Praze dochází kombinace registračních značek
Registrační značky. Foto: Ministerstvo dopravy
Pražský magistrát vyčerpá zhruba do dvou a půl roku všechny možné kombinace registračních značek na osobní vozidla. Nyní je na konci série
Tak ať se zejména autosalonům dávají dočasné registrace a konečný majitel ať dostane RZ podle domoviny, nevím proč by měl mít každý druhý člověk ve středočeském kraji pražskou značku protože tam koupil auto…
Pokud se nepletu, tak kdysi platilo, že velké firmy udělují SPZ/RZ podle sídla pobočky, nikoliv podle sídla centrály. Jenže toto se už dávno změnilo a dnes musejí velké firmy registrovat auta vždy v sídle firmy, ať už je pak auto přiděleno jakékoliv pobočce. A toto pak vyžírá Praze stovky, ba i tisíce značek ročně pro auta, která se do Prahy za celý svůj život ani nepodívají. Nebylo by jedním z možných řešení opět zavést registraci firemních vozidel podle poboček? Vždyť jenom u takové České pošty by to ročně ušetřilo Praze desítky, možná i stovky čísel RZ.
Ale prdlačky. Dnes většina služebních aut je na operativní leasing a leasingovky sídlí v Praze.
https://web.archive.org/web/20080112135856/http://www.k-report.net/clanek-M013.htm
Nechapu proc tehdy ze zameru udelovat znacky v aukcich a libovolne za poplatek seslo a nekoho napadlo udelovat znacky jen s jednim pismenem… Uz tehdy se upozornovalo na problem… a take proc nelogicky mely znacky zacinat pismenem?
No, tak se vratime k puvodni 3 pismenne kombinaci… Nebo zacneme s aukcemi…
Zřejmě se předpokládá, že za dva roky většina vozidel v Praze bude mít značku začínající na EL (kde mimochodem není rozlišení kraje).
Mohly klidne zustat okresni znacky, ev. kraj – okres – cisla…
Nemohly. Kdyby zůstaly, už dávno by v Praze došly.
Mínusáři bych doporučil si ověřit fakta a až pak mínusovat 😉
Už je to hroznejch let co se zaváděly nové značky. Pamatuju si jak jsem tehdá koukal na zprávy a v reportáži na téma nová SPZ seděl u kompu takovej mladej pán a říkal tam zpoustu zajímavostí o značkách. Třeba že Vysočina nemůže bejt V protože to písmeno bylo rezervovaný pro veterány. A nebo olomouckej kraj. Ten prej skončil na písmenu M, protože O je zaměnitelný s nulou, L bylo pro Liberečáky, pak tam je zase to O, a až čtvrté písmeno z názvu kraje bylo použitelné. No a ten pán tehdy říkal že když se vyčerpá stávající kombinace, tak se… Číst vice »
No hlavně není žáden důvod mít vpravo čtyři číslice – klidně tedy můžeme pokračovat 1A0 A000 až 9AZ Z999, vydrží to skoro dvaapůlkrát dýl než to současné a pak můžeme vesele pokračovat od 1A0 0A00 až po 9AZ 999Z a ani pak není včem číslům konec.
Uvážím-li, že jsem měl 1A2 na novým autě v roce 2002, tak se ta predikce „za dvaapůl roku“ bude okrouhle 20 let – čili výše uvedené by stačilo (za předpokladu neměnícího se počtu aut) na skoro 200 let…
Tak jistě. A je možné že ministersvo má takovou vizi o pokračování. Já už si tu reportáž taky nepamatuju přesně a ten pán u toho kompu tam taky nemusel zmínit všechny možnosti.
Spíš mne jen pobavilo to, že o čem jsem měl léta jasno, tak z toho je nějakej „zástupce vedoucího evidence“ jehož by to měl být denní chléb, najednou ve stresu.
Ale stres toho zástupce je dostatečně medializován a proto věřím že už je připravováno vyjádření MD a v dohledné době se ho dočkáme…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Státní_poznávací_značky_v_Česku
A co se vrátit k původnímu systému, že si každý někam na auto napíše své jméno a pokud vlastní víc aut, tak k tomu ještě pořadové číslo auta?
Treba Karel Novak bude jiste zcela unikatni 😉 A hlavne, nikomu neni nic po tom, komu dany automobil patri.
