Blanka dala Praze zabrat, kolaudaci nemá dodnes. Tunelovým komplexem se jezdí už 10 let
Vjezd do tunelu Blanka. Foto: TSK

Stavba tunelového komplexu se připravovala devět let. Poté přišly průtahy a prodražení.

Stavba tunelového komplexu se připravovala devět let. Poté přišly průtahy a prodražení.
Problém Blanky je ten, že P6 zašpuntovala výjezd na straně jedné a Automati pokračování na východ, takže všechno jede na sever ulicí V Holešovičkách.Jak z toho rychle ven? Dokončit severozápadní část okruhu, ale to zase blokují ti samí.
Aha, AutoMati řádí i na serveru zdopravy.cz
Postavit hodnocení největší tunelové stavby v regionu na negativních pseudoargumentech aktivistů z AutoMat je hodně velké kverulantství.
Stačí se podívat po půlce Prahy, když je tunel zavřen.
Když jsou to podle vás pseudoargumenty, tak je jistě umíte vyvrátit, že? Když je tunel uzavřen, vrací se počet aut do stavu, jaký byl před otevřením Blanky? Asi těžko, že?
Ty „porodní bolesti“ stály za to. Průjezd Prahou od Hradce Králové na Karlovy Vary byl bez Blanky očistec.
radsi pres kralupz a kladno, pokud neni noc
No já nevím, ale třeba já a spoustu známých raději používáme tunelový komplex Blanka, než aby jsme jezdili po Magistrále kolem hlavního nádraží skrz Prahu. Je to taky často hodně rychlejší i když je to delší. Za to že do Prahy začali jezdit tisíce jiných aut nemůžu. Ale aspoň teda já už středem Prahy nemusím jezdit a vyhovuje mi to. No jsem zvědavý až do budují severní okruh města Prahy, jak moc se to v Praze zklidní. Asi budou po Praze jezdit jenom ty lidi co zde bydlí a žijí. A ty co tu pracují a budou chtít do práce… Číst vice »
Tak zrovna AutoMat je jedna z organizací, která hází do dopravních staveb v Praze vidle už dlouhé roky. I kvůli nim se zastavila příprava pokračování Blanky a již připravná koncepce se ztransfomovala na tunelové varianty. Čímž se nejen hodilo do koše vše, co bylo připraveno, ale předpokládáná cena se zdvoj až ztrojnásobila a „na to Praha nemá“, jak nám řekl minulý pražský primátor a současný radní přes dopravu.
To je extrémně zjednodušené vidění světa.
Je prostě fakt, že Praha totálně selhala v dopravních opatřeních, a tak vlastně Blanka neplní jeden ze svých primárních cílů.
Upozorňovat na šlendrián veřejné správy není házení vidlí. Ostatně D0 511 se taky zdržela primárně kvůli neschopnosti investora. Když se konečně přijala odpovídající návazná opatření, najednou to jde.
No tak pokud to brzdí AutoMat, tak by bylo taky fajn jim to zdražení nechat zaplatit 👍
“Spolek AutoMat například upozornil, že doprava od zprovoznění narostla o více než 11 %”
Od roku 1997 se zvýšil počet obyvatel Prahy i ve středních čechách minimálně o 20%, větší počet obyvatel se přirozeně bude promítat do nárůstu dopravy i v budoucích letech.
Důvody nárůstu dopravy jsou jasné a nikdo je nerozporuje, to nic nemění na tom, že je to problém a aut v Praze nemůže přibývat donekonečna.
Samozřejmě že může narůstat do nekonečna a taky bude. Proto je třeba do nekonečna stavět a rozvíjet dopravní infrastrukru.
Pokud jste někdy navštívil nějaké velkoměsto, tak jste mohl vidět jak to může fungovat když se skutečně staví a neblokuje.
Spolek AutoMat zapomnel zminit, ze naopak podle dat TSK na Magistrále, Argentinské a M.Horákové jsou výrazně menší intenzita než dokonce oproti r.2000 nebo 2010. A to i přesto, ze přibyly různé Bolty, Wolty, Alzy a Rohlíky. Blanka s narastem poctu obyvatel centru pomohla.
Ale to je ryzí podstata aktivismu. Prezentovat jen to, co se mi hodí a co se mi nehodí, o tom pomlčet.
Jo jo A právě proto a z toho důvodu bych jim to zdržování a na růst ceny nechal zaplatit 🤨, můžou si vzít půjčku 😖
To jste ovšem popsal jenom kousek reality. Zapomněl jste napsat, že bylo slibováno, že pomůže mnohem víc. A že mnoha obyvatelům naopak uškodila.
To je v pořádku. Ale jeden ze slibů bylo zklidnění a zprůjezdnění centra, a to se nestalo.
Ale pokud vám stačí žít s rezignovaným vědomím, že doprava v Praze bude stále pomalejší a horší, pak mám pro vás skvělou zprávu.
Byl to pravděpodobně nějaký slib nějakého politika, že ano? Těm politikům a jejich slibům nevěřím, protože slibují nesplnitelné a nesmyslné.
Příkladem může být třeba i pan Kupka a vývoj s železničním mostem.
