Pražské hlavní nádraží ochromila porucha trakčního vedení

Hlavním nádraží v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraHlavním nádraží v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Mimo provoz byly směry na Smíchov a do Vršovic. Není možné ani přistavovat vlaky z odstavného nádraží Praha jih.

66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sova

Zadrátujme víc a víc, nepojede pak už nic…

Quo vadis SŽ?

jackbrno

Jasný, zpátky k páře 🙂 To je to, co jsi chtěl říct? 😉

Frantík

No taky to že se tam dají dráty neznamená, že tam musí jezdit jenom elektrické, že 🙂

Lomb

Hloupý komentář.

Sova

Co by bylo dostatečně chytré, pochválit dobrou správu jak to hezky zvládla, že největší nádraží v zemi bylo nepoužitelné „jen“ celé páteční odpoledne?

FilipN

Tak osobní vlaky ze Smíchova nejezdi kvůli výluce už dobry rok (s prerusovanymi „ukázkami provozu”), takže asi už to lidi moc netrápí..

Jirka

Dobrý 😁 já jel z ČB do UL s dětmi a v Olbramovicích porucha u R na voze, takže všechny vyhnaly ven a mimořádně zastavil Jižní Expres, před Vršovicemi asi deset minut čekání.
Po příjezdu jsem asi pochopil že odjezdy na DC z Holešovic, takže celé cestování vcelku pohoda. Zažil jsem horší.

Aleš

Nechápu, proč v Praze nemůže být někde odstavená dieselová záloha?

strojvedoucí J.

Pokud při poruše trakčního vedení dojde k prověšení vedení do průjezdného průřezu neprojede nic.

jackbrno

Jakože by tam čekalo neuistále třeba 20 natankovaných a zahřátých dieselových lokomotiv se strojvedoucími? 🙂

Jiří Kocurek

Stačí 2 ks, na každou stranu jedna a může to vytláčet jako nezavěšený postrk. Opravdu není potřeba na každý vlak jedna a přjíždějící vlaky můžou točit v Libni, Vysočanech, Vršovicích, Holešovicích.
Dvacet ks opravdu netřeba.

Péťa

Od změny D1 nezaveseny postrk neexistuje. 😬

Petr Kůžel

No, ono je to trochu složitější, nesmí se používat nezavěšený postrk do kilometru, ale do vedlejší stanice ano.

Josef

Ono by to šlo,kdyby bylo strojvedoucích nadbytek. Další problém je že lokomotiv na nezávislou trakci je velmi málo provozu schopných.

vbb

Však ona odstavená je.

Martin V.

Totalni neschopnost ceskych drah. Dcera jeste nevijela z Prahy a uz ma pres 30 minut zpozdeni. A to nikoho uz z Ceskych Drah nezajima ze nestihne pripoje a my budem muset pro ni jet skoro 50 KM. Hamba, zruste cele drahy.

anon

lmao

Šejdr

Já vám nevím, jestli se tomu komentáři dá smát. To je spíš zralé na WTH (či ještě lépe na tu druhou variantu s jiným písmenem na konci).

Ivan_pha

Co má porucha TV společného s ČD? Za to asi opravdu nemůžou…

Vy byste si mohl zopakovat pravopis.

Peppak

až na to že tu poruchu způsobil strojvedoucí HKV ČD , který nerespektoval návěstidla pro elektrický provoz…..

Martin Jarath

Opravdu? A jaká že návěstidla nerespektoval? Sedlářovo koule přes děliče už nějakou dobu nejsou a výluka tam, pokud mé zdroje nelžou, žádná nebyla. Dělič se prostě rozpadl.

MilanSima

Už mnoho let nejsou ČD provozovatel dráhy, ale dopravce. Takže pláčete na špatném hrobě.

