Pražská stavba desetiletí začíná. Vzniknou dvě stanice metra D a tři kilometry tunelů
Ražba metra D. Foto: Daniel Šabík / DPP
Cestující se po nové trase svezou v roce 2029.
Cestující se po nové trase svezou v roce 2029.
Tramvaj na poli je levnejsi nez tunel na poli. Jedte se podivat do Vidne nebo Budapesti. Praha je oproti nim vesnicka.
Metro postavit i v Brně. Tam chybí…
Především chybí peníze.
To je pravda. Brno by užilo lehké automatické metro. A Bratislava taky. Tam už se v 80.tých letech dělaly průzkumné štoly.
Měli by máknout, vůbec nedodržují harmonogram výstavby 🙂 🙂
https://metroweb.cz/metro/historie/mapy/MAP005.jpg
To jako že v roce 2029 lidi na Pankráci vylezou ze soupravy Céčka, svezou se eskalátorama, projdou přestupníma tunelama, aby se Déčkem svezli jednu stanici na Olbrachtovu ?
Chápu, že se to musí stavět postupně, ale jestli už ta kolečka toho salámu nejsou až příliš tenká …
Nikoliv. Podle informací na webu DPP, ale i informací z druhého článku ohledně metra zde na webu by v roce 2029 mělo dojít k otevření celého úseku Náměstí Míru – Depo Písnice. Zda se to podaří ukáže až budoucnost.
A i kdyby se to nepodařilo úplně celé, minimální provozní úsek by měl být Pankrác-Nové Dvory.
Klidne muze byt i nektera stanice nedokoncena, stejne jako treba metro Ceskomoravska-Cerny Most,… To se otviralo take s uzavrenymi stanicemi Kolbenova a Hloubetin…
Mj. to b yl nejdelsi mezistanicni usek, od Vysocanske po Rajskou Zahradu… 🙂
Na pražské Pankráci? To je TA Pankrác? Pankrác ženského rodu? Není to poprvé, kdy tohle čtu, nebo slyším. Může mi to někdo, prosím, vysvětlit?
https://www.metro.cz/je-ta-florenc-nebo-ten-florenc-denik-metro-oslovil-onomastika-ptt-/region.aspx?c=A190117_154245_metro-region_jsk
Díky 👍🏻
to neřešte
Ano. Protože TEN Pankrác je jedné z ledových mužů.
Za posledních 22 let sotva deset stanic metra a teď najednou celé dvě za 15 mld…
Na lince na hnusné sídliště a dále na vesnici se mělo max. šetřit a ne tam stavět stavbu, která vyjde přes 100 miliard… Třeba na stanici Zličín se taky šetřilo, takže zhruba takto strohé stanice by tam měly být…
Je hezké nasypat 100 mld. na jednu stavbu, když v jiných částech Prahy padají mosty a na silnice přes 40 let nikdo nesáhl. Viz třeba současný stav okolo HoPo…
Metro D jen zbytečně přivede do už tak prelidnenych oblasti Prahy další lidi. Jsou to vyhozené peníze, kdyby radši dostaveli okruhy a privadece, udělali by lépe. Ale hold ekoteroriste vládnou Praze.
Kdo je investorem Pražského okruhu a které městské části proti 511 podaly rozklad?
Myslím vnitřní okruh. Jeho investorem je město, ne? Privadece to samé. Radlická, Brevnovska radiala.
Přivaděče dělají s lidmi co? Já bych řekl, že je přivádějí (z venkova) do Prahy.
Metro jen přesouvá lidi „uvnitř“ Prahy.
Málokdo bude do Prahy jezdit jen kvůli tomu, aby se svezl metrem, zato hodně lidí bude ochotných do Prahy dojíždět, pokud pohodlnou dálnicí dojedou až do centra.
Hlavne je do toho centra dostat v autech, ve kterych zaberou dvacetkrat tolik mista, nez v metru. Nemluve o parkovani.
Možná si z vás dělá srandu. Vždyť přece každý pražan chce, aby v Praze …
Je klidne mozny, ze jen trolli. Ale co uz, i kdyby to tak vylo, napsal bych to samy
Na parkování se léta kašle.
