Praze hrozí pokuta od ÚOHS kvůli pravidlům stání pro hybridy

Parkování hybridů na zónách placeného stání. Foto: ToyotaParkování hybridů na zónách placeného stání. Foto: Toyota

Hlavnímu městu hrozí od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokuta až deset milionů korun. Důvodem jsou pravidla stání hybridních

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kuba W

není rychlejší napsat v kterých částech ty zony nejsou než jsou?
opodstatněné to má jen v centru, na jiných místech se prostě musí udělat parkoviště, jiné řešení není.

Zabakovec

Jasně 100kW,200kW,300kW vsechni bude jezdit za 5L/100km a diky tomu stejny mnozstvi emisi.. To urcite nee..

Jiří Kocurek

Ne, budem jezdit Škodou 105 s výkonem 37 kW a spotřebou 8 litrů. S menším výkonem ušetříme palivo.

Jirka

> 50 miligramů CO2 na jeden kilometr jízdy

Nemá to být 50 gramů?

Eduard

Nejlepší by bylo, kdyby se ta celá šakrárna z modrými zonami zrušila. Nejen Pražanům by se žilo mnohem lépe. Jedině kde ty zóny měli smysl byla Praha 1 v ostatních částech je to jen o buzeraci slušných lidí a o snadném přísunu peněz pro MP.

Marek Turnovec

Ano, stojí to prachy. Není to garantované místo. Ale fakt je, že než byly zavedeny, musel jsem občas parkovat několik bloků od domu (Vinohrady). Od jejich zavedení se mi skoro vždy podařilo zaparkovat v rámci bloku, občas i přímo před naším domem. V posledním asi roce je to trochu horší – tzn. přímo před domem se mi podaří zaparkovat méně často a občas to musí být o blok vedle… Takže asi taková je moje zkušenost. S Vaším „Pražanům by se žilo mnohem lépe“ tak tedy alespoň sám za sebe (a to jsem už také vlastně Pražan) tak úplně nesouhlasím a… Číst vice »

Eduard

Ano, pod pojmem MP myslím městkou policii, což je orgán, který by měl občanům pomáhat lépe žít. Snažit se, aby drobná kriminalita byla co nejmenší, znást dobře jak terén, tak hlavně obyvatele. Měla by to být organizace, která by měla být místním lidem nejblíže. Místo toho většina MP slouží k výběru peněz. A za svým tvrzením že se nejen Pražanům žilo bez modrých zón podstatně lépe si naprosto stojím. Pokud někdo člověk nezaparkoval u svého bloku zaparkoval o kousek dál. Pokud někdo chtěl jet nějam jinam, tak bez problémů zaparkoval. O tom, že si zavolat řemeslníka nebyl problém. Chápu, že… Číst vice »

Dushan

Pokutu dostane ten, který poruší obecně závazné předpisy na kterých se společnost prostřednictvím zástupců dohodla. MP je výkonná složka pro udržování pořádku a bezpečnosti a vymáhání dodržování předpisů a tedy jejím poslání je právě vaše „pomáhat lépe žít“ (slušným lidem).

Eduard

S tím co jste napsal naprosto souhlasím. Ale pro mě pro občana je jedno zdali někdo má či nemá očipovaného psa, nebo parkuje v modré zóně. Ale není mi jedno, když bezdomovci dělají nepořádek, nebo si nemůžete nic nechat v autě bez toho, že by to tam zmizelo. Jenže proč by MP řešila drobnou kriminalitu, která občanům pije krev, když je mnohem snadnější a z pohledu peněz výhodnější buzerovat lidi, že špatně zaparkovali, nebo že někde o něco rychleji jeli. Neoficálně by vám nejedna radnice potvrdila, že MP nemají proto, aby lidé v jejich obci dodržovali obecně závažné předpisy, ale… Číst vice »

Bivoj

Modré zóny je lumpárna. Díky nim je Pražák cizincem v sousední čtvrti.
Opodstatnění mají jen v historickém centru, ale ne na okrajových sídlištích.

Dushan

Naopak, zavedení modrých zón je efektivní způsob, jak rezidentům dát větší šanci zaparkovat. Přespolní využijí k cestě veřejnou dopravu. Efektivní, ekologické a všeobecně správné řešení dopravy ve městech.

Eduard

Nesmysl. Většinou ti přespolní zaparkují na místech, které místní opustili, když jeli do práce. Před den není problém zaparkovat. Myšleno že je všude dost parkovacích míst. Ale večer je to peklo. Jak psal pan Bivoj modré zóny mají svůj smysl a opodstatnění v historickém centru a ne po celé Praze.

Dushan

Modré zóny rozhodně nejsou v celé Praze a ani zdaleka se tomu nepřibližují. Zřizují se právě tam, kde problém s parkováním je a místa rezidentům blokují dojížděči.

eLKá

Poslední rozšíření se týká mnoha oblastí, kde problém s parkováním nebyl a naopak se vyhýbá místům, kde ten problém zaparkovat je enormní a fakt ho nezpůsobují „dojížděči“ – projděte si alespoň jednu „studii“, podle které se modré zóny rozšiřují (upřímně, je to dílo, které si odporuje samo sobě). Navíc se dělo po volbách, ve kterých VŠECHNY relevantní politické síly slibovaly, že celý systém zjednoduší a zpřehlední, ale zjevně to má Eltodo „pořešený“.

