Pražské letiště jedná s dalším dopravcem z Tchaj-wanu, aerolinka už v Praze hledá zaměstnance
Airbus A350-900 pro Starlux Airlines. Foto: Starlux

Zavedení letů do Evropy bude záviset na budoucím harmonogramu dodávek letadel i na různých schvalovacích procesech, komentovala možnou expanzi do Evropy aerolinka.
Za ty peníze, co nabízí, si nemyslím že někoho najdou 😀
Nekoho najdou, vzdy je to o kvalite a zkusenostech… nekdo mlady bez zkusenosti potom skoci. na premiovou aerolinku to určite customer service nebude
A Hanoi pořád nic.
Přitom potom musí být obrovská poptávka. Jak od Vietnamců, tak od Čechů, kteří začínají Vietnam objevovat jako zajímavou turistickou destinaci. Nevím, proč se toho nikdo dosud nechytl.
Může to být dáno tím, že Vietnamská komunita je hodně citlivá na cenu, alespoň její značná část. A přímá linka obvykle nevychází levněji.
Proč to tak je? Dost často nad tím přemýšlím
Tak u ostatní dopravy je v celku normální mít na trase zastávky, přímá samozřejmě existují, ale také ne všude.
Když máte lety Praha->Dubaj a Dubaj->Hanoj, tak to využijí nejenom cestující Praha->Hanoj. Je tedy větší šance že letadla budou obsazenější. Samozřejmě je to nevýhodné pro ty přímé cestující, ale očividně se to firmám vyplácí více.
Uznávám že zastávka pro letadlo je delší než třeba pro vlak.
V zásadě se vychází z toho, že přímá linka poskytuje větší komfort cestování a proto má pro potencionálního cestujícího vyšší přidanou hodnotu (např. rychlost cesty, fakticky pohodlí, kdy není nutné přestupovat a další), takže dopravce si může tarify na takovou linku nabízet za vyšší cenu. U přímé linky se rovněž předpokládá, že má potenciál generovat větší poptávku ze spádové oblasti, resp. dostupného trhu. Zároveň, letecké společnosti nabízející spojení s přestupem, jsou vystaveny větší konkurenci, jak společností nabízejících přímé lety, tak společností, nabízejících lety s přestupem a tak pro oslovení klientely musejí tuto skutečnost zohlednit, a to i cenou. Společnosti nabízející… Číst vice »
Protože lobby. Uvědomte si, že ty tisíce cestujících, kteří nyní využívají přestup na Turkish (Istanbul) a Emirates (Dubai) by najednou vozili Vietnamci. To by se zmi ovanym přepravním hrube nelíbilo.
A u koho by ten lobbing měli praktikovat?? Ne, takhle to opravdu nefunguje…
Do tohohle taky někdy vstupuje dynamická cenotvorba. Přímý let nemá obvykle moc alternativ a když je poptávka, cena vyletí. Přestupní lety mohou být tvořeny desítkami či stovkami kombinací různých letů. Prodejní systémy vyberou ty s nejlepším poměrem cena/výkon a v těch desítkách a stovkách kombinací mohou být méně obsazené a tak levnější lety.
Protože lobby. Uvědomte si, že ty tisíce cestujících, kteří nyní využívají přestup na Turkish (Istanbul) a Emirates (Dubai) by najednou vozili Vietnamci. To by se zmi ovanym přepravním hrube nelíbilo.
Nelíbit se jim to může, ale to je tak jediné, co s tím nedělají 😀
Super, takže zatím to vypadá že asi 27 dálkovek z Prahy bude obsluhovat dohromady asi jen 3 země.
Když ty 3 země těch 27 dálkovém uživí, tak proč ne. Proč létat tam, kde se nevydělá…
Jako byla by super dálkovka třeba do Bolívie, nebo do Grónska, ale pokud o to není zemí zájem, tak se to prostě neuživí. Viz nedávná linka do Mongolska.
Tak to Mongolsko, to byl úlet, tam bohužel bylo od začátku jasné, že to nemůže dopadnout. Už jen způsob, jakým k zavedení linky přistupovali, naznačoval, že nemají úplně ujasněné, co vlastně zavedením linky sledují…
Pane admin nějakému uživateli ‚MarrEd nolzvotny‘ se nějak splašil bot scriptík asi si zkoušel néco napsat v RobotFrameworku sype to do diskuze samé nesmysly… 😀
A to nedávno proběhla médií zpráva, že China Airlines plánuje navýšit počet letů do Prahy na 5 týdně, řekl to jejich CEO. Že by bylo v plánu tolik letů do TPE?
To sice proběhla, ale od té doby se nic neděje. A to už máme srpen
No nic proti Tchajwanu, ale pro nás by byl lepší třeba Singapur, jako velký přestupní hub. Tohle může přinést incomingovou turistiku do ČR, ale pro lety nás do Asie se to moc nehodí.
