Praze došly peníze na budovaný podjezd před nádražím Bubny. Shání dalších 178 milionů
Vizualizace podjezdu v Bubnech. Foto: Praha.eu
K výstavbě podjezdu se magistrát zavázal v rámci spolupráce se Správou železnic.
K výstavbě podjezdu se magistrát zavázal v rámci spolupráce se Správou železnic.
Titulek evokuje dojem, že peníze nejsou a musejí se někde shánět. Praha má peněz dost, jen nejsou v dané rozpočtové kapitole a musejí se tam přeřadit. Říká se tomu rozpočtové opatření a je to naprosto běžná věc, kterou každé město dělá velmi často.
Taky mě trochu překvapila takhle dramatická prezentace poměrně nudného tématu přelití peněz.
Ale je to pořád slabota… já bych napsal: „ŠOK! PRAZE DOŠLY PENÍZE!“ a tu druhou část + další větu pod to malým písmem.
Předevčírem jsem si také přesunul peníze z účtu na účet. Nechce o tom někdo napsat?
Praha selhává při koordinaci s jinýmy subjekty na společných projektech vcelku dost často poslední dobou.
Příklady?
Ta žlutošedá lávka metro/ vlak PRJ, Praha 2 podporující developery v likvidaci historické hodnoty secesního nádraží Phn a tak dále.
Likvidace hodnoty secesní budovy Phn? Jak prosím?
Patrně esperantistická zkratka pro nádraží Praha Vyšehrad 🤣🤣🤣
No předně v příkladu budoucího tramvajového podjezdu Praha nijak neselhává, podjezd se staví a Praha ho zaplatí.
Hlavní nádraží je tedy selhání koordinace s kým přesně? Navíc článek je o magistrátu a zmiňuješ Prahu 2.
A žlutá lávka souhlas, tím pádem máme jeden příklad, který na nějaké zásadnější závěry asi nestačí…
Ta tramvajová trať se bude stavět až po do stavění podjezdu? Nemohly by se tam koleje hodit už teď?
Ta trať má věst ulicí Veletržní a Dělnická. Teď to na nic nenavazuje. Koleje se tam dají dodělat vždycky.
Nemá. Tento podjezd slouží hlavně pro jiné trasování mezi Strossmayerovým náměstím a Holešovickou tržnicí.
A, špatný podjezd, pardon
Když dá každý Pražák 150, takto mají…
Už dávno dal
Proč došly peníze? Přešvihli rozpočet? Někdo to neuhlídal? Byl to náměstek pro dopravu Hřib?
Peníze nedošly, jen je někdo asi zapomněl naplánovat.
Az se zakope magistrala pred Narodnim muzeem, tak me otravujte s Filharmonii.
Místo metra, že by byla?
Ne, zakopat mnohem, mnohem níž. Až pod radioaktivní vrstvu zemské kůry. 😀
on je to, odhaduji, spíše ekvivalent výroku: „až naprší a uschne“
Před národním Muzeem je pod povrchem silnice metro.
Já bych jí taky zrušil a zakopal a nejen před Muzeem ale i před Operou a Hlavákem. K tomu postavit Filharmonii a bude to super.
A když bude zakopaná desítky metrů pod povrch, auta tam mohou být dopravovaná třeba paternosterem. 😀
Důležitější je to „zrušil“. Každopádně nevím, jak to měl vymyšlené Bém, jestli vůbec nějak.
Nevím přesně co právě vy myslíte tím „zrušit“, ale měla by se z ní stát normální důležitá městská ulice. Třeba jako Korunní, Vinohradská, Seifertova…
Já bych z ní udělal pěknou městskou třídu se stromořadími, cyklopruhy, podélnými parkovacími stáními a a přechdoy pro chodce. Vyšlo by to mnohem levněj než další tunel, a posloužilo mnohem lépe širšímu počtu obyvatelstva.
Praha má mnohem potřebnější projekty a bolavější místa, než je úprava magistrály. Nechte magistrálu magistrálou. Zase taková tragédie to není. Buďme rádi, že máme provizorní náhradu za východní část městského okruhu…
Žádná náhrada to není a nefunguje tak.
A s tramvají.
Příspěvek smazán pro vulgárnost a duševní omezenost.
A co tam vrátit ty hradby? Určitě by dotvořily kolorit a unesco quislingové by hýkali blahem
Proč se za miliardy staví kraviny typu filharmonie pro pár stovek vyvolených? Nejdříve se mají opravit silnice, dokončit metro, dokončit okruh … a to nemluvím o školkách … prostě věci, které v Praze budou sloužit všem …98% obyvatel Prahy nikdy do budovy filharmonie nevkročí …
Ne že by na vašem názoru bylo něco apriori špatně (tzn. vyřešit základní infrastrukturu co nejdřív samozřejmě dává logicky největší smysl), ale to, že vy do filharmonie nikdy nevkročíte určitě neznamená, že do ní nevkročí 98 % obyvatel Prahy. To je jak syndrom poloboha.
