Pražské letiště elektrifikuje vozový park, nakoupí autobusy, dodávky i auta na baterky

Letiště Praha, Terminál 1, autobus pro exkurze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLetiště Praha, Terminál 1, autobus pro exkurze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Elektrobusy s minimální kapacitou 110 cestujících a dojezdem nejméně 100 kilometrů vyjdou na desítky milionů korun.

Letiště Praha nakoupí šest letištních elektrobusů. Určené budou primárně k přepravě cestujících z a do letadel. Deníku Zdopravy.cz to řekla mluvčí letiště Klára Divíšková.

Tendr je momentálně v procesu a jeho dokončení zatím nebudeme termínově komentovat. Pořizovací částka je nicméně v řádech desítek milionů korun, přičemž dodání vozidel očekáváme do konce roku 2026,“ uvedla Divíšková.

Lhůta pro podání nabídek skončila na konci dubna. O dodavateli rozhodne elektronická aukce, ve které bude určující nabídková cena. Uskuteční se v jednom kole, přičemž její délka má být 30 minut s eventuálním prodlužováním po pěti minutách.

Minimální požadovaný dojezd elektrobusu 100 kilometrů

Ze zadávací dokumentace vyplývá, že dva elektrobusy chce letiště odebrat v co nejkratší době. Dodavatel zajistí rovněž servis po dobu osmi let. Požadované technické parametry zahrnují rozměry jednoho elektrobusu maximálně 15 x 3,2 x 3,15 metru, kapacitu minimálně 110 cestujících, z toho 10 % sedících, záruku na vozidlo 24 měsíců a na baterii nejméně šest let, přičemž její kapacita nesmí klesnout pod 80 % původní kapacity.

Elektrobus má ujet v rámci standardního letištního provozu minimálně 100 kilometrů a disponovat nejméně třemi dveřmi na každé straně. Další požadavky jsou součástí zadávací dokumentace.

Jak informoval Ekonomický deník, Letiště Praha plánuje mimo uvedený tendr nakoupit ještě další dva elektrobusy pro exkurze. V plánu má být také pořízení 12 elektrických dodávek značky Mercedes, 15 vozů Fiat 600E a tři vozy Škoda Enyaq. Již dnes letiště vlastní třicet vozů Dacia Spring, tři Škody Enyaq a jeden Nissan N200.

Tagy elektrobusy letiště praha prg
18 komentářů