Prahou jezdím velmi brzy ráno a nebo dost pozdě večer, naštěstí nemusím ztrácet čas v dopravních špičkách. Maximálně preferuji mhd a chůzi.
Právě proto je potřeba podporovat efektivní způsoby a ten nejméně efektivní způsob dopravy omezovat.
Špatně trasovaná stavba, která nevratně poškodila velikou plochu Prahy a místo toho, aby pomohla, tak více obyvatelům škodí. Bohužel, při vhodném trasování mohla víceméně jen pomáhat…
PS: plus ty neprovedené návaznosti v centru, to je jednoduše zamrznutí uvažování v 70.letech minulého století.
A jak by ta vhodna trasa mela vypadat? Prosim o mapu vasi vhodne trajektorie tunelu.
Rozhodně to nikdy nemělo jít tak těsně kolem Hradu, to je základ problému. Místo Prašňáku a Špejcharu měly být mezivýjezdy spíš na Evropské a na Podbabě. To vybraný trasování v podstatě zlikvidovalo Patočkovu, Kulaťák i Prašňák. Protože horní část P6 jsou v podstatě 3 skoro paralelní sbíhající se údolí + údolí Vltavy za Šárkou, mezi kterými není reálná žádná kapacitní spojnice mimo vnější okruh, tunel nebo holt nebohou Svatovítskou.
A pak to teda ještě dorazilo zpackaný prodloužení Áčka, který tohle propojení taky zvládlo jen částečně mezi Veleslavínem a Petřinama.
Aha, takže byste do Blanky ze západu jezdil přes Hanspaulku? Dobrý nápad…….
Blanka není obchvat, ale sběrná městská komunikace byť pod zemí
Malovanka by samozřejmě zůstala, ta už byla dána vyústěním Strahovského tunelu. Jen z Evropské by se mohlo do tunelu rovnou a nemuselo buď přes Kulaťák nebo přes Ořechovku/Liboc na Malovanku nebo Prašňák. Podobně z Podbaby by se vjíždělo přímo a nemuselo na Prašňák.
Právě, že to má být sběrná komunikace a přitom jsou její mezivjezdy v místech, kde v podstatě nic, není (podívejte se na „hustotu“ nebo spíš řídkost zástavby kolem Prašňáku i Špejcharu) a naopak se tam z husté zástavby, která by to mohla využít, musí zbytečně daleko po povrchu, což dělá obrovský problémy, zejména v té Svatovítské.
Tak jsme se dozvěděli, že důležitá součást Městského okruhu není obchvat.
Jižní Spojka je od centra trošku dál než Hrad a taky plní svůj účel městského okruhu.
Ze Západu by mohlo být křížení Blanka X Evropská, proč šaškovat s Hanspaulkou?
Tam jako chyba se IMO jeví neexistence KES (Komunikace Evropská – Svatovítská), za to Blanka nemůže
KES je jen slabá náplast na ten problém Blanky. Zkuste se naopak zamyslet, čemu by uškodilo, kdyby ty vjezdy a výjezdy na Prašňáku a Špejcharu nebyly a místo nich byla ta Evropská a Podbaba?
To popisujete zvažovanou vairantu D (Dana), která byla i původně vybrána jako nejlepší, jenž se ukázalo, že by kvůli vedení podél Vltavy byla problematicky ochranitelná před velkou vodou a tak byla nakonec zvolena varianta B (Blanka). Viz Wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/Tunelov%C3%BD_komplex_Blanka
Podle mě by varianta Dana i méně efektivně odváděla dopravu z Letné.
Rozdíl v odvodu dopravy z Letné by nebyl velký, Ty, kdo přes Letnou jen projížděli (což tam předtím byla většina) by to odvedlo skoro stejně, a těch, kdo tam mají start/cíl, Blanka se jim hodí a Dana by se jim nehodila je minimum. Kolem Špejcharu žádná velká zástavba není.
Ochrana před velkou vodou by možná byla problematičtější, ale věřím, že když zvládli ochránit ústí na Povltavskou a tunel pod řekou, zvládli by to i na Podbabě a kus podél řeky. A fungovalo by to výrazně, výrazně líp, takže by to za to stálo.
A podle čeho soudíte? Zajisté jste dopravní expert ….
Definujte komu skodi, je totiz mnoho ulic kde po zprovozneni Blanky doslo k znizeni intenzity aut ( vcetne Magistraly ) a dokonce k znizeni poctu pruhu a namalovani parkovacich mist a cyklopruhu ( napr. Veletrzni ).
Jo, Veletržní je jedna z mála ulic, kde Blanka pomohla. Za cenu dovršení likvidace Svatovítské, Kulaťáku, Jugoslávských Partyzánů, Patočkovy…
Patockova mela v minulosti uz taky hodne vysoke intenzity, tam doslo k narastu, na Karlovarske je dokonce oproti roku 2010 pokles.
Pokles je taky na Jugoslávských Partyzánů, verte nebo ne tak v roce 2010 tam byla vyssi intenzita nez dnes ( moc dobre si pamatujeme jak tam misto tramvajovich koleji na zacatku byli 4 pruhy a auta parkujuci uprostred na obrovskem kusu asfaltu ).