Břevnov má jít do tunelu od Malovanky až po Karlovarskou u D0.
Investorem je stát prostřednictvím ŘSD a SFDI s rozklad podaly Bohužel pražské čtvrti.
Ty jsi s nimi spokojený, když jim vzdáváš hold 😉
aspon nepojedou autem ne trubko
To je pravda. Pražský okruh, městský okruh a radiály. To by pomohlo. Například ta z D5 (Rozvadovská spojka) až do Zlíchovského tunelu by hodně ulehčila Radlické. Alespoň pro tranzit.
Tak to by pomalu měli rozjet výběrko na vlaky a CBTC.
Uvidíme jestli do toho pujde Škoda s nekym v konsorciu.Kšeft to bude velkej takže bych to očekával.
Mnohem důležitější je stavba 511, Blanka 2, Severní okruh, D3 přes Posázaví, Vestecká spojka a Jinonická radiála ..
Ne.
Není. Točvolanti mají silnic dost.
A jídlo mají lidi v restauraci, tak proč by ho převáželi.
A po čem vás doveze autobus? Nebo se k vám dostane jídlo? A léky? Vzduchem?
Potřeba je, dostavět všechno.
Ale proti většině vámi zmiňovaných staveb se bouří ekoteroristé a NIMBY, takže zatím buďme rádi aspoň za metro.
Souhlas. Oba okruhy. Pražský a městský. Radiály. A pak dodělat alespoň základní dálniční síť v ČR. To je velký hendikep a ostuda.
Pokračoval bych v trase Hlavní nádraží, Náměstí republiky, Letná, ZOO, Bohnice.
Nesmysl
Za mě další pokračování rozhodně na Žižkov 🙂
Zizkov to má na A i B kousek, páteř je tramvaj. Bohnice, Čimice a Chabry se ještě rozvíjet budou a tam jezdí jen busy, za mě rozhodně sever.
Jo, az na to, ze na zizkove jsou totalne precpany tramvaje Seifertove, i autobusy v Konevove… coz jaksi znaci, ze uz i tato doprava nestaci… dalsi moznosti je metro…
Na Bohnice by měla jit spiše vetev C od stanice Kobylisy. Tak jak byla jedna z variant v 80.letech
Ale na Žižkově obyvatel v brzké době dost přibyde po dokončení výstavby v areálu nákladového nádraží a Mordoru (Ústřední telekomunikační budova) v Olšanské ulici.
Tady někdo z Necyklopedie 😀
Nejrychlejší a nejpohodlnější? Ani jedno není pravda.
Vlak je v některých relacích rychlejší, avšak obvykle za cenu nižší hustoty zastávek, a tedy i nižší dostupnosti v území. Takže když se to vezme door-to-door, tak metro tuto kvalifikaci splňuje.
V dostupnosti území to není řádový rozdíl. Stanic Metra je 58 (teď počítám přestupní stanice za jednu), zatímco vlakových stanic a zastávek je na území Prahy 45 (nádraží počítám pro všechny zaústěné tratě jen jednou).
Vlak je ovšem rozprostřen do daleko větší plochy – do těch 45 se počítají i Holyně, Žvahov, Sedlec, Satalice, Klánovice či Komořany, kam metro v žádném dohledném horizontu nepojede.
Metro s 58 stanicemi je umístěno na mnohem kompaktnějším území, než síť pražského eska.
dekujeme. posilame klicenku.
Samozřejmě. Teleportace je lepší 🙂 .
Taky sem si říkal že pan náměstek je docela srandista. Jako jo, turisti (hlavně z Brna) mají metro rádi, ale rozhodně bych o tom nemluvil jako o luxusu a nejpohodlnější přepravě. A nejrychlejší je jen na relacích kde se jede přes půl Prahy (nebo kam nic jinýho nejezdí).