noerf

Zajímalo by mne, jaký je rozdíl v ceně zřízení parkovaciho místa pro auta se spalovacími či vznětovými motory či například elektromobily?
Při ploše 6×3 m to totiž vychází na cca 20 000 – 30 000 Kč, dle ceny pozemku a činností související s ohlášením stavby.
To znamená, že pokud město vytvoří 20 parkovacích míst a pronajme to rezidentenům na 15 let za 2000 Kč/ročně, tak se jim vrátí vstupní náklady. Pokud za místo budou chtít 100 Kč, tak z toho nezaplati ani dobu činností úřednice, která to administruje. Takže krásný případ socialistického hospodaření.

eLKá

Tak upřímně – modrá barva žádná parkovací místa nevytvoří. Pro parkování za 100 Kč plošně na celou Prahu ročně byly stanoveny takové podmínky, které „jakoby pocházely“ z pera zastoupení značek Toyota/Lexus. To za situace, kdy parkování pro rezidenty je řádově dražší a navíc omezené na jedinou městskou část. Nějaký ucelený systém, který by parkování Prahu nerozdělovat podobně nesmyslně, jako zeď dělila Berlín, sice měli všechny politické strany a hnutí ve volebních programech, ale nadále se jede podle scénáře, který nejvíc vyhovuje Eltodu a kopíruje dohodu této firmy, kterou někdy před 15 lety shodil UOHS. Takže si myslím, že UOHS mái… Číst vice »

Dushan

Parkovací zóny především slouží k tomu, aby rezidenti v dané oblasti měli větší šanci zaparkovat, tj. aby místo Pražanům nezabírali dojížděči z okolních obcí, kteří pro návštěvy Prahy mají možnost používat veřejnou dopravu.

Bivoj

Dojížděči chtěj zaparkovat přes den, rezidenti přes noc, protože přes den sami odjedou, třeba do jiné čtvrti. To by se Pražáčci podivili, kdyby systém modrých zón zavedly i vesnice, takže by nemohli zaparkovat při návštěvě babičky, nebo na chalupě u známých.

eLKá

Ti „dojížděči“ by nejradši spolehlivě zaparkovali na P+R na páteřní MHD, aby se mohli pohodlně dostat do práce. Místo toho jim nezbývá, než trávit čas, pálit benzín/naftu a plnit pražské ulice při hledání místa, kde zaparkovat. Dle studie Stavební fakulty ČVUT jde o nějakých 36000 aut…

Dushan

K cestě do práce využijí dojížděči veřejnou dopravu, jak bylo zmíněno. Individuální doprava po městě je všeobecně nežádoucí. Modré zóny jsou právě od toho, aby se do města vůbec nepokoušeli jezdit autem a hledat zde místo k parkování, jelikož to je vyhrazené rezidentům.

Eduard

Modré zóny jsou hlavně proto, aby se město napakovalo, aby se jednotlivým částem zvýšil počet obyvatel. To, že se tak děje pod pláštíkem ať už ekologie, nebo toho, že se zlepší rezidentům parkování je věc druhá. Ale jak vidno jsou lidé, kteří tomu i věří.

Dushan

Účelem zón je regulace parkování tak, aby obyvatelé exponovaných lokalit měli možnost zaparkovat svůj vůz v docházkové vzdálenosti od svého bydliště, případně nemovitosti či provozovny.

eLKá

Oficiálním účelem ano, faktickým nikoliv, popírají to i studie, které si Magistrát a Radnice nechávají pro zdůvodnění rozšiřování zón dělat (viz výše).

Bivoj

Až ty zóny zavedou všude – a brzy budou i na P9 a P10 ( přestože na desítce je v dotazníkové anketě lidi odmítli)- , tak si Pražáček svý autíčko zaparkuje akorát před domem a nikde jinde. Tak bude moci jezdit leda na nákup do hypermarketu a zpět. Snad by se daly pochopit zóny Po-Pá, ale úplná zhůvěřilost jsou zóny s platností Po-Ne

eLKá

Je hezké, že opakujete oficiální zdůvodnění modrých zón, nicméně minimálně jejich poslední rozšíření tento důvod na mnoha místech popírá (viz výše). A aby mimopražští se mohli nepokoušet jezdit autem do Prahy, tak jim město musí dát možnost zaparkovat na P+R, kde ale dnes chybí kolem 33 000 míst a nevidím jedinou snahu města to jakkoliv řešit (a ne, desítky malých P+R v řádu desítek či nízkých stovek míst to opravdu nespraví). Vlastně jediné P+R je v Letňanech, trochu na Chodově, ale to je vše. A všichni mí kolegové, kteří kdy byli odkázání na auto, protože veřejná doprava z jejich bydliště… Číst vice »

Praha

Cena za metr pozemku v Praze nebude pod 10 000 za metr. Takže náklady bude někde jinde. A místa na ulici prostě nejsou. V parkovacím domě se počítá s cenou min 200 000 za stání, reálně spíš 300 000 – 500 000.

Franta

To tam máte ceny z roku 1989? Já jsem si kupoval pozemek na Praze 14 v roce 2012 po dost dlouhé analýze trhu. Takže mužu tvrdit, že to je nejlevnější část Prahy. Kupoval jsem ho za 6000 Kč metr. Dneska se prodávají v okolí pozemky tak za 10000 Kč metr. Takže jen pozemek na parkovací místo na Praze 14, kde nejsou zóny stojí 180 000. Na Praze 1 stojí pozemek na parkovací stání tak 1 až 2 miliony. A socialismus fakt je, když pak tyhle pozemky město pronajímá za pár stokurun za rok.