Prázdný autobus přestane jezdit Prahou, speciální linku nahradí Bezba doprava

Autobus Iveco Crossway na lince H1. Foto: RopidAutobus Iveco Crossway na lince H1. Foto: Ropid

V systému bude nově už 43 mikrobusů pro přepravu hendikepovaných.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mickey

Vtipné bylo, když se jezdily vozové průzkumy na H1, tak si to invalidé rozkřikli mezi sebou, a během několika hodin se začal autobus plnit, aby jim to nezrušili 🙂 Proto se speciálně na této lince musely dělat průzkumy nárazově, nepravidelně, ne například během jednoho týdne.

jmaginec

Podobně je na tom historická autobusová linka K. Dosud jsem neviděl, že by vezla jakékoliv pasažéry.

218

Tak ono stovku za projížďku busem,který ještě před pár lety jezdil v běžném provozu (a někde asi ještě jezdí – min. ten Citybusy), by fakt dál jen blázen.. nemluvě o tom,že to jezdí přes nějaké Vidrholce..
U tramvají aspoň máte něco 50+ let starého a sveze vás to centrem..

Martin Šubrt

Nicméně provoz této linky Praha nedotuje a v síti PID objednávána není.

Jiří Kocurek

Takže málo využívaný speciální autobus nahrazen menšími vozidly z jiného systému a běžnou MHD. Hmm, ještě že nebyl kolejový… 😀

Y.K.

Tak řekněme si na rovinu, že speciální linka pro speciální účel už z definice není MHD (hromadná doprava). Poptávková služba účel splní daleko lépe.

Tom

Nevíte jněkdo, jak skončí ten 4502?

Lukáš F.

Níže dával Kubrt odkaz, podle kterého teď 4502 jezdí v Mykolajivu.

MP22

Jaká je vůbec historie těch Iveco autobusů na této lince? Vypadají jako by byly z Brna

XXyy

To už měli zrušit dávno, jinak pro pana autora – mikrobus je nesprávný pojem, správně je minibus.

watslaw

Já měl za to, že jde o jinou velikostní kategorii, a právě ta vozidla bezba dopravy jsou v té menší, čili mikrobusy.

jva

V Olomouci byla speciální linka (ale byla i pro jiné cestující) 41 zrušena k 31.8.2008. To bylo ve městě NP tramvají 1/6 vozového parku, kloubáků tak 40% a 12m busů polovina stavu. Specialitou té linky, která začínala v roce 1993 s Karosami se zvedací plošinou ve středních dveřích, byl „průvodčí“, aby asistoval při nakládání vozíků (a vydržel až do konce, kdy už tam jezdily SU12).

Jenda

Mě na téhle lince zaráželo, že tam mají zákaz vstupu nehandicapovaní cestující. Přitom třeba celá rezidenční oblast kolem Jedličkova ústavu má nulové pokrytí MHD a spousta místních by určitě takový rychlý převoz přes Nuselák do centra ráda využila.

VojPok

Kolikrát bych využil svezení z Bryksovy na metro, když tam ještě nejezdila linka 224 a její předchůdci.

Frantisek X

No jo, též jsem záviděl často jen vzduchu, že od náměstí Hrdinů jede kolem nás, zatímco mi od tramvaje ujel 193 a já vystával důlek na další. Anebo od nás k metru, když další bus už „nestíhal“ spoj, který zase stíhal dále po cestě bus o intervalu 20 minut. 🙂 Ale co už, no…

Frantík

Nebo třeba vynechávání zastávek – Volha, Jarníkova, Kunratice…

Pak to nemá jezdit prázdné.

PetrN

Oficiálně zakaz možná byl, ale běžné jsem v tom buse viděl sedět 1 normálního cestujícího a jinak vzduch.

Lysimachia

Kámoš řidiče na pokec?

Juraj

Dlouhou dobu byla H1 „přednostně určena pro cestující se sníženou schopností pohybu a orientace“, což je takové neurčité. Před pár lety se to upřesnilo takto: – se sníženou schopností pohybu a orientace; držitele průkazek TP, ZTP nebo ZTP-P; těhotné ženy (včetně jejich doprovodu) – s dětmi do 3 let věku V praxi to nikdy nefungovalo. Když má člověk třeba zrakovou vadu, ale nemá bílou hůl, tak mu bus nezastavil. Když je žena v třetím měsíci a moc to není vidět, bus taky nezastavil. Takže většinu času to fakt jelo úplně prázdné, i když pro některé cestující by linka z Nám.… Číst vice »

Kubrt

Vzpomínka začínajícího pamětníka: na konečných Bryksova, Sídliště Řepy a Petýrkova byly na přelomu 80. a 90. let postaveny bezbariérové paneláky pro vozíčkáře, které byly na první pohled nápadné jiným provedením lodžií.

Hans N.

Praha má své prázdné Háčko, Liberec autobus na Ještěd s obsazeností 2-5 ks, jak prozradila nedávná reportáž.

Frantisek X

Dva až pět je slušné. Nula až dva by asi tak odpovídalo.

Sapfan

Jak to bude organizované? Nestačí mít mikrobusy, je potřeba k nim mít také (v pohotovosti) řidiče. Nejspíš ne všech 43 najednou, ale i tak jde o desítky. Budou většinu dne sedět a čekat na objednávku? Nebo budou součástí „operativní zálohy“ a vyjedou případně (s běžným busem) např. jako náhrada za běžnou linku či metro? Řidičů je totiž obecně nedostatek (jak se občas dočteme na webu).

Bobek

Ale stačí jim na to béčko a takových řidičů je výrazně víc. Jasně že tam nebudou celou dobu sedět v plném počtu ve směnách na zadku, očekával bych nějaký překryv s běžnými taxíky.

Kandelábr

Profesák není potřeba?

Radek

Mikrobusy provozuje vysoutěžená speciální firma, ne DPP.

František

Řidičů s béčkem je 6.5 mio…

Jiří Kocurek

O něco méně, ale jestli se jim chce jezdit do Prahy a po Praze a riskovat napadení agresivním … i zranění převáženého nemohoucího.

Martin Šubrt

Tato služba již 2 roky v nové podobě existuje, aktuálně má 39 vozidel a přepraví přes 350 lidí denně. ROPID zřídil samostatný dispečink, kam směřují objednávky. Většina je dlouhodobých a vozidla mají pak naplánované podle objednávek celé dny. Nyní budou i vozidla vyčleněná na operativní objednávky. V zásadě je ta služba nesmírně vytížená a jezdí vše, co má kola a ruce. Výhodou jsou skutečně dodávky a tudíž řidiči bez profesáků. V květnu rostl počet vozidel z 35 na 39, nyní roste z 39 na 43. Jezdí se také za hranice Prahy do Středočeského kraje. Službu zajišťují 2 soukromé subjekty vysoutěžené… Číst vice »

Kamui

Jak je v článku, všechny autobusy jsou dnes nízkopodlažní, tramvají je nízkopodlažních dvě třetiny (počítají se i wany a KT8). Taková linka je fakt pak relikt minulosti.

David

Ty bezbariérový linky, jen pro handicapované mi přijdou už trochu zastaralé – jezdit 12m autobusem. Kde co v Praze už bezbariérového je a je lepší to zkombinovat s těmi bezba mikrobusy. Lepší než mít ve městě takovouhle málo vytíženou potvoru.

Ale sám sníženou pohyblivost nemám, tak ti kterým je to určeno, to možná vidí jinak.

Frantík

On může být problém, že se do toho busu nelezou když je jich víc, jak nahrazovali u ČM linku H1, že midibus 224 bude stačit, namísto nasazení standardního.