Problém není v tom, že po magistrále jezdí auta. Problém je v tom, kolik jich tam jezdí a v tom, že tam je díky tomu extrémně nepříjemné a nebezpečné prostředí pro kohokoliv, kdo zrovna není v autě. Přičemž v řadě částí v podstatě neexistuje pro bezmotorovou dopravu srovnatelná alternativa a v některých částech ani použitelná alternativa. Odstranit z magistrály auta úplně by samozřejmě šlo, ale byl by to zbytečnej extrém, kterej chce málokdo. Ale nemusely by mít pro sebe tři pruhy každým směrem v ulicích, ze kterých se tím stává v podstatě dálnice středem města, blokující cokoliv jiného než auta.… Číst vice »
Mrkněte na Madrid nebo Barcelonu. Tam nejsou okruhy, ale dálnice městem.
Dotaz:
Podľa oficiálneho harmonogramu sa úsek Pankrác – Náměstí Míru má začať stavať v roku 2024. Je toto vôbec reálne, pretože nikde som nenašiel ako je ďaleko je tento úsek v povoľovacom procese?
no o stavebni povoleni jeste nezadali, ale uzemni rozhodnuti to ma…
Výborně, teď jen doufat v to, že volby na magistrát nevyhraje ODS. To by byl jinej tunel anebo rovnou stopka pro celou stavbu kvůli „šetření“.
Ne, že bych chtěl obhajovat ODS, ale kdy byla v Praze zastavena stavba metra pod vedením ODS? A pokud vím, tak celostátní stavby byly pouze odloženy, protože chybí peníze, což je spíš pozůstatek po minulé vládě.
Minimalne pred D uprednostnili prodlouzeni A do Motola a jeste v dost mizerny variante. Pritom to D uz tehdy chybelo o dost vic.
D nikdy nechybelo. Prodloužit A bylo užitečnější a to ho nepouzivam, protože k němu mám víc jak půl kilometru, což ho pro mě dělá nepouzitelným vedle auta. Ale vím o mnoha lidech, kterým to pomohlo. Zato neznám nikoho, komu by se hodilo metro D.
500 metrů na metro je pro vás moc? A aby vám jezdilo až do ložnice nechcete?
50 metrů je málo. Na Střížkově s otevřeným oknem v létě slyším každé ukončete výstup a nástup, případně se zavřeným HOOOOOUK 🙂
Ano, je to moc. Pokud chci jít na procházku, tak chci jít na procházku, pojmout cestu na metro jako vylet opravdu nechci. Auto mám v garáži, stačí sjet výtahem o jedno patro níže než do přízemí.
Za jak dlouho ujdete normalni chuzi 500m?
Vite za jak dlouho ja? Dam vam hadanku, normalni chuzi davam 5-6 km/h…
Aspoň už víme proč má víc jak polovina národa nadváhu, když někteří považují trapných 5 minut chůze za procházku.
Déčko chybělo mnohem víc než to pochybné prodloužení Áčka.
Mrkněte na plány. A mělo jít přes Dědinu až na letiště.
Nejste zdaleka sám, kdo to prodloužení Áčka nepoužívá, přestože tam bydlí. Jeden z důvodů je blízkost obvyklých cílů a velká hloubka stanice Petřiny.
Mohl byste se prosím postavit s megafonem v ranní špičce na Kačerově k výstupu autobusů směrem od jihu a toto Vaše tvrzení opakovat při každém příjezdu autobusu?
No na Kačerově je celková blbost, že tam nejsou výtahy (a na druhou stranu Michelské se musí dostávat tak, že vyjdu z metra nahoru, pak dolů, pak zas nahoru…)
Prodlouzeni Acka byl sice dobry pocin, ale je v takove podobe, ze vubec neplni funkci nahrady nekterych aut. linek, ani funkci P+R… Zvlaste st. Nem. Motol absolutne nenavazuje na prestupni uzel, ktery se spise hodi na Vypich, bez P+R… Nadr. Veleslavin bez P+R… Borislavka mimo Borislavku…Ale budiz… Metro D je pomerne dulezite pro Krc, Lhotku, Novodvorskou, Modrany atd., kde muze nahradit radu autobusovych linek stojicich v kolonach i pro dojizdejici do Prahy, kteri ulice v te oblasti totalne zasekavaji ve spickach PD, vc. natriskanych autobusu, do kterych se neda uz nastoupit… Jih od Prahy se rapidne rozrusta co se tyce… Číst vice »
Trochu nás tu bulíkujete. Metro D chybí pořád stejně. A Áčko do Motola se prosadilo hlavně s argumentem že by se mohlo pokračovat na letiště. Protože jak známo, napojení na letiště chybí taky hodně.
