebody, ale kam do té doby to letiště bude umisťovat, když se to zde ukáže jednou za čas ? Teď sem lítá Swiss, dva týdny zpět TP s 330…
Při frekvenci nula WB na T2 (s výjimkou zřídkavých nárazovek jako kvalifikace pośadek u LX a podobných) a náhodných výstřelů jinýchje to ztráta zcela zanedbatelná.
Jenomže pak ten “výstřel” doletí a není to jen o kvalifikaci posádek… ale taky o plném letadle a cargu co to veze… jak TP dva týdny zpět ( proto zde byl ) tak i Swiss teď taky měl to samé… navíc v polích ( jen jedna snad v PRG ) nejsou uzpůsobené na tyto podmínky stojánky jak jinde ve světě, kde se počítá i s nějakým cargem apod. navíc. A380 v PRG není uzpůsobena na toto taky, proto se nesmí používat vedlejší stojánka v době A380…
no bóže – tak se to odvozí autobusy. Stejně, jako se to dělá na jakémkoli jiném letišti.
Jenže na tomto letišti to problém je. Není dost busů a šoférů do nich. Za to v kanclech je všelijakých “specialistů “ na kdeco habaděj. A vo tom to je.
Tak i Vy se podívejte prosím do leťáku, kolik pravidelných (a koneckonců, i nepravidelných) WB léta do Prahy.
Pravidelných tam létá přesně 0.
Těch nepravidelných pár do měsíce. A to jěstě jen občas.
A hlavní kouzlo té nepravidelnosti spočívá v tom, zě když letiště dojde k závěru, že z T2 WB nezvládne ohandlovat, tak sem prostě nepoletí ani ta nepravidelná.
Swiss to, že poletí s A350 jinam, než do Prahy, přežije, a letiště Praha také.
Hledáte problém, kde žádný není.
Takže když sem nelítá WB teď, tak sem nemusí lítat ani v budoucnu? Navíc když se překope Schengen a non-Schengen?
Já nemusím nic vymýšlet. To letiště má nedostatek stojánek, vidím to v provozu, ale chápu že vy to pohledem do leťáku vidíte jinak.
Zajímavý, i v tom největším letním provozu mi při cestě na dovolenou přišlo PRG prázdný jak málo který letiště. Obsazenost stojánek u chobotů poloviční a na vzdálených stojánkách nic, nebo 1-2 RYR. To mi nepřijde, že není dostatek stojánek.
Ano uznávám, nejsem insider, ale na val jezdíme s malým pravidelně, letos jsme měli dvě cesty z a do PRG, ale zrovna vytížené bych ho nenazval teda nikdy.
A k stojánkám. WB budou s přístavbou T2.
Ehm, jako někdo kdo s tím má něco málo dočinění si s Vámi dovolím hrubě nesouhlasit – fakt to není kam dávat. Neříkám že přes den se nenajde sedlo, kdy to zdánlivě vypadá, že tu lítaj akorát ptáci a vy zrovna stojíte na valu…
Tak pravdepodobnost, ze sem bude v pristich deseti letech litat wb pravidelka z schengenu, je limitne nulova.
ano, letiste ma nedostatek stojanek, proto dela opatreni k tomu, aby ho nejak resila. mimojine svym rozsirovanim. Jedna se jen o jednu z fazi, na ktere navazuje dalsi rozsireni letiste.
(nedostatek stojanek sice letiste ma – ale rozhodne ne v oblasti WB na T2)
Stání 58 musí potahat…
Tak furt je asi možnost odstavit někde dál od terminálu a převozit to autobusy, ne?
Pro WB jsou na T1 kontaktní stojánky 1, 3, 12, 14 a 16 (podotýkám že jejich obsazení zabere místo pro 9 narrowbody letadel). Na T2 je to pouze stojánka 22, plus 20 je do rozpětí 46m. Pak tu máme 50A, a 58 kterou ale lze pro WB použít pouze pro parkování a navíc se na ní v zimě odmrazuje. Nakonec jsou tu E3, E5A a E7 na cargu. A kohopak to tu třeba dneska máme? China Airlines s A350, Qatar s A330, Etihad se 787, Swissair A350, Hainan A330, Central Airlines 777. Prakticky naráz. Následuje Emirát, National Cargo 747, Neos… Číst vice »
Zrovna Swiss v Curychu naprosto nemá problém boardovat widebody z autobusů. Stejně tak se občas povede i LH ve Frankfurtu. Praha to nejspíš u těch pár případů zvládne taky.
Před pár lety jsem byl svědkem, když na lince TAP přiletěla 767 Euroatlantic Airways, odbavovala se na stání 16 a pax na T2 jeli autobusem.
Z toho autobusového boardování jednou za uherák se dělá zbytečný problém.
V roce 2021, když kvůli omezením covidu celý německo lítalo na Mallorcu, tak tam LH posílala A350 a B747.
S jednou tou 747 jsme tam přiletěli i my – a taky to bylo na remote stojánce a kupodivu nikdo neumřel.
Jo, ale muíte to WB mít kam postavit a mít dostatek autobusů a lidí co je řídí. Ono každý ryanair vám sežere 6 autobusů najednou (3 na přílet a 3 na odlet)
V Bangkoku nás busem boardovali do A380. A nebyl problem.
V Dubaji, centru rádoby luxusu ve vzduchu, to umí taky 😉
jen u nás se z toho děla tragédie.
Já měl boarding z busu do 777 Emirates v Dubaji dvakrát, pokud si pamatuju. Jednou při návrhatu do Prahy a jednou při letu do Colomba.
Takže už nebudeme mit nose-in stání pro WB u aktuálně Schengen terminálu. Bravo
A že jich tam létají taková kvanta.
Zlepšování sluzeb po cesku
schválně, otevřte si leťák a zkuste nám spočítat, kolik WB v Praze létá k T2.