Boeing 737 MAX 8 společnosti Southwest Airlines musel včera krátce po startu z Orlanda nouzově přistát kvůli závadě na motoru. Boeing, který pracuje na odstranění problému v systému automatického ovládání letadla, je ale ve hře o velkou zakázku v Evropě. Nákup stovek těchto letadel zvažuje Lufthansa.
K problémů došlo při letu bez cestujících, které úřady po uzemnění všech strojů tohoto typu povolují. Šlo o přelet z Orlanda na letiště Victorville v kalifornské poušti, kde největší provozovatel MAXů začal letadla odstavovat. Podle serveru Avherald.com došlo k výpadku pravého motoru, letadlo po 11 minutách bezpečně přistálo.
Událost už vyšetřuje americká agentura civilního letectví (FAA), podle všeho incident nijak nesouvisí s předchozími nehodami MAXů v Etiopii a Indonésii.
Zatímco Boeing pracuje na rychlém návratu letadel do provozu, je současně ve hře o velkou zakázku pro německou Lufthansa. Šéf aerolinek Carsten Spohr na včerejším setkání s novináři podle agentury Reuters uvedl, že firma chystá velký nákup úzkotrupých letadel. Ve hře je Airbus A320neo a Boeing 737 MAX. Má jít o více než sto letadel.
„Důvěru v Boeing jsme neztratili. Během uplynulých desetiletí vyrobili úžasná letadla. Jsem si jist, že tento problém vyřeší,“ řekl Spohr o Boeingu.
Ve flotile úzkotrupých letadel Lufthansy a celé skupiny dnes výrazně dominuje Airbus. Slova Spohra tak lze chápat současně i jako součást obchodní taktiky, jak přinutit Airbus k nižší ceně. Objednávka má nahradit stárnoucí A319 a letadla Bombardier CRJ.
I kdyby koupili 73M, tak to ještě nemusí znamenat, že budou létat přímo u Lh, spíše by mohly skončit u některé z dcer (třeba Eurowings nebo Austrian).
Lufthansa. Vubec me to neprekvapuje. Kdysi 5* letecka spolecnost, dnes prumerny lowcost s vysokymi cenami a nulovymi sluzbami.
takový hloupý, bez obsažný kec.
Lufthansa naposled loni obhájila 5*.
vysoke ceny? Lufthansa? bohužel patří mezi ty levnější, a lowcost? no, to už jste si asi musel šlehnout slušnej matroš.
Lufthansa si Boeingy nekoupi, pujde do novych Airbusu Neo. Je to jenom tlaceni na Airbus.
Celé je to překvapující. Jako náhradu za CRJ/A319 bych čekal třístovky od A220. Dokonce už si půjčili, myslím od Baltiku. Ale třeba potřebují vyšší kapacitu.
Také se mi zdá, že spíše chtějí udržet trochu dodvatelské napětí a získat dobrou nabídku.
taky, nebot aby nedaly přednost výrobkům z eu je na pováženou.
Lufthansa je čistě privátní společnost …. a tu to, odkud letadlo pochází, nezajímá, resp. řekl bych to jinak – je jí to úplně jedno.
On jim na to někdo přispěje, aby koupili z EU? Jestli ne, tak koupí to co bude výhodnější a basta.