Svatovítska byla 4 prudova silnice uz hooodne let pred Blankou a k zabiti dopravy tam pomohl fakt, ze se po otevreni Blanky naopak silnice ve vyjezdu na Kulatak zuzila z 2 na 1 pruh.
Jasně, všude tam vysoké intenzity byly už před tím. I kolony ve špičkách, ale ne tak extrémní.
Taky jsou rozdílný věci denní počty a zácpy ve špičkách. Denní počty mohly na některých těch ulicích klesnout, ale to naznamená, že se tam situace výrazně nezhoršila ve špičkách… To jsou věci, které sice samozřejmě souvisí, ale rozhodně nejsou jedno a to samý. Kousek od jedný z těch ulic žiju (a pracuju z domova, takže mám o situaci na ní slušnej přehled i během dne). Od otevření Blanky je to výrazně horší a zasahuje to výrazně víc i ulice kolem.
Bydlím na Letné. Blanka za mě naprosto skvělá věc, jsem rád že stoji. Dokonce nám projíždí přímo pod barakem.
Je to super stavba která je nutná ale smysl bude mít až po dostavbě Blanky 2 a uzavření vjezdu do vnitřního okruhu pro lidi co tam nemají bydliště..
A ti co tam MAJÍ bydliště zase nebudou smět ven…
Máte to pomotané. To, že má někdo někde bydliště znamená, že mu tam patří nějaký byt. Nebo dokonce má jenom pronajatý byt. Ale neznamená to, že vlastní tu ulici, po které se jezdí nebo na ní parkuje.
Co si myslí AutoMat je zcela irelevantní. Navíc vybrat si jeden pofiderní spolek a od něj tu prezentovat věčné nářky nesvědčí o kvalitní novinařině. Kde jsou jiné informace, jako kolik se ušetřilo paliva, o kolik v průběhu let narostl obecně provoz (když už se tím AutoMat zaštiťuje) apod. AutoMat ať se stará o cyklisty a dělá pro ně osvětu, že se nemá jezdit na chodníku, na červenou, jezdit nepředvídatelně z chodníku na silnici a zpět podle toho, jak se jim to momentálně kvůli světlům hodí, jaké MHD prostředky mohou kolo převáže a kde, když už je někdo na něco upozorní,… Číst vice »
Tak nevím, ta nekolaudace může být problém. Co kdyby tam došlo k závažné nehodě a pojišťovny odmítaly vyplatit plnění s poukazem na to, že nehoda se nestala na řádně kolaudované komunikaci?
Nehody tam jsou docela běžné a příčina je spíše v porušení pravidel zákona o provozu na pozemních komunikacích, než to, že neni dostavěný okruh
Za mě je nekolaudace mnohem menší problém, než neagent. 😀
Pražský dopravní systém funguje až zázračně dobře vzhledem k tomu, že to je pouhý fragment s chybějícími oběma okruhy a radiálami, jehož existující části jsou permanentně přetěžovány a jakákoliv nehoda nebo oprava ho vlastně posouvá k hranici kolapsu. Naštěstí ŘSD maká na D0 a v horizontu dekády snad bude kompletní. Bohužel Magistrát spokojeně spinká a MO, radiály a reforma parkování jsou scifi.
Praha má štěstí, že stále autem jezdí menšina lidí. Kdyby tam podíl řidičů byl jako v jiných evropských městech nedejbože v amerických, tak se stojí na pomalu každé hlavní ulici. Takhle spoustu lidí převeze MHD s záborem mnohem menšího prostoru.
Jenže ta města byla vybourána pro auta, případně vybombardována za války a postavena pro auta. To nevím, jak by se vám líbilo.
Asi jako se u nás nadává na přetíženou hlavní silnici, která je 1+1 (by default, žádný parkovací pruh ani cyklopruh). Zbourat staré domy vedle (na délce několika kilometrů) a rozšířit kupodivu ještě nikdo nenavrhl.
Asi nerozumím, co se snažíte říct? Já to vím, že v Americe si vybourali většinu měst kvůli autům. U nás se zatím bourají „jenom“ kina a dětský hřiště kvůli parkování a jsem ohledně toho velmi kritický.
Trapný spolek Holešovičky pro důchody …. Poslal bych vás do patřičných míst. Důchodci co se nudí a prudí svoje okolí žalobami. Doufám že vás taky někdo zažaluje za to že otravujete s nesmysly.
Dobrý den. My nejsme žádní důchodci. My jsme sousedský spolek, který má 600 členů a ve vedení jsou lidé ve velmi produktivním věku. Jestli nás chcete zažalovat, neváhejte a poslužte si. My se jen bráníme před zlovůlí města a poukazujeme na to, že neplní podmínky, které si město samo určitlo do stavebního povolení. Zkuste si zkolaudovat dům bez toho, aby stavba respektovala stavební povolení. Mějte hezký den.
Jsem zvědavej, kdo najde první odvahu na zrušení (žádná humanizace) magistrály bez ažbudeokruhismusu?
A co konkrétně znamená zrušení magistrály? Část vede v ulicích, nuselàk nestrhneme, tak snad přemostění masaryčky by se dalo zbourat? Nějaká komunikace ve směru dnešní magistrály bude vždycky.
Jinak obecně platí, že velké změny ve veřejném prostoru, ve společnosti, se dějí poté, když je po nich poptávka ve společnosti.