Karel Mio

Tedy, nemyslim to zle a chapu vase rozhorceni, ale podobny komentar bych cekal nekde na idnesu ci novinkach :):)

jackbrno

1) brečíš na špatném hrobě, koleje neprovozují ČD a 2) když se poškodí trolejové vedení v nějakém blbém místě, tak to holt provoz zablokuje. Příště doporučuji jet autem po dálnici, tam se nikdy nestává, že by byla nehoda a celá dálnice stála 😉

MSE

Zaprvé se píše vyjet nevyjet a za druhé je smutné že je zpoždění v pátek ale zažil jsem 12 hodinové zpoždění v Úvalech a to bylo sakra dlouhé ..

Ocelek

Doufám, že nemáš volební právo !!

Lapil Z.

Takovýhle prusvih je dost výjimka.
A než se začnete rozčilovat, zkuste se poptat. Nevím to jistě, ale při ztrátě posledního pripoje vám zaplatí taxík.

Lapil Z.

Teď jsem na to koukal a je to tak. Řeší to průvodci nebo infolinka ČD, pomůžou sehnat náhradní dopravu, treba i autobus, a dodatečně ji zaplatí, nejvýše však 1000,- Kč. Platí pouze pro České dráhy.
Benzín vám asi nezaplatí, ale část ceny za taxík nepochybně ano.

Sova

Teorie a praxe. Řešil jsem jednou náhradu za ujetý poslední spoj ve formě náhradního busu, který vůbec nedorazil na zastávku. Chlapec na infolince se mi v podstatě vysmál, že řidič tvrdí že zastávku obsloužil a že těch 6 lidí co tam čekalo má smůlu…

Lukáš Chytil

Podobný zážitek s NAD, akorát průvodčí tvrdil, že tam zastavovali.

Zdeněk

Když popraská silnice a Student Agency bude stát v koloně, budete taky psát na student Agency takové nesmysly a ještě s takovými chybami?

zdydy

aspon projedeš ten šrot z garáže

Nixon99

Bože dobrej. Tak je to porucha na infrastruktuře, tedy miomo ČD. Problém s přípojem je potřeba sdělit vlakovému personálu…. a navrch by to chtělo drobet češtiny. Tuším šest pravopisných chyb, z toho to „nevijela“ je fakt síla. To může být tak 5. třída ZŠ.

DavidS

Tak ses tu vyblil naprosto mizernou češtinou a postěžoval si úplně mimo mísu. Snad abys zase šel zpátky na novinky…

Pavel

1645 a stale mirne chaoss.

vlak 1548 do brodu pojede v 1658… snad.

Wwwlasta

Grapp už ukazuje zprovoznění v 17:20. Berounka už stojí přes půl hodiny ve Vršovicích a má aktuálně +67

Ondřej Holub

Tak to už chápu, proč jede osobák z Brna hl. do Kr. Pole půl hodiny.

Jiří Kocurek

Není možné přistavovat soupravy z ONJ? Koleje jsou tam čtyři, posunovací lokomotivu tam snad mají… co všecko spadlo?

Tomáš

Od kdy jsou posunovaci lokomotivy jen v nezávislé trakci?

Jiří Kocurek

Dokonce byla i žehlička na dálkové ovládání signálním vodičem.

Ani jedna 742 nebo 714 v pražském uzlu?

vbb

Ten „signální vodič“ byla boční trolej -1000 – 0 – +1000V a byla ve Valašském Meziříčí.

strojvedoucí J.

Koleje vedoucí do ONJ jsou dvě. Jedna z Vršovic, druhá z Edenu.

V případě neprůjezdných Vinohradských tunelů je jdinná cesta úvratí přes Vršovice (nebo Eden) a dále Z.Město – Malešice – Libeň.

Přičemž je potřeba projet úzkým hrdlem Malešice-Libeň (chybí most a přesmyk v Libni) a na závěr je nutné soupravu na Hlavním objet.