Ne úplně takto, ale existovala vládní novela zákona č. 56/2001 Sb., která počítala s tím, že stávající přidělenou RZ si může při přepisu na jiné vozidlo majitel ponechat. Ztroskotalo to ve sněmovním výboru, kde to hbitě připomínkoval jistý Urban za ČSSD. Holt by byla menší spotřeba plechu a menší výběr poplatků….
Tak je známo, že na výrobu RZ na jistá firma monopol a samozřejmě čím víc značek vyrobených, tím pro ni a spřátelené politiky lépe, že 😉
No když ta RZ zůstane na vozidle, tak se pro něj nemusí dělat nová, což byl mimochodem jeden z hlavních důvodů přechodu od SPZ k RZ.
Tudíž konspirační teorie zcela mimo mísu…
To je ovšem platí relativně krátce, dlouhá léta se musela RZ měnit.
K žádnému přechodu od SPZ k RZ nikdy nedošlo. Obě ta označení se vztahují jak ke starým, tak k novým značkám. RZ je pouze legislativní zkratka pro SPZ (staré i nové).
Lehká pomoc. Zase zavést SPZ podle okresů a hned bude nejen dost kombinací a hlavně tu zase budou přehledné snadno zapamatovatelné značky.
Jasně, Hl. město Praha bude jeden okres, Áčko jim zůstane a furt bude ten problém, že celé O2 všecky firemní Fabie registruje v AHA.
spz podle okresu nic ale vubec nic neresi.
V Německu podle okresu jedou. Ale pravda, Něci jsou sto let za opicemi. Moderna je V4.
A ráčil jste si taky všimnout, že německé RZ za prvé nemají fixně daný počet znaků a za druhé čísla a písmena za označením okresu mohou mít libovolnou kombinaci, čímž vzniká mnohem větší počet možnosti než nabízel český systém založený na okresech? Ten systém potřeboval reformu tak jako tak a kdyby zůstal v platnosti, tak by dnes už dávno některým okresům došly všechny kombinace.
nidko neříká, že jsou za opicemi nebo ne.
jen říkám, že v tomto případě rozdělení podle okresů nic neřeší.
Jako zavest podobny system jako v nemecku? Ktere oblasti zahrnuji, treba Kraj + Okres + cisla?
Ale řeší minimálně to, že máte o mnoho více kombinací. Navíc by nebyl problém zavést místo kombinace např. AXY 99-99 např. AXY 9X-99. Navíc staré SPZ jsou o hodně přehlednější než ty nové RZ.
Nenakukal vám někdo že je dneska apríla?
Proč zrovna podle okresů a ne podle obcí? Nebo že byste si do SPZ zakódoval celou svoji adresu, případně i číslo bot a krevní skupinu?
Spíš by se tam měla zakódovat délka pinďoura. Hodně řidičů by pak bylo předvídatelnějších…
Hodně chlapů má mnohem větší mindrák ze své výšky než z délky penisu. Ten totiž vidět normálně není, ale výška je vidět vždy 😉
Pindík uz preci v SPZ zakodovaný je.
Ti, kteří ho maj nejmenšího,se prezentují SPZkami jako MISTER1 a podobně .)
bohate by stacilo nesaskovat tak s RZ jak se saskuje ted. jakmile je vyz uveden do provozu, dostane RZ. ta zanikne az se zanikem vozu. pak by „znacek“ bylo opravdu dost. Proc se saskuje s „krajskym“ pismenem nechapu (dedictvi minulosti) nyni nen treba priprepisu menit znacky. takze ja nyni jezdim na jednom aute jako prazak, na druhym jako Jihlavak a na tretim jako Brnak…
takhle to uz ale par let funguje
Nefunguje. Je to jen „možnost“ při přepisu neměnit RZ. Od začátku nových RZ se s každým přepisem značky měnily automaticky. To pak byl číslovací „fičák“. Čímže se spousta čísel „vyplejtvala“: další věc je že RZ lze pouze zrušit, její číslo je nadobro v tahu a nelze přidělit jinýmu vozu. Tj je zablokováno spousta RZ který se zrušily.
Pokud by šlo hlavně o šetření, tak bych navrhoval přidělit úplně všem autům stejnou RZ.
No system prenositelnosti znacek funguje v Rakousku napr….
to není „možnost“ . to je výchozí stav. Možná je možné požádat o novou SPZku, ale ve výchozím stavu se automaticky nechává původní.
A proč se vlastně ta kombinace po třeba dvouletém moratoriu nemůže použít znova? Tohle + odtržení písmene od kraje a je po problému.