Tipuju, že zúžení na jeden pruh v celé délce.
Ne, to vubec nenatlačí více dopravy do okolních ulic 🙂 Magistrálu jde nepřekvapivě objet, dnes tak mnozí nečiní – ale s realizací podobných blbostí se najednou zjistí, že se problém magicky přesunul jinam. To bude překvapení 😀
Automobilový provoz není tekutina. Když cesta nebude tak pohodlná, řada lidí si ji autem rozmyslí a dá přednost alternativám. To co popisujete hrozí, to ano, ale nebude to v množství 1:1. Je třeba hledat balanc.
Tak to bych chtěl vidět. Jak tak poslouchám část svého okolí, tak si neumím představit sílu. která by je přiměla nastoupit do tramvaje…
Naprosto v pořádku. Ale měli by počítat s tím, že si počkaj, až projedou ti, kdo jsou efektivitě dopravy ve městě ochotni trochu toho pohodlí obětovat. Jinak to nefunguje a vě větším, hustším městě ani fungovat nemůže Je to jako když máte vydávat jídlo někde na táboře. Nemůžete nejdřív zkoušet nasytit největší žrouty a pak teprv, když něco zbyde, podělit ty skromější. Právě naopak těmi skromnějšími je nutno začít a žrouti ať pak klidně vyberou hrnce dočista. Respektive každý dostane základní porci, která vyjde na všechny a když zbyde, můžou být přídavky. No a co se týče prostoru, který je… Číst vice »
Peněženka je mocná síla.
Ta síla se jmenuje mýto a parkovné.
Míto a parkovné je právě ten způsob jak žrouty postavit hned dopředu a skromné odsunout dozadu.
Myslíte jediný funkční tržní princip
Automobilová doprava mění nejzarytější zastánce volného trhu za každou cenu na tvrdé socialisty, nic nového pod sluncem, dávno zdokumentovaný jev.
Není, právě naopak. Je to adekvátní příplatek za to, že o sobě vím, že sním dvě porce, tak si je i objednám. Ale samozřejmě to musí být možnost jen do vyčerpání kapacity kuchyně.
Dopravní dedukce. Zjistí se, že jet autem je časově drahé a budou vycházet lépe jiné dopravní prostředky.
Tak ono by se klidně mohlo dál pokračovat zobousměrnění Žitné a Ječné a dálší úpravy.
Nejprve hlavně široký cyklopruh, bez toho to nepůjde. Každých 300 m v jiném pruhu magistrály…
Jakože všude, i v prostoru křižovatek? Odbočovací pruh žádný?
Udělat z toho normální obousměrný ulice, ten směr co vede Sokolskou osadit tramvajema od Václaváku (možná rovnou od Hlávkova mostu – takže most přes Bulhara nebourat) na Pankrác a v té druhé udělat z nějakých pruhů i parkovací místa (která jsou prý potřeba).
Proč by někdo jezdil ve stopě magistrály tramvajema, když stačí sejít patro do metra, který jede skoro každý dvě minuty dvojnásobnou rychlostí?
Metro C se blíží přeplnění kapacity. D z Pankráce také neulehčí. Pomůže když část lidí na některé (kratší) trasy třeba použije jiný prostředek.
Jakože zachraňovat kapacitu metra přidáním tramvají na povrchu ve stejné stopě?? Nic moc, zvlášť tam kde to tak ještě není a muselo by se to teprve draze zřizovat!
To vůbec není tak od věci, jak naznačujete. Jasně, tramvaj má menší hodinovou kapacitu než metro, ale furt řádově srovnatelnou (podle typu metra a tramvaje řekněme poloviční až pětinovou). Takže jakkoli kapacitou metro nenahradí, je to už při souběhu citelná pomoc. A jak píší ostatní, je to přínos i díky odlišnému charakteru cest.
Co je naprosto pošetilé je snažit se řešit chybějící kapacitu metra auty, ta mají oproti té tramvaji kapacitu ještě desetkrát menší (při stejné šířce prostoru), to znamená, že oproti tomu metru cca čtyřicetkrát. To už je fakt zanedbatelné.
Protože tramvaj a metro zajišťují jiné přepravní potřeby. Tramvaje zajišťují obsluhu v rámci čtvrti, případně mezi sousedními čtvrtěmi, metro zajišťuje dopravu napříč městem.
Je to jako kdybyste tvrdil, že se může zakázat vjezd aut do okolních ulic, protože proč by tam někdo jezdil, když může jet po magistrále. Přesto v těch ulicích spousta aut jezdí. Stejně jako jezdí spousta lidí tramvajemi nad metrem.
Jen doplním Jonáše a Filipa J., kteří to už vysvětlili:
Občas potřebute někam mezi stanice metra, a taky občas by jste z té tramvaje ani nemusel vystupovat, aby jste se do toho metra nořil.
zrušení znamená, že z toho bude normální městská třída se zelení, parkováním a veřejným prostorem a ne obyčejná stoka aut v osmi pruzích, která devastuje okolí (kde už prakticky nikdo nebydlí).
