Pražská základna Eurowings slaví první výročí, letiště jedná s dopravcem o rozšíření

Eurowings slaví první výročí své základny v Praze Foto: Letiště PrahaEurowings slaví první výročí své základny v Praze Foto: Letiště Praha

K nejpopulárnějším destinacím z pražské základny patřil v létě Düsseldorf s Mallorcou.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Guns

Eurowings nedosahl uspechu ,ktery predikoval na zacatku. Navic pujde do jejich barev nekolik 737 . Je dost mozny, ze nahradi cast stavajicich airbusu.

David

Co predikoval na zacatku?

Původní Aleš

Chtěl bych se zeptat, letěli jste někdo s Eurowings dalkovku? Můžu očekávat nějaký rozdíl oproti Lufthanse nebo Condoru? Asi ne, že, ono už není se službami asi kam klesat 🙂

otik

Je to all economy trieda. Pri dialkovych letoch platis takmer za vsetko. Na vyber mas economy a premium economy.

Walt

Dálkovky dělá Eurowings discover, což je jiná firma, než Eurowings na krátké lety. Udělali to proto, aby si Lufthansa „nekazila“ značku a měli posádky za menší náklady. Kupuje se to normálně přes stránky Lufthansy, v ceně jídlo i IFE, platí se za sluchátka i za deku. Celkově nic tak hrozného, ale fakt záleží na ceně.

Původní Aleš

Mám na ně award letenku od United. Sluchátka ani deka mě naštěstí nezajímají. Jídlo v economy u LH i UA už je stejně naprd (kupodivu má UA na domestic dálkovkách lepší jídlo než na TATL, obojí economy), tak to snad už nebude horší 🙂

Honza

Ještě doplním, že v ceně jsou pouze nealko nápoje. Zbytek podle ceníku.

Air Traveller

s tím jidlem na domestic u UA bych tak uplne nesouhlasil … hamburger dost špatnej, a zbytek jen „rychly obcerstveni“ jako sejra a sušenky k dokoupení … v TATL sice mírně horší, než Delta, ale pořád lepší, než domestic .)

Původní Aleš

My teď měli na výběr mezi kuřecím salátem a nudlemi a obojí bylo dobrý. Na domestic dalkovce.

Zvědavá opice

Já slyšel opak. Jakmile v květnu dojde k prodeji SmartWings do Eurowings, tak se má stáhnout.

Gajda

Škoda, že u toho Düsseldorfu se neví, kolik % lidí ho mělo jako cílovou destinaci.

Jirka

Ono se to ví, ale nezveřejnilo se to. 🙂

Michal Štěpán

Hlavně by to chtělo, aby ta linka operovala celotýdenně. Sobotní výpadek, respektive v letní sezoně pouze brzká ranní rotace DUS-PRG-DUS je k ničemu, pokud nebydlíte přímo v Düsseldorfu. Optimální by byla jedna rotace ráno, jedna okolo poledne nebo brzy odpoledne (to dost často chybí) a pak večer. Protože pro cestující, co přiletí do Prahy večer okolo 21h a mají se přesouvat nějak dál po republice, je to dost pozdě a je nutné přenocování v Praze, což je ztráta času. Takový cestující může počítat s odjezdem vlaku z Praha hl.n. nejdříve ve 22h. Plzeň, České Budějovice, Ústí nad Labem, Pardubice, to… Číst vice »

David

Myslím, že plánují spíše jak jim vychází rotace letadel, než kdo se jak dostane kam. Bohužel.

Air Traveller

Dusseldorf je (byl) sám o sobě dost silnou cílovou destinací … když tam létala ještě čsa, tak letadla (většinou teda ATR-72, občas 319/737) bývala plná .. a počet tranzitujících lidí v dusseldorfu minimální. výrazně převažovali cestáci do korporátů v Dusseldorfu a okolí.

Je fakt, že covid tohle mohl změnit – před covidem jsme tam lítali několik let každej tejden (když vyjímečně poslali ATR 42, jsme měli v ATRu převahu – od nás tam sedělo třeba 20 lidí) … ted po covidu už se to většinou řeší přes teamsy.

Michal Štěpán

Je otázka jaká klientela dnes na té lince létá. Je pravda, že Corona krize zaznamenala výraznou změnu způsobu práce směrem k totální digitalizaci. Takže business klientely je všeobecně méně, ale její úbytek není tak znatelný jako u privátní klientely. Protože například různé druhy auditů se dělají bez fyzické návštěvy poměrně těžko. U privátní klientely rozhoduje především cena letenek a parita kupní síly. A dnes jsou letenky na této lince všeobecně dražší než v roce 2019. To z důvodu mega inflace a tomu neodpovídající vyvážení na straně zvyšování platů. Samotné letenky ale nezdražily tolik jako ostatní zboží a služby. Proto průměrný… Číst vice »

Air Traveller

ted muze byt situace zcela jina (proto jsem zdurazoval doby minulé) … chtěl jsem tim tak nejak poukazat na to, ze duseldorf je sama o sobe dost silná destinace na to, aby udržela P2P provoz (mimochdem, hodně lidí tehdy dusseldorf létala ze slovenska – KSC -PRG-DUS a zpatky … až do té míry, že pro večerní přestup DUS-PRG-KSC byl v rezervacnich systémech nastavený nižší MCT čas, než pro ostatní presupy. jednu dobu mam dokonce pocit ta linka byla dokonce primo DUS-PRG-KSC , a lidi do kosic ani nevystupovali. ale soucasne ze je potreba vzit v uvahu to, ze DUS je… Číst vice »