Ale no tak 98 % určitě ne. Možná 20 %, plus nějaký cizinec. Hlavně aby byly peníze na provoz těch filharmoniků. Což si myslím, že nebudou. Jak si tak všímám neustálých ořezávání výdajů na kulturu.
Můj tip že do ní nevstoupí 90%prazanu a navíc tu máme Rudolfinum tak ať jde celá filharmonie do zadní části těla
Ještě že to neslyšeli naši předkové, bláhově si stavěli divadla a další kulturní budovy namísto aby měli pořádnou železniční a dálniční síť.
Pokud vim tak to dost casto staveli „ze svyho“.
Jako, že by se na stavbu Národního divadla složili Palacký, Smetana a Stroupežnický ze své kapsy?
Ne, kupodivu i tehdy (přes populární bajku o zlaťácích výhradně od chudých babiček) byl největším investorem stát (ano, ta zlá c.a k. monarchie prostřednictvím Českého zemského sněmu), pak město Praha i ostatní česká města, šlechta, průmyslníci, císařská rodina (!) – a ano, i ony babičky.
A jistě, kulturu nepotřebujete ke každodennímu životu. Ale jejím prostřednictvím kultivujete lidi i jejich prostředí. Byla by škoda, kdybychom tuto potřebu dneska už necítili…
Jenže spor není o tom, jestli kulturu ano, nebo ne. Spor je o tom, proč si kupovat zlatý náramek, když mám děravé boty a jestli by nestačil třeba pozlacený, aby bylo i na sevce.
Kdo má dřevěné boty?
Praha. Invrastruktura je tragická a jestli se to s tím omezováním aut myslí fakt vážně, bude potřeba na hlavních směrech vybudovat 4 koleje, aby se lidi vůbec dostali + návaznou infrastrukturu + zajistit prostředky na každoroční provoz VHD. To samo o sobě je ohromný výdaj, takže otázka, zda opravdu potřebujeme nový kulturní pomník a zdali současné kulturní instituce ani po případných nutných rekonstrukcích nestačí, je na místě.
Pražská infrastruktura vůbec tragická není. Ale na povrchu byla nepřiměřená pozornost věnovaná tomu nejméně efektivnímu módu dopravy, protože se zdálo, že to stačí. Jenže těch aut už není jako v sedmdesátkách…
Že není tragická? A zkusíte to vysvětlovat třeba cestujícím na trati 171? Nebo těm dojíždějícím ze směru od Kladna?
(Nebojte, až to budete vysvětlovat, budu poblíž s lékarničkou 😁).
myslite tu trat, co je zejmena ve strednich Cechach a ne v Praze, a ani ji nevlastni Praha?
S tím určitě souhlasím, ale sám si nejsem jist, jestli Praha trpí nedostatkem koncertních prostor. Mě Rudolfinum, Národní nebo Opera stačí (bez ambice na úplný výčet). 🙂
Rudolfinum praská ve švech, na Filharmonii je malé. Akustika Pakultu nic moc…
Tak akustika Pakultu fakt nic moc, ostatně to není typický koncertní sál pro akustickou hudbu.
Máme koncertní síně v Rudolfinu, Repre, Pakulu, máme několik divadel vhodných k provozování opery s velkým orchestrem. Zas taková nouze o kulturní stánky (nejen ty na levnou krásu) není, jako v 19. století.
Zato však stále nemáme dostačující dopravní infrastrukturu. A zatímco na symfonický koncert jdete v průměru jednou za několik let, v přecpaném autobusu v zácpě se tlačíte dvakrát denně.
Velkou částku ,říká se že až 15 % ,věnoval na stavbu Národního divadla v Praze sám císař František Josef I. Bohužel vděku se od svých věrných Čechů nedočkal.
Nedočkal. Byla to možná jeho předsatva jak být císařem, ale Čechy co si příliš sebevědomě „vyskakovali“ odmítal a odmítl se i nechat korunovat. Podobně jako byl ve Vídni víceméně donucen mít kabinet podílející se na vládě, ale nedůvěřoval mu v tom co chtěl a členy neustále měnil – jakákoli vážnější činnost byla nemožná. Jako manažer lidských zdrojů stál za pendrek a jako císař byl bez vize. Co s ním.
Silnice se budou opravovat donekonečna. Ale není možné žít bez kultury. A každý kulturní stánek navíc vyváží tu hromadu hnusných míst.