Evidentně více než do SIN 🙂
Já jsem s China airlines do Asie přes Taiwan letěl, proč by se to nehodilo?
Pro east ok, ale ne ideální pro SEA (BKK/KUL/SIN)
Rozhodně. Asie je široký pojem. 🙂
Tak pro ty je obecně lepší blízký východ ne, cestu to hezky rozdělí napůl a díky rostoucí konkurenci se dá sehnat už za slušné ceny
za mne je tedy TPE dost velký přestupní bod, ze kterého se dá dostat defakto všude po Asii i světě. za mne Starlux fajn, doplní rotace s China Airlines. P2P PRG-TPE je pro asiaty, ne pro CZ trh. Stačí se podívat na složení PAX na každé lince 😀
Zvláštní je, že už nabírají personál, i když je všechno ve hvězdách…
Tak pro ně to asi ve hvězdách není když hledají lidi, hodně letadel mají v objednávkách, tak třeba jim něco přijde brzo.
Spíš je zvláštní že nelétají do Evropy vůbec a začali by Prahou, ale tak proč ne…
https://en.wikipedia.org/wiki/Starlux_Airlines#Current_fleet
No vzhledem k tomu, že se už brzy mají přidat do oneworldu, tak by se jako první evropská destinace nabízel LHR, případně MAD 🙂 Těžko říct, jestli budou jako první evropskou destinaci chtít rozlétat zrovna PRG, kde se budou moci spolehnout jen na p2p cestující.
Je otázka kam by s tím OneWorldem tlačili přestupy dál, USA si létají sami rovnou… No uvidíme.:)
Praha Asiaty velice táhne coby turistická destinace mnohdy číslo 1, je ve středu Evropy, tak je pak blízko i po Zemi Vídeň, Drážďany apod. Možná proto.
Asi chtějí kanibalizovat China Airlines na té lince. Nevěřím, že tolik Tw dopravců se tam uživí.
Tak China airlines létají pouze 2x týdně. Byť bylo prohlášení o navýšení frekvencí na 5x týdně, ale už uběhlo půl roku a stále nic. Tudíž pokud tam je poptávka, tak by tam prostor asi byl
Však ano, hned jak to ohlásili, tak jim to vyfoukli. TW tam má hned tři soutěživé dopravce.
Kde by to mělo být, když je to Starlux? 😀
Letečtí dopravci se dozvěděli, že už se konečně buduje trať na letiště. Tak začali mít zájem o to létat do Prahy.
Jenom nevedi, ze cesi ji budou budovat tak 20-30 let jak je na mistni pomery obvykle.
Tohle je sice velke tema ve zdejsich diskusich, ale naproste vetsine cestujicich je to uplne jedno.
Tak to urcite, proto je vsude ve svete zeleznice, protoze je to jedno
Každá další dálkovka je skvělá zpráva, ale… Kapacita velkých stojánek není neomezená, takže nemusí trvat dlouho a víc widebody linek se na terminál 1 prostě nevejde…
oni už teď v letní sezoně mají třeba středeční rotace plně obsazené na T1. Po výstupu PAX musí některé z widebody ke Cargu, pokud mají až polední/odpolední odlet
To se děje s Hainanem, ale na tom bych neviděl z principu nic špatného. Mají v Praze průlet asi sedm hodin, navíc přes den a tak je zbytečné, aby blokovali stojánku u nástupního mostu, když ji za tu dobu může využít několik jiných letadel
Asi jako večerní tahání EW od gate do polí a ráno zase z polí zpátky jen proto, že slavné LePra nemá dost stojánek?
Tohle je zcela běžný postup na všech letištích. Pokud má společnost dlouhý průlet a proto, že parkování u terminálu je dražší. Blokovat X hodin gate prostě není provozně rozumné, navíc se mimo terminál snadněji dělá běžná údržba.
Že tam kolikrát smrdí tři FR u mostu celou noc to nevadí?
Nejspíše ráno také jako první odletí, pak nic neblokují. A cenově to parkování vyjde podobně přes noc… (parkování na ploše je asi o 30% levnější, ale musíte tam to letadlo dostat, čas, pojezd, palivo, lidi delší dobu…těch cca 1000Kč rozdíl se jim asi tím vrátí +/-).
Je na letišti, aby se na budoucí nárůst provozu na T1 připravilo, případně se pokusila dálkový provoz rozprostřít rovnoměrně v týdnu.
Nebo konecne vybudovat vice widebody stojanek… Pos jenom rika, jak by dalkovky chtel, ale nic proto nedela.
Teď jsou sice některé dny hodně silné, ale některé naopak hodně slabé. V úterky, čtvrtky nebo soboty dopoledne létá úplné minimum widebody linek, jen Delta a příští rok AA.
Co se tu řeší? PRG není jediné letiště kde se ranní přílety dálkovek do odpoledního,večerního odletu odtahují od mostů.
Dělají to namátkou ve FRA,CDG atd atd. Tak kde je problém?
V Praze