Osum pruhů, fakt? Tak to i když tam zbydou „jen“ mrzké 4 tak i tak musí vzniknout spousta místa…
Ano, občas je tam 8 pruhů (počítáno oba směry magistrály – Legerova + Sokolská). Ale přes Nuselák jen 6.
Ano vznikne spousta místa.
Osm? No já nevím, nevidíte dvojmo?
Magistrála je super a maximálně po dostavbě vnitřního a vnějšího okruhu, Radlické radiály, d3 a 4 proudé Vestecké spojky je možné uvažovat o odebrání jízdních pruhů ale je řešená skvěle a není důvod ji měnit
Je nutná v podstatě okamžitá redukce magistály, a pak možná ani vnitřní okruh nebude potřeba.
Vnější okruh potřeba je.
Rozhodně není nutná žádná redukce magistrály.
Jistě třeba podél Vltavy se od Karlových lázní až do Modřan dá projet úplně v pohodě, že? 😉
Ano dá v pohodě, já tímto směrem jezdím tak jednou měsíčně z Podolí…
… jezdím tramvají.
Co tam tak nutně potřebujete místo ní jiného, nestačil by vám na procházku třeba nějakej stávající park, nebo náměstí?
A proč vy tam potřebujete magistrálu, nestačí vám na projíždění autem D1?
Co by tam mělo být jiného? Cokoli, co bude okolí otravovat méně než magistrála. I kdyby ta ulice zůstala prázdná (jakože by nezůstala), byla by to pořád změna k lepšímu. Ale samozřejmě bude lepší, když se z toho stane normální městská ulice, s obchody a službami, prostorem pro chodce, cyklisty, MHD; se zelení, která zlepší životní prostředí.
Žiju v Praze v centru.. Mam podzemní parkování. Jsem ekonomicky aktivní a mám rodinu. Rád když můžu se dostat ven z Prahy a nebo domu. Už teď někdy jsi říkám jestli by to nebylo lepší ven.
Kdyby v Praze nebylo tolik aut, možná byste neměl potřebu z Prahy tak často utíkat. Ven z domu se daleko snáz dostane, když nebudou všude na ulici překážet auta.
Já tam nic nutného nepotřebuji, Praha (a pražené) si stěžují na velké množství aut v centru, ale hlavní příčinu v podobě velmi kapacitní komunikace neřeší. A omezení kapacity + nějaké zajištění MHD pro místní cesty je základ redukce nežádoucího provozu.
Proč by to měli řešit pražané, ať to řeší cestující v těch autech. Určitě jsou pro to řešení věnovat vlastní majetek.
Cestující v autech to bez donucení řešit nebudou.
Dát si něco do podmínek kolaudace, tedy veřejně slíbit a pak to nedodržet je dobrý podvod. Být obyvateli ulice V Holešovičkách, požadoval bych do dostavby SZ části okruhu pro ulici značku „Průjezd zakázán“ jakožto adekvátní protiopatření.
Město něco slíbilo. Je na něm, aby to dodrželo. Nebo aby aspoň nabídlo adekvátní náhradní opatření.
To samé se ale mohlo požadovat u Nového spojení na hlavák. Tam se také jezdilo deset let bez řádné kolaudace – mimo jiné právě kvůli stížnostem na hluk.
Taky tam byla různá pravidla. Omezení rychlosti, omezení průjezdů nákladních vlaků.
Obyvatele v Holesovickach jsou jenom parta lidi, ktera si postavila/koupila dum na spatnem miste. Uz v mapach ze zacatku 20. stoleti se zde planovala siroka silnice a na leteckych snimcich z 1938 je zde videt uz siroka asfaltova silnice.
Ovšem s tehdy nepředstavitelnou intenzitou provozu. Myslíte si, že ve 30. letech běžní lidé tušili, že se plánovaná rušná městská třída (4 pruhy pro auta, 2 pro tramvaj a aleje k tomu) změní ve stoku pro desítky tisíc popojíždějících aut i ze vzdáleného okolí, z nějž se stanou akorát noclehárny? A neměla tenkrát do systému také více zasahovat železnice jako páteř?
Intenzita provozu nerastla ale jenom v Holesovickach ale vsude, takto muze argumentovat hocikdo kdo bydli vedle silnice, zeleznice nebo tramvajovi trate. Na 5. Kvetna je intenzita podobna.
To je stejne mysleni jako u lidi, kteri si postavili/koupili dum pod osou drahy letiste Ruzyn a pak se divi, ze jim tam letaji letadla, protoze nekdy ich bylo min.
ano, může tak reagovat každý a je to naprosto relevantní argument. Naprosto každá komunikace se plánuje v kontextu nějaké očekávané budoucí zátěže. Takže pokud chcete někomu argumentovat „oni tu silnici naplánovali tudy, tak se s tim musíte smířit“, tak je naprosto relavantní reakce „oni na ní naplánovali jen xy aut, tak to koukejte dodržet nebo to řešte“ a ne že si z těch plánů berete jen čáru na mapě. Ono to pak mimo jiné většinou znamená, že ta silnice pak funguje blbě.
Neni to relevantni argument, vzhledem k tomu, ze mobilita lidi, vlastnictvi osobniho automobilu, dovolit si cestovat kazdy den atd. prudce vzrustla , vcetne obyvatel V Holesovickach. Nebo oni pred barakem auta zaparkovane nemaji?