Takže … se zkrátka vždycky dají najít stavby které „chybí víc“.
Snad v Praze nemáte volební právo.
Jo, už tehdy chybělo D daleko víc, než to prodloužení A. Dneska chybí D ještě daleko víc, než tehdy.
Jaký je přesně rozdíl mezi odložením a zastavením? V roce 2010 se taky stavby jen odložily a některé nejsou dosud.
Kdože to byl na Magistrátu mezi roky 2000 a 2008, když se postavilo Céčko z Holešovic do Letňan? A v roce 2010, když se začalo prodlužovat Áčko do Motola? Vždyť přece museli dělat přípavu roky před tím.
Obě tato prodloužení jsou hodně nešťastně trasovaná. Škoda, že to nenechali někomu jinému.
Pokud se nepletu, tehdy došlo k přerušní přípravných fází u mnoha staveb, což snad teď nedeslo, jen se něc bude stavět o rok později.
Ale došlo, stačí se podívat jaké jsou data realizace na interaktivní mapě SŽ a vědět jaké tam byli před rokem. Ale např. Krušnohorská magistrála, stavby než Lysou a Děčínem, některé stavby na Kolín-Brno, Ostrava- Frenštát, Vlára, atak podobně. U ŘSD je to podobné jen se tím nikdo samozřejmě nechlubí.
Zajímal by mě pohled místních na to, jaký mají názor na budoucí užitečnost trasy D. Bydlím na jiném konci Prahy a letmým okem mi přijde, že trasa vede v podstatě mimo hlavní civilizaci. Jediné místo, kde relativně bydlí lidi, jsou v podstatě jen Nové Dvory. Ke konci linky Libuš a Písnice má dohromady jen 10 tisíc, není to ani jedna z velkých 22 pražských městských částí, oproti třeba Modřanům, který metro mine, a který mají cca 60 tis. Je jasný, že to pomůže ve směru Jesenice a dále, ale nevidím moc přidanou hodnotu pro občany Krče, Kamýka a Lhotky, kteří… Číst vice »
Minimálně se do Písnice vyplatí stáhnout linky od Jílového/Kamenice, které teď postávají v zácpách na Vídeňské.
Jasně, to je pravda a to vůbec nerozporuju. Spíše mi jde o pěší dostupnost
metro na pěší dostupnost se jmenuje tramvaj, autobus nebo trolejbus 🙂
Proč by se mělo z Wilsoňáku jet na Metro tramvají? 😀
Tak se může podle logiky předchozí reakce ptát jen ten, kdo na Wilsoňáku bydlí. 😀
No v Sherwoodu jich bydlí dost.
Ono záleží, jak to berete, ta hustá část paneláků a novostaveb kolem křižovatky Novodvorské s Generála Šišky je sice papírově Kamýk, ale na metro do Libuše to budou mít kousíček pěšky. Modřany jsou sice velký počtem obyvatel, ale taky jsou velký rozlohou, rozhodně by nešly obsloužit jednou nebo dvěma stanicemi metra. Ty jejich hustý jádra nejsou každý nijak zásadně větší, než třeba právě to zmíněný kousek od Libuše. Takže pokud berete ty údaje o počtu obyvatel papírově, může to mást, reálně ten nepoměr nebude zdaleka tak velkej. A z Modřan/Kamýku na nový metro to bude pár stanic tramvají/busem, rozhodně o… Číst vice »
Dříve se v křídových papírech objevovala odbočka do Modřan, takže alespoň přípravu by mohli udělat.
