Praze došly peníze na budovaný podjezd před nádražím Bubny. Shání dalších 178 milionů

Vizualizace podjezdu v Bubnech. Foto: Praha.euVizualizace podjezdu v Bubnech. Foto: Praha.eu

K výstavbě podjezdu se magistrát zavázal v rámci spolupráce se Správou železnic.

Odebírat
Upozornit na
guest
43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Když dá každý Pražák 150, takto mají…

ČD4ever

Proč došly peníze? Přešvihli rozpočet? Někdo to neuhlídal? Byl to náměstek pro dopravu Hřib?

rzc

Az se zakope magistrala pred Narodnim muzeem, tak me otravujte s Filharmonii.

Michal.S

Místo metra, že by byla?

Y.K.

Před národním Muzeem je pod povrchem silnice metro.

DavidS

Já bych jí taky zrušil a zakopal a nejen před Muzeem ale i před Operou a Hlavákem. K tomu postavit Filharmonii a bude to super.

vlachjan

Já bych z ní udělal pěknou městskou třídu se stromořadími, cyklopruhy, podélnými parkovacími stáními a a přechdoy pro chodce. Vyšlo by to mnohem levněj než další tunel, a posloužilo mnohem lépe širšímu počtu obyvatelstva.

Jarda

Proč se za miliardy staví kraviny typu filharmonie pro pár stovek vyvolených? Nejdříve se mají opravit silnice, dokončit metro, dokončit okruh … a to nemluvím o školkách … prostě věci, které v Praze budou sloužit všem …98% obyvatel Prahy nikdy do budovy filharmonie nevkročí …

Tomáš H.

Ne že by na vašem názoru bylo něco apriori špatně (tzn. vyřešit základní infrastrukturu co nejdřív samozřejmě dává logicky největší smysl), ale to, že vy do filharmonie nikdy nevkročíte určitě neznamená, že do ní nevkročí 98 % obyvatel Prahy. To je jak syndrom poloboha.

Pako

Ale no tak 98 % určitě ne. Možná 20 %, plus nějaký cizinec. Hlavně aby byly peníze na provoz těch filharmoniků. Což si myslím, že nebudou. Jak si tak všímám neustálých ořezávání výdajů na kulturu.

Jan Tichavský

Ještě že to neslyšeli naši předkové, bláhově si stavěli divadla a další kulturní budovy namísto aby měli pořádnou železniční a dálniční síť.

rzc

Pokud vim tak to dost casto staveli „ze svyho“.

DavidŠ

Jako, že by se na stavbu Národního divadla složili Palacký, Smetana a Stroupežnický ze své kapsy?
Ne, kupodivu i tehdy (přes populární bajku o zlaťácích výhradně od chudých babiček) byl největším investorem stát (ano, ta zlá c.a k. monarchie prostřednictvím Českého zemského sněmu), pak město Praha i ostatní česká města, šlechta, průmyslníci, císařská rodina (!) – a ano, i ony babičky.
A jistě, kulturu nepotřebujete ke každodennímu životu. Ale jejím prostřednictvím kultivujete lidi i jejich prostředí. Byla by škoda, kdybychom tuto potřebu dneska už necítili…

Bobik

Jenže spor není o tom, jestli kulturu ano, nebo ne. Spor je o tom, proč si kupovat zlatý náramek, když mám děravé boty a jestli by nestačil třeba pozlacený, aby bylo i na sevce.

Y.K.

S tím určitě souhlasím, ale sám si nejsem jist, jestli Praha trpí nedostatkem koncertních prostor. Mě Rudolfinum, Národní nebo Opera stačí (bez ambice na úplný výčet). 🙂

P_V

Máme koncertní síně v Rudolfinu, Repre, Pakulu, máme několik divadel vhodných k provozování opery s velkým orchestrem. Zas taková nouze o kulturní stánky (nejen ty na levnou krásu) není, jako v 19. století.
Zato však stále nemáme dostačující dopravní infrastrukturu. A zatímco na symfonický koncert jdete v průměru jednou za několik let, v přecpaném autobusu v zácpě se tlačíte dvakrát denně.

Michal Bartoníček

Silnice se budou opravovat donekonečna. Ale není možné žít bez kultury. A každý kulturní stánek navíc vyváží tu hromadu hnusných míst.

Y.K.

Základní problém ve vaší úvaze je, že Praha rozhodně novou filharmonii nestaví. Chce ji postavit. Teď na ni žádné významné prostředy rezervované nejsou.

frank

ještě k těm vyvoleným chybí ten “ klid na tu práci“ …

ICE_Laco

Tak hej. cena jedného vreca cementu v stavebninách 150 korún, cena jedného vreca cementu použitého na stavbe v Bubnoch 5000 korún. A ešte sa niekto čuduje, prečo chýbajú peniaze?

Jiří Kocurek

Škoda že 1 pytel cementu nestačí k výrobě 1 m3 betonu a že v těch 150 Kč není doprava z betonárky na místo.

Těch 5000 kč by i s dopravou mohlo odpovídat, ale ne pytli cementu: http://www.btn.cz/cenik.html

frank

vy tie vrece pre Bubny kupujete, že máte takový přehled ?