Základní problém ve vaší úvaze je, že Praha rozhodně novou filharmonii nestaví. Chce ji postavit. Teď na ni žádné významné prostředy rezervované nejsou.
ještě k těm vyvoleným chybí ten “ klid na tu práci“ …
Problém je, že to nikdy neskončí…
Poslouchání hudby má blahodárné účinky na duši člověka. Ale tomu asi nerozumíte.
Ale k tomu nemusím mít novou filharmónii za dnes odhadovaných 13 miliard (což nakonec nebude méně než 20). Poslouchat můžete v těch už existujících sálech.
Neřeknu, kdyby ty sály byly všechny neustále obsazené a byl problém najít volný sál jindy než v čase 02.00 – 06.00.
Mluvíte my z duše
Tak hej. cena jedného vreca cementu v stavebninách 150 korún, cena jedného vreca cementu použitého na stavbe v Bubnoch 5000 korún. A ešte sa niekto čuduje, prečo chýbajú peniaze?
Škoda že 1 pytel cementu nestačí k výrobě 1 m3 betonu a že v těch 150 Kč není doprava z betonárky na místo.
Těch 5000 kč by i s dopravou mohlo odpovídat, ale ne pytli cementu: http://www.btn.cz/cenik.html
vy tie vrece pre Bubny kupujete, že máte takový přehled ?
Nebo prodává 😀
Velmi důležitý podjezd – zde neexistuje žádná diskuse, že by se na dokončení peníze nevydaly!
Pomalu se ale ukazuje, že zanedlouho nebude platit vykřikování, jak se Praha topí v penězích a mělo by se jí vzít. Za pár let, až se bude stavět zároveň metro D, Blanka II, tramvajové tratě a filharmonie (+ mnoho mnoho dalších menších oprav a investic), bez pomoci státu nebude mít na vlastní provoz.
Stát nám nedá nic … a když, tak to budou fakt jen drobné. Myslet si opak je iluze …
Takže stavět se bude D na Pankroš, k tomu se pořídí vagónky.-) a občas se podaří sem tam nějaký ten kus TT. Už tohle je spolu s novými tramvajemi 200 giga. Na MO těch +100 giga nebude ještě dlouho a na těch +10 giga na filharmonii … na to jsem taky hodně zvědavý.
A co takhle začít plánovat. Jako u rozpočtu doma tj. věci nezbytné, zbytné a ty na které nemám. Vzhledem k současnému rozpočtovému rozdělení daní se má Praha zdaleka nejlépe i s těmi komiky, co jí řídí. Tak hold zlevněme výběh pro ledního medvěda v zoologické za 1.1 mld. a těch 200 milionů na jeden podjezd tam zbyde hned.
No a to je právě ten problém. Praha začala několik let dozadu hodně šetřit na metro D a další investice, ale všiml si toho i stát a začal prohlašovat, že se na účtu Prahy válí nevyužívané prostředky a měly by se jí vzít.
Praha se rozhodně nejlépe nemá, bo zajištuje hafo věcí pro významnou část obyvatel jiných regionů … v prvé řadě StřČ, ale nejen. Doprava je kapitola sama pro sebe, ale stačí si například uvědomit, že v Praze na středních školách studuje jen cca 60 % studentů z Prahy a domyslet si, jaké celkové náklady Praha s nimi má … a jaké naopak nemají ty kraje/obce, které na ně od státu dostávají peníze. Argument, že důvodem stávajícího stavu je to, že se vše cpe do Prahy je sice hezký, ale je s ním jeden problém. Že to fakt není proto, že by… Číst vice »
vždy, když vidím nesprávný hold, krvácí mi oči, vezmete si to na svědomí i Vy?
Jak, nepočítalo, tomu nějak nerozumím? To jako stavba pokročila tak rychle, že se už letos staví něco, co se mělo stavět až později, takže letošní rozpočet s tím nepočítal?
Nebo co je to za klauni?
🤡
To by mě také zajímalo – to Praha počítala, že se SŽ tak zpozdí?
Došli peníze kde jsou další?
Plány na okolí Vltavské jsou krásné… Nádraží Bubny, Vltavská filharmonie, přeložka tramvajové trati, pobřežní promenáda, komplet přestavba nevzhledného okolí metra, snad i druhý vestibul metra, nová zástavba… Všechno moc fajn… Jen aby Vltava nerozhodla jinak…
Uvidíme po víkendu.
Všude už jsou protipovodňové zábrany dimenzované ještě nad povodeň 2002. Jak v Holešovicích, tak v Karlíně.
