Pražské letiště obmění hasičské speciály Rosenbauer Panther, dvě starší vozidla nahradí nová generace
Hasiči na pražském letišti. Pramen: Letiště Praha
Pořizovací cena vozů se pohybuje ve vyšších řádech desítek milionů korun.
Vy jste chtěli kufry, ale my jsme si řekli ne, raději koupíme nová auta, protože ta stará mají teprve 15 let.
Mlčeti zlato
Tak….nová auta by byla , ještě sehnat ty lidi na bagáž a je vše opět zalito sluncem 🙂
Když vidím filmy (i dokumentární) z USA, mají letištní hasiči vždy vozidlo krabicoidního tvaru, jehož design/stáří vypadá na 50 let zpět. Buď se dívám na staré filmy nebo jsme je předběhli.
Nebo si filmaři půjčují pořád jedno a to samé.
Hmm tady jsou fotky ze cvičení a je tam i ten probodnutý trup:
https://thepointsguy.com/news/behind-the-scenes-airport-fire-and-rescue/
Většina civilizovaného světa používá právě Panthery od Rosenbauera, protože jde o top výrobek ve své kategorii (nemluvě o špičkovém designu). Za velkou louží je samozřejmě častější nákup od domácích nástavbářů a americká hasičská auta nebo autobusy obecně na poměry evropského očka moc krásy nepobraly (samozřejmě subjektivní hodnocení, ale myslím, že jsem ve většině). Jinak někam do Afriky tuším začala dodávat letištní speciály i Tatra…
Menší letiště si většinou vystačí s upraveným standardním hasičským vozem. Větší už investují do speciální techniky. Mezi ty nejvěší dodavatele patří Rosenbauer a Magirus v US pak Oshkosh.
A kam ty staré letištní pantery půjdou? Může se těšit některý SDH?
Co třeba letecké muzeum Kunovice?
To byl žert, ale spíše by mne zajímalo jakou hasicí technikou jsou vybavena letiště v Brně a Ostravě?
V Brně a Vodochodech slouží původní Pantheři z té minulé výměny. Ostrava kupovala nové taky už poměrně dávno.
Ostrava kupoval prvního Panthera 2010 a druhý byl chvilku na to. Ale určitě nemají nalitano tolik jak pražský.
jo, nejaky SDH v horni dolni by bylo nadsene … bych mozna byl radsi, kdyby hasici nemuseli prehazovat kufry, jako je zmineno v jine zprave.
Oni nemusí přehazovat kufry. Ty brigády jsou dobrovolné.
Otázka, ako veľmi sa letišný špeciál hodí na na horiace auto, kuchyňu, lesný porast… Aby to pre to SDH nebol danajský dar.
Někdo napíše ptákovinu a vy mu na to skočíte. Do SDH to rozhodně nepůjde.
Co by SDH dělal s letištním speciálem?
Zeptejte se třeba SDH Hřebeč
Jako že by vyjeli hasit na letiště? Dobrej vtip.
https://m.youtube.com/watch?v=6AWyq6pMTf4
Hřebeč má MB 6×6, což je klasická šestikola upravana na letištní speciál. V podstatě CAS s letištnimi lafetami a nějaké detaily, neni to plnohodnotný letištní speciál.
Nejpravděpodobněji si to zakoupí jiné letiště . Hlavně to splňuje hlavní kritéria pro letištní techniku. Pro SDH by to byl vysoký výdaj i za opotřebované vozidlo.
Myslím, že servis něčeho takového jako je Panther od Rosenbauera, by vyčerpal nejednu obec. Kromě dalších letišť mě další působení moc nenapadá.
Panthery jsou velké obludy, jejichž provozování na silniční síti není vůbec snadné a snad dokonce jen na výjimku. Reálně jsou velké jako autobus a zároveň širší. Mimo letištní plochy a podobně uzavřené provozy to nedává smysl, je to skutečně jednoúčelové vozidlo a servis té srandy vydá za několik běžných cisteren.
Spíš snad na jiné letiště v ČR.
Obvykle se vyřazené speciály objevovaly na jiných letištích.
K JSDH to určitě nepůjde.
1, Na šířku mají 3m – ridičák skupiny T. + neprůjezdnost k zásahu
2, Nemá vybaveni pro zásahy SDH (hadice, pily, PS atd)
3, Cena udržby není zanedbatelná
Jedině jiné letiště, případně muzeum….
Větší smysl to bude dávat na vojenské letiště než k SDH….
Myslím, že v Budějovicích na letišti by se hezky vyjímali..
Kdepak, jsou tu jiná ztrátová letiště, kde o ně má vojenská část zájem.
Teď je tady (JCL) z PRG jeden zapůjčen, ale jestli je to zrovna ten co se bude vyřazovat nevím.
Jaké má číslo?