Lukáš Kníže

Velmi důležitý podjezd – zde neexistuje žádná diskuse, že by se na dokončení peníze nevydaly!
Pomalu se ale ukazuje, že zanedlouho nebude platit vykřikování, jak se Praha topí v penězích a mělo by se jí vzít. Za pár let, až se bude stavět zároveň metro D, Blanka II, tramvajové tratě a filharmonie (+ mnoho mnoho dalších menších oprav a investic), bez pomoci státu nebude mít na vlastní provoz.

123

Stát nám nedá nic … a když, tak to budou fakt jen drobné. Myslet si opak je iluze …

Takže stavět se bude D na Pankroš, k tomu se pořídí vagónky.-) a občas se podaří sem tam nějaký ten kus TT. Už tohle je spolu s novými tramvajemi 200 giga. Na MO těch +100 giga nebude ještě dlouho a na těch +10 giga na filharmonii … na to jsem taky hodně zvědavý.

Bobik

Jak, nepočítalo, tomu nějak nerozumím? To jako stavba pokročila tak rychle, že se už letos staví něco, co se mělo stavět až později, takže letošní rozpočet s tím nepočítal?
Nebo co je to za klauni?

Pako

🤡

Náhodný Kolemjdoucí

To by mě také zajímalo – to Praha počítala, že se SŽ tak zpozdí?

Někdo

Došli peníze kde jsou další?

Marťas

Plány na okolí Vltavské jsou krásné… Nádraží Bubny, Vltavská filharmonie, přeložka tramvajové trati, pobřežní promenáda, komplet přestavba nevzhledného okolí metra, snad i druhý vestibul metra, nová zástavba… Všechno moc fajn… Jen aby Vltava nerozhodla jinak…

Pako

Uvidíme po víkendu.

Franta

Všude už jsou protipovodňové zábrany dimenzované ještě nad povodeň 2002. Jak v Holešovicích, tak v Karlíně.
A i kdyby se to rozlilo nad rok 2002, tak z hlediska investic je to nic. Zaplaví to přízemí šesti až osmipatrových železobetonových budov. Nové budovy v Karlíně mají technologie stejně už na střechách. Kaufland ve Voctářově je taky komplet v patře a v přízemí má parkoviště.
Tady zrovna to je všechno řízené a investoři maj prachy ty budovy na povodně připravit.
To nejsou vesnické baráky z nepálených cihel, co teď přívalové deště budou vyplavovat a bořit několikrát do roka. Pravda pokaždé jinou vesnici.

Tomáš

Problém je, že Holešovice se postupně rozrůstají a přibývá tam počet obyvatel, tj. i počet potencionálních cestujících v MHD. Tento vývoj se očekával a tak se s tím mělo počítat. Nyní se tím tedy navýší automobilová doprava, popř. budou lidi v absolutním centru jezdit v namačkaném autobusu, aby se dostali do práce, oproti nějaké periferii. V Pekingu se staví tramvaj do míst, kde ještě nic nestojí a tady, kde by byla tramvaj nebo alespoň městem dotovaný Bolt 100x důležitější, tak budou lidi dva tři roky jezdit jak sardinky v konzervě. Je to neuvěřitelný kolaps pražských politiků, že tohle dopustili.

Kyz

Asi jste trochu mimo souvislosti.

Marťas

Náhodou, dotovaný taxíky, to je úžasnej nápad… Původně přecpaný ulice budou najednou jako vymetený

Tomáš

Kdyby se to bývalo před několika lety připravilo a postavilo celé najednou, tak to i s opravou mohlo být za rok zase v provozu. Tedy nový most, nádraží, podjezd tak za dva. Takhle tam bude jezdit náhradní autobusová doprava a jestli se přestupovat bude až na mostě, tím horší chaos. Teď se v Holešovicích šlo přestoupit z čehokoli, ale na most bude zajíždět jen jedna linka myslím ta co jezdí od Nádraží Holešovice.

(Před sto lety připravená výměna Výtoňského mostu za stávající trvala tři dny, ale tak rychle to u betonového mostu ani s přípravou nejde).

Marťas

Ale vždyť to na žádný most jezdit nebude. Postaví se nový podjezd, tramvaj už nepovede po nábřeží, ale měla by vést kamsi k ulici Dělnická a jí pak vpravo k současné zastávce Dělnická.. aspoň takhle to bylo prezentováno… A pevné doufám (i když…), že napřed se postaví nová trať a pak se to během pár dní přepojí… Ovšem na frontě i v Praze se situace mění každým okamžikem… Ale ty náhradní autobusy by měly být fakt jen chvíli

vlachjan

Nevím no. Bubny jsou z každé strany obslouženy metrem, jsou tam dvě nádraží, jezdí tam tramvaje, lze předpokládat že tudy povedou i autobusové linky a z jedné strany je magistrála a z druhé vjezd do tunelu. O moc lepší dopravní napojení asi v Praze neuděláte.

Marťas

Dotyčnému minusáři patrně chybí trolejbusy, přívozy, vodíkové parníky, letiště, helioport a hlavně hromada cyklostezek 🤣🤣🤣

JiVe

ty prachy mají utopené v betonu na Barranďáku

Petr

Ať si vezmou ty ušetřené na podchodu pod I/4.

vlachjan

Ty jsou TSK:)

Jiří Kocurek

Njn, když je tam potkalo pře-kva-pe-ní a přišlo i normalizací na transparentu. Vysmívalo se všem okolo, nejvíc té staré prováděcí dokumentaci, jak nepotřebná byla.

JiVe

to bych i pochopil, ale 50%?