Blanka dala Praze zabrat, kolaudaci nemá dodnes. Tunelovým komplexem se jezdí už 10 let

Vjezd do tunelu Blanka. Foto: TSKVjezd do tunelu Blanka. Foto: TSK

Stavba tunelového komplexu se připravovala devět let. Poté přišly průtahy a prodražení.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiný

Tak nevím, ta nekolaudace může být problém. Co kdyby tam došlo k závažné nehodě a pojišťovny odmítaly vyplatit plnění s poukazem na to, že nehoda se nestala na řádně kolaudované komunikaci?

David

Nehody tam jsou docela běžné a příčina je spíše v porušení pravidel zákona o provozu na pozemních komunikacích, než to, že neni dostavěný okruh

Dálnice

Pražský dopravní systém funguje až zázračně dobře vzhledem k tomu, že to je pouhý fragment s chybějícími oběma okruhy a radiálami, jehož existující části jsou permanentně přetěžovány a jakákoliv nehoda nebo oprava ho vlastně posouvá k hranici kolapsu. Naštěstí ŘSD maká na D0 a v horizontu dekády snad bude kompletní. Bohužel Magistrát spokojeně spinká a MO, radiály a reforma parkování jsou scifi.

Zdrasa

Praha má štěstí, že stále autem jezdí menšina lidí. Kdyby tam podíl řidičů byl jako v jiných evropských městech nedejbože v amerických, tak se stojí na pomalu každé hlavní ulici. Takhle spoustu lidí převeze MHD s záborem mnohem menšího prostoru.

Sotars

Trapný spolek Holešovičky pro důchody …. Poslal bych vás do patřičných míst. Důchodci co se nudí a prudí svoje okolí žalobami. Doufám že vás taky někdo zažaluje za to že otravujete s nesmysly.

Alibaba

Jsem zvědavej, kdo najde první odvahu na zrušení (žádná humanizace) magistrály bez ažbudeokruhismusu?

Kubrt

A co konkrétně znamená zrušení magistrály? Část vede v ulicích, nuselàk nestrhneme, tak snad přemostění masaryčky by se dalo zbourat? Nějaká komunikace ve směru dnešní magistrály bude vždycky.
Jinak obecně platí, že velké změny ve veřejném prostoru, ve společnosti, se dějí poté, když je po nich poptávka ve společnosti.

Jan

Tipuju, že zúžení na jeden pruh v celé délce.

Pavel

Ne, to vubec nenatlačí více dopravy do okolních ulic 🙂 Magistrálu jde nepřekvapivě objet, dnes tak mnozí nečiní – ale s realizací podobných blbostí se najednou zjistí, že se problém magicky přesunul jinam. To bude překvapení 😀

Zdrasa

Automobilový provoz není tekutina. Když cesta nebude tak pohodlná, řada lidí si ji autem rozmyslí a dá přednost alternativám. To co popisujete hrozí, to ano, ale nebude to v množství 1:1. Je třeba hledat balanc.

Jan

Dopravní dedukce. Zjistí se, že jet autem je časově drahé a budou vycházet lépe jiné dopravní prostředky.

platamond

Nejprve hlavně široký cyklopruh, bez toho to nepůjde. Každých 300 m v jiném pruhu magistrály…

Jan

Dát si něco do podmínek kolaudace, tedy veřejně slíbit a pak to nedodržet je dobrý podvod. Být obyvateli ulice V Holešovičkách, požadoval bych do dostavby SZ části okruhu pro ulici značku „Průjezd zakázán“ jakožto adekvátní protiopatření.

Město něco slíbilo. Je na něm, aby to dodrželo. Nebo aby aspoň nabídlo adekvátní náhradní opatření.

Pavel

To samé se ale mohlo požadovat u Nového spojení na hlavák. Tam se také jezdilo deset let bez řádné kolaudace – mimo jiné právě kvůli stížnostem na hluk.

PavelH

Obyvatele v Holesovickach jsou jenom parta lidi, ktera si postavila/koupila dum na spatnem miste. Uz v mapach ze zacatku 20. stoleti se zde planovala siroka silnice a na leteckych snimcich z 1938 je zde videt uz siroka asfaltova silnice.

Frantisek X

Ovšem s tehdy nepředstavitelnou intenzitou provozu. Myslíte si, že ve 30. letech běžní lidé tušili, že se plánovaná rušná městská třída (4 pruhy pro auta, 2 pro tramvaj a aleje k tomu) změní ve stoku pro desítky tisíc popojíždějících aut i ze vzdáleného okolí, z nějž se stanou akorát noclehárny? A neměla tenkrát do systému také více zasahovat železnice jako páteř?

PavelH

Intenzita provozu nerastla ale jenom v Holesovickach ale vsude, takto muze argumentovat hocikdo kdo bydli vedle silnice, zeleznice nebo tramvajovi trate. Na 5. Kvetna je intenzita podobna.

To je stejne mysleni jako u lidi, kteri si postavili/koupili dum pod osou drahy letiste Ruzyn a pak se divi, ze jim tam letaji letadla, protoze nekdy ich bylo min.

Honza

„Průkopnické bylo i podplutí Vltavy, kde byl tunel hloubený ze suché jámy chráněné podzemními stěnami.“

Tohle asi bylo okopírováno z článku o metru C – a ne o Blance. Jako je to v Troji, kousek od Blanky, ale přeci jen je to trochu jiná stavba.