ta priprava na odbocku tam bude, ale dost to ovlivni oba konce co se tyce intervalu…
V tom by byla lepsi spise tram. trat jako napajec metra…
Tak pojďme postupně po trase: – Olbrachtova (Ryšánka) – spousta paneláků v těsném okolí (Sídl. Antala Staška), navíc autobusové linky z Podolí a Braníka – Nádraží Krč – lokálně nic moc, ale umožní přestup z příměstských vlaků (S8, S88, S71) – Nemocnice Krč – významný cíl + jedna z nejfrekventovanějších autobusových zastávek, obrovské přípojné vazby od Novodvorské, Krče, Lhotky, Kamýka a Kunratic. – Nové Dvory – autobusová křižovatka, v blízkém okolí paneláky sídliště Krč, Lhotka, Tempo; metro zde významně odlehčí Kačerovu. – Libuš – tramvajové napojení z Modřan, přiblíží metru celou jížní část sídliště a možná i lidi od Komořan.… Číst vice »
Hezky napsáno. Jen to cecko to uvolní jen částečně, na Pankráci se přestoupí a vzhledem k velikosti stanice Pankrác, která je defacto jedna z nejmenších v síti to bude masakr. Ale lépe to asi nejde udělat, pomůže snad trochu napojení na áčko, časem…
Na áčko by to mělo být napojené okamžitě, celá trasa by měla být spuštěna současně, ve 2029. Ano, jsem realista, samozřejmě se může část výstavby protáhnout a nakonec se něco spustí odděleně 🙂
Bohužel ne, pokračování na A bude později. Stejně jako se D nejspíše otevře na začátku bez dvou stanic. Ale je to ještě dlouhá doba, tak uvidíme…
Mno, trochu tomu zamichalo posunuti stanice Zalesi na Nem. Krc, tedy je to o krizovatku a stanici dal nez bylo nutne, …. Ale jinak vede sidlistem Krc a Novymi dvory, Pisnici… Tedy vyznamne se zkrati dojezd ke stanicim metra z cele Prahy 12…. a jeste odlehci doprave z obci na jih od Prahy, tedy aut. doprave. Nektere linky aut. muze i nahradit. Take dochazi k prodlouzeni tram. trate z Modran prave k metru na Lhotce a az na Nove Dvory… Jedine co me mrzi, ze nechce P12 tramvaj od Sofijskeho nam. po Nem. Krc i trasou severni ulicemi Kamycka/Lhotecka/CS exilu….… Číst vice »
Škoda akorát toho že si někdo prosadil dveře na nástupištích, které budou brzdit provoz kvůli nutnosti zastavovat s centimetrovou přesností, a pak čekání než se nástupištní dveře otevřou a pak zase zavřou.
Tohle v Paříži funguje bezvadně a nepřišlo mi že by to bylo pomalejší než „normální“ otevření dveří. A nástupištní a vlakové dveře se otevírají současně.
Vlak bude plně autonomní. Bude schopen zastavit prakticky s milimetrovou přesností.
Milimetr ne, ale Áčko zastavuje s přesností okolo 10 cm. A to stačí.
Ano, protože to takhle vůbec nefunguje úplně v pohodě v xy dalších městech
A nejen v metru, v Japonsku i u rychlovlaků.
Zase nevěřte všemu, co na internetu píšou.
AVV u nás zastavuje s přesností okolo 1 metru, ale chce to třeba hlídat průměry kol.
Co má AVV společného s autonomním metrem?
Žeby to, že ho bude fyzicky řídit?
(Ať už jako opravdové AVV nebo jako nějaký jiný systém třídy ATO.).
Aha, vy nevíte, co si máte představit pod zkratkou CBTC, že?
V japonsku to skutecne funguje i u shinkansenu, maji na nastupistich podobne brany jako v metru, ten 1m daji uplne v pohode, aby dvere byly presne tam kde maji byt a to je brana siroka na dvoje sousedni dvere dvou vozu…
Brzdit provoz 😀 Spíše brzdit Vás aby jste si honem rychle vlezl dovnitř a zabral první volnou sedačku. Jestli metro jezdí každou minutu pak možná by to mohlo být „brždění“ provozu, ale jen kdyby to řídil člověk. Tam bude automat a ještě v intervalu 5 – 10 minut… Takže i kdyby dvě, tři, pět vteřin dobrzďoval tak je to fuk ne? Holt si budete při nejhorším o pár vteřin počkat než si dřepnene, to je toho…
hele, rekl ti uz nekdo, ze “D” bude autonomni? a ze podobne to funguje v civilizovanem svete uz radu let?