Pokud se nepletu, tak neni zakazano pouzivat pismena i ve druhe ctverici znaku. Tedy i kdybychom lpeli na tom, ze na prvni pozici ma byt cislice a na druhe kod kraje, tak mame k dispozici pomerne mnoho kombinaci. Osobne nechapu, v cem je zasadni problem, ve vyhlasce ho nevidim, takze snad jedine v nejakych vnitrnich pokynech ministerstva/magistratu a ty by nemel byt zasadni problem v cas upravit. 2,5 roku by na zmenu nejakeho predpisu, ktery nevyzaduje pruchod legislatinim procesem, melo bez problemu stacit. Vyuzitim pismen v prave casti znacky ziskame radove stovky milionu kombinaci, to by Praze mohlo „par“ desetileti… Číst vice »
Jo, tím by se získalo přibližně 22 na 4 kombinací pro 0A0, znovu pro 0A1, čili: 100×22^4 = 23 miliónů kombinací.
Stejně nechápu, proč není značka přenosná. Dejte si ji na co chcete.
Celkove se bavime o 10 kombinacich 1. cislice, 32 kombinacich pro 3.-7. znak, tedy 10*32^5 = 335,5 milionu, v tom jsou samozrejme zahrnute i nyni cerpane kombinace s cisly na 4.-7. pozici, kterych je 3,3 milionu. Ten narust je proste enormni a vycerpani bude na dlouho.
Oprava, nyni cerpanych kombinaci ma byt 3,2 milionu.
Máte pravdu 0A1-AB01 není obsazená kombinace.
Celkovy pocet kombinaci, ktere lze v CR udelit je cca 20 mld…
problém je v tom, že od českého úředníka nelze očekávat iniciativu, představte si, že úředník z MhlmP z vlastní iniciativy rozhodne, dát písmeno na poslední pozici místo čísla,
toho se hned chytí jiný úředník, např. z MD, a rozhodne, že přeci na poslední pozici v žádném případě být nemůže, protože musí se nejprve dát na prvni pozici a tudíž ten první úředník se dopustil hrozného zločinu…..
budete se divit, ale takhle to v čr funguje
12 úkolů pro Asterixe, jeden z nich byl na úřadě. Byrokracie je svět sám pro sebe.
Jeden človíček se snažil nakrmit umělou inteligenci (IBM Watson) legislativou, že by si udělal právního asistenta. Nevím, jestli se z toho nezbláznil on (nebo Watson), ale je nějak ticho po pěšině. A to chtěl jenom řešit dopravní přestupky v USA.
Veškerou iniciativu dává úředníkům legislativa. Tu úředníci ovlivnit nemůžou. Ale Vaši volení zástupci ano.
tak…
Vim co chcete naznacit, ale na prvni misto dat nejde, prvni musi byt cislice, pak je dano ze prvni pismeno v rade z leva je pismeno kraje,… tedy v Praze muzete dat treti pismeno pouze na 4 az 7 pozici…
Zbytečný rozruch. Až se dojde k 9AZ xxx, potom může být AA1, potom třeba AAA, AAB atd. Možností je tedy „neurekom“.
AAA 1234 být nemůže, protože to se kryje s dobíhajícími starými SPZ-kami.
(Teda zrovna AAA 1234 ne, ale ABA 1234 už teoreticky ano a nějaká stará AKL… a podobná ještě občas vídám)
Nemuze, prvni je vzdy cislice a prvni pismeno v rade je pismeno kraje…
Když už se tu téma značek načalo, měl bych otázku na znalejší diskutující. V diskuzi tu zaznělo (a já se s tím setkal už dřív), že na první pozici obyčejné značky musí být číslo. Můžu se zeptat, kde jste na tohle přišli, resp. kde je tohle napsané? Hledal jsem v zákoně i vyhlášce, ale nenašel jsem. Všude se jen tvrdí, že značka musí obsahovat alespoň jedno číslo a alespoň jedno písmeno. A pak že označení kraje je to písmeno nejvíc vlevo. Budu rád, když mi to někdo osvětlí.
Bude na to nějaký prováděcí předpis, který říká, v jakém pořadí se mají čísla vydávat, a ten zřejmě končí u 9AZ 9999. Dát na první místo písmeno by kolidovalo se starými, dosud platnými, značkami. Zbývá strkat písmena do poslední čtveřice. Někdo ale musí určit, v jakém pořadí.
