Pražská základna Eurowings slaví první výročí, letiště jedná s dopravcem o rozšíření
Eurowings slaví první výročí své základny v Praze Foto: Letiště Praha
K nejpopulárnějším destinacím z pražské základny patřil v létě Düsseldorf s Mallorcou.
Eurowings nedosahl uspechu ,ktery predikoval na zacatku. Navic pujde do jejich barev nekolik 737 . Je dost mozny, ze nahradi cast stavajicich airbusu.
Co predikoval na zacatku?
Chtěl bych se zeptat, letěli jste někdo s Eurowings dalkovku? Můžu očekávat nějaký rozdíl oproti Lufthanse nebo Condoru? Asi ne, že, ono už není se službami asi kam klesat 🙂
Je to all economy trieda. Pri dialkovych letoch platis takmer za vsetko. Na vyber mas economy a premium economy.
Dálkovky dělá Eurowings discover, což je jiná firma, než Eurowings na krátké lety. Udělali to proto, aby si Lufthansa „nekazila“ značku a měli posádky za menší náklady. Kupuje se to normálně přes stránky Lufthansy, v ceně jídlo i IFE, platí se za sluchátka i za deku. Celkově nic tak hrozného, ale fakt záleží na ceně.
Mám na ně award letenku od United. Sluchátka ani deka mě naštěstí nezajímají. Jídlo v economy u LH i UA už je stejně naprd (kupodivu má UA na domestic dálkovkách lepší jídlo než na TATL, obojí economy), tak to snad už nebude horší 🙂
Ještě doplním, že v ceně jsou pouze nealko nápoje. Zbytek podle ceníku.
s tím jidlem na domestic u UA bych tak uplne nesouhlasil … hamburger dost špatnej, a zbytek jen „rychly obcerstveni“ jako sejra a sušenky k dokoupení … v TATL sice mírně horší, než Delta, ale pořád lepší, než domestic .)
My teď měli na výběr mezi kuřecím salátem a nudlemi a obojí bylo dobrý. Na domestic dalkovce.
Já slyšel opak. Jakmile v květnu dojde k prodeji SmartWings do Eurowings, tak se má stáhnout.
Škoda, že u toho Düsseldorfu se neví, kolik % lidí ho mělo jako cílovou destinaci.
Ono se to ví, ale nezveřejnilo se to. 🙂
Hlavně by to chtělo, aby ta linka operovala celotýdenně. Sobotní výpadek, respektive v letní sezoně pouze brzká ranní rotace DUS-PRG-DUS je k ničemu, pokud nebydlíte přímo v Düsseldorfu. Optimální by byla jedna rotace ráno, jedna okolo poledne nebo brzy odpoledne (to dost často chybí) a pak večer. Protože pro cestující, co přiletí do Prahy večer okolo 21h a mají se přesouvat nějak dál po republice, je to dost pozdě a je nutné přenocování v Praze, což je ztráta času. Takový cestující může počítat s odjezdem vlaku z Praha hl.n. nejdříve ve 22h. Plzeň, České Budějovice, Ústí nad Labem, Pardubice, to… Číst vice »
Myslím, že plánují spíše jak jim vychází rotace letadel, než kdo se jak dostane kam. Bohužel.
Dusseldorf je (byl) sám o sobě dost silnou cílovou destinací … když tam létala ještě čsa, tak letadla (většinou teda ATR-72, občas 319/737) bývala plná .. a počet tranzitujících lidí v dusseldorfu minimální. výrazně převažovali cestáci do korporátů v Dusseldorfu a okolí.
Je fakt, že covid tohle mohl změnit – před covidem jsme tam lítali několik let každej tejden (když vyjímečně poslali ATR 42, jsme měli v ATRu převahu – od nás tam sedělo třeba 20 lidí) … ted po covidu už se to většinou řeší přes teamsy.
Je otázka jaká klientela dnes na té lince létá. Je pravda, že Corona krize zaznamenala výraznou změnu způsobu práce směrem k totální digitalizaci. Takže business klientely je všeobecně méně, ale její úbytek není tak znatelný jako u privátní klientely. Protože například různé druhy auditů se dělají bez fyzické návštěvy poměrně těžko. U privátní klientely rozhoduje především cena letenek a parita kupní síly. A dnes jsou letenky na této lince všeobecně dražší než v roce 2019. To z důvodu mega inflace a tomu neodpovídající vyvážení na straně zvyšování platů. Samotné letenky ale nezdražily tolik jako ostatní zboží a služby. Proto průměrný… Číst vice »
ted muze byt situace zcela jina (proto jsem zdurazoval doby minulé) … chtěl jsem tim tak nejak poukazat na to, ze duseldorf je sama o sobe dost silná destinace na to, aby udržela P2P provoz (mimochdem, hodně lidí tehdy dusseldorf létala ze slovenska – KSC -PRG-DUS a zpatky … až do té míry, že pro večerní přestup DUS-PRG-KSC byl v rezervacnich systémech nastavený nižší MCT čas, než pro ostatní presupy. jednu dobu mam dokonce pocit ta linka byla dokonce primo DUS-PRG-KSC , a lidi do kosic ani nevystupovali. ale soucasne ze je potreba vzit v uvahu to, ze DUS je… Číst vice »