A i kdyby se to rozlilo nad rok 2002, tak z hlediska investic je to nic. Zaplaví to přízemí šesti až osmipatrových železobetonových budov. Nové budovy v Karlíně mají technologie stejně už na střechách. Kaufland ve Voctářově je taky komplet v patře a v přízemí má parkoviště.
Tady zrovna to je všechno řízené a investoři maj prachy ty budovy na povodně připravit.
To nejsou vesnické baráky z nepálených cihel, co teď přívalové deště budou vyplavovat a bořit několikrát do roka. Pravda pokaždé jinou vesnici.
Jen mi není jasné, jak to mysleli investoři s tím novým Hornbachem a Lidlem v záplavovém území u Strakonické. Ale to je jejich soukromý boj.
Problém je, že Holešovice se postupně rozrůstají a přibývá tam počet obyvatel, tj. i počet potencionálních cestujících v MHD. Tento vývoj se očekával a tak se s tím mělo počítat. Nyní se tím tedy navýší automobilová doprava, popř. budou lidi v absolutním centru jezdit v namačkaném autobusu, aby se dostali do práce, oproti nějaké periferii. V Pekingu se staví tramvaj do míst, kde ještě nic nestojí a tady, kde by byla tramvaj nebo alespoň městem dotovaný Bolt 100x důležitější, tak budou lidi dva tři roky jezdit jak sardinky v konzervě. Je to neuvěřitelný kolaps pražských politiků, že tohle dopustili.
Asi jste trochu mimo souvislosti.
Náhodou, dotovaný taxíky, to je úžasnej nápad… Původně přecpaný ulice budou najednou jako vymetený
Kdyby se to bývalo před několika lety připravilo a postavilo celé najednou, tak to i s opravou mohlo být za rok zase v provozu. Tedy nový most, nádraží, podjezd tak za dva. Takhle tam bude jezdit náhradní autobusová doprava a jestli se přestupovat bude až na mostě, tím horší chaos. Teď se v Holešovicích šlo přestoupit z čehokoli, ale na most bude zajíždět jen jedna linka myslím ta co jezdí od Nádraží Holešovice.
(Před sto lety připravená výměna Výtoňského mostu za stávající trvala tři dny, ale tak rychle to u betonového mostu ani s přípravou nejde).
Ale vždyť to na žádný most jezdit nebude. Postaví se nový podjezd, tramvaj už nepovede po nábřeží, ale měla by vést kamsi k ulici Dělnická a jí pak vpravo k současné zastávce Dělnická.. aspoň takhle to bylo prezentováno… A pevné doufám (i když…), že napřed se postaví nová trať a pak se to během pár dní přepojí… Ovšem na frontě i v Praze se situace mění každým okamžikem… Ale ty náhradní autobusy by měly být fakt jen chvíli
Nevím no. Bubny jsou z každé strany obslouženy metrem, jsou tam dvě nádraží, jezdí tam tramvaje, lze předpokládat že tudy povedou i autobusové linky a z jedné strany je magistrála a z druhé vjezd do tunelu. O moc lepší dopravní napojení asi v Praze neuděláte.
Dotyčnému minusáři patrně chybí trolejbusy, přívozy, vodíkové parníky, letiště, helioport a hlavně hromada cyklostezek 🤣🤣🤣
Ne, tomu chybí koňka…
>O moc lepší dopravní napojení asi v Praze neuděláte
Tak zrovna obyvatelé bydlící u křižovatky Dělnická – Argentinská mají to dopravní spojení docela tragické.
Kromě minibusu 156 (v kladiva interval 30 minut, so-ne normálně nejezdí, i když teď možná jezdí kvůli výluce Duk. Hrd.) můžou jít PĚŠKY buď 500 m na zast. tram Dělnická nebo 600 m na zast. Pražská tržnice nebo 700 m na Vltavskou nebo 800 m na Nádr. Holešovice.
to jsou (ty první 2 zmiňované) ovšem běžné a IMO i celkem luxusní docházkové vzdálenosti
U nás se ale také staví tratě nikam aby zde vyrostlo sídliště. Např. Trať do Slivence – trať do pole s plánem do budoucna na sídliště ve Slivenci a v Holyni. Dále C na Letňany a Prosek – Zde jsou také teď pole (na Proseku jen jedno) na kterých se teď pomalu začíná stavět. A i trať na Dědinu také nikam… A plány na Dlouhou Míly také…
ty prachy mají utopené v betonu na Barranďáku
Ať si vezmou ty ušetřené na podchodu pod I/4.
Ty jsou TSK:)
Njn, když je tam potkalo pře-kva-pe-ní a přišlo i normalizací na transparentu. Vysmívalo se všem okolo, nejvíc té staré prováděcí dokumentaci, jak nepotřebná byla.
to bych i pochopil, ale 50%?