Pražské letiště očekává novou nákladní linku, čínský dopravce jej chce spojit s Čeng-čou

Hlavní ranvej pražského letiště. Pramen: Letiště PrahaHlavní ranvej pražského letiště. Pramen: Letiště Praha

Beijing Capital Airlines by do Prahy létaly s Airbusem A330.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noname

Myslím, že do Prahy litá v ještě jedna Cargo linka z Tbilisi

lvy

Mohu se zeptat jak řešíte české a anglické verze názvů těch měst? Dříve to bylo jednoduché, na mapě to bylo v anglické verzi, ale pak se to změnilo a je to dost problém, protože všude ve světě se používá verze anglická a tím pádem nikdy nevím které městě je které. Jinými slovy, až po kontrole přes mapu jsem zjistil o které město vlastně jde a že by se mi ta linka mohla hodit.

Jan

Různí autoři článků to to řeší různě. Občas se objeví i kombinace několika variant v jednom odstavci…

lvy

O to ani tak nejde, jde o to jak to překládat do anglické verze, aby to pak šlo dohledat na mapě a člověk věděl o čem je řeč.

Y.K.

Dejte to do googla jedno jestli česká nebo pinyin a on vám to najde na mapě. Druhá je možnost převodu třeba tady: https://www.cinsky.cz/transkripce

Průvodce původní Aleš

“ a že by se mi ta linka mohla hodit.“
Máte spediční firmu?

lvy

Ne, jde mi o cargo právě z toho města k nám.

Y.K.

Ono je trochu problém, že to není verze anglická, ale ve skutečnosti čínská romanizace Pinyin, kde se na západě často vynechávají nabodeníčka a kde se spousta znaků a jejich kombinací čte úplně jinak, než je zvykem v angličtině nebo češtině. Např 小米 = Xiaomi = Šaomi, 郑州 = Čeng-Čou = Zhengzhou). Používání české transkripce je legitimní způsob, navíc usnadňuje čtení v (přibližně) správné výslovnosti. V dnešní době to můžete do Gůgla dát v jakékoliv romanizaci a nebo čínskými znaky a najde vám to tak jako tak, takže bariéra to určitě není. Jinými slovy, pokud neznáte obě formy zápisu, tak ta… Číst vice »

Braník

Trošku odjinud. Na stránkách letiště Praha v sekci https://www.prg.aero/letove-trasy-rad se objevila trasa PrahaPRG-HalifaxYHZ,operuje Sunwing,bez dalších podrobností. Neví někdo o tom něco? Dohady typu „snad a možná“ prosím vynechte. A než bude někdo radit ať se zeptám přímo letiště,tak to už se stalo.Odkázalo mě na stránky dopravce a tam nic není.Proč to tam tedy PRG aero má?

David

Jedná se o návrat letadla Smartwings z pronájmu u Sunwingu (pokud to vyhledáte v opačném směru YHZ-PRG), najde vám to jeden let na 13.5. WG9094, operován Boeingem 737-800 🙂 Sám nevím, proč se zobrazuje na této mapě…

Braník

Díky.Tak to mě fakt nenapadlo

Dominic

V tom letovém řádu se z nějakého důvodu ukazují i jednorázové chartery a technické přelety od QS, je to už delší dobu a těch letů je tam víc

VíKo

No… Možná rychla reakce na cla USA. Odbyt se bude hledat v bohatých částech světa.

Milivoj Niklíček

O tomhle se povídalo ještě před těmi cly.

Průvodce původní Aleš

Jakože Američani přestanou nakupovat?
Kdybyste zavítal do USA, běžte se podívat do obchodu japonského řetězce Daiso. Základní cena většiny zboží je 1,75 dolaru. To samé zboží v Japonsku stojí 100 jenů, což je momentálně nějakých 65 amerických centů. Přesto jsou v Americe v těch obchodech fronty u pokladen. Cla jen zdraží zboží, ale s poptávkou moc nehnou.

jan táborský

Hlavně aby byla uhlíkově neutrální

Milivoj Niklíček

Tak schválně, kdo to bude handlovat?

Rampelnik.1

Tipnul bych si CSAH, neboť handlují Hainan…

Milivoj Niklíček

Tak abychom se nedivili.

Roiman4

ne ne… CSAH to není.

Milivoj Niklíček

Tvl, pět mínusů za obyčejný dotaz? To už je fakt diagnóza, mít místo mozku palec 😀

Průvodce původní Aleš

Já mezi těmi pěti (aktuálně sedmi) nebyl, jsem ale mezi třemi, kteří to udělali na Vaši odpověď Rampelníkovi. Kdo se tu („my“) bude čemu divit? Komu z nás, co tu čteme zprávy záleží na tom, kdo bude handlovat cargo z ČLR?