Resp. sami jsou soucasti „problemu“ toho, ze ziji ve meste kde zije mnoho mobilnich lidi.
přesně naopak, to že mobilita vzrostla je právě argument pro to hledat aktuální řešení a ne jen tupě bazírovat na 50 let starý čáře v mapě a ignorovat souvislosti
V Holešovičkách šlo o narůst (1990 vs 2024) z 44 tis. na 90 tis. (tedy o 46 tis.), nic porovnatelného v Praze v běžné uliční síti nenastalo (ani na 5. května). Cca polovinu z toho nárůstu pak „udělala“ Blanka.
Na 5. Kvetna je narast o 38 tis. a to jim hodne pomaha to, ze se to da z oboji stran obejit po jizni spojce/MO a z jizni strany je postavena cast dalnicniho okruhu.
Ale jo, na severu V Holesovickach dalnicni okruh vubec neni a mestsky okruh je jenom jednim smerem do Blanky. Tam hodne pomuze az se postavi severni cast dalnicniho okruhu, ted i tranzit na MO musi jet pres Holesovicky, pres 5. Kvetna ne.
Nezlobte se, ale kdysi se stavěly široké bulváry. Šíře ulice nic nevypovídá o intenzitě provozu. To až komunisti z ní udělali to, co z ní udělali. Málo se o tom ví, ale ulice V Holešovičkách je kolaudována jen na 30 000 aut denně.
A i kdyby nebyla, v tomto státě platí zákony. Kromě jiného ty, které určují maximální limity hluku a zplodin v ovzduší. Tyto limity jsou zde V Holešovičkách brutálně překračovány. A i proto se bráníme. A neděláme nic jiného je tímto způsobem bojujeme o právní stát.
Značka „průjezd zakázán“ je úplně zbytečná věc.
„Průkopnické bylo i podplutí Vltavy, kde byl tunel hloubený ze suché jámy chráněné podzemními stěnami.“
Tohle asi bylo okopírováno z článku o metru C – a ne o Blance. Jako je to v Troji, kousek od Blanky, ale přeci jen je to trochu jiná stavba.
C nylo stavěné tak, že se vybetonovaná trubka tunelu nasunula do vyhrabané rýhy na dně Vltavy. To mi nepřijde, že by byl tento popis.
Tím jako chcete říct, že Blanka nevede pod Vltavou?
Tím chci říct, že byl ražený pode dnem řeky a ne hloubený ze shora skrz dno řeky v suché jámě.
Céčko dělali jinak.
Zaplať pámbu za Blanku. To tenkrát ještě spolky typu Demagomat byly v plínkách.
A v plínkách bývá většinou na…
V plenkách ne, už tehdy proti ní bojovali s tím, že ničemu nepomůže, jen se po jejím otevření zhorší dopravní situace na mnoha místech v Praze a nikde se nezlepší. Můžete se sami podívat zde a vyhodnotit si, jak moc se trefili: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/tunel-blanka-dopravni-situace-po-zprovozneni/r~baab8dca757711e497f0002590604f2e/v~sl:ad597107d3d7e407641ebcf99858d39b/
Jak můžou platit pokuty za rychlost v místě kde není něco zkolaudované?
Čtvrtina článku citace Automatu, no tak jo, no. To je opravdu relevantní nezávislá organizace. Doufám že až bude článek o cyklodopravě, tak bude stejnej prostor danej třeba Turkovi. 😀
Problémy působí především to že systém okruhů a radiál je nekompletní, takže vždycky v určitý fázi cesty se člověk nechtěně dostane někam kde nemá co dělat a ani tam nechce být a není to tam stavěné na danou zátěž.
Tak když tam nechce být, tak proč tam jezdí?
A když tam teda jede, tak proč se diví nějaké zácpě, protože je i on tvůrce této zácpy?
Nerozumím řeči vašeho kmene. Nevím, jestli jste četl, na co odpovídáte.
Četl, Zelvak píše o někom, že nechce někde být. (poslední souvětí)
Nechceme tam být, protože dostat se autem od Anděla na západ vás nutí jet přes Radlickou nebo Plzeňskou a proti Radlické radiále se stále protestuje, tak stojíme v zácpách. Zácpě se nikdo nediví, tvůrce zácpy je člověk třeba proto, že mi autobus od metra k domu jede po 20. hodině jednou za půl hodiny, to je čas na celou cestu autem z centra. Cestu bez metra, podivných individuí, s klidem, možností zavolat komu potřebuji, to ovšem někteří nepochopí…
A co treba nechat auto na Zlicine?
A nebo jet autem jen nekam, kde autobus jezdi casteji?
Mne take jede autobus domu cca od 18 hod jednou za pul hodiny a to je porad na uzemi Prahy. Bud pockam a nebo jdu pesky 1,5 km.
Tak proč tam teda tím autem jezdíte?
Já dobrovolně do centra Prahy nejezdím, a taky jsem naposledy parkoval na Zlíčíně (jak radí Karel), a jel na do centra metrem, zpět jsem jel vlakem na Zličín a kousek pěšky.
A intervaly autobusů máte naopak proti jiným koutům státu velmi luxusní.