Vojta

C nylo stavěné tak, že se vybetonovaná trubka tunelu nasunula do vyhrabané rýhy na dně Vltavy. To mi nepřijde, že by byl tento popis.

lokomotiva

Zaplať pámbu za Blanku. To tenkrát ještě spolky typu Demagomat byly v plínkách.
A v plínkách bývá většinou na…

Patrik P

Jak můžou platit pokuty za rychlost v místě kde není něco zkolaudované?

Zelvak

Čtvrtina článku citace Automatu, no tak jo, no. To je opravdu relevantní nezávislá organizace. Doufám že až bude článek o cyklodopravě, tak bude stejnej prostor danej třeba Turkovi. 😀
Problémy působí především to že systém okruhů a radiál je nekompletní, takže vždycky v určitý fázi cesty se člověk nechtěně dostane někam kde nemá co dělat a ani tam nechce být a není to tam stavěné na danou zátěž.

Alibaba

Tak když tam nechce být, tak proč tam jezdí?

A když tam teda jede, tak proč se diví nějaké zácpě, protože je i on tvůrce této zácpy?

Cikcak

Nerozumím řeči vašeho kmene. Nevím, jestli jste četl, na co odpovídáte.

Lukan

Nechceme tam být, protože dostat se autem od Anděla na západ vás nutí jet přes Radlickou nebo Plzeňskou a proti Radlické radiále se stále protestuje, tak stojíme v zácpách. Zácpě se nikdo nediví, tvůrce zácpy je člověk třeba proto, že mi autobus od metra k domu jede po 20. hodině jednou za půl hodiny, to je čas na celou cestu autem z centra. Cestu bez metra, podivných individuí, s klidem, možností zavolat komu potřebuji, to ovšem někteří nepochopí…

Jan

Já tedy problém vidím spíše v tom, že tunelový komplex se protlačil díky mnoha slibům. Některé pouze ústní, jiné zapsané v kolaudačních podmínkách.
Nebyly dodrženy.

Jiří Urban

Z nějakého důvodu se Praha změnila ze společnosti, kde postavit veřejně prospěšnou stavbu znamená prestiž a možnost vydělat (i třicet pět let po revoluci stále pro spoustu lidi sprosté slovo), na společnost, kde platíme platy politikům jenom za to, že se někde vyfotili u zákazové značky, cyklopruhu namalovaného na silnici vedle cyklostezky nebo se stavební helmou, aniž by cokoliv postavili. Ta davová hypnóza je opravdu brutální.

Johnny

Brutální je v Prazr především setrvalý růst automobilové dopravy.

Zelvak
off

Neotravujte tady daty. AutoMat přece ví nejlíp, jak to je! Šach mat!

Lukan

Tohle nemůžete ukazovat, to jsou data, která se cyklistům nehodí! Navíc oficiální data od TSK, to je určitě podvrh! 😀

David

…kterej tak nejak koreluje s tim, koliv v Praze pribylo lidi a jak si Praha v prijmech stoji vuci ostatnim velkym mestum v Evrope …

Frantisek X

Nemělo být cílem zvyšování podílu šetrnějších způsobů, když už sem tedy tlačíme všechno možné i nemožné z okolí? A nebylo to tlačení spolu s auty podníceno právě vytvořením ideálních podmínek pro takové chování?

Pavel

A kam je nacpete? Kapacita MHD mnohdy nedostačuje už dnes. Ve špičce některé spoje připomínají spíše dobytčák.

Jan

Tak to co jde do silnic, půjde do zvýšování kapacity MHD.

Jan Tichavský

MHD jde vždy zkapacitnit, přidáte autobusy, přidáte nové tratě pro tramvaje, metro. Už jen díky tomu že MHD je výrazně prostorově efektivnější než osobní auto tak každý člověk který přesedne do MHD bude znát.

Frantisek X

Přidat kapacitu veřejné dopravy namísto pruhů pro auta? Druhé koleje k příměstským tratím, vlaky/tramvaje místo autobusových vláčků, ale také důslednější stimulace k rozložení funkcí v území. Necpat všechny cesty přes centrum a do něj. Ale to už se ví, jen to pořád někdo dokola předhazuje jako „nejde to jinak“…

Zdrasa

Tohle je otázka velmi na místě. Ale není to konstanta, kapacita MHD se dá zvyšovat, to že se to příliš nedělá je druhá (podstatná) věc. Ostatně infrastruktura pro MHD roste velmi pomalu. V centru se staví (staro)nová tramvajová trať poprvé po desítkách let, tempo výstavby metra je žalostné ve srovnání s tím, jak rychle se stavělo prvních 20 let. O nechuti přizpůsobit alespoň část sítě na delší tramvaje, aby se mohl řešit nedostatek řidičů, nemluvě… takže řešitelné to je, ale musí se chtít.

Zdrasa

Veřejně prospěšné stavby se stále staví. Metro D, nové tramvajové tratě, Dvorecký most, P+R třeba na Čerňáku.

Ale vlastně souhlasím, v Praze se furt staví ještě málo. Například oproti zbytku Evropy (včetně už i Polska nebo Slovenska) se u nás skoro vůbec nemění ulice, většina rekonstrukcí akorát konzervuje normalizační podobu.

Jan

Třeba jeden klíčový železniční most.

Zdrasa

Ano, ten mi nepřipomínejte. Z dopravního hlediska nešťastné rozhodnutí. Nutno dodat, že nikoliv Prahy samotné.