Letecké společnosti Letectví

Prázdný MAX musel nouzově přistát kvůli závadě. Lufthansa zvažuje jejich nákup

Boeing 737 MAX 8 v barvách Southwest Airlines. Foto: Southwest Airlines
Boeing 737 MAX 8 v barvách Southwest Airlines. Foto: Southwest Airlines

Boeing 737 MAX 8 společnosti Southwest Airlines musel včera krátce po startu z Orlanda nouzově přistát kvůli závadě na motoru. Boeing, který pracuje na odstranění problému v systému automatického ovládání letadla, je ale ve hře o velkou zakázku v Evropě. Nákup stovek těchto letadel zvažuje Lufthansa.

K problémů došlo při letu bez cestujících, které úřady po uzemnění všech strojů tohoto typu povolují. Šlo o přelet z Orlanda na letiště Victorville v kalifornské poušti, kde největší provozovatel MAXů začal letadla odstavovat. Podle serveru Avherald.com došlo k výpadku pravého motoru, letadlo po 11 minutách bezpečně přistálo.

Událost už vyšetřuje americká agentura civilního letectví (FAA), podle všeho incident nijak nesouvisí s předchozími nehodami MAXů v Etiopii a Indonésii.

Zatímco Boeing pracuje na rychlém návratu letadel do provozu, je současně ve hře o velkou zakázku pro německou Lufthansa. Šéf aerolinek Carsten Spohr na včerejším setkání s novináři podle agentury Reuters uvedl, že firma chystá velký nákup úzkotrupých letadel. Ve hře je Airbus A320neo a Boeing 737 MAX. Má jít o více než sto letadel.

„Důvěru v Boeing jsme neztratili. Během uplynulých desetiletí vyrobili úžasná letadla. Jsem si jist, že tento problém vyřeší,“ řekl Spohr o Boeingu.

Ve flotile úzkotrupých letadel Lufthansy a celé skupiny dnes výrazně dominuje Airbus. Slova Spohra tak lze chápat současně i jako součást obchodní taktiky, jak přinutit Airbus k nižší ceně. Objednávka má nahradit stárnoucí A319 a letadla Bombardier CRJ.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pete
Host
Pete

I kdyby koupili 73M, tak to ještě nemusí znamenat, že budou létat přímo u Lh, spíše by mohly skončit u některé z dcer (třeba Eurowings nebo Austrian).

Miroslav
Host
Miroslav

Lufthansa. Vubec me to neprekvapuje. Kdysi 5* letecka spolecnost, dnes prumerny lowcost s vysokymi cenami a nulovymi sluzbami.

Jen tak
Host
Jen tak

takový hloupý, bez obsažný kec.

Lufthansa naposled loni obhájila 5*.

vysoke ceny? Lufthansa? bohužel patří mezi ty levnější, a lowcost? no, to už jste si asi musel šlehnout slušnej matroš.

Marek Sourak
Host
Marek Sourak

Lufthansa si Boeingy nekoupi, pujde do novych Airbusu Neo. Je to jenom tlaceni na Airbus.

Pajin
Host
Pajin

Celé je to překvapující. Jako náhradu za CRJ/A319 bych čekal třístovky od A220. Dokonce už si půjčili, myslím od Baltiku. Ale třeba potřebují vyšší kapacitu.

Y.K.
Host
Y.K.

Také se mi zdá, že spíše chtějí udržet trochu dodvatelské napětí a získat dobrou nabídku.

petr.r
Host
petr.r

taky, nebot aby nedaly přednost výrobkům z eu je na pováženou.

Jen tak
Host
Jen tak

Lufthansa je čistě privátní společnost …. a tu to, odkud letadlo pochází, nezajímá, resp. řekl bych to jinak – je jí to úplně jedno.

Y.K.
Host
Y.K.

On jim na to někdo přispěje, aby koupili z EU? Jestli ne, tak koupí to co bude výhodnější a basta.

Partneři



CSCARGO