Pokud by na třetím místě byla číslice, taky by to nekolidovalo. To je ještě pořád dost kombinací. Potom by se holt pohnali majitelé starých SPZ k výměně (za veteránské :-D).
A proč by měl majitel ZL−00−99 běhat kamsi na úřad a měnit značku… na něčem, co veterána sotva dostane, protože to je přívěsný vozík. Takže o emisích kulové.
Přesně tak, také jsem nikde nenašel zmínku o tom, že by na prvním místě měla být číslice. Píše se pouze že RZ musí obsahovat ze šesti až osmi znaků vždy aspoň jedno písmeno a jedno číslo.
Jinak nechápu proč to řeší pražský magistrát, když to není v jeho kompetenci. Prostě co dostanou za tabulky od ministerstva, s tím budou pracovat. Tečka.
Zákony č. 129/2000 Sb., o krajích a 131/2000 Sb., o hl. městě Praze – upravuje zákonodárnou iniciativu zastupitelstev…
Nelze, takove znacky jiz existuji nebo existovali a i po vyrazeni se nedaji pouzit,…
Takze opravdu nemuze byt na prvnim miste pismeno, navic prvni pismeno musi oznacovat kraj…
Nechápu. Po 9 je přece A, B, C… Dokud nebude ZAZ ZZZZ, není vyčerpáno.
na prvni pozici znack musi byt cislo.
nicmene moznosti rozvoje jsou na druhem konci znacky 🙂
Tento argument slýchám už od první chvíle, kdy se ten problém vyčerpání počtu kombinací začal v médiích řešit. Ale tuší někdo, proč tomu tak je? Proč na tom pravidle, kdy první znak musí být číslo, lpět? Je tam nějaké riziko, že by se to překrývalo s jinými sériemi RZ? Nebo jiný závažný důvod? Když se první dva znaky netrefí do dvou písmen okresu z legacy RZ, tak co může být za problém?
čeče máš pravdu … ta podmínka na první číslo tam není (ale nějak jsem žil v tom, že tam je ). mozna nejak v souvislosti se starými (okresními) značkami.
tím lépe, počet možností se nám tím zvedá o dašlí bambilion možností.
Ano je, nemuzou vydat znacku napr. ABA 1548 protoze takova znacka klidne muze existovat jako ABA 15-48…
Na to jsi přišel jak a kde? Můžeš sem prosím dát odkaz? Ve vyhlášce jsem to nenašel. Dík.
Martin Chovanec: Pro Prahu musí být první písmeno A, tzn. že v úvahu připadají čísla ve tvaru 00A 0001. A možné by se dali použít ještě některé řady s písmenem A na prvním místě.
ZAZ ZZZZ je pražák nebo zlíňák?
první písmeno zleva označuje kraj, takže zlíňák
Zlíňák, co už jednou v životě byl v Praze. 🙂
Prvni pismeno musi oznacovat kraj…
‚Co takhle se vykašlat na v dnešní době již přežité rozdělování RZ podle kraje vydání a mít tam pouze 10místný alfanumerický řetězec bez hlubšího významu (A – Z a 1 – 9, bez 0 kvůli záměně s O). Těch 35^10 kombinací by mělo stačit až do konce vesmíru.
A jak potom měšťík pozná, že tohle je auto místní a tím pádem má dát pokutu tomu vedle, protože parkuje sice správně, ale čumákem do ulice a ne čumákem k chodníku, jak je vyznačno na značce. (Měšťáci v Brně tohle jednu dobu provozovali)
Nijak. Stejně jako můj otec nepozná, že tohle je Pražák, a tudíž jako správný Pražák jede jako hovado.
Tohle provozuji vsichni mestaci. Koupil jsem si nove auto, registrace byla ze sousedniho kraje a do tri mesicu jsem mel listek za steracem, i kdyz jsem parkoval jako vzdy (=nijak nebezpecne a nijak jinak nez vsichni ostatni). Potom uz si mne pamatovali 🙂
No, když si někdo musel vydělat na změně systému z okresních SPZ na krajské RZ, tak má-li být kraj registrace vyjádřen výhradně druhou pozicí v první trojici znaků, nelze se divit, že některé kraje všechny použitelné kombinace vyčerpají – měli nechat původní SPZ podle okresů, které stejně dodnes existují, a měli by pokoj, a navíc by byl i na první pohled podrobnější přehled o tom, kde je vlastně které auto aktuálně registrováno.
ono zadne omezeni, ze kraj je na druhe pozici, neni.
naopak – spucasny zpusob je velmi robustni a nabizi prakticky neomezeny pocet kombinaci. staci jen, aby na magistratu nesedel nejaky jouda.