Já tedy problém vidím spíše v tom, že tunelový komplex se protlačil díky mnoha slibům. Některé pouze ústní, jiné zapsané v kolaudačních podmínkách.
Nebyly dodrženy.
I mě to zarazilo.
Stejně jako to, že Automat na jednu stranu říká, jak Blanka nefunguje, aut v centru Prahy přibylo a vysmívá se termínem „ažbudeokruhismus“, na druhou stanu je tenhle spolek cykloteroristů jedním z těch, které výstavbu všech uzitečných dopravních staveb v Praze napadají a blokují.
Zřejmě nějací autorovi kamarádi.
„Problémy působí především to že systém okruhů a radiál je nekompletní“ ano, to je oblíbená lež 🙂
Problém se vždycky vyřeší, až:
– se postaví ještě jedna radiála
– se přidá ještě jeden pruh
– se dostaví ještě tohle rameno tamté propojky
– se postaví ještě jeden parkovací dům
Výsledek je Houston. Město, které ač se skládá de facto jen z dálnic je přesto pořád ucpané.
Do roku 2050 budeme v Praze stavět radiály a vnitřní okruh, abychom zjistili, že u nás platí to co všude: nevyřeší to nic.
Škoda akorát těch padesáti let. Zkušenost odjinud je ale nepřenosná a navíc my jsme přece chytří, jsme Češi, máme selský rozum.
Na to jak jim to v tom Houstonu nefunguje tam překvapivě bydlí poměrně dost lidí a město dosahuje obstojných ekonomických výsledků…
Obstojných ekonomických výsledků může dosáhnout i koncentrák.
Hlavne prezentuji lzive nebo minimalne zavadejici informace. Podle udaju TSK v poslednich letech pocet vozidel v centralnim kordonu (tedy tam kde ma dopad vnitrni okruh) neustale klesa. A stejne jako rikaji, ze az bude husta sit cyklostezek, ze bude vsude spousta cyklistu tak plati, ze az budou dokonceny okruhy, tak klesne pocet aut v ulicich. Fragmenty situaci nemuzou nikdy vyresit ani se nejak zasadne projevit, protoze nefunguji jako celkove reseni.
Mohl byste vysvětlit ten váš rozpor, že zlepšení infrastruktury pro cyklisty zvyšuje počet cyklistů, ale zlepšování infrastruktury pro auta snižuje počet aut?
No, je to mimo jiné tím že (údajně) je celá Praha plná lidí co by akutně chtěli začít jezdit všude na kole ale nemůžou protože to zatím nejde… takže každo nový kousek infrastruktury má prý přinést obrovské zvýšení frekvence cyklistů.
Každý kousek samozřejmě ne, propojená síť jo. Podívejte se na Karlín a Holešovice, kde udělali aspoň základní minimum téměř plošnýma cykloobousměrkama a nějakýma legalizacema chodníků, úzkou lávkou a podobně, kolik tam potkáte lidí na kolech. A to je to tam opravdu základní minimum, nic převratného nebo světoborného, opravdu jen funkční minimum.
A není to jen tam, postupně se probouzí i P3 a P6, včetně kopcovitých částí, abych zase okamžitě neslyšel, že Karlín a Holešovice jsou placka. Jsou, stejně jako většina centra je skoro placka. Ale taky maj aspoň ten použitelnej základ a to je od toho zbytku tý placky odlišuje.
Teď se objevil nový kousek infrastruktury pro auta. https://zdopravy.cz/most-odnikud-nikam-stoji-na-prazskem-okruhu-uz-15-let-ted-se-ho-mesto-chysta-od-stavbaru-prevzit-260164/
Žádné auto po tom kousku infrastruktury ale nejezdí. Takže už jsou potřeby aut v Praze naplněné a žádné další stavby pro auta nejsou potřeba. Takhle jste to myslel?
Myslíte, že by vám stačilo pořád jezdit po tom okruhu nebo radiále a nepotřeboval byste nikam sjet?
Ano, vybavuju si, že jeden můj zaměstnavatel měl kanceláře u magistrály a sjezd přímo z ní do parkingu, ale počet takových zaměstnavatelů i parkovacích míst je omezený (tenkrát bylo celkem 1 místo pro nezajímavé IT oddělení vývoje, tak si ho vzal šéf 50 lidí).
Leda byste to řešil tím, že radiály budou úplně všude…
Z nějakého důvodu se Praha změnila ze společnosti, kde postavit veřejně prospěšnou stavbu znamená prestiž a možnost vydělat (i třicet pět let po revoluci stále pro spoustu lidi sprosté slovo), na společnost, kde platíme platy politikům jenom za to, že se někde vyfotili u zákazové značky, cyklopruhu namalovaného na silnici vedle cyklostezky nebo se stavební helmou, aniž by cokoliv postavili. Ta davová hypnóza je opravdu brutální.
Brutální je v Prazr především setrvalý růst automobilové dopravy.
Ani bych neřek…
https://data.praha.eu/praha-v-cislech/vyvoj-intenzity-dopravy-v-sirsim-centru-prahy
Neotravujte tady daty. AutoMat přece ví nejlíp, jak to je! Šach mat!
Na tom odkazu je snad něco, s čím by byl Automat v rozporu? Vždyť Automat z těch čísel vychází.