Jiří Kocurek

Proto jsem se zvědavě ptal, co všecko tam spadlo, že není průejzdný ani jeden vinohradský jeden tunel.

strojvedoucí J.

Nebyl jsem tam, takže můžu jen odhadnout podle informací z mimořádností a záběrů z kamery 🙂 Tady byla porucha na hodně špatném místě, Murphyho zákony zapracovaly. Je naprosto v pořádku, že do prohlidky stavu TV a kolejiště nepustí výpravčí přes zhlaví s místem poruchy ani kolo, tedy všechny 3 tunely po nějaký čas neprůjezdné. Tady trvalo cca 40 minut než začali jezdit z krajních tunelů na SK 22-32 (6 kolejí) a 7-13 (4 koleje, z toho 2 šturcy). Přičemž nešlo jezdit křížem přes místo s poruchou. Oprava pak zabrala další cca 3 h. Moc vlaků ze všech stran, málo kolejí,… Číst vice »

PeMič

Porucha je vidět na webkameře na hlavním v 14:18h.Asi zahořel dělič po projetí vlaku od nástupiště 2.

Dzejejc

Chjo. Koukám (při práci) na to 6 hodin denně a nikdy nic. Člověk jednou odejde od YT a mimořádnost je na světě. 🙂

Luboš Beneš

Prosím, už od toho monitoru pryč nechoďte.

Gwann

Jo, jo, moc se mi tady na nádraží líbí…

Jan

To v páteční odpolední špičce asi nepotěší mnohem více lidí než jindy…

Jiří Kocurek

Murphyho zákon. A pokud to stálo za to, tak se chyba objeví znova.

Bobek

Třeba hned zítra, když nepojede C.

Lukáš

Jj, pátek. A na Kolín z Masarykova jen jedna souprava. Takže nastoupit v Libni prakticky nemožné. A v Libni si SŽ vesele u všech vlaků hlásí jako důvod zpoždění provozní důvody dopravce a hází to na ně. Nikoliv důvody SŽ…

DuDr.

Tento důvod zpoždění vesele hlásí SŽ kde může. A nejvtipnější na tom je, že si dopravce de facto platí za to, že na něj před cestujícími SŽ hází svoje průšvihy.

Karl vB.

Pokud jsou jako důvod zpoždění inserovány „provozní důvody dopravce“, nabízí se tento sarkastický dotaz:
Odkdy má Správa železnic udělenou licenci na provozování osobní železniční dopravy?

Ondřej

No tak pochopitelně , pokud ČD nemá soupravu… Jo že je maj všechny na ONJ?

vbb

Kdysi jsem jel z Púchova Valašským expresem, co v tom Púchově měl ostrý obrat.
Něco se stalo (snad jedny z Poříčan), vlak do Púchova dorazil s víc jak hodinovým zpožděním a s podobným odjížděl zpět do Prahy. No a od H. Lidče se jako důvod zpoždění hlásilo „opožděný příjezd ze zahraničí“… 🙂

Jan z Rokycan

Ještě bývá „oblíbené“ pondělní ráno. A to jsou navíc lidi zpruzení cestou do práce.

ghost1

14:50 se s omezením jezdí. Jedna kolej do Smíchova a dvě do Vršovic. A na hlavním se nedá od 1-20kolej.

Petr Frýdlant

Ve 14:50 provoz částečně obnoven…

Miroslav

Zajímavé že dneska ráno došlo ke stejné poruše na trase Chomutov – Most..
Tyto poruchy se stávají v poslední době hodně často.

qěcy

Jaký? Propálení děliče?

Tomáš M.

Je pátek!!! #mynic

vbb

No potěš zametací náčiní…

Jan T.

Jen jestli za to nemůže smeták.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Parádička. Pátek odpoledne.

Anonym ze severu

Dneska se vůbec daří. 130 do předchvíle úplně neprůjezdná, pak NA v Teplicích a nakonec tohle. Snad nenastane ještě něco horšího.