Možná máte pravdu, ale já jsem si zatím nikdy nevšiml, že by na nějaké RZ bylo někdy „krajské písmeno“ jinde než uprostřed první trojice znaků.
ne “mozna” … ale ano, mam pravdu.
ano, je to tak – vsechny kraje zacly s variantou na druhe pozici a pak prirozene pokracovaly s cislovanim. zatim zadny kraj nemel vycerpano.
praha je prvni, kdo musi udelat dalsi krok. takze ano, zandva roky se zavnete setkavat s pismenem i na jine pozici
Díky za vysvětlení – já jsem se touto problematikou nikdy nezabýval, takže v ní ani nejsem nijak erudován.
A nebylo by jednodušší auta, která jsou registrovaná v Praze a jezdí v úplně jiných krajích (třeba na leasing) „přeznačit“? Pocit, že 1/2 (s nadsázkou) města má ve značce A místo jiného písmene (U, T, …) je docela divný… Chápu, že pražský majitel je pražský majitel, ale to je takovej problém to zaregistrovat až v místě určení? Nebo kde je problém? 😐
proc?
Dneska si muzete zaregistrovat auto, kde chcete, nezavisle na tom, kde mate bydliste nebo sidlo. Takze i prazsky majitel muze mit to U nebo T, kdyz by chtel, stacilo by to jit zaregistrovat na prislusny urad. Ja mam A, prestoze by mi patrilo U podle bydliste. Pri prevodu vam taky zustane co tam bylo, takze uz neni potreba resit, odkud ten danej clovek je nebo neni, znacka nerika naprosto nic
A co takhle u traktorů a stavebních strojů – běžna kombinace je ve tvaru A00 0000…
ano, to je ten duvod proc u aut je tam cislo 🙂
aby byl odlisen stroj
omluva… asi ma reakce nedava smysl.
myslel jsem ze jsem
jinde 🙂
By mne zajímalo, k čemu je dobrý vědět kde je auto registrováno. Před barákem v Brně mi stojí jedno J a jedno Z a jedno B. Co ona informace komu přináší? V práci máme A a S.
Ono by to chtělo přestat rozlišovat kraje a převzít britský model, při registraci přidělit RZ a ta půjde s autem až do likvidace.
tak ony se kraje uz v podstate nerozlisuji.
Na RZ ano, ale majitel z toho kraje být nemusí. Příbuzný si koupil z bazaru auto s pražskou RZ a jen dobrovolně se rozhodl ji vyměnit za RZ Vysočiny.
Nedávno jsem si koupil nové auto. Přihlašoval mi ho prodejce.Rovnou mi řekli, že ho přihlásí buď v našem, nebo v sousedním kraji. Tak se i stalo, a tak namísto K mám P.
1 auto = 1 RZ už, pokud vím, funguje.
on spis myslel to, ze prodam auto, tegistracku si necham a pouziji na dalsim aute.
nicmene oproti soucasnemu systemu (registracka zustava aute) to nic neprinasi… takze je to jedno.
Jako že by to nebylo registrační číslo vozidla, ale registrační číslo majitele? A co když ten majitel má dvě vozidla, nebo třeba dvěstě vozidel? Co když dvacet náklaďáků prodá a třicet jich koupí? A nešlo by to i naopak, že když byste prodal auto, tak by jeho nový majitel dostal vaše rodné číslo a vy byste dostal rodné číslo toho člověka, od kterého byste si koupil další auto? To by taky moc nedávalo smysl, že? Prostě číslo vozidla je číslo vozidla, ne číslo majitele ani číslo řidiče. Leda že byste vymyslel systém, že vozidla by evidována nebyla a místo toho… Číst vice »
Proc by nemohla fungovat prenositelnost znacky? Kdyz to jde ve Svycarsky, kdy si RZ registrujete na majitele…
U nas to pokud vim, funguje u znacek na prani, ale musi se to stihnout do 3 mesicu…
koukam, ze z dopravy kopiruje blaboly z idnesu?
zadna cisla RZ nedochazi. naopak, legislativa s touto variantou pocita, a kombinaci (i promprahu) je jeste ukrutne mnozstvi.
takze na otazku “co bude dal”… se da opdovedet snadno. staci si precist zakon, ktery RZ resi.