Tohle nemůžete ukazovat, to jsou data, která se cyklistům nehodí! Navíc oficiální data od TSK, to je určitě podvrh! 😀
Automat nejsou cyklisti. A jsou to data, ze kterých Automat vychází. Ale vy máte názor, a nějakými daty si ho nenecháte kazit, že.
Jenže to jsou jen počty průjezdů. Nezachytí to, že ty auta jsou v průměru výrazně širší a delší než dřív. Zdá se to jako prkotina, ale bohužel není. Minimálně ne uvnitř ve městě, někde na volné dálnici se to asi ztratí, ve městě to citelně ovlivňuje kapacitu ulic a zejména křižovatek, roztahování aut do zbytků prostoru, který Praha nechává lidem jdoucím pěšky, atd. Takže i početně menší provoz může být problematičtější, nervóznější, rušivější, otravnější…
…kterej tak nejak koreluje s tim, koliv v Praze pribylo lidi a jak si Praha v prijmech stoji vuci ostatnim velkym mestum v Evrope …
Nemělo být cílem zvyšování podílu šetrnějších způsobů, když už sem tedy tlačíme všechno možné i nemožné z okolí? A nebylo to tlačení spolu s auty podníceno právě vytvořením ideálních podmínek pro takové chování?
Já teda tak nějak doufám že se porovnává víc než jenom pouhá hlavní města a na ostatní obyvatele se se*e už i statisticky…
A kam je nacpete? Kapacita MHD mnohdy nedostačuje už dnes. Ve špičce některé spoje připomínají spíše dobytčák.
Tak to co jde do silnic, půjde do zvýšování kapacity MHD.
Jestli chcete snizit penize jdouci do MHD na uroven penez pro IAD, tak to asi moc tou MHD nechcete jezdit 😁 Ted jde do MHD nasobne vic penez nez do IAD…
V kolonce IAD napíšeme nulu, do kolonky MHD přičteme to, co bylo v kolonce IAD. Dále budeme vybírat komerční nájemné za zábor veřejného prostranství.
Je potřeba porovnávat přepravní výkon, a také započítávat všechny náklady, ne jenom ty přímé.
A řidiče MHD naklonujete?
MHD jde vždy zkapacitnit, přidáte autobusy, přidáte nové tratě pro tramvaje, metro. Už jen díky tomu že MHD je výrazně prostorově efektivnější než osobní auto tak každý člověk který přesedne do MHD bude znát.
Přidat kapacitu veřejné dopravy namísto pruhů pro auta? Druhé koleje k příměstským tratím, vlaky/tramvaje místo autobusových vláčků, ale také důslednější stimulace k rozložení funkcí v území. Necpat všechny cesty přes centrum a do něj. Ale to už se ví, jen to pořád někdo dokola předhazuje jako „nejde to jinak“…
Tohle je otázka velmi na místě. Ale není to konstanta, kapacita MHD se dá zvyšovat, to že se to příliš nedělá je druhá (podstatná) věc. Ostatně infrastruktura pro MHD roste velmi pomalu. V centru se staví (staro)nová tramvajová trať poprvé po desítkách let, tempo výstavby metra je žalostné ve srovnání s tím, jak rychle se stavělo prvních 20 let. O nechuti přizpůsobit alespoň část sítě na delší tramvaje, aby se mohl řešit nedostatek řidičů, nemluvě… takže řešitelné to je, ale musí se chtít.
Metro se staví šnečím tempem protože teď nové úseky stojí takové obrovské prachy jako ani ty dálnice ne… 100 miliard na základ Déčka je teda balík jako prase.
A ty delší tramvaje se rozhodně budou muset řešit, intervaly nejdou přijatelně šroubovat dolů (teda fyzicky jdou, tam není omezení zabezpečovacím zařízením, ale stává se z toho pak sjíždění, nepravidelné intervaly a všeliké další neřády) a ta otázka řidičů je samozřejmě taky aktuální…
Veřejně prospěšné stavby se stále staví. Metro D, nové tramvajové tratě, Dvorecký most, P+R třeba na Čerňáku.
Ale vlastně souhlasím, v Praze se furt staví ještě málo. Například oproti zbytku Evropy (včetně už i Polska nebo Slovenska) se u nás skoro vůbec nemění ulice, většina rekonstrukcí akorát konzervuje normalizační podobu.
Třeba jeden klíčový železniční most.
Ano, ten mi nepřipomínejte. Z dopravního hlediska nešťastné rozhodnutí. Nutno dodat, že nikoliv Prahy samotné.
No, staví se dvě stanice metra D.. ty další se už s tímto vedením jaksi zadrhly. Praha by po vnějším okruhu potřebovala nahradit magistrálu nějakým tunelovým řešením (dostavba městského okruhu ten efekt pro centrum uplně nepřinese) a postavit pokud možno 3+3 tunel pod ulicí v Holešovičkách (podobně se to teď řeší ve Stuttgartu – viz. tunel u řeky Neckar). Byl by to win-win pro řidiče, cyklisty, stavební firmy, obyvatele, podnikatele atd. Tehnle ideoologický přístup „pro auta nic, nejlépe zakázat“ opravdu nepomůže ani jedné straně.