Naštěstí v Budapešti nevědí, že samořídící metro bez nástupištních dveří postavit nejde, a proto ho tam mají.
Kolik skokanů? To je tak na hodinu až dvě…
Skokani souvisí s metr dvacet vysokými dveřmi jak přesně?
Jaký rozdíl je pro sebevraha v tom, jestli skočí pod metro s řidičem nebo bez řidiče? Proč by měla absence dveří na jedné lince počet sebevražd navýšit, když je „možnost“ si pod metro skočit na dalších 3 linkách?
Bude to možná šok, ale céčko už tohle dávno umí. Stačí se podívat ve stanicích, že vlak vždy zastavuje naprosto precizně.
Nejen céčko.
Ty dvere se oteviraji soucasne na nastupisti i ve vlaku, takze to vubec problem neni, a dnes metro zastavuje uplne stejne,….
Funguje to v mnoha mestech ve svete…
Neco jineho je, zda to museji byt dvere v cele vysce, ale to je uz detail…
Zde mate nejake varianty metro i primesto:
https://www.youtube.com/watch?v=82vORaFeK70
Vždyť ty ochranné dveře můžou být větší než dveře metra….
Paráda! Věřím, že mnohým lidem (cestujícím) tato linka usnadní život!
Kolikáté zahájení stavby metra D toto je? Slavnostně zahájili průzkum, pak slavnostně zahajují první etapu se dvěma stanicemi, čekají nás tak ještě tři další zahájení? Bude se taky slavnostně ukončovat každá z těch zakázek?
A čirou náhodou to je vždy, když se blíží volby
Akorat ty volby jsou za pul roku, to se na to slavnostni zahajeni davno zapomene.
Vzhledem k tomu, že nějaké volby se blíží prakticky pořád, byla by spíš velká náhoda, kdyby se v době zahájení žádné neblížili.
ODS se už v Praze nikdy nesmí dostat k moci!
Vsadil bych se, že další primátor bude z ODS 😉
Pak je Praha definitivně ztracená.
I s takovými soudruhy musíme pracovat 🙁
Vy asi chcete Babiše, že?
a co to s tim ma spolecnyho?
Poměrně dost.
Vaše pýtické příspěvky jsou na úrovni trollení.
Co to plácáte, člověče?
Zřejmě je to narážka na preferenci dalších silničních kapacit („s více auty… je nám lépe…), stavby metra ‚pro parádu‘ (pole u Letňan, klikatice Prahou 6) a tlaku na stagnaci tramvajové sítě.
Kromě toho by zase začali krást takovým způsobem, že bychom nestačili ani sledovat, jak rychle ty prachy mizí.
A mezi námi, nikdo neudělal pro veřejnou dopravu v Praze tolik, jako ti současní.
To jen poznámka pro zdejší šotokomunitu.
Ano, je snad veřejně známo, že ODS měla a stále má úzké vazby na developery a jiné spřátelené podnikatele. Viz Penta v centru Prahy, která si protlačila schválení stavby svých megakanceláří. Dlouhodobé rozprodávání městských majektů za účelem sanování ztrátových rozpočtů (a ještě mají drzost tvrdit že se chovají rozpočtově zodpovědně, akorát teď už nezbylo co prodávat), developeři sedí na nestavebních pozemcích a čekají až se k moci dostanou spřátelené strany, které jim schválí změnu územního plánu. Viz bitva o NNŽ, kde už roste nové sídliště s daleko hustší zástavbou než v jakémkoliv panelákovém sídlišti, s minimální občanskou vybaveností a samozřejmě… Číst vice »
K tomu přidejme takové kauzičky jako Džbán.
No, snad už má většina jejich voličů hypotéku a trvalé bydliště v nějakém Šmoulově mimo Prahu.
Ještě že jsou ty volby tajné… a tak nikdo neví, že Pepíček volil komunisty. Protože co kdyby tajné nebyly?!
No to je fakt. Protože zavřít mosty, rozkopat město, všude nacpat cyklopruhy (obzvláště na 4 pruhové výpadovky) a ještě se u toho tvářit jak budejeme „skvělé zítřky“ to je vskutku údernictví jak z dob minulých, to chápu že vám ODS není po chuti (ty ostatní bláboly o kradení atd. přecházím protože to nemůže myslet vážně ani velmi simplicitní jedinec)
Jako myslíte třeba namátkou zúžení Jugoslávských partyzánů kde bus ty dvě zastávky skáče 15 minut atd?
No jo, postavili Metro, nikoliv lokálku.
Pod heslem „metro na letiště“ nechali postavit pokračování metra tak, že se na letiště nedá racionálně prodloužit. Dodnes nevím, co si o jejich skutečných záměrech myslet, možná nějaká soukromá pomsta developerovi OC Šestka? 😀 😀
Co jsme slyšel, tak to bylo po dohodě Béma a Chalupy s Jančíkem z P5, že to bude směřovat k pseudookružnímu propojení k nim. Všechny řeči o budoucím propojení na letiště byly akorát habaďůra kvůli dotacím, reálně to nikdy v plánu neměli.
Co je na tom pravdy nevím, ale je fakt, že je to jediný vysvětlení toho trasování, který jsem slyšel a který mi dává alespoň trochu smysl. A vlastně paradoxně škoda, že když už v tom ty prachy utopili, že to někam k tomu B nedotáhli. Bylo by to užitečnější, než tenhle divnej pahýl.
no, cokoli lepsi, nez soucasna sestava.
i krnda byla lepsi.
Současná sestava, která věnuje aspoň trochu odpovídající pozornost MHD? Narozdíl od snad kterýkoli předtím. A která si jako asi první uvědomuje, že infrastrukturu není potřeba jenom stavět, ale i udržovat a opravovat, byť to není z hlediska PR zdaleka tak vděčný?
Jo, mohli by méně tlačit na další megaprojekty pro IAD a mohli by o dost víc podporovat bezmotorovou dopravu, v tom maj bohužel solidní rezervy, ale proti Krnáčové, Dolínkovi a spol. i tak nebe a dudy.
Za zničení projektu na nový Libeňský most je tahle aktivistická skvadra nevolitelna a jelikož mám trvale bydliště v Praze, tak se proti té skvadře u voleb vyjadrim. ODS je mnohem lepší.
Kterej projekt na novej Libeňák myslíte? Tu fantasmagorii s bytama pro hasiče nebo tu předchozí fantasmagorii s v podstatě dálničním mostem, kterej by si vyžádal prorazit další dálnici i Holešovicema a přes Palmovku?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_p%C5%99edstavitel%C5%AF_Prahy
Protože mezi roky 1991 až 2013 se nepostavila jediná linka veřejné dopravy, žejo?
Hleďte si v Brně svého, ano?
My si v Praze ještě naštěstí pamatujeme řádění Horolezce a jeho kumpánů.
Myslíte toho co prosadil Blanku, postavil protipovodňovou ochranu Prahy a stavěl metro? Tuhle ODS, která by všechno zrušila, myslíte?
No a když umíte používat Wiki tak si zjistětě kolik linek veřejné dopravy pohřbili komunisté a kolik jich postavili.
A k těm 90. létům … já jsem si nevšiml že by se v 90. nějak masivně stavělo. Snad jen D5 (a poměrně sporné železniční koridory), ale jinak to bylo takové zajímavé přešlapování na místě, které se pak přes „legrácky“ typu D47 přeneslo do jakési renesance výstavby veřejné infrastruktury za peníze EU v novém miléniu.
A jak je uvedeno v předlehu, tak práce na metru D běžely dávno před tím, než se pan Scheinherr vydal do politiky aby zachraňoval Liběňský most.