aha… omlouvam se… zdopravy brevzalo blabol z ctk… no, i tak by stacilo ty blaboly aspon precist, a ne to jen kopirovat 🙂
Co konkrétně je špatně? Díky
legislativa neomezuje tvar spz takovym zpusobem, ktery by branil praze v dalsim rozvoji.
v podstate jen omezuje delku a to, ze prvni pismeno musi byt krajove. (a pak nektere vyjimky na nektera pismena a cisla aby nedochazelo k zamenam)
ale co je hlavni, krajive pismeno nemusi byt nutne to druhe, ale muze byt na jakekoli dalsi pozici.
tudiz, po vycerpani 9az jako dalsi varianty mohou byt 11A (a zase cela rada, treba 43A)… az dojde ta, muze byt 111A atd atd.
navic i dalsi pozice nemusi byt nutne cisla, ale pismena
takze dalsi cestou rozvoje je napr 34AB65A a podobne.
co se struktury tyka, tak omezeni jsou tato:
– na prvni pozici musi byt cislo
– prvni pouzite pismeno (na jakekoli pozici) musi byt krajove (validni je tedy i 734564A)
– nektera pismena/cisla nejde pouzit kvuli zamenitelnosti
Toto psal nebo okopíroval odborník na dopravu? Nebude lepší ten článek stáhnout?
Psal to redaktor ČTK, které platíme za to, že můžeme využívat její texty za to předpokládáme jejich bezchybnost. Když byl v servisu agentury jednou opraven, předpokládal jsem, že už tam další chyby nejsou.
Pane Suro, kdybych chtel byt jizlivy, tak se zeptam, zda nekdy jejich zpravy i ctete nebo je jen pretiskujete? Bohuzel ma CTK k bezchybnosti pomerne daleko, jejich zpravy je treba brat s velkou rezervou, at uz kvuli neodbornosti redaktoru nebo napriklad prekladatelskym chyba pri prejimani zahranicnich zprav. Prikladem neoodbornosti muze byt napriklad tento clanek, to druhe napriklad pekne ilustruje zprava o nebezpecnosti aplikace Yandex taxi, ke ktere se vyjadrovala „společnost pro sdílení jízdních kol Uber“ (v originale, ze ktereho CTK cerpala, byl Uber oznacen jako „ride sharing company“). Nechci snizovat uroven servisu CTK, ale je treba jejich zpravy kontrolovat.
Od te doby co se tam vymenilo vedeni na CTk, to jde od 9 k 5…
a nebo udelat z toho clanek o diletantech na magistratu, a zrusit smlouvu s ctk 🙂
ono se te ctk nedari… mam pocit ze problemy s kvalitou ctk jsou tu prakticky neustale 🙂
Spíš jde o to pochopit, že tiskové agentury dodávají pouze surový materiál, který ovšem je nutno redakčně zpracovat.
Špatně je, že se neví co dál. Patřičný zákon (56/2001) říká, že RZ obsahuje nejméně jednu číslici a nejméně jedno písmeno. Takže další postup je, že se písmena budou objevovat na dalších pozicích (včetně první). Asi ještě není rozhodnuto, která pozice bude následovat, ale to není takové drama, jak se snaží naznačit ten článek.
kazdy kraj si muze zvolit svou cestu. nic je neomezuje.
Tak to je chyba, jestli takovouto věc upravuje zákon. Zrovna takovéto věci by měly upravovat prováděcí předpisy.
Kolega patrně naráží na možnost nahradit další číslici písmenem. Po značce 9A9 9999 byla zavedena značka 1AA 1111, a tedy po značce 9AZ 9999 je možné přejít na sérii se třemi písmeny, např. 1AA 111A či 1AA A111.
ano, predne tak… to je dalsi varianta.
tech variant, jak pokracovat, je vice.
Redaktor by neměl kopírovat nesmyslné zprávy, ale spíš pátrat po tom, který ňouma na magistrátu tuhle kachnu vypustil a jestli už ho z magistrátu vykopli.
RZ neřeší zákon, ale vyhláška. Tak si ji přečtěte.
zakon nebo vyhlaska je v podstate jedno…
dulezite je, ze system s tom pocital, dalsi varianty jsou zname, a urednik si jen musi vybrat, jestli zacnou dalsi varianty prodavat posouvanim A cka na dalsi pozice nebo pouzivanim pismen na 4-7 pozici , a